Zumo 550: bestemming invoeren
Moderator: GVN
Zumo 550: bestemming invoeren
Graag jullie mening over het volgende:
In de Zumo 550 heb je steeds een volledig adres nodig om een route te kunnen aanmaken. Stel dat ik in Frankrijk/Abbeville ben en dat ik richting Cassel wil rijden dan heb ik steeds een adres nodig om de route in GPS op te zetten hoewel ik zelfs helemaal geen adres heb/ken in Cassel. Gelukkig is er in elke franse stad wel een place general De Gaule of zo.
Je kan de route ook via de kaart proberen in te voeren maar op dit kleine schermpje is dat redelijk moeilijk.
Misschien ken men hier wel een andere oplossing maar ik zou bijvoorbeeld opteren om bijv. "Centrum" als mogelijkheid in combinatie met de naam van de locatie mogelijk te maken.
Zie ik dit verkeerd?
Graag jullie mening
Alvast bedankt
Staf
In de Zumo 550 heb je steeds een volledig adres nodig om een route te kunnen aanmaken. Stel dat ik in Frankrijk/Abbeville ben en dat ik richting Cassel wil rijden dan heb ik steeds een adres nodig om de route in GPS op te zetten hoewel ik zelfs helemaal geen adres heb/ken in Cassel. Gelukkig is er in elke franse stad wel een place general De Gaule of zo.
Je kan de route ook via de kaart proberen in te voeren maar op dit kleine schermpje is dat redelijk moeilijk.
Misschien ken men hier wel een andere oplossing maar ik zou bijvoorbeeld opteren om bijv. "Centrum" als mogelijkheid in combinatie met de naam van de locatie mogelijk te maken.
Zie ik dit verkeerd?
Graag jullie mening
Alvast bedankt
Staf
-
Cindy
Re