Welke topkoffer

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Jonge Pam

Welke topkoffer

Bericht door Jonge Pam »

Nog even een laatste vraag voor vandaag, ik wil een topkoffer aanschaffen voor mijn R1100RT die tevens door mijn vrouw als rugsteun gebruikt zal worden.
Welke koffer is de beste keuze ? de originele BMW die erg duur is, of een erg mooie GIVI koffer die vele euries goedkoper is ?
Help eens...zodat ik kan beslissen....
PeterGT
Contacteer:

Re: Welke topkoffer

Bericht door PeterGT »

Orignele BMW topkoffer was voor m'n 1100RT niet praktisch, wegens de de bijzonder U-vorm. Moeilijk 1 helm in kwijt te geraken.
Vervangen door een Givi Max koffer. Ook beschikbaar met zachte rugsteun voor je ega.
Daarin makkelijker 2 helmen (en meer) kwijt te geraken. Specifieke Givi-steun voor 1100RT destijds gekocht bij RAD.
Mijn advies : Givi Max met optionele rugsteun.
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ook van den deze...koop een after marked koffer, zeker niet dat origineel waar je niks in kwijt kan. Ook al oogt het (toegegeven) mooi op je beemer. Heb laatst eentje gevonden op Kapaza voor 30 euro, zo goed als nieuw én er kunnen makkelijk twee helmen in. Rugsteuntje was er bij maar dat is al vervangen door iets deftiger mét armsteuntjes voor maddam.
BeemerBert

Bericht door BeemerBert »

John schreef:Ook van den deze...koop een after marked koffer, zeker niet dat origineel waar je niks in kwijt kan. Ook al oogt het (toegegeven) mooi op je beemer. Heb laatst eentje gevonden op Kapaza voor 30 euro, zo goed als nieuw én er kunnen makkelijk twee helmen in. Rugsteuntje was er bij maar dat is al vervangen door iets deftiger mét armsteuntjes voor maddam.
John, is het mogelijk een foto en wat meer info van het rugsteuntje met armleuningen te plaatsen ?
Frans

Bericht door Frans »

Een Givi maxi is zeer praktisch, er kunnen 2 helmen in en kost een pak minder.
Frans

Bericht door Frans »

bigfoot46 schreef:
Een Givi maxi is zeer praktisch, er kunnen 2 helmen in en kost een pak minder.
vooral in het pikdonker. Sorry voor al die GIVI topcase gebruikers. UGLY

Ik gebruik ze nochthans al jaren op verschillende motoren en had er geen problemen mee.
Begrijp niet goed je opmerking.(in het pikdonker)
Laatst gewijzigd door Frans op 02 okt 2009, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Bob

Bericht door Bob »

Frans schreef:Begrijp niet goed bje opmerking.
Ugly is Engels voor lelijk. Daar heeft ieder zijn mening over en er valt niks aan te begrijpen. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er gebruiksproblemen zouden zijn met de Givi's.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
de marcel

Bericht door de marcel »

Ik gebruik een GIVI koffer waar mijn Nolan-systeemhelm prima in past, en dan kan er nog een tasje bij
voor wat klein materiaal.
bevalt mij prima. Prijs ongv. 100 € :pirat:
animal

Bericht door animal »

Sorry voor al die GIVI topcase gebruikers. UGLY
Een topcase is inderdaad niet het mooiste accessoire van een moto maar wel enorm praktisch. Ik rij zelf al 6 jaar met de Givi maxi, kunnen 2 integraalhelmen in en "ugly" ????? In die zes jaar is hij nog geen week van de moto af geweest. Ik vind 'm in elk geval mooier en praktischer dan de zwarte standaard-afvalcontainer.

Voor de rest: inderdaad koop die gewoon tweedehands en de bevestiging koop je gewoon nieuw (bvb bij RAD).
Toogzweire

Bericht door Toogzweire »

Inderdaad, op tweedehands-sites zijn enkele praktische givi-koopjes te doen. Heb zelf eentje gekocht in prima conditie én met beide sleutels voor 50 euro.
Esthetisch zijn ze (afhankelijk van het type motor) meestal niet 'netjes', maar toch bijzonder praktisch.
Let wel op dat het systeem (monokey,...) van je koffer en je opbouwrek passen!
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window. [unknown]
MrUfip
Contacteer:

Bericht door MrUfip »

scR850R schreef:Inderdaad, op tweedehands-sites zijn enkele praktische givi-koopjes te doen. Heb zelf eentje gekocht in prima conditie én met beide sleutels voor 50 euro.
Esthetisch zijn ze (afhankelijk van het type motor) meestal niet 'netjes', maar toch bijzonder praktisch.
Let wel op dat het systeem (monokey,...) van je koffer en je opbouwrek passen!
Zelf heb ik ook een givi top en het is een pratische koffer, zeker dat er 2 helmen in passen is echt heerlijk. Niet dat gezeul met je helm als je ergens bent.
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
Plaats reactie