Degelijke zonnebril

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Geerty

Degelijke zonnebril

Bericht door Geerty »

Na vele miskopen, duurkopen en andere prullen gekocht te hebben ben ik op zoek naar een degelijke zonnebril. Ik bedoel hiermee één die ik zowel 's zomers als 's winters kan gebruiken, gewoon opzetten om ogen te bescheren bij "viziervrij" rijden en één waarvan de glazen zich aanpassen aan de "lichtintensiteit" (dus donkerder naargelang meer zon). Wie van jullie kan mij nuttige tips qua merk en kostprijs geven ? Alvast bedankt.
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Hoi,

Ik gebruik al jaren een pilootmodel van RAY_BAN tot grote tevredenheid;
Mijn vrouw heeft een Serengetti die ook prima voldoet .
Beiden zijn vrij prijzig en te koop in de beter optiekzaak
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Kijk bij eens google onder "serengeti". Gelukkig staat "goedkoop" niet bij je eisen. :wink:
Ben er zeer tevreden over: onbreekbaar glas, contrastverhogend, aanpassen aan de lichtintensiteit, wegwerken van de schittering, enz.
Suc6 in je zoektocht.
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Harald

Bericht door Harald »

Ik draag al enkele jaren een bril van de busschauffeurs van de MIVB.
De prijs ken ik niet en het merk evenmin.
Wat ik wel weet is dat deze bril aangenaam om dragen is en dat hij zeer snel van sterkte veranderd.
heb er onlangs de hele nacht ( van 22.00u tot 06.00u) mee gereden.
Mijn lieve echtgenote zal op haar werk eens navragen waar deze te koop zijn.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ik draag al 2 jaar ALTIJD als ik op de moto een zonnebril :!: :!:

Heb mij 2 jaar geleden in Frankrijk een modern brilleke gekocht van Nike, kostte toen 120€. OK, ik weet dat daarvan minstens 50€ gewoon voor 't merk is, maar de eigenlijke reden dat ik die wou is 't volgende :arrow: deze had verwisselbare gazen :D

Nee, niet zomaar gewone glazen x4, nee, een paar gewone "donkere" voor echt in de "plakke zonne", en een paar "oranje Eagle Eye genregedoe" glazen (wat een omschrijving :shock: ), en deze zijn niets minder dan fantastisch :o :!:
Het is net of 't altijd een beetje meer zon is, de omgeving is duidelijker zichtbaar, de contouren zijn precies beter afgelijnd, en je kunt ze, mits geen complete duisternis, ook 's nachts dragen :!:

Toch heb ik dit weekend een nieuwe bril gekocht :o

Waarom :shock: Wel, daarom :arrow: 't montuur was eigenlijk zóó plastiekerig dat het het uiteindelijk begeven heeft (dank zij een beetje lomp gedrag van mij :oops: ) en zodoende heb ik er één van de twee soorten glazen moeten inplakken, maar 't montuur (zelfs na deskundige reparatie van mijnentwege :lol: ) had zijnen beste tijd gehad, zodoende ligt hij nu in mijnen auto, waar hij nog een beetje dienst doet :?

En welke heb ik nu :?: Simpel, een zonnebril met 3 paar verwisselbare glazen, speciaal voor de motorrijder :arrow: één paar donkere, maar niet te donker, echt wel goed :arrow: één paar gewone niet getinte, voor 's nachts ook geen vliegen in uw ogen te hebben, draagbaar bij complete duisternis :arrow: en een paar "oranje blablabla gedoe" glazen, die weerom fantastisch zijn, en dit alles voor de betaalbare som van 67,80€ :o :!: :!:

En van welk merk denkt ge dan :?: Simpel, ga is bij uwen BMWdealer en vraag naar de Tri Vision zonnebril, probeer hem en koop hem :shock: Idd, een zonnebril van BMW zelf, voor een betaalbare prijs, en, voor zover ik hem al kunnen testen hebben (500KM) een zéér goede prijs/kwaliteitsverhouding, en, zéér belangrijk, een degelijk en solide montuur :!:

't Is maar om te zeggen dat ik er tevree van ben :wink:

Grtz, Philip!

P.S. Ik heb géén aandelen gekocht, vind hem gewoon goed, en betaalbaar :wink:
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
markpeeters
Contacteer:

Bericht door markpeeters »

Berre

Bericht door Berre »

Idd Oakley is een heel goed (maar ook vrij duur) merk. De glazen verkleuren niet, maar tunnel in en tunnel uit is geen enkel probleem, je merkt niet dat je een zonnebril op je gezicht hebt. Het licht wordt heel goed gefilterd zonder dat je door een donkeer glas moet kijken.
Geerty

Bericht door Geerty »

Alvast al bedankt voor de massale reakties maar wat ik NIET zoek is een bril met verwisselbare glazen. Ik zoek dus een bril waarvan glazen zich aanpassen aan de lichtintensiteit.
Vanguard

Bericht door Vanguard »

één adres: uw opticien. :roll:
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Danny

Bericht door Danny »

Go for Serengeti maar val nie achterover van de prijs...
laat je bijstaan door je opticien en een goeie heeft die brillen in huis... :wink:
Frans

Bericht door Frans »

Opgelet ik heb zo n bril van bij de optieker. De glazen kleuren alleen als ge met open vizier rijdt, met gesloten scherm niet. De glazen worden geactiveerd door de uv stralen en deze gaan niet door het vizier.
Het is een beetje zoals bruinen in de zon, achter uw vensterraam bruint ge ook niet.
Serengeti glazen zijn zeer goed maar hun monturen zijn veel minder
Koop dus enkel de glazen en een goede montuur,laat uw optieker het bovenste van de glazen afsnijden, de onderkant van de glazen is minder donker, de bril is dan veel meer geschikt voor het besturen van een voertuig
Scarto

Bericht door Scarto »

Andere mogelijkheid :idea: De helmen van Shubert :!: :!: C1 of C2, met ingebouwd zonnevizier. Ook voor mensen die constant moeten brillen, is de Shubert de uitkomst.

Groeten
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
toine

Bericht door toine »

heb net een bril van het merk bmw zelf gekocht bij mijn bmw dealer.

67 euro

3 paar glazen, wit , donker en oranje.

eel tevreden tot dusver :wink:
~~ BMW K100RS, Ducati ST2, BMW R1100S, BMW R1150GS ~~
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
heb net een bril van het merk bmw zelf gekocht bij mijn bmw dealer.

67 euro

3 paar glazen, wit , donker en oranje.

eel tevreden tot dusver
Die bedoel ik dus :D
Je zegt dat je geen zonnebril zoekt met verwisselbare glazen, kan ik best inkomen, maar als ik je één raad mag geven :arrow: ga gewoon is bij je BMWdealer, vraag ernaar, zet de oranje glazen erin, en test hem eens, je zal versteld staan :!:

Ik gebruik mijn andere glazen eigenlijk niet, die oranje voldoen op alle gebied, zelfs bij de sterkste zon 8)

Mij blijft het volkomen gelijk welke bril je koopt, maar even uitproberen kan geen kwaad hé :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

Shulty

Bericht door Shulty »

Ik, heb ook wel interesse in die zonnebril van BMW...

Is het deze soms?

Visibility BMW V.I.S. Glasses
Product no. : 80259430448
The V.I.S. glasses come with replacable lenses using click mechanism. The polarisation filter in the lenses prevents reflection such as those from the windscreen while the bad-weather lenses provide greater contrast in fog or rain, thus enhancing vechicle

Afbeelding

Greetz,
Peter :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Shulty

Bericht door Shulty »

Of deze misschien...

C1 sunglasses
Product no. : 72607655000
A pair of sunglasses suitable for all weather. It comes with 3 sets of lenses, all guarantee 100% protection against UV-A/B/C. The light, slightly tinted protection lenses are not sufficient as antidazzle protection in glaring sunlight yet very suitable

Afbeelding

Greetz,
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Shulty

Bericht door Shulty »

Deze :? ...

BMW TriVision Functional Glasses
Designed to wear on or off the bike, these functional glasses perform in many types of light, from morning to night!

The sunglass kit is enclosed in a semi-soft bag featuring amber, clear, and dark tinted lenses.
The lenses are easily changed by sliding them out of the track of each side, and easing the new lenses in.
The case features a cleaning cloth and small pockets to keep the lenses from touching each other when not in use.
Lightweight frames that cover the eyes for motorcycle riding or other outdoor activities make these glasses a great value

Afbeelding

Greeetz,
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

De laatste :!:
BMW TriVision Functional Glasses
Designed to wear on or off the bike, these functional glasses perform in many types of light, from morning to night!
En het proberen waard, bevalt hij niet, dan iets anders zoeken :wink:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Shulty

Bericht door Shulty »

Ok, thx!!!

Greetz,
R1150GSA '04
R1200GSA '10
toine

Bericht door toine »

jep, tis de die :wink:
~~ BMW K100RS, Ducati ST2, BMW R1100S, BMW R1150GS ~~
sven
Contacteer:

Bericht door sven »

Heb reeds een tweetal weken de tri vision in mijn bezit.

Fantastisch. Ik draag hem altijd met de oranje glazen. Perfect. Zoals Koppel reeds meedeelde op dit forum - ik stond versteld. Prijs/kwaliteit een heel goede keuze.
S|empr3
Contacteer:

Bericht door S|empr3 »

probeer hier eens

http://www.bertonieyewear.it/home.htm

ben opticien en heb 105 nieuwe modellen binnen

speciaal voor de motor rijder

past perfect onder de helm, geen pijn aan de oren

suc6 bij je zoektocht

ps bertoni tussen 45 en 145 €
Harald

Bericht door Harald »

T'ja ik mag mij een nieuwe kopen voor mijn vaderkes dag ma nu weet ik het helemaal niet meer.
teveel keuze.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Hoi iedereen,
Zelf ook behoefte aan een deftige zonnebril op sterkte. 8) Ben hiervoor naar mijn opticien geweest omdat ge daar altijd met raad en daad wordt bijgestaan en geen brol in uw pollen krijgt. Niet goedkoopste oplossing, maar iedereen moet leven hé
Neem in elk geval uw helm mee zodat je de monturen kunt passen en ze hem perfect kunnen aanpassen.

Xavier
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Ik draag een silhouette titan, zeer goede pasvorm, heel flexibele beentjes en geen probleem onder een helm.
Wel niet goedkoop!
Afbeelding
http://www.silhouette.com
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Plaats reactie