Westelijke sahara Z-Marokko.

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
-Fred-

Westelijke sahara Z-Marokko.

Bericht door -Fred- »

Iemand de Westelijke Sahara al gereden ?
Afbeelding
Met name de kustweg (+ - 1000km) van Guelmim via, Tan-Tan,Tarfaya,Laâyoune, Dakhla, Guerguarat, tot de Mauritaanse grens.

Is het de moeite om een heen & terug te doen, dus niet op doorreis naar Mauritanië ?
Volgens Trotter reisgids best wel een mooi stukje.
Iemand meer info, site's, foto's, waypoints, ...
De wegen los vd kustweg landinwaarts zijn deze verhard, of is het één en al zandbak?

Ik hoor / zie het graag.
Koppel!!

Re: Westelijke sahara Z-Marokko.

Bericht door Koppel!! »

YOO

Moogt ge daar wel rijden, heb gehoord dat de Westelijke Sahara, alhoewel deel van Marokko, een no-go zone is :-?

Enneuh, als ge dan toch tot de Mauretaanse grens gaat, kunde dan niet direct doorrijden tot 't Lac Rose :razz:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Koppel!! schreef:YOO

Moogt ge daar wel rijden, heb gehoord dat de Westelijke Sahara, alhoewel deel van Marokko, een no-go zone is :-?
Volgens de Trotter en mezelf wel.
Quickly
Contacteer:

Bericht door Quickly »

heela
doorrijden zal nie lukken ,vergeet niet dat de grens afgebakend in door mijnevelden
wij zijn in januari nog een maand gaan rijden via de zuid/oostelijke pistes wel met den
jeep. met de moto is het grootste probleem water&brandstof of je moet een radius hebben van
meer dan 500km onze jeep heeft een tank van 250l+ 50l water.als je info wilt
moet je maar is binnen wippen voor ne babbel.

peter en stienne

zie verslag van onze reis.http://expeditiequickly.cupicom.com/#home
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Quickly schreef:heela
doorrijden zal nie lukken ,vergeet niet dat de grens afgebakend in door mijnevelden
wij zijn in januari nog een maand gaan rijden via de zuid/oostelijke pistes wel met den
jeep. met de moto is het grootste probleem water&brandstof of je moet een radius hebben van
meer dan 500km onze jeep heeft een tank van 250l+ 50l water.als je info wilt
moet je maar is binnen wippen voor ne babbel.

peter en stienne

zie verslag van onze reis.http://expeditiequickly.cupicom.com/#home
Tenzij de situatie recentelijk veranderd is kan je wel doorrijden naar Mauretanie. Er is een ontmijnde zone maar daar wordt ten zeerste aangeraden de weg NIET te verlaten. Om begrijpelijke redenen... :roll: Een vriend van mij is zo naar Mauretanie gereden met zijn GS.
Kijk eens op http://www.horizonsunlimited.com in het algemeen of op http://www.horizonsunlimited.com/hubb/s ... ight=mines specifiek.

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Quickly
Contacteer:

Bericht door Quickly »

yep

Tenzij de situatie recentelijk veranderd is kan je wel doorrijden naar Mauretanie. Er is een ontmijnde zone maar daar wordt ten zeerste aangeraden de weg NIET te verlaten. Om begrijpelijke redenen... :roll: Een vriend van mij is zo naar Mauretanie gereden met zijn GS.
Kijk eens op http://www.horizonsunlimited.com in het algemeen of op http://www.horizonsunlimited.com/hubb/s ... ight=mines specifiek.

T[/quote]

ik heb het wel over piste he! eens van de hoofdbaan geraak je nergens de grens over, meer nog
op de piste langs de grens zijn wachtposten die sturen je terug en gaan lopen is geen optie ze rijden
met open toyota' s met 6cyl naft motoren en ze kennen de regio van buiten :-(
via de kustbaan (asfalt)is er geen enkel probleem ,rij je zo naar dakar dat zou je zelf met een LT kunnen.
peter
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Quickly schreef:yep

T
ik heb het wel over piste he! eens van de hoofdbaan geraak je nergens de grens over, meer nog
op de piste langs de grens zijn wachtposten die sturen je terug en gaan lopen is geen optie ze rijden
met open toyota' s met 6cyl naft motoren en ze kennen de regio van buiten :-(
via de kustbaan (asfalt)is er geen enkel probleem ,rij je zo naar dakar dat zou je zelf met een LT kunnen.
peter[/quote]
Volkledig mee eens. Ik had niet door dat je offroad bedoelde.
Om te offroaden moet je daar niet zijn. Ik heb destijds de route van Merzouga naar Semara langs de Algerijnse grens overwogen maar uiteidelijk boven Tagounite afgeslagen naar Zagora wegens tijdsgebrek. Dit schijnt een "pretty sandy stretch of piste" te zijn en veilig qua mijnen. Voor de rest zou ik mij toch aan de asfalt houden.

T

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Yep, ben zelf ook al 2 keer een 4000km in Marokko gaan rijden.
Had het eigenlijk ook niet over de piste's (lijkt me te gevaarlijk in dat mijnen gebied), maar in hoofdzaak het geasfalteerde kustwegje van + 1000km lengte.
@Peter, heb je deze al gereden tot de Mauritaanse grens ?
Of is het een saai smal rechtdoor baantje.
In gedachte zie ik aan één kant de Atlantische oceaan tegen de rotsen bonken, kijk ik naar de andere kant zie ik een schitterende woestijn ... of zal ik maar verder dromen ?
Andere optie is zelf eens gaan zien, maar dan ben ik 5-6 dagen verder, (heen en terug) om dat stukje te doen ...
En het zou zonde van de tijd zijn omdat er in Marokko zelf ook nog zoveel te rijden valt waar ik nog niet geweest ben.
Quickly
Contacteer:

Bericht door Quickly »

heela

Of is het een saai smal rechtdoor baantje.
In gedachte zie ik aan één kant de Atlantische oceaan tegen de rotsen bonken, kijk ik naar de andere kant zie ik een schitterende woestijn ... of zal ik maar verder dromen ?
Andere optie is zelf eens gaan zien, maar dan ben ik 5-6 dagen verder, (heen en terug) om dat stukje te doen ...
En het zou zonde van de tijd zijn omdat er in Marokko zelf ook nog zoveel te rijden valt waar ik nog niet geweest ben.[/quote]

just, niet veel te beleven. het is de poort naar het zuiden voor wie MAURETANIA of SENEGAL wil.
ik zou mijne tijd daar nie willen insteken ,het is een verplicht stuk voor wie verder naar het zuiden wil!

Peter.
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Thanks Peter, dan fietsen we wat in't binnenland.
Joscross

Bericht door Joscross »

Ik ben een paar jaar geleden met een GS1150 tot aan de Senegalese grens gereden en dan rechtsomkeer gemaakt.
Het stuk westelijke sahara is zeer lang en eentonig. Langs de ene zijde is er de oceaan (meestal echter op 500m en dus niet zichtbaar) en langs de andere kant grotendeels een soort vlakke steenwoestijn. Interessant is het voor diegenen die eens een verlaten weg wensen te nemen gedurende een paar dagen en bijna geen verkeer willen tegenkomen. Men moet er rekening mee houden dat de wind meestal vanuit de zee blaast en dat je dus een paar dagen moet gaan scheef hangen aan je moto.
De ganse weg is asfalt in min of meer goede staat.
De weg eindigt aan de maroccaanse zijde met een grenspost waarna er een niemandszone van ongeveer 3 km is over een niet te moeilijk te berijden zandpiste. Aangewezen is op de paden te blijven en zo snel mogelijk naar de volgende grenspost te gaan. Dit niemandsland is een plek waar een zootje ongeregeld rondhangt en ik zou er nooit stoppen.
Aan de grenspost in Mauritanie start een nieuwe asfaltweg die loopt tot in Dakar.
Conclusie : enkel te gebruiken als doorgangsweg naar de rest van africa maar geen doel op zich tenzij men zich eens goed alleen en alleenzaam wenst te voelen
Plaats reactie