klep afgebroken gs 1200

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

geebee

Re: klep afgebroken gs 1200

Bericht door geebee »

Ik begrijp dat mensen die dit lezen wel een beetje schrik krijgen voor de aankoop van een r1200gs,
maar als je weet dat er al 500.000 exemplaren van de band gerold zijn dan zullen er altijd wel
bij zijn die zoiets aan de hand hebben... Volgens mij zijn er ook nog rijders die kontent zijn
van hun r1200gs, zoals ik.. Moest het gebeuren dan zou ik er waarschijnlijk ook wel zo
over denken, maar als het moest zijn dat het bijna dagelijks gebeurt dan zouden er nooit
zoveel verkocht geweest zijn denk ik..Moet toegeven dat de foto's die van de schade
genomen zijn mij wel koude rillingen bezorgen bij het bekijken ervan.. Maar ik
werk in een revisie bedrijf waar wij dagelijks cylinderkoppen van auto's binnen krijgen.
En als je ziet wat daar allemaal mee gebeurt... :-?
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ik denk dat de meeste tevreden 1200GS rijders gewoon te weinig rijden... ik was ook tevreden toen er nog maar 15-20K op de teller stond....
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
GStephen
Contacteer:

Bericht door GStephen »

Euhm, dan ben ik een uitzondering
De mijnen is nl 2j en een half oud en heeft er 53.200km gepasseerd op zitten.
En nog steeds geen problemen te melden (tegelijk hou ik nu hout vast...).
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
geebee

Bericht door geebee »

J-P schreef:Ik denk dat de meeste tevreden 1200GS rijders gewoon te weinig rijden... ik was ook tevreden toen er nog maar 15-20K op de teller stond....

25000 km/jaar, das toch nie weinig he J-P
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Domi schreef: Wat BMW moet doen is die mannen in maatpak en hun geprogrameerde verkoopspraatjes uit hun showrooms verbannen,wat minder"streken"verkopen,luisteren naar de klant,klachten niet"elitair"weglachen,en wat minder uit de hoogte doen,en terug met de voetjes op de grond komen,tenslotte is elke BMW rijder geen (geleasde???)7' serie rijder,maar zitten in het klantenbestand ook gewone hardwerkende motorrijders,die jaren sparen om uiteindelijk hen droommotofiets te kunnen kopen,zorg danAU B dat het voor deze mensen geen nachtmerrie wordt!!!
Groetjes,
Frank
Klopt als een bus, elitaire houding laten varen en terug motards aan het bewind ipv Hugo Boss pakken en een groot deel vd problemen zal wss wel opgelost geraken. Het rijdt geweldig zo'n boxer met telelever, is volgens mij het beste wat de laatste 40 jaar uitgebracht is op motorgebied, maar de maatpakken zijn goe bezig om het te verkloten. Nu denk ik niet dat een luchtgekoelde boxer nog een lang leven beschoren is in een maatschappij waar alles (noodzakelijkerwijs) rond milieu regeltjes draait maar hoe dan ook is het een goed concept, gewoon waterkoeling erop en de boxer kan nog zeker 10 jaar mee. Al zullen ze wel moeten beseffen dat door de componenten lichter te maken om meer vermogen te winnen, (in combinatie met een zeer arm mengsel) de betrouwbaarheid achteruit gaat. Een GS met 90 pk kan nog altijd prima mee op een ardennen weggetje met de pk kanonnen, persoonlijk heb ik aan al dat vermogen niets. Bruikbaar vermogen, gde remmen,wegligging en betrouwbaarheid, da's voor mij de ideale motor. (anders had ik al lang een fireblade of R1 gekocht.....)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

geebee schreef:
J-P schreef:Ik denk dat de meeste tevreden 1200GS rijders gewoon te weinig rijden... ik was ook tevreden toen er nog maar 15-20K op de teller stond....

