Accelerator
Moderator: GVN
-
WIMGSA1200
Accelerator
Kent iemand dit probukt?
Stuurde net een mail met de vraag wat het verschil is met het toestelletje uit het nederlands GS forum, de ReCyclizer
http://www.sol2.be/Accelerator/Nederlands/index.html
mooie site!
ik ben benieuwd
Groeten
Stuurde net een mail met de vraag wat het verschil is met het toestelletje uit het nederlands GS forum, de ReCyclizer
http://www.sol2.be/Accelerator/Nederlands/index.html
mooie site!
ik ben benieuwd
Groeten
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
Zumo 660
Wilbers
-
WIMGSA1200
Re: Accelerator
Nope ben MAVN niet...
Kwam deze site gewoon tegen en dacht da het wel nuttig kon zijn.
Nog iemand ervaring mee?
dit is het antwoord wat ik kreeg op de vraag Wat is het verschil met de Recyclizer...
Ik kan niet 100% vergelijken met de Recyclizer, maar afgaand op de beschrijving werken alle modules (zoals ook de Power FRK en Optimizer) op het zelfde principe. Het principe is vrij eenvoudig en via een eigen gemaakt ontwerpmodel goed berekenbaar voor de verschillende BMW modellen. Misschien is de afknijping onder de nul graden celsius grens iets beter dan de Recyclizer (terug afgaand op de beschikbare info)
Groeten
Nog iemand ervaring mee?
dit is het antwoord wat ik kreeg op de vraag Wat is het verschil met de Recyclizer...
Ik kan niet 100% vergelijken met de Recyclizer, maar afgaand op de beschrijving werken alle modules (zoals ook de Power FRK en Optimizer) op het zelfde principe. Het principe is vrij eenvoudig en via een eigen gemaakt ontwerpmodel goed berekenbaar voor de verschillende BMW modellen. Misschien is de afknijping onder de nul graden celsius grens iets beter dan de Recyclizer (terug afgaand op de beschikbare info)
Groeten
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
Zumo 660
Wilbers
-
WIMGSA1200
ik heb net een bestelling geplaatst...
ik hou jullie op de hoogte!
ik hou jullie op de hoogte!
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
Zumo 660
Wilbers
-
GSrijder
- Contacteer:
Ok, eigenlijk zouden we dan eens moeten samenkomen, dit en de Recyclizer wisselen en vergelijken en dan kunnen we daar de bevindingen over schrijven.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
-
tazdevil
Voila ik heb er ook één besteld maar dan een ACCELERATOR.
Met dank aan de tip van MAVN.Scheelt hem 10 euro en ziet er identiek hetzelfde uit en het resultaat zal ook wel hetzelfde zijn zeker.
Ben eens curieus.En 27 euro is nu ook niet het einde hé.
Groetz Gerry
Met dank aan de tip van MAVN.Scheelt hem 10 euro en ziet er identiek hetzelfde uit en het resultaat zal ook wel hetzelfde zijn zeker.
Ben eens curieus.En 27 euro is nu ook niet het einde hé.
Groetz Gerry
Beter 1 GS in de hand dan geen hand!

-
Wulf
tazdevil schreef:Voila ik heb er ook één besteld maar dan een ACCELERATOR.![]()
Met dank aan de tip van MAVN.Scheelt hem 10 euro en ziet er identiek hetzelfde uit en het resultaat zal ook wel hetzelfde zijn zeker.![]()
Ben eens curieus.En 27 euro is nu ook niet het einde hé.![]()
Groetz Gerry
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
-
tazdevil
Patrick HP2 schreef:tazdevil schreef:Voila ik heb er ook één besteld maar dan een ACCELERATOR.![]()
Met dank aan de tip van MAVN.Scheelt hem 10 euro en ziet er identiek hetzelfde uit en het resultaat zal ook wel hetzelfde zijn zeker.![]()
Ben eens curieus.En 27 euro is nu ook niet het einde hé.![]()
Groetz Gerry
??????

-
Wulf
@Tazdevil
excuseer ik bedoelde, ik deel uw mening en heb er ook één besteld voor de gs
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
-
tazdevil
Hé Patrick geen probleem zunne.Patrick HP2 schreef:@Tazdevil

-
Relax
Ik bedoelde dat MAVN ipv reclame te posten hier had kunnen antwoorden. Kan niemand wat van zeggen en jij had antwoord op je vraag. En wij wat info.WIMGSA1200 schreef:Nope ben MAVN niet...
