Elektriciteitsstoring op display K1200LT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Bikie
Contacteer:

Elektriciteitsstoring op display K1200LT

Bericht door Bikie »

Heb mijn K1200LT een maand geleden binnengebracht bij mijn dealer voor groot onderhoud.
Alles in orde tot ik hem kwam ophalen. Toen bleek dat bij het aanzetten van het contact op de digitale display het bliksem-icoontje (net links van de versnellingsindicatie) niet uitgaat. Normaal gaat dit even aan bij opzetten van contact en gaat dit daarna uit. Het blijft echter branden, ten teke dat er iets electrisch mis is.
Jammer genoeg vinden we niet wat. Alles werkt, ik kan rijden doch af en toe weigert de elektrische middbenbok dienst, terwijl ik dit voor het onderhoud niet had.
Batterij is opgeladen, geen defecte lichten enz ....
Volgende fase is dat iemand van BMW Bornem komt kijken doch misschien dat een aantal clevere onder jullie (slijm ... slijm ... :-P ) dit al meegemaakt hebben??
R1100GS (1997) -> K1200LT (2007) -> ... LT=Love Train ...

"Beter één moto in de hand ...... dan geen hand !"
WimLT
Contacteer:

Re: Elektriciteitsstoring op display K1200LT

Bericht door WimLT »

Bikie schreef:Alles werkt, ik kan rijden doch af en toe weigert de elektrische middbenbok dienst, terwijl ik dit voor het onderhoud niet had.
Als de batterij wat zwak staat, is dat het eerste dat verstek laat gaan heb ik zelf al gemerkt. Dat kan je makkelijk testen: gaat het wel vlot terwijl de motor draait en weigert hij alleen als de motor stilligt ? Wat dat nu met dat onderhoud te maken kan hebben ? Toeval bestaat ook natuurlijk, maar das altijd zo'n makkelijke uitleg, hé :-?

btw LT = Love Train ..... als je dat toepast op mijne nick ..... jawadde :-P :lol: :lol: en dat op mijne leeftijd :mrgreen:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Bikie
Contacteer:

Bericht door Bikie »

WimLT schreef: Dat kan je makkelijk testen: gaat het wel vlot terwijl de motor draait en weigert hij alleen als de motor stilligt ?
Thx voor de tip. Ik ga dat straks bij mijnen dealer ne keer uittesten.
WimLT schreef: btw LT = Love Train ..... als je dat toepast op mijne nick ..... jawadde :-P :lol: :lol: en dat op mijne leeftijd :mrgreen:
Heb het al ene keer geprobeerd maar een verrekking aan overgehouden 8-)

Bikie
Contacteer:

Bericht door Bikie »

Probleem blijft nog steeds; dat 'bliksem-teken' op de display gaat niet uit en middenbok blijft vervelend doen (ook met draaiende motor).
Er is al een heleboel gecontroleerd en vervangen: nieuwe middenbok unit, nieuwe computer, nieuwe batterij, alle aansluitingen gecontroleerd enz...

Er schijnt echter nog ergens een 'tableau' te zijn volgens de mensen van BMW Bornem die ook een gedeeltelijke computer bevat. Deze wordt binnenkort vervangen.

Let's cross our fingers :-?

Eén voordeel: mijn benzinekosten zijn gevoelig gedaald de laatste weken :mrgreen:

Plaats reactie