25000 km/jaar, das toch nie weinig he J-P
We praten wel verder als je er eens mee boven de 50K komt, en bij mij kwamen de echte kosten boven de 70K en erger nog, nu met 113K op de teller staat de mijne op de nominatie voor een nieuw blok (WEER)
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
J
Contacteer:

Bericht door J »

torro schreef:
Eigenlijk was ik op zoek naar een jonge occasie ,, 1, 2 of 3 jaar oud met graag minder dan 30.000km. Sorry voor wie dit niet begrijpt, maar ik durf geen dergelijke R1200 meer te kopen 2-de hands..... misschien een R1150??, maar ik zal me goe dan ook nog es héééééél goed bezinnen of ik al dan niet een nieuwe R1200 durf te kopen ...... Hoe meer ik er over nadenk ( dat mag toch es hé wanneer ik 20.000€ op tafel moet leggen ???) hoe meer m'n spreekwoordelijke neus van BMW weg draait .......

peter
voor de mijne moet je geen 20.000 op tafel leggen hoor.
en hij is maar Twee jaar oud.

j
't vollek va Gùùk red ùùk........
Toedel

Bericht door Toedel »

geebee schreef:... Ik begrijp dat mensen die dit lezen wel een beetje schrik krijgen voor de aankoop van een r1200gs,
maar als je weet dat er al 500.000 exemplaren van de band gerold zijn dan zullen er altijd wel
bij zijn die zoiets aan de hand hebben...
Hm, er zijn bij mijn weten geen 500.000 R12-en van de band gerold, maar wel 500.000 GS-en van alle motorenreeksen.
Als de faam alleen op de R12GS gebaseerd was... :-?
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
geebee

Bericht door geebee »

Toedel schreef:
geebee schreef:... Ik begrijp dat mensen die dit lezen wel een beetje schrik krijgen voor de aankoop van een r1200gs,
bij zijn die zoiets aan de hand hebben...
Hm, er zijn bij mijn weten geen 500.000 R12-en van de band gerold, maar wel 500.000 GS-en van alle motorenreeksen.
Als de faam alleen op de R12GS gebaseerd was... :-?

Yep ge hebt gelijk Toedel, het zijn er maar 100.000 die van de band gekomen zijn.
http://www.fan.tv/Motor/toontext.asp?id=20203
vasco66

Bericht door vasco66 »

ja zolang het uwe moto maar niet is he, hebben jullie allemaal goe praten he maar het moest eens bij jullie zijn en dan nog zonder garantie, ik kan me heel goed voorstellen hoe die mensen zich moeten voelen die het aan de hand hebben
geebee

Bericht door geebee »

vasco66 schreef:ja zolang het uwe moto maar niet is he, hebben jullie allemaal goe praten he maar het moest eens bij jullie zijn en dan nog zonder garantie, ik kan me heel goed voorstellen hoe die mensen zich moeten voelen die het aan de hand hebben

Das waar Vasco, ge hebt overschot van gelijk en er zullen al redelijk wat mensen zijn die deze topic lezen die hun motor van hun dromen niet meer durven te kopen.
Het is heel erg als je zoiets aan de hand hebt.. Maar momenteel is er hetzelfde aan't gebeuren bij de yamaha R1 heb ik gehoord.
Moest het bij mij gebeuren met mijne gsa dan zal het ook de laatste R1200 zijn.Na al deze draadjes te lezen zit de schrik er bij mij ook in..
Er staat nu een r1200gs op kapaza met meer dan 100.000 km's op de teller hopelijk halen de meeste van ons met een R1200 hier deze kaap.
Ik vind wel dat bmw moet tussenkomen wat de jongens betreft die het wel aan de hand hebben, zoals al aangehaald is het tenslotte toch
een serieus bedrag dat je moet neertellen.Dan zou het wel in orde mogen zijn!
wdc17117

Bericht door wdc17117 »

Hallo,

En ik dacht mij volgend jaar een GS1200 tweedehands aan te schaffen. Na het lezen over al die klepproblemen zal ik nog maar zeker een jaartje langer rijden met mijn goeie ouwe getrouwe GS1100 (1997). Tweedehands gekocht in 2000 met 23.000 km op teller, nu 119000 km. Op 60.000 km Ohlins vering voor en achter, op 80.000 km revisie versnellingsbak en tegelijkertijd nieuwe koppeling (was nog niet nodig maar alles lag nu toch open) , op 110.000 km alle remschijven vernieuwd. De motor zelf doet alles nog prima. En de motorfiets ziet er nog uit als nieuw! Als hij gepoetst is natuurlijk.

groetjes
Willy
Dominique

Bericht door Dominique »

Ik heb nu 51.000Km op 14 maanden met men GSA en die heeft nog geen enkel probleem
gehad. Gebruik hem elke dag en ben er 100% tevreden over
Yamaha Bulldog - FZ1S Fazer - R1200GSA mu- R1200gsa Triple Black
K1600GT
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Houden zo... want _als_ er een klep breekt is de lol voorbij.... :cry:
J-P

Plaats reactie