aftermarket cruise control

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Wingman X
Contacteer:

aftermarket cruise control

Bericht door Wingman X »

Wie kan mij wat meer vertellen over aftermarket cruisecontrol installaties? In het bijzonder de goedkopere O-ring of klem-mechaniekjes à la Wunderlich, geen dure electronische spullen. Is zoiets even makkelijk en veilig in gebruik als de orginele BMW cruise control?

Wat me vooral interesseert is het naadloos uitschakelen ervan. Op de test 1200RT gaf ik een klein tikje tegen de koppeling terwijl je de gashendel fixeerde en de overgang was onmerkbaar. Is zoiets alleen maar mogelijk bij de duurdere?

Ik zag dat sommigen hier gebruik maken van een O-ring. Hoe schuif je die opzij zonder je gas te verdraaien?

alvast bedankt,
Xavier
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Brik

Bericht door Brik »

Ja, maar geen ervaring met de O-ring. Ikzelf heb de cruise control van Wunderlich erop staan. Om eerlijk te zijn nog maar zelden gebruikt, enkel op lange trajecten. De verbeterde uitvoering werkt stukken makkelijker en is een goed alternatief (zie http://www.wunderlich.de). Wat betreft andere types ga even op Google en type daar ‘ motorcycle cruise control BMW RT ’, je zult wel iets naar uw zin en beurs vinden.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Is er iemand die de throttlemeister gebruikt?
Ziet er een simpel en vernuftig dingske uit. Maar werkt het ook gemakkelijk?
http://www.throttlemeister.com
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Afbeelding

Hoi,
Ik gebruik deze van Wunderlich... is niet echt een cruisecontrol maar je zet je gas wel met vast... als het bergop gaat vertraag je als bergaf gaat gaat het sneller. Maar op lange afstanden over de autostrade kan je je hand eens van de gas loslaten... Ben er tevreden over en is handig in gebruik. :lol: 8)

GRTS Danny
Livin

Bericht door Livin »

Hallo,

Ik maak gebruik van de O-ring. Ik kan de ring met mijn pink en zijkant van mijn hand "herrollen" en dus de ring (de)activeren. Dit verloopt wel niet altijd naadloos, soms voel je dat de motor iets vertraagt door de (de)activatie.
Maar het is wel een goedkopere oplossing dan andere "cruise controls" die je gashendel niet automatisch laten terugdraaien.
Ik gebruik het enkel op langere trajecten (autostrade).
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Rudy

Bericht door Rudy »

Xavier schreef:Is er iemand die de throttlemeister gebruikt?
Ziet er een simpel en vernuftig dingske uit. Maar werkt het ook gemakkelijk?
http://www.throttlemeister.com
Ik heb zowel een throttlemeister als de 'cruise control' van Wunderlich.
In het begin voelt de throttlemeister een beetje vreemd, je ben die druk op de onderkant van je hand niet gewend. Maar na een tijdje werkt het heel prettig: je hoeft niet meer in het gashandvat te knijpen om gas te geven. Maar ik vind het alleen de moeite waard bij lange tochten, in de stad en zo zit hij eigenlijk wat in de weg. Het is een simpel geval en kost ook niet veel, dus mijn idee is: koop'm en gebruik hem een tijdje. Bevalt hij niet: hij is er zo af (zit alleen om het handvat geklemd).

Rudy
R1150RT (2001)
Hans

Bericht door Hans »

Rudy, ik vrees dat je 2 dingen doorheen haalt...

Dat plastic dingetje dat om de gashendel zit heet een Throttle-Rocker :

Afbeelding

De Throttlemeister is vergelijkbaar met de cruise-control van Wunderlich, alleen moet je bij de Throttlemeister gans het balansgewicht verdraaien om de gashendel te blokkeren : dat vind ik handiger dan die van Wunderlich, want daar moet je op de tast op zoek naar die draaibare ring om de hendel te blokkeren.

'k Had de Throttlemeister op mijn vorige Roadster. Is wel handig : kan je ook eens wuiven met de rechterhand :wink:

mvg
Hans
Afbeelding
Rudy

Bericht door Rudy »

Hans schreef:Rudy, ik vrees dat je 2 dingen doorheen haalt...

Dat plastic dingetje dat om de gashendel zit heet een Throttle-Rocker :

Afbeelding

De Throttlemeister is vergelijkbaar met de cruise-control van Wunderlich, alleen moet je bij de Throttlemeister gans het balansgewicht verdraaien om de gashendel te blokkeren : dat vind ik handiger dan die van Wunderlich, want daar moet je op de tast op zoek naar die draaibare ring om de hendel te blokkeren.

'k Had de Throttlemeister op mijn vorige Roadster. Is wel handig : kan je ook eens wuiven met de rechterhand :wink:

mvg
Hans

OEI OEI OEI !!
Ben ik daar ons forum aan het vervuilen met onzin. Sorry en bedankt Hans, het is precies zoals je zegt. Nou ja, dan weten jullie meteen hoe ik over de throttle-rocker denk.
Rudy
R1150RT (2001)
Plaats reactie