Kopervet
Moderator: GVN
Kopervet
Voor wat kan kopervet eigenlijk allemaal gebruikt worden?
Ik heb ook op internet eens iets gelezen dat je kan gebruiken op je remblokken als je remmen piepen? Klopt dit, of heb ik me iets laten wijsmaken?
Jurgen
Ik heb ook op internet eens iets gelezen dat je kan gebruiken op je remblokken als je remmen piepen? Klopt dit, of heb ik me iets laten wijsmaken?
Jurgen
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Jurgen,
Kopervet kan je gebruiken voor plaatsen waar gewoon vet niet voldoet inzake warmtebestendigheid. Bijvoorbeeld remblokken.
Wij deden deze vroeger standaard aan de remblokken (kant zuiger uiteraard) waardoor deze een betere trillingsdemping kregen en het "piepen" ook werd verminderd. Uiteraard nooit aan de kant doen van de remschijf of we hebben een extra foto in de krant
Als je hier gewoon vet zou gebruiken zal dit binnen de kortste keren wegsmelten en dus ook zijn werking verliezen.
Groeten
Kopervet kan je gebruiken voor plaatsen waar gewoon vet niet voldoet inzake warmtebestendigheid. Bijvoorbeeld remblokken.
Wij deden deze vroeger standaard aan de remblokken (kant zuiger uiteraard) waardoor deze een betere trillingsdemping kregen en het "piepen" ook werd verminderd. Uiteraard nooit aan de kant doen van de remschijf of we hebben een extra foto in de krant
Als je hier gewoon vet zou gebruiken zal dit binnen de kortste keren wegsmelten en dus ook zijn werking verliezen.
Groeten
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Re: Kopervet
jdeboever
Je mag kopervet ook aan alle bouten en moeren doen.
Als je iets terug demonteerd komt het makelijk terug los oxideert dan niet
En van zelf komen bouten en moeren niet los met koper vet
Je mag kopervet ook aan alle bouten en moeren doen.
Als je iets terug demonteerd komt het makelijk terug los oxideert dan niet
En van zelf komen bouten en moeren niet los met koper vet
jdeboever schreef:Voor wat kan kopervet eigenlijk allemaal gebruikt worden?
Jurgen
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.
XT600E
CHIWAWA
moto te rijden.
archi
nog nooit problemen met gehad
alles met kopervet en momentsleutel
kan zijn dat ik ongelijk heb maar ik denk het niet
bouten van de wielen van mijn auto zet ik ook
met kopervet vast en momentsleutel
als die los kwamen lag ik allang in mijne put
quote="archi"]Suy,
bouten of moeren die je met een momentsleutel vastzet, mag je niet met vet, wel met olie, behandelen. Of kopervet daar een uitzondering op vormt , weet ik niet. Toch maar even oppassen.
Eric[/quote]
nog nooit problemen met gehad
alles met kopervet en momentsleutel
kan zijn dat ik ongelijk heb maar ik denk het niet
bouten van de wielen van mijn auto zet ik ook
met kopervet vast en momentsleutel
als die los kwamen lag ik allang in mijne put
quote="archi"]Suy,
bouten of moeren die je met een momentsleutel vastzet, mag je niet met vet, wel met olie, behandelen. Of kopervet daar een uitzondering op vormt , weet ik niet. Toch maar even oppassen.
Eric[/quote]
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
moto te rijden.
XT600E
CHIWAWA
moto te rijden.
-
jank1100lt
bouten en moeren STEEDS met een momentsleutel met het juiste moment dat voor elke bout vastdraaien, deze waarde verschillen enorm vb. de pickup van de snelheidsmeter met een waarde van 7 voor de aflaat van motorolie 20 enz... je zou versteld staan van je eigen kracht die je gebruik en veschillen van mens tot mens, ik zou me dus maar aan die waarde houden die vermeld staan in het handwerkplaatsboek
dit is wat ik doe...rijden....
k 1100 lt red caynon 94'
k 1100 lt red caynon 94'
Tja anderzijds is 't zo dat je ook met gevoel moet leren sleutelen...
voor dichtingen of lagers waar een bepaalde spanning moet worden opgetrokken ok maar voor de gewone bout links of rechts???
Bij geen enkele dealer of garage trekken ze ""elke"" bout met een momentsleutel aan...
als ge geen sleutels buiten proportie gebruikt zult ge niet makkelijk iets kapot draaien, ik gebruik de momentsleutel regelmatig maar niet overdreven
voor dichtingen of lagers waar een bepaalde spanning moet worden opgetrokken ok maar voor de gewone bout links of rechts???
Bij geen enkele dealer of garage trekken ze ""elke"" bout met een momentsleutel aan...
als ge geen sleutels buiten proportie gebruikt zult ge niet makkelijk iets kapot draaien, ik gebruik de momentsleutel regelmatig maar niet overdreven
-
WALTER GSAdventure
momentsleutel
Hoi,
heb bij het sleutelen aan mijn motor geen momentsleutel gebruikt en... motor omgedraaid. Kon ik er beter aan.

heb bij het sleutelen aan mijn motor geen momentsleutel gebruikt en... motor omgedraaid. Kon ik er beter aan.
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Momentsleutel.
Als ik het aanhaalkoppel weet, pak ik een momentsleutel. Een voor de kleine en een voor de hoge waarden.
Techniek is soms zo fragiel..
Het blok van de NIssan Micra is pas stabiel met de oliepan op zijn plek en alle bouten aangehaald met voorgeschreven koppel.
Groet jan Hill
Als ik het aanhaalkoppel weet, pak ik een momentsleutel. Een voor de kleine en een voor de hoge waarden.
Techniek is soms zo fragiel..
Het blok van de NIssan Micra is pas stabiel met de oliepan op zijn plek en alle bouten aangehaald met voorgeschreven koppel.
Groet jan Hill
Blije heropstapper.
-
Iron Gonzo
ik heb eens een moment gesleuteld
koper vet mag op alle bouten en moeren worden gebruikt.
tenzij men lock-tite voorschrijft
koper vet mag op alle bouten en moeren worden gebruikt.
tenzij men lock-tite voorschrijft
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Klopt, maar ik gebruik liever geen kopervet tussen alu en RVS. Dan pak ik hardend kettingvet oid.
Als het niet mag lostrillen, dan Loctite blauw. Dat verhindert ook roesten.
Momentsleutel gebruik ik voor alle gevoelige dingen. Mijn tijd is niet zo duur als in de werkplaats en het is toch hobby?
Jan Hill
Als het niet mag lostrillen, dan Loctite blauw. Dat verhindert ook roesten.
Momentsleutel gebruik ik voor alle gevoelige dingen. Mijn tijd is niet zo duur als in de werkplaats en het is toch hobby?
Jan Hill
Blije heropstapper.
En ik die dacht dat een momentsleutel de sleutel was die je op het eerste "moment" niet kunt vinden...
bij mij is dat gewoonlijk sleutel 13
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
-
Iron Gonzo
bruine zeep goed invrijven en dan in de waschmachine.
bij mijn schoonmoeder lukt het toch altijd om zo de vetste plekken uit mijn werkkledij te krijgen.
bij mijn schoonmoeder lukt het toch altijd om zo de vetste plekken uit mijn werkkledij te krijgen.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Iron Gonzo
effe uitleggen
mijn jeeps enz... staan daar en als ik gedaan heb met werkzaamheden, vind ze dat ik niet in mijn vuile kleren naar huis moet.
als ik het toch doe is ze boos of teleurgesteld en dan doe ik maar mijn vuile werkkleren bij haar in de was.
zo simpel kan het leven zijn
mijn jeeps enz... staan daar en als ik gedaan heb met werkzaamheden, vind ze dat ik niet in mijn vuile kleren naar huis moet.
als ik het toch doe is ze boos of teleurgesteld en dan doe ik maar mijn vuile werkkleren bij haar in de was.
zo simpel kan het leven zijn
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Iron Gonzo
tja: nu bij is het niet laat maat te laat thuis kom.Karel m schreef:Ik gebruik vooral een momentsleutel als ik laat thuis kom en de voordeur moet open doen. Moment ............. sleutel. En dan die deur nog open krijgen! Man man .....![]()
dan is het ook moment.....sleutel en dan nog het gaatje vinden.
als dat dan al lukt nog mijn hondje overhalen dat ik het ben.
eind goed al goed als ik dan nog haar gaatje effe een moment vind.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE