Salon Milano november 2009

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
luwa

Salon Milano november 2009

Bericht door luwa »

Dag Forum,

Geheimen bestaan niet, zeker niet als ze verondersteld worden van 'goed of best bewaard te zijn'.

Het 'gerucht' doet de ronde dat ons huismerk in Milano de cilinderkop met 2 bovenliggende nokkenassen zal
introduceren op de 1200 cc. boxermotoren.

'Het gerucht' laat ook verstaan dat dit o.m. het geval zou/zal zijn voor de R1200GS maar niet voor de R1200R.

En dat laatste, de R1200R, daar gaat het mij nu om.

Vermits er momenteel nogal voordelige paketten bestaan voor de R1200R ( o.m. 1 EURO voor hoge ruit + koffers ) ga ik ervan uit dat
de R1200R ofwel :

1) vanaf 2010 niet meer geproduceerd wordt ( m.a.w. een nieuwe kop is dus zinloos ).
2) nog teveel in stock is zodat hij die nieuwe kop, voorlopig toch, niet krijgt.

Wat denkt/hoort/weet het Forum over de overlevingskansen van de R1200R in zijn huidige vorm ?

Alvast bedankt.

P.S. Ik heb een drang naar, al dan niet nuttige, kennis maar ik hoef daar niet noodzakelijk iets mee te doen.
K1200GT

Re: Salon Milano november 2009

Bericht door K1200GT »

Simpel antwoord: BMW past (meestal) vaste modelcycli toe... de huidige R1200R is in dat opzicht jonger dan de R1200GS, dus is het logisch dat een eventuele update later zal worden doorgevoerd... dit klinkt natuurlijk minder spectaculair dan vermeende speculaties en dito indianenverhalen :wink:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
luwa

Bericht door luwa »

Bedankt K1200GT, ik wist nl. niet dat de R1200R 'jonger' is dan de R1200GS. Je verklaring over die latere update klinkt dan ook logisch.

Als je , zoals ik, op het punt staat een R1200R te kopen en je stelt vast dat er nogal nadrukkelijk, en dan druk
ik me nog beleefd uit, 'een zekere druk' wordt uitgeoefend gecombineerd met een, bij de dealer toch, totale onwetendheid over de plannen
van onze hoflevrancier over de R1200R tja... dan onstaan er natuurlijk speculaties. Zeker als dan, extra muros BMW , die plannen wel circuleren.

Of het al dan niet indianenverhalen zijn zal blijken op het Salon van Milano.

mvg

Luwa

P.S. Mij stoort het niet in 2010 met een ouder model rond te toeren maar ik heb graag duidelijkheid, en die is er en krijg ik, voorlopig toch, niet.Toch niet van BMW.
Motorista7

Bericht door Motorista7 »

Ter info, vorig najaar was er een zelfde promotie op de R1200R van 1 euro voor koffers en hoge ruit.
R1200R
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

luwa schreef:P.S. Mij stoort het niet in 2010 met een ouder model rond te toeren maar ik heb graag duidelijkheid, en die is er en krijg ik, voorlopig toch, niet.Toch niet van BMW.
Al ooit geweten dat ze dat wel geven ... duidelijkheid :-? Zo speculeren de LT rijders al 4 jaar over wanneer en hoe :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
laban

Bericht door laban »

In Duitsland kan je een R1200R Touring Special voor ca 12000 kopen ,,,Kan een teken van 'opruiming' zijn .....

Ik keek even snel op motozone.be en zie dat men daar tussen 9800 en als absolute prijsknaller 12500 vraagt voor dat model,,,wel 3 jaar oud :oops:

Ik denk dat je beter even wacht met kopen tot je dealer je eerlijk verteld hoe en wat..
Be Who You Are and Say What You Feel Because Those Who Mind Don't Matter and Those Who Matter Don't Mind ...
Plaats reactie