plaaggebieden of spreekwoordelijk de sleutel op laten

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
torro

plaaggebieden of spreekwoordelijk de sleutel op laten

Bericht door torro »

Ik voorzie een meerdaagse trip doorheen Frankrijk, overnachtingen in kleine logies of bij burgers die een kamer en ontbijt ter beschikking stellen. Zeg maar type "bed & breakfast". Uiteraard een stevig slot mee en hopen dat ik ook per motor terug naar huis rij .... :? Want 't is niet alleen tijdens de overnachtingen, onderweg wil ik ook wel iets bezoeken en zal bijgevolg de motor al es moeten achterlaten.
Dan kwam bij me op ; zijn er streken (voor mij in Frankrijk, voor anderen misshien in andere landen) die gekend staan als ware plaaggebieden voor motordiefstal ; of tegendeel als gebieden die gekend zijn als kan je de motor als het ware achterlaten met de sleutels op ... spreekwoordelijk bedoeld hé :wink:

greetz, peter.
R 1100 R
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ik denk dat de grote tot middelgrote steden het risicovolst zijn. Zorg dat je een slot hebt dat ook rond een lantaarnpaal past waar je je motor aan vast kunt maken als je niet in de onmiddelijke nabijheid bent. Over het algemeen kun je zeker in de kleine plaatsen de motor van het slot laten maar zou je het riskeren?

Wij hebben op Corsica en op weg daarnaartoe door Frankrijk ook `s nachts de motoren op slot gezet en ze stonden nota bene naast onze tent.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
lucsa
Contacteer:

Bericht door lucsa »

Denk ook dat heel drukke plaatsen het meeste risico inhouden.
Indien je de B&B- formule kiest, misschien ééntje kiezen waar de motor niet op straat moet blijven staan. Zo meegemaakt in Ierland dat de motor in de gagrage mocht overnachten terwijl de eigenaar de wagen buiten liet staan, of in een schuur op de boerderij tussen zijn landbouwvoertuigen. :)
Indien je iets bezoekt de motor duidelijk in het zicht parkeren.
Indien we een kasteel of tuin bezoeken, parkeren we steeds in het zicht van het hok van de parkeerwachter (indien aanwezig).
De Scandinavische landen hebben een goede reputatie op dit gebied, hoewel dat het ook aan het veranderen is door de aanwezigheid van Oost-Europese benden. Zo word het overnachten langs de grote wegen (met bv een camper) sterk afgeraden. Daar blijken ze vooral actief te zijn.
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

Wat ik mij afvraag.
Als je naast je moto ligt te slapen, zouden de rotzakken dan nog met je moto wegrijden?
Of zouden ze een tentjacking doen?
Iemand al gehoord van een tentjacking?
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
lucsa
Contacteer:

Bericht door lucsa »

Gezien het feit dat er zelfs word ingebroken in campers terwijl men erin slaapt, denk ik niet dat bepaalde bendes daar zouden voor terug deinzen om de motor te nemen naast de tent.
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Ik heb azo een slang van kryptonite mee op reis en bind steeds men motor met het achterwiel stevig rond een vast voorwerp da goed verankerd zit.

Maar als ze em echt willen zullen ze em pakken dus het blijft steeds een risico, het best kan je hem in het zicht zetten dat je hem wat in de gaten kan houden.
Zeker als je alleen reist, ben je een schoon doelwit newaar.
En das niet enkel in Frankrijk hoor :?

Als ik op reis ergens moet overnachten is men eerste vraag na de prijs van de kamer :mrgreen: steeds of de moto ergens binnen kan overnachten :wink:
Maar vorig jaar werd ons dat spontaan aangeboden door de hotel eigenaar nog voor we incheckten als da gene service is 8)
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Relax

Bericht door Relax »

Ik vraag altijd (chambre d'hotes) naar plaats voor twee personen en één motor. Geen plaats voor de motor, geen overnachting. Ben nu net terug van rondreis in Frankrijk, Italië en Zwitserland (voortijdig afgebroken door valpartij van't vrouwtje, waardoor ze niet fatsoenlijk op de motor meer kon) en de motor stond altijd binnen of in een degelijk afgesloten ruimte (mét sloten erop).
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Hi,

Relax schreef:
Ik vraag altijd (chambre d'hotes) naar plaats voor twee personen en één motor. Geen plaats voor de motor, geen overnachting.
Bij ons dezelfde regel als bij Relax. Het is zelfs zo dat wanneer je in Fr een chambre d'hôtes belt en zegt dat je met de motor ben, ze dikwijls onmiddellijk zeggen dat de motor binnen kan staan.
Verankeren aan een vast punt doen wij ook altijd.
Prettige reis.
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
pascalr1100rt

Bericht door pascalr1100rt »

ben twee weken terug van een rondreis frankrijk 3300 heerlijke km gebold en hebben geen enkel probleem ondervonden wel steeds de twee motors aan elkaar gemaakt. ik zou er niet te erg mee inzitten anders kun je nergens gerust meer naartoe.
prettige reis.

sportieve groeten,
pascal,
chiepe

Bericht door chiepe »

de witten schreef: Of zouden ze een tentjacking doen?
Iemand al gehoord van een tentjacking?
Jup,
Ja ik, maar dit gebeurt dan meer ter hoogte van m'n broekrits...
Amicaal
Chiepe
Plaats reactie