Belgie-Finland op GS
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Belgie-Finland op GS
Hallo,
Heeft er iemand een leuke route naar Helsinki voor een 850GS voor in de zomermaanden van 2010?
Groeten
Sevrien
Heeft er iemand een leuke route naar Helsinki voor een 850GS voor in de zomermaanden van 2010?
Groeten
Sevrien
850 is genoeg als ge door het Gelände wilt komen
Re: Belgie-Finland op GS
2 mogelijkheden, via de oostkant of via Scandinavië.
Met een GS is via de oostkant leuker denk ik.
Via denemarken en Zweden is het goed rijbaar.
Je kunt natuurlijk proberen om de ghostrider na te doen, schiet wel op btw.
Maar echt leuke routes weet ik niet. Ik heb het ook alleen maar op de tomtom gereden.
Maar met de optie kortste weg aan kom je een end.
Met een GS is via de oostkant leuker denk ik.
Via denemarken en Zweden is het goed rijbaar.
Je kunt natuurlijk proberen om de ghostrider na te doen, schiet wel op btw.
Maar echt leuke routes weet ik niet. Ik heb het ook alleen maar op de tomtom gereden.
Maar met de optie kortste weg aan kom je een end.
De oostkant lijkt me idd ook heel interessant maar via Zweden kan je kamperen waar je wil voor 0 euro.
Groeten
Groeten
YOO
Ik veronderstel dat je wanneer je naar 't noorden rijdt, je ook terug naar 't zuiden moet?
Combineer dan beiden, oprijden via Denemarken en Zweden, terugrijden via de Baltische staten.
Je kan ook de overzet nemen van Helsinki naar Tallinn, anders moet je over Rusland, en dat gaat al wat moeilijker.
Vergeet niet dat kleine stukje Rusland tussen Polen en Litouwen, rond Kaliningrad. Je moet dus doorsteken naar Polen via de E67.
Grtz, Philip!
Ik veronderstel dat je wanneer je naar 't noorden rijdt, je ook terug naar 't zuiden moet?
Combineer dan beiden, oprijden via Denemarken en Zweden, terugrijden via de Baltische staten.
Je kan ook de overzet nemen van Helsinki naar Tallinn, anders moet je over Rusland, en dat gaat al wat moeilijker.
Vergeet niet dat kleine stukje Rusland tussen Polen en Litouwen, rond Kaliningrad. Je moet dus doorsteken naar Polen via de E67.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser

You read my mind,
maar voor dat kleine stukje Rusland, heb je daar een visum voor nodig of niet?
Heeft er iemand toevallig een zelf uitgestippelde route of is het gewoon de korste weg op de gps?
maar voor dat kleine stukje Rusland, heb je daar een visum voor nodig of niet?
Heeft er iemand toevallig een zelf uitgestippelde route of is het gewoon de korste weg op de gps?
-
Ik heb een leuke route liggen door zweden, vertrekkende vanuit gotenborg, door dalarna en over (oa) de A4 rond botnische golf waarna je terug afzakt naar helsinki. als het moet kan ik er ook een mooi stuk aan breien door zuid zweden.
het is niet de kortste weg maar wel een mooie, gedeeltelijk onverharde, weg. ideaal voor een gs.
grtjs, Danny
het is niet de kortste weg maar wel een mooie, gedeeltelijk onverharde, weg. ideaal voor een gs.
grtjs, Danny
Hey Danny,
heb je die route digitaal of op papier?
heb je die route digitaal of op papier?
-
mmm, ik ben een paar keer in Finland & Helsinki geweest, en eeuuh... ik vind dat geen plezant motorland.
Als ge dan toch naar scandinavië rijdt, draai dan in zweden naar het westen, en doorkruis Norge.
Tenzij er een Finse in haar sauna op u zit te wachten, natuurlijk
Als ge dan toch naar scandinavië rijdt, draai dan in zweden naar het westen, en doorkruis Norge.
Tenzij er een Finse in haar sauna op u zit te wachten, natuurlijk

Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
Hehe, die Finse ligt er niet maar ik moet wel naar haar bruiloft
Sorry dat ik je topic even steel Sevrien maar ik vermoed dat jij je trip reeds achter de rug hebt dus dat zal wel niet erg zijn. 
Ik overweeg om dit eind april te doen -> goed idee of
Thanks voor de info!

Heeft er iemand enig idee of dit te doen is in 14 dagen??Koppel!! schreef:YOO
Grtz, Philip!
Waarom Kaliningrad vermijden? Heeft dit enkel te maken met eventuele visumaanvragen?Je kan ook de overzet nemen van Helsinki naar Tallinn, anders moet je over Rusland, en dat gaat al wat moeilijker.
Ik overweeg om dit eind april te doen -> goed idee of

Thanks voor de info!
Groeten,
Domien
Domien