Aankoop 2ehands F650

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
drosera

Aankoop 2ehands F650

Bericht door drosera »

Hey allemaal,

Ik ben samen met een vriend (voor hem) op zoek naar een 2de hands F650 (maar niet de CS), liefst niet te duur, zo rond de €2500 a €3000. Voor die prijs kom je al snel uit bij de wat oudere modellen. Nu vroeg ik me af waar we bij aankoop dienen op te letten. Wat waren de pijnpunten, en ook in het algemeen, wat zijn zaken waar we op dienen te letten.

Alle tips zijn welkom!
En moest er iemand eentje over hebben....

@ mod's: Niet zeker in welk forum dit past, dus maar in algemeen gezet. Verzet maar naar believen :-)
veedeewee

Re: Aankoop 2ehands F650

Bericht door veedeewee »

Ben zelf eigenaar van een F650st bouwjaar 1998. Die staat momenteel te koop omdat ik er echt te weinig mee rijdt. Als je geïnteresseerd bent mag je gerust contact met me opnemen, telefonisch of via mail, geen enkel probleem.
benn

Bericht door benn »

ik heb een Funduro gekocht eind 2007 (bouwjaar 1996, 43.000 km) voor 1.800 €.

Enige "defect" wat ik heb gehad is het zadelslot. Ook schakelt hij soms wat moeilijk tussen 1ste en 2de,

Ik ben tevreden van de aankoop, gebruik hem nu dagelijks voor woon-werk verkeer (90 km).
ybr125 => F650 funduro => F650 scarver => R1150R
Nick Murof

Bericht door Nick Murof »

F650 GS Dakar is de betere keuze.

over deze zou ik niet eens hoeven na te denken, al is het mogelijks ver weg

:wink:
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Gekende problemen bij de oudere modellen (dus pré-injectie) :

- balhoofdlagers (indien af en toe eens nieuw vet geen probleem, maar geen mens doet dat)
- verharde dichtingen waterpomp (geen grote herstelling)
- lekkende uitgaande as versnellingsbak (kan vervangen worden zonder grote demontage)
- achterwiellagers (hogere kilometerstanden, 70k en meer)

redelijk probleemloos dus :wink:
Nil volentibus arduum
drosera

Bericht door drosera »

bedankt allemaal!

't is er eentje uit 97 geworden, iets in de 30k km, gebruikt, maar met koffers en gps erbij is €2500 niet te veel als beginnersfiets.

Nu zijn we wel nog op zoek naar een deftig ruitje voor voorop.... Iemand een idee waar je voor van die oude dozen :mrgreen: nog veel spullen vindt? (voor m'n 1200gs weet ik wel waar ik moet zijn, maar de oudere modellen...??)
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

ruitjes zijn er van GIVI bij RAD
en Ermax
BMW had vroeger ook een hoger schermpje in de optielijst
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Op die van ons stond geen windscherm meer. Heb uiteindelijk het originele van BMW aangeschaft, staat er het best op en was -geloof het of niet- met voorsprong het goedkoopste.

Die oude reeks F'jes zijn trouwens met voorsprong de meest goedkope moto's die ik ken. De originele onderdelen kosten echt heel weinig geld, zelfs zodanig dat je gaat twijfelen of het wel om een BMW gaat :mrgreen: . Remblokken kan je best origineel kopen, ze zijn niet goedkoper aftermarket. Bij de originele krijg je bvb een kitje bij met een nieuw asje, circlips en remblokveren. Het volledige kuipwerk (kopkuip, tankcover, voorspatbord en zijflanken) kost gespoten en bestickerd net geen 600€. Moet je maar eens proberen met gelijk welke andere motor :shock: :wink: ...
Nil volentibus arduum
wo89745

Bericht door wo89745 »

Raketman schreef:Op die van ons stond geen windscherm meer. Heb uiteindelijk het originele van BMW aangeschaft, staat er het best op en was -geloof het of niet- met voorsprong het goedkoopste.

Die oude reeks F'jes zijn trouwens met voorsprong de meest goedkope moto's die ik ken. De originele onderdelen kosten echt heel weinig geld, zelfs zodanig dat je gaat twijfelen of het wel om een BMW gaat :mrgreen: . Remblokken kan je best origineel kopen, ze zijn niet goedkoper aftermarket. Bij de originele krijg je bvb een kitje bij met een nieuw asje, circlips en remblokveren. Het volledige kuipwerk (kopkuip, tankcover, voorspatbord en zijflanken) kost gespoten en bestickerd net geen 600€. Moet je maar eens proberen met gelijk welke andere motor :shock: :wink: ...
benn

Bericht door benn »

Raketman schreef:.... De originele onderdelen kosten echt heel weinig geld, zelfs zodanig dat je gaat twijfelen of het wel om een BMW gaat :mrgreen: .
Ik moet nu ondervinden dat originele onderdelen van de F650 Funduro nog moeilijk te vinden te zijn ? Ik wacht nu al meer dan 4 maanden op een nieuw zadelslot besteld via een officiele BMW dealer (Aartselaar)...
ybr125 => F650 funduro => F650 scarver => R1150R
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Mag normaal gezien geen probleem zijn...
Nil volentibus arduum
Plaats reactie