Nog iemand ervaring mee?
Groeten
I respect your opinion. But I don't give shit.
[/quote]
Ik bedoelde dat MAVN ipv reclame te posten hier had kunnen antwoorden. Kan niemand wat van zeggen en jij had antwoord op je vraag. En wij wat info.[/quote]
Beste,
Ik wil wel op vragen antwoorden, maar gezien de "gevoeligheden" blijkbaar door bepaalde forumleden is de lol er effe uit voor mij. Ik heb tot nu toe op alle vragen via email correct geantwoord. Voor mij is "prutsen" aan mijn moto een pure hobby. Mijn oorspronkelijke insteek voor de Accelerator was: Waarom kopen indien je dit zelf kunt maken en waarom dit niet delen met andere mede-BMW rijders? Denk maar niet dat ik zal van kunnen rentenieren (wat sommige misschien denken)! Zoals eerder gezegd, je bent nooit verplicht om erop in te gaan.
Ik kan niet voor de Recyclized spreken, maar het principe (wat in tal van forums en op het internet werd bescheven) is vrij eenvoudig. Eenmaal je de technische gegevens van de NTC hebt kan je perfect de temperatuuroffset berekenen welke je wilt. Ik heb daarvoor een simpel model in Excel gemaakt zodat ik de gewenste kurve kan leggen waar ik wil. Deze ligt nu op -20°C, met een sterke afknijping onder de 0°C.
Werkt het? Bij mij en enkele test collega's wel. Ik ben er tevreden mee. Je zult altijd mensen hebben die het OK en niet OK vinden.
mvg
Marc
Ik bedoelde dat MAVN ipv reclame te posten hier had kunnen antwoorden. Kan niemand wat van zeggen en jij had antwoord op je vraag. En wij wat info.[/quote]
Beste,
Ik wil wel op vragen antwoorden, maar gezien de "gevoeligheden" blijkbaar door bepaalde forumleden is de lol er effe uit voor mij. Ik heb tot nu toe op alle vragen via email correct geantwoord. Voor mij is "prutsen" aan mijn moto een pure hobby. Mijn oorspronkelijke insteek voor de Accelerator was: Waarom kopen indien je dit zelf kunt maken en waarom dit niet delen met andere mede-BMW rijders? Denk maar niet dat ik zal van kunnen rentenieren (wat sommige misschien denken)! Zoals eerder gezegd, je bent nooit verplicht om erop in te gaan.
Ik kan niet voor de Recyclized spreken, maar het principe (wat in tal van forums en op het internet werd bescheven) is vrij eenvoudig. Eenmaal je de technische gegevens van de NTC hebt kan je perfect de temperatuuroffset berekenen welke je wilt. Ik heb daarvoor een simpel model in Excel gemaakt zodat ik de gewenste kurve kan leggen waar ik wil. Deze ligt nu op -20°C, met een sterke afknijping onder de 0°C.
Werkt het? Bij mij en enkele test collega's wel. Ik ben er tevreden mee. Je zult altijd mensen hebben die het OK en niet OK vinden.
mvg
Marc

Uw bedoelingen zijn zonder twijfel lovenswaardig. Daarom nodig ik u uit om het desbetreffende ExcelMAVN schreef: .....
Waarom kopen indien je dit zelf kunt maken en waarom dit niet delen met andere mede-BMW rijders?
.....
Ik heb daarvoor een simpel model in Excel gemaakt zodat ik de gewenste kurve kan leggen waar ik wil.
Deze ligt nu op -20°C, met een sterke afknijping onder de 0°C.
bestand samen met wat uitleg ergens op het web te plaatsen (SendSpace oid) en de link naar het bestand
hier te posten zodat eventuele belangstellenden er gebruik van kunnen maken.
Waarvoor bij voorbaat dank.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
-
fronteradriver
@MAVN: laat het niet aan je hart komen.....mensen als jij maken het motorrijden betaalbaar en moeten gekoesterd worden.
mocht ik een dikke nek hebben zou ik ook een toestel kopen van 500 euro en dan pochen over de hoge prijs..blabla..
Ik heb nu reeds een Recyclizer, anders zou ik ook wel een Accelerator kopen.....
mocht ik een dikke nek hebben zou ik ook een toestel kopen van 500 euro en dan pochen over de hoge prijs..blabla..
Ik heb nu reeds een Recyclizer, anders zou ik ook wel een Accelerator kopen.....
Gl1800 (2002)
Swt 400 (2010)
Django 50 (2016)
Swt 400 (2010)
Django 50 (2016)
-
WIMGSA1200
Je kan nog altijd gaan voor een Power FRK module voor net geen 300 euro. Zouden ze daarover ook zoveel zeuren? Hoe goedkoper iets is, hoe meer ...

-
GSrijder
- Contacteer:
Deel je mening.fronteradriver schreef:@MAVN: laat het niet aan je hart komen.....mensen als jij maken het motorrijden betaalbaar en moeten gekoesterd worden.
Sinds de Recyclizer eronder zit ben ik elke keer verbaasd van de souplesse van het blok.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
-
bougimain
- Contacteer:
ik ben ook verwondert wat gewoon zo een stukje kabel kan doen en veranderen aan u motor, amai amai wat ben ik blij.
bougimain
bougimain
Deel je mening.
Sinds de Recyclizer eronder zit ben ik elke keer verbaasd van de souplesse van het blok.
Er is wel wat te vinden voor de eventuele doe-het-zelver, zie ondermeer:
http://www.tuning-fibel.de/motorrad_tun ... gs_wid.php
of
http://www.gs-forum.eu/showthread.php?t=29211
http://www.tuning-fibel.de/motorrad_tun ... gs_wid.php
of
http://www.gs-forum.eu/showthread.php?t=29211
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
-
Domi
Ik heb echt wel geloof in deze vorm om de motorloopcultuur te optimaliseren, en het feit dat er hier zaken aangeboden worden, die goed zijn en geen fortuin kosten, des te beter!
Maar, er bestaan nog andere zaken om een GS(1150 in mijn geval)perfect te laten rijden.
Zal eens vragen aan ieder, wie gaat er van jullie al eens lopen of joggen?
Heb je dat al eens gedaan met een verstopte neus(verkoudheid),of knijp je neusgaten eens half dicht !
Wat ervaar je dan, juist, niet genoeg zuurstof, en daar gaat het om, lucht en brandstof.
Dus wanneer je begint met de loopcultuur of prestaties van Uw motor te verbeteren, begin met het begin, en dat is ten eerste een perfecte afstelling,dan pas kan men starten .
Mijn GS is uitgerust met, grote snorkel van Wunderlich, K&N, en RS inlaatbuizen die dikker zijn dan de originele GS buizen, en hier wil ik mee aantonen dat mijn moto zijn neus niet toegeknepen word.
En dan kan je verder, naar de brandstoftoevoer benzinedrukregelaar vervangen, chip, Recyclizer en of acselerator, Y pijp, uitlaat, nokkenassen.
Maar weet wel, van een GS maak je nooit een R1 hé !
Begin eerst met de basis, en dat is alles perfect afstellen, je zal versteld staan wat dat al geeft, en als je echt het neusje van de zalm wil, slechts een adres: rennkuh.de maar dan spreken we over geld en veel geld!
Maar, er bestaan nog andere zaken om een GS(1150 in mijn geval)perfect te laten rijden.
Zal eens vragen aan ieder, wie gaat er van jullie al eens lopen of joggen?
Heb je dat al eens gedaan met een verstopte neus(verkoudheid),of knijp je neusgaten eens half dicht !
Wat ervaar je dan, juist, niet genoeg zuurstof, en daar gaat het om, lucht en brandstof.
Dus wanneer je begint met de loopcultuur of prestaties van Uw motor te verbeteren, begin met het begin, en dat is ten eerste een perfecte afstelling,dan pas kan men starten .
Mijn GS is uitgerust met, grote snorkel van Wunderlich, K&N, en RS inlaatbuizen die dikker zijn dan de originele GS buizen, en hier wil ik mee aantonen dat mijn moto zijn neus niet toegeknepen word.
En dan kan je verder, naar de brandstoftoevoer benzinedrukregelaar vervangen, chip, Recyclizer en of acselerator, Y pijp, uitlaat, nokkenassen.
Maar weet wel, van een GS maak je nooit een R1 hé !
Begin eerst met de basis, en dat is alles perfect afstellen, je zal versteld staan wat dat al geeft, en als je echt het neusje van de zalm wil, slechts een adres: rennkuh.de maar dan spreken we over geld en veel geld!
Een held is iemand die domme dingen doet met een goede afloop.
-
Relax
Als je de "gevoeligheden" kent, moet je ze ook weten te ontwijken. De insteek is anders, dus kan er weinig commentaar komen. Succes.MAVN schreef:Beste,
mvg
Marc
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
tazdevil
Gisteren is de Accelerator gearriveerd met de post.
Vandaag als ik de kans heb(als die klein pruts wilt slapen deze namiddag
)ga ik hem er op zetten.
En als het morgen wat deftig weer is hem ne keer grondig testen.
Ik laat zeker en vast iets weten.Ben eens curieus.
Groetz Gerry
Vandaag als ik de kans heb(als die klein pruts wilt slapen deze namiddag
En als het morgen wat deftig weer is hem ne keer grondig testen.
Ik laat zeker en vast iets weten.Ben eens curieus.
Groetz Gerry

Wat al die goedkope systemen doen, is tijdelijk de computer bedotten. Elk motormerk moet tegenwoordig voldoen aan strikte milieu-eisen. Voor wat betreft uitstoot is het dus nodig om de inspuiting zo arm mogelijk te zetten, wat vooral bij luchtgekoelde en semi-luchtgekoelde blokken (R is deels oliegekoeld, maar ook nog luchtgekoeld) een probleem geeft. Te arme afstelling geeft verhoogde warmte-ontwikkeling, wat het verdwijnen van het luchtgekoelde concept uiteindelijk zal veroorzaken. Wil men namelijk voldoende vermogen uit zo 'n oud concept halen, dan loopt ie te rijk, of draait hij te warm, kies maar.
Hoe krijgen ze die arme afstelling dan? Door bijvoorbeeld sensoren in de uitlaat te stoppen. "Voelt" die sensor dat er onverbrande benzine, mee naar buiten gaat (door zuurstofmeting in de uitlaatgassen), dan levert de sensor een zekere weerstand, die gelezen wordt door de computer. In functie van die weerstand past hij dan de inspuiting aan. De optimale AFR (air to fuel ratio) is 14,7. Dit geeft de zuiverste verbranding. Maar zo'n simpele blok gelijk onze boxers kan daar niet veel mee. Beter zou een AFR van bvb 13,5 zijn, ietsje meer verbruik, maar veel lekkerder lopen en beter koelen. Hoe bekom je dat dan? Stop tussen de sensor en de computer een 'vervalser', een weerstandje die het signaal naar de computer vervormt, zodat die denkt dat we te arm draaien. Het systeem zal wat rijker gaan inspuiten. Bij BMW werkt dat dan in 'closed loop', bij gewoon rijden dus aan constante snelheden. Draai je het gas open, dan gaat het systeem naar 'open loop', niks sensor in de uitlaat, maar sturen op aanvraag. Wel houdt het systeem rekening met bijvoorbeeld de dichtheid en temperatuur van de binnenkomende lucht, en ook de motortemperatuur. Op dezelfde manier kan je dan de computer wijsmaken dat het kouder of warmer is, dat het blok nog niet op temp is (motormanagement zal dan wat rijker inspuiten, zoals vroeger de choke getrokken werd bij koude motor, maar dan verfijnder). Dit werkt tijdelijk bij optrekken, maar al gauw zal de sensor in de uitlaat weer overnemen, en zien dat de zaak toch te vet loopt. En dus weer gaan verarmen.
Het komt er dus op neer dat het motormanagement gestuurd wordt door stroompjes en weerstanden, die gegenereerd worden door sensoren. Vervorm die stroompjes een beetje, en het blok krijgt wat meer eten. En draait wat vuiler, maar lekkerder. En langer. BMW mag dat zelf niet doen, of hij krijgt zijn motoren niet meer door de milieu-keuring. Maar wij creatievelingen passen daar een mouw aan.
Dit is niet nieuw hoor, dertig jaar geleden werden auto's op de keuring soms afgekeurd op uitstoot. Je reed dan naar buiten, of naar de garagist, die draaide aan een schroefje, snel weer naar de keuring (ding reed wel voor geen meter), even laten goedkeuren, en dan het schroefje terug in de oorspronkelijke stand draaien tot het volgende jaar.
Zo een systemen werken dus, maar verwacht er geen wonderen van. Als je ze kan monteren als 'plug and play', dan zijn ze er ook snel weer vantussen gehaald, belangrijk voor de garantie. Uw dealer zal anders gaan zeuren als er problemen zijn, ook al is uw systeem daar niet de oorzaak van. Of als er ooit een motorkeuring komt, dan moeten ie toch weer tijdelijk zuiver gaan draaien.
