Meer geluid
Moderator: GVN
Meer geluid
Jaren heb ik op een Intruder gereden bijna zonder uitlaten....Nu ik sinds kort een R1100RT uit 1997 bezit vind ik het geluid wel heel veel op een (sorry) stofzuiger lijken. Zijn er mogelijkheden om het geluid iets meer op een motor te laten lijken ?
Re: Meer geluid
Tuurlijk,
plaats een andere einddemper, Boss - Lazer enz.
Of boor een paar gaatjes in de uitlaat
plaats een andere einddemper, Boss - Lazer enz.
Of boor een paar gaatjes in de uitlaat

Dat vind ik een geweldig idee, tenminste als de gaatjes zo gericht zijn datHarald schreef:Of boor een paar gaatjes in de uitlaat
enkel de rijder meer geluid krijgt en de omgeving ervan gespaard blijft

K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
-
- Contacteer:
Ja jongen, maar de meerderheid loopt niet zo hoog op met die lawaaimakers.Jonge Pam schreef:Dit is toch wel wel een motorforum he ?

-
er bestaan aftermarket systemen zoals Harald aanhaalt van lazer, remus, bos aprovoic enz...
haal je de cat er nog van tussen dan klinkt het pas echt tof.
binnenkort komt er op mijn R1200ST ook een BOS demper (2dehands)
is al besproken
, zoek nog enkel tijd om er effe om te gaan 
haal je de cat er nog van tussen dan klinkt het pas echt tof.
binnenkort komt er op mijn R1200ST ook een BOS demper (2dehands)
is al besproken

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Ach ja, de immer weerkerende vraag naar meer geluid van de BMW-nieuwelingen. Je bent bijlange niet de eerste en je zal jammer genoeg ook nog wel niet de laatste zijnJonge Pam schreef:Jaren heb ik op een Intruder gereden bijna zonder uitlaten....Nu ik sinds kort een R1100RT uit 1997 bezit vind ik het geluid wel heel veel op een (sorry) stofzuiger lijken. Zijn er mogelijkheden om het geluid iets meer op een motor te laten lijken ?

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Ook ik had vroeger een motor met half-open uitlaten (Shadow),lekker stoer en zo.
Na de aankoop van mn RT '99 ben ik maar wat blij met het geluid,nu kan je eens wat verder rijden dan rond de kerketoren.
groet
Fredd
Na de aankoop van mn RT '99 ben ik maar wat blij met het geluid,nu kan je eens wat verder rijden dan rond de kerketoren.
groet
Fredd
Ik ook lang geleden, maar dan op een Shadow. En kijk, daardoor mogen we nu op sommige plekken niet meer rijden met een motor. LEUK héJonge Pam schreef:Jaren heb ik op een Intruder gereden bijna zonder uitlaten....

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
- Contacteer:
Wil je meer geluid dan moet je deze uitlaat kopen Remus
En ik begrijp u, ik heb ook jaren met een volledig verbouwde Intruder 1400 gereden met open uitlaten.
bougimain
En ik begrijp u, ik heb ook jaren met een volledig verbouwde Intruder 1400 gereden met open uitlaten.

bougimain

Jonge Pam schreef:Jaren heb ik op een Intruder gereden bijna zonder uitlaten....Nu ik sinds kort een R1100RT uit 1997 bezit vind ik het geluid wel heel veel op een (sorry) stofzuiger lijken. Zijn er mogelijkheden om het geluid iets meer op een motor te laten lijken ?
Tiens ik heb thuis ne stofzuiger en die maakt hetzelfde geluid gelijk nen RT, dus ik zou me geen zorgen makenJonge Pam schreef:Jaren heb ik op een Intruder gereden bijna zonder uitlaten....Nu ik sinds kort een R1100RT uit 1997 bezit vind ik het geluid wel heel veel op een (sorry) stofzuiger lijken. Zijn er mogelijkheden om het geluid iets meer op een motor te laten lijken ?

Nee alle gekheid op een stokje, koopt u een Lazer dual sound en haalt gewoon den insert eruit en dan hebt ge een mooie diepere maar vooral luidere sound

Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
-
Ik heb zelfs op de stofzuiger een Remus......Kmax schreef: Tiens ik heb thuis ne stofzuiger en die maakt hetzelfde geluid gelijk nen RT, dus ik zou me geen zorgen maken![]()
![]()
Nee alle gekheid op een stokje, koopt u een Lazer dual sound en haalt gewoon den insert eruit en dan hebt ge een mooie diepere maar vooral luidere sound![]()

Het geluid van een standaard 1100 is belachelijk, vies gepruttel....Mijn oma had ooit zo een perculator koffieding, maakte net hetzelfde geluid als mijne toenmalige GS1100.... Bij de 1150 was het geluid al veel beter, zelfs ik heb op mijn GS1150 toen de einddemper laten zitten, maar wel de kat eraf gegooid. Bij de 1200 is het geluid ook best ok. De laatste tijd zie (en hoor) je vooral dat fabrikanten het terug belangrijk vinden om niet alleen een goedgekeurde uitlaat te leveren, maar ook een goed motorgeluid belangrijk vinden. Bij de 1100 is daar door BMW in 93-94 helemaal geen rekening mee gehouden
Ik had een laser op de GS1100 99', met chip. Geluid is best te doen, niet zo luid of scherp als bij een 4cil met open uitlaten of een V twin. Voor een GS 1100 kan je waarschijnlijk nog wel wat 2dehands uitlaten vinden, voor een RT 1100 niet denk ik, maar wss is een GS uitlaat wel aan te passen voor gebruik op een RT
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
op mijne 2de moto heb ik een volledig open uitlaat, waar de vlammen eruit komen,staan .
En idd, ik heb een omgebouwde lt, en da geluid is triestig.
Wim : je zei nie naast u komen met een open uitlaat. Wa zegt je dan die met de radio, op volle bak, rijden ?
das pas belachelijk. moest er zo ene naast mij aant rood licht en ik doe automatisch mijn gas open. en als hij wa zegt dan, antwoord ik gewoon da hem teveel discolawaai maakt en de kous is af.
loud pipes saves lives
En idd, ik heb een omgebouwde lt, en da geluid is triestig.
Wim : je zei nie naast u komen met een open uitlaat. Wa zegt je dan die met de radio, op volle bak, rijden ?
das pas belachelijk. moest er zo ene naast mij aant rood licht en ik doe automatisch mijn gas open. en als hij wa zegt dan, antwoord ik gewoon da hem teveel discolawaai maakt en de kous is af.
loud pipes saves lives
Nee, ik zei om ver uit mijn buurt te blijven. Of in ieder geval àchter mij want het straffe is dat wanneer je op zo'n motor zit je er zélf weinig last van hebt (alhoewel), maar die achter u rijden ..... nou man
Of in een tunnel ... rap nog eens extra aan die gas draaien
Als je persé wil opvallen, doe het dan door goed motor te rijden. Lawaai maken kan het kleinste kind 

-
ik hoop sommige eens tegen te komen als ik met mijn DUCATI op weg ben.
degene die hem al gehoord hebben.....

degene die hem al gehoord hebben.....

TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Liever niet. Klinkt als een Tupperwaredoos met loden knikkers in. Heb dat hier een paar jaar geleden al te veel mogen horen van WimLT junior 

Volgens mij hoort gij dan toch niet goe zulleWimLT schreef:Liever niet. Klinkt als een Tupperwaredoos met loden knikkers in. Heb dat hier een paar jaar geleden al te veel mogen horen van WimLT junior

Grtz
Marc
Marc
On topic terug.
koop er zeker een met een uitneembare Db killer.
op die manier kan je wat spelen met het geluid. Zonder is soms wel lastig voor diegen die je volgen, maar dan steek je hem terug. Woon werk kan je dan doen zonder.
J
koop er zeker een met een uitneembare Db killer.
op die manier kan je wat spelen met het geluid. Zonder is soms wel lastig voor diegen die je volgen, maar dan steek je hem terug. Woon werk kan je dan doen zonder.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Off- of toch ontopic ook Ik begin me hier al goe thuis te voelen, op alle fora t zelfde het klavier kent helaas andere omgangsnormen dan de reeds vervagende real life normen. Soit nu echt on-topic
Zelf zou ik op een tour /enduro masjien nooit vervang uitlaten zetten, je hebt mijnsinziens een motortype wat zich daar niet voor leent, maar das persoonlijk.
Er zijn heel veel verschillende aftermarket merken, denk wel dat het nog niet mee zal vallen een goede gebruikte te vinden omdat er in dit model simpel minder vraag - en dus aanbod - naar is.
Nieuw heb je veel opties, heb zelf goede ervaringen met Bos op mijn vorige motor, vooral omdat die een donker maar beschaafd geluid leveren.
Zelf zou ik op een tour /enduro masjien nooit vervang uitlaten zetten, je hebt mijnsinziens een motortype wat zich daar niet voor leent, maar das persoonlijk.
Er zijn heel veel verschillende aftermarket merken, denk wel dat het nog niet mee zal vallen een goede gebruikte te vinden omdat er in dit model simpel minder vraag - en dus aanbod - naar is.
Nieuw heb je veel opties, heb zelf goede ervaringen met Bos op mijn vorige motor, vooral omdat die een donker maar beschaafd geluid leveren.
I respect your shit. But I don't have an opinion.
Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
-
mijn BOS demper is toegekomen.Jonge Pam schreef:Jaren heb ik op een Intruder gereden bijna zonder uitlaten....Nu ik sinds kort een R1100RT uit 1997 bezit vind ik het geluid wel heel veel op een (sorry) stofzuiger lijken. Zijn er mogelijkheden om het geluid iets meer op een motor te laten lijken ?

bedankt aan leverancier

dus voortaan ga je mij ook horen als ik met de ST op weg ben.
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 18 okt 2009, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Hopelijk leest het wat beter zo en heb ik op ondertussen niet op iemand zijn tenen getrapt.IRON GONZO schreef: PS: aan de moderators: is het mogelijk om de tot niets zijnde berichten hier in het topic te verwijderen zodoende het aangenaam lezen is AUB.
Blijf wat on-topic aub, dit is hier uiteindelijk niet het ” Biemercafé”
Marnix.

-
THX
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Logo van Bos demper lijkt op achtergrond van BMW logo.
Mooie uitlaat. Nice
J
Mooie uitlaat. Nice

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Elk zijn goesting natuurlijk maar voor mij hoeven die extra dB's niet. Effe een toerke van een uurke met zo'n stereoinstallatie kan best leuk zijn maar na een trip van 2500 km denk je daar wel anders over lijkt mij.
Bovendien wekt de standaardpijp minder weerstand op bij onze medeburgers : als je even snel optrekt met een knalpijp of de standaardpijp zal men bij de knalpijp gemakkelijker stellen : daar heb je weer zo'n zot met een scheurijzer !
Ik hou het bij het koffiegepruttel ...
Bovendien wekt de standaardpijp minder weerstand op bij onze medeburgers : als je even snel optrekt met een knalpijp of de standaardpijp zal men bij de knalpijp gemakkelijker stellen : daar heb je weer zo'n zot met een scheurijzer !
Ik hou het bij het koffiegepruttel ...

Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
-
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE