Minnelijke schikking of niet

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

demito
Contacteer:

Re: Minnelijke schikking of niet

Bericht door demito »

Gaby schreef:
demito schreef:
Gaby schreef:Ik kann me vergissen, maar ik denk dat de rechter "minnelijker" zou kunnen
gestemd zijn als je zelf gaat, misschien nog best zonder advocaat, want wat
gaat die nog uit de brand slepen, vrijspraak vanwege onbedwingbare drang?
Zelf gaan en berouw tonen, dat zou ik proberen!
Ik zal mijn kindjes meenemen... :roll:
De raad die ik gaf is me ingefluisterd door een "insider" zeg maar. Doch aan je reactie te oordelen
zit je er niet echt mee, 't zal dan wel geen groot probleem zijn zeker. Laat toch de uitslag even
weten, kan ik misschien ook eens lachen.
Ooh maar begrijp me niet verkeerd. Ik zit er echt wel mee en ben van plan om ook in den lijve te verschijnen. Tnx for the info, raad wordt opgevolgd dus... maar in al ons miserie mogen we toch nog eens lachen ook he. Anders zou het hier maar een triestige boel zijn nee?

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

meegaan zeker schoon kostuumke aan (beetje respect is altijd welkom)
en verzachtende omstandigheden pleiten,

zoals rijdt 75 jaar zonder ongelukken , nog geen zware overtredingen gehad,bonus malus 0 enz. op ne moto kan je niet steeds op je kmteller kijken.. en berouwvol zijn .

8 dagen zal je zowiezo hebben en een boete

Veel geluk
Heb Frans zijn raad begin dit jaar ook opgevolgd en inderdaad het werkt
Advocate van de rechtsbijstand laten haar zeg doen en daarna richtte de rechter het woord tot mij .
Om te vragen of ik een reden had om 187km/h te rijden waar 90 was. Ik gezegd dat ik geen enkele excuse had voor mijn wangedrag.
Enkel aangevoerd dat de weg droog en de zichtbaarheid uitstekend was en er geen enkel ander voertuig voor mij reed en er op dit stuk van de stadsring geen in en uitritten zijn.

resultaat 8dagen en 65euro X 5.5 + rechtskosten en bijdrage aan het boetefonds = 567 €
Gaby

Bericht door Gaby »

demito schreef: ... maar in al ons miserie mogen we toch nog eens lachen ook he. Anders zou het hier maar een triestige boel zijn nee?

T
Ja, da's waar. Wellicht iets te fel gereageerd van mijn kant :oops: Hopelijk loopt het goed af.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
p@rick

Bericht door p@rick »

demito schreef:Doe ik nu best een plastron aan als ik voorkom of net niet :?: :mrgreen:

Kunt ook ineens zo gaan, scheelt algauw een over-en-weertje naar huis voor verse kleren :lol: :lol: :lol:

Afbeelding
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Hedde geen grootmoeder of zo van 88? Ge kunt ook zeggen dat die reed hé......Wat gaan ze doen haar rijbewijs afpakken :grin:
Innige deelneming.
Tip: gelijkgij veel in het buitenland zit: Meestal kunde kiezen wanneer je je rijbewijs moet inleveren (alst voor een langere tijd is. ) Je hebt vast een internationaal rijbewijs, dat blijft uiteraard geldig in het buitenland. Dus met een beetje planning geef je je rijbewijs af als je naar het buitenland vertrekt en tegen dat je terug komt mag je terug om je rijbewijs....
Moto over de grens laten brengen zal wel lukken zeker?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Bob

Bericht door Bob »

Dirk Pauwels schreef:Je hebt vast een internationaal rijbewijs
... dat enkel geldig is wanneer het samen met het nationale rijbewijs voorgelegd wordt !!
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Zonder zever: ik heb mijn rijbewijs nu zo'n 33 jaar en das al 2 keer uit mijne portefeuille geweest. Telkens omdat ik ne nieuwe kocht :mrgreen: Verstade wat ik wil zeggen :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Bob schreef:
... dat enkel geldig is wanneer het samen met het nationale rijbewijs voorgelegd wordt !!
inderdaad, niet geldig zonder het europees rijbewijs. Ik heb er trouwens geen want dat wordt toch nergens gevraagd... Nu ik erovr nadenk, ik geloof niet dat ik al ooit mijn gewoon rijbewijs heb moeten tonen op een van mijn trips.

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

Je kan idd vragen om je ontzetting "uit te zitten" in een bepaalde periode of voor een bepaalde categorie (zal iets minder makkelijk lukken). Tijdens reis, tijdens je verlof, tijdens ...

Als ik mij goed herinner omtrent je tijdverdrijf overdag: volgens mij bieden die mannen in Antwerpen jou met veel plezier gratis verblijf aan. En eten op kosten van de staat.

Succes.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Harald

Bericht door Harald »

Vraag gewoon naar de vervangende gevangenisstraf, mogelijks moogt ge dan met de helikopter op uitstap :lol: :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Je kan ook aan de rechter vragen om een weekend rijverbod, dit gaat in van Vrijdag avond tot zondag avond.
Zo kan je door de week alnog naar je werk rijden en laat je in het weekend je vrouw rijden :idea:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
In Extremo
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

demito schreef:
Bob schreef:
inderdaad, niet geldig zonder het europees rijbewijs. Ik heb er trouwens geen want dat wordt toch nergens gevraagd... Nu ik erovr nadenk, ik geloof niet dat ik al ooit mijn gewoon rijbewijs heb moeten tonen op een van mijn trips.

T
Ik wel, dit jaar in Amerika, ND, voor "speeding" ...

Groetjes,
Michel
BMW-MCV-lid met een R1200 GS Adventure 07/2008, Garmin 2720, Autocom

My Facebook___
Plaats reactie