Kostprijs van die wonderdraadjes zit hoofdzakelijk in de connectoren, de fichkes, die kompatibel moeten zijn met de originele fiches, en de werkuren om de hele handel aan mekaar te solderen. De werkzame bestanddelen kosten hooguit een halve euro, maar dan moet je ze zelf nog ineenknutselen.
Hoe ik dat allemaal weet? Ik knutsel iets gelijkaardigs in mekaar voor moderne
Harleys, die allemaal veel te heet lopen door te arme afstelling, gekoppeld aan gebrekkige koeling. En neen, op BMW werken die dingen niet.
Hoe krijgen ze die arme afstelling dan? Door bijvoorbeeld sensoren in de uitlaat te stoppen. "Voelt" die sensor dat er onverbrande benzine, mee naar buiten gaat (door zuurstofmeting in de uitlaatgassen), dan levert de sensor een zekere weerstand, die gelezen wordt door de computer. In functie van die weerstand past hij dan de inspuiting aan. De optimale AFR (air to fuel ratio) is 14,7. Dit geeft de zuiverste verbranding. Maar zo'n simpele blok gelijk onze boxers kan daar niet veel mee. Beter zou een AFR van bvb 13,5 zijn, ietsje meer verbruik, maar veel lekkerder lopen en beter koelen. Hoe bekom je dat dan? Stop tussen de sensor en de computer een 'vervalser', een weerstandje die het signaal naar de computer vervormt, zodat die denkt dat we te arm draaien. Het systeem zal wat rijker gaan inspuiten. Bij BMW werkt dat dan in 'closed loop', bij gewoon rijden dus aan constante snelheden. Draai je het gas open, dan gaat het systeem naar 'open loop', niks sensor in de uitlaat, maar sturen op aanvraag. Wel houdt het systeem rekening met bijvoorbeeld de dichtheid en temperatuur van de binnenkomende lucht, en ook de motortemperatuur. Op dezelfde manier kan je dan de computer wijsmaken dat het kouder of warmer is, dat het blok nog niet op temp is (motormanagement zal dan wat rijker inspuiten, zoals vroeger de choke getrokken werd bij koude motor, maar dan verfijnder). Dit werkt tijdelijk bij optrekken, maar al gauw zal de sensor in de uitlaat weer overnemen, en zien dat de zaak toch te vet loopt. En dus weer gaan verarmen.
Het komt er dus op neer dat het motormanagement gestuurd wordt door stroompjes en weerstanden, die gegenereerd worden door sensoren. Vervorm die stroompjes een beetje, en het blok krijgt wat meer eten. En draait wat vuiler, maar lekkerder. En langer. BMW mag dat zelf niet doen, of hij krijgt zijn motoren niet meer door de milieu-keuring. Maar wij creatievelingen passen daar een mouw aan.
Dit is niet nieuw hoor, dertig jaar geleden werden auto's op de keuring soms afgekeurd op uitstoot. Je reed dan naar buiten, of naar de garagist, die draaide aan een schroefje, snel weer naar de keuring (ding reed wel voor geen meter), even laten goedkeuren, en dan het schroefje terug in de oorspronkelijke stand draaien tot het volgende jaar.
Zo een systemen werken dus, maar verwacht er geen wonderen van. Als je ze kan monteren als 'plug and play', dan zijn ze er ook snel weer vantussen gehaald, belangrijk voor de garantie. Uw dealer zal anders gaan zeuren als er problemen zijn, ook al is uw systeem daar niet de oorzaak van. Of als er ooit een motorkeuring komt, dan moeten ie toch weer tijdelijk zuiver gaan draaien.
Kostprijs van die wonderdraadjes zit hoofdzakelijk in de connectoren, de fichkes, die kompatibel moeten zijn met de originele fiches, en de werkuren om de hele handel aan mekaar te solderen. De werkzame bestanddelen kosten hooguit een halve euro, maar dan moet je ze zelf nog ineenknutselen.
Hoe ik dat allemaal weet? Ik knutsel iets gelijkaardigs in mekaar voor moderne
Heeft er iemand een gedacht van de invloed van zo'n weerstand op de katalysator. Zou die niet eerder kapot kunnen gaan?