spiegel trilt uit positie

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bart1100lt
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 apr 2005, 22:14
Locatie: waarschoot

spiegel trilt uit positie

Bericht door bart1100lt »

Hebben jullie raad wat betreft het volgende: tijdens het rijden trilt het linker spiegelglas steeds naar beneden. Wat voor gevolg geeft dat ik het spiegelglas om de paar kilometer opnieuw in de juiste positie moet duwen. Rechts onderaan het glas is door de vorige eigenaar een klein dodehoekspiegeltje gekleefd, hetwelk toch wel handig is om verkeer naast u op te merken. Dit probleem is nog maar onlangs opgedoken, de spiegel heeft het maw een hele tijd goed gedaan met het dodehoekspiegeltje erop. Indien ik de spiegel er zou moeten afhalen om aan het binnenwerk te kunnen, graag een manier van werken erbij vermelden aub. Dank bij voorbaat :P .
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Je kan de spiegel er af halen en het spiegelglas uit de behuizing halen. Dit doe door de spiegel-behuizing met het glas naar onder gekeerd met een krachtige slag op een vod of handdoek te meppen. Dus vrij hard slaan! Dat is de eenige manier om het glas heel te houden. Zeker niet gaan friemelen tussen de behuizing en het glas want dan gaat het onheroepelijk kapot! Als het glas van de bol los is kan je over die bol een krimpkous plaatsen. Of je kan ook met een beetje Tec 7 of gelijkaardig op die bol je spiegel vast zetten. Zorg dan wél dat die spiegel in positie staat als de lijm droogt! :wink: :idea:
bart1100lt
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 apr 2005, 22:14
Locatie: waarschoot

Bericht door bart1100lt »

Bedankt John voor uw reactie. Heb nu wel gemerkt dat wanneer ik het glas er zou willen uitkloppen dit verhinderd zou worden door het kleine dodehoekspiegeltje, dit steekt nl iets buiten de spiegelbehuizing. Ik zou het er natuurlijk ook kunnen afhalen en dan verder werken. Tec 7 lijkt me een nogal drastische oplossing, ik twijfel er niet aan dat hij dan zijn positie blijft houden. :D
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

over de kogel een stukje plastiek schuiven of beter gewoon een stukje plastic (stukje diepvries of Aldi zakje) mee tussen de kogel proppen , gaat vanzelf en werkt ook als geen ander
Lacrimosa
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 mei 2005, 08:00
Locatie: Aarschot

Bericht door Lacrimosa »

Over spiegels gesproken, ik zie bijna niks in de Rockster spiegels, heb die al in alle mogelijke hoeken en posities gezet maar geen avans...

Nu ben ik aan het overwegen om ze er gewoon af te vijzen en te vervangen door die kleine Wunderlich spiegeltjes, vast aan de stuurgewichten. Iemand daar al ervaring mee?

Zo duur zijn ze nu wel niet, maar moest dat echt tegenvallen weet ik het toch liever op voorhand
"Practice does not make perfect, perfect practice makes perfect!"
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

die vallen dus tegen... zet er dan beter spiegels op met een andere vorm of een langere steun, spiegels vind je in geuren en kleuren... :wink:
bart1100lt
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 apr 2005, 22:14
Locatie: waarschoot

Bericht door bart1100lt »

Hartelijke dank voor uw tip, Danny. Gisteren er het spiegelglas uitgenomen en een dubbelgeplooid stukje diepvrieszakje :idea: tussen bol en omkapsel gestoken. Na een geslaagde testrit opnieuw een :D -gevoel. Wat kan een oplossing soms simpel en goedkoop zijn nietwaar.

Grtz,

Bart
Plaats reactie