benzinelek o-ring?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bm.r1150r.w
Contacteer:

benzinelek o-ring?

Bericht door bm.r1150r.w »

hallo,

Sinds kort heb ik te kampen met een benzinelek(r1150r 2001) die blijkbaar van onder mijn luchtfilterkast komt en dan lekt op het zwarte motorgedeelte en zo op de grond (uitlaatbochten). Een bmw mecanicien heeft mij verteld dat het zou kunnen de o-ring zijn van de brandstofverdeler? Iemand ervaring hiermee weet niet echt hoe ik er aan moet beginnen (subframe moet er af?)(heb helaas geen werkplaatshandboek). alvast bedankt voor jullie antwoorden
dejos

Re: benzinelek o-ring?

Bericht door dejos »

Afschermkappen van de oliekoelers verwijderen ,dan de oliekoelers losmaken( de rubber olieleidingen niet losmaken van de oliekoelers.Zadel van de moto afnemen en dan zit er een bevestingsbout aan de nafttank ,die verwijderen en de tank zit los.Nu de tank oplichten en vervolgens richting zadel bewegen.Er zijn twee naftleidingen ondr de tank, deze zijn voorzien van snelkoppelingen , zoals een koppeling van bv een persluchtpistool. Het zou eventueel kunnen dat de benzinelek hier vandaan komt??. Je hoeft de benzinetank niet leeg te maken om ze te demonteren, snelkoppelingen gewoon uit mekaar trekken .Dit alles is nogal beschreven op dit forum en ik denk zelfs met foto's.
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
bm.r1150r.w
Contacteer:

Bericht door bm.r1150r.w »

Schellens Jos schreef:Afschermkappen van de oliekoelers verwijderen ,dan de oliekoelers losmaken( de rubber olieleidingen niet losmaken van de oliekoelers.Zadel van de moto afnemen en dan zit er een bevestingsbout aan de nafttank ,die verwijderen en de tank zit los.Nu de tank oplichten en vervolgens richting zadel bewegen.Er zijn twee naftleidingen ondr de tank, deze zijn voorzien van snelkoppelingen , zoals een koppeling van bv een persluchtpistool. Het zou eventueel kunnen dat de benzinelek hier vandaan komt??. Je hoeft de benzinetank niet leeg te maken om ze te demonteren, snelkoppelingen gewoon uit mekaar trekken .Dit alles is nogal beschreven op dit forum en ik denk zelfs met foto's.
Deze zijn onlangs vervangen en het staat hier idd beschreven op het forum maar het lek komt van onder de luchtfilterkast en blijkbaar achter de harde plastic leidingen die naar de injectoren lopen ? komen de é leidingen daar samen of niet ? Mss heeft er iemand een pdf werkplaatshandboek voor mij ? alvast bedankt
R12RT

Bericht door R12RT »

Ik had ook een lek maar aan de benzineslangen, na 5 jaar waren ze door gescheurd
blijkbaar geen alleenstaand geval? Gelukkig geen brand of erger gehad want was dicht bij de cylinders?
Dus dringend nakijken.
585cc links - 585cc rechts
Plaats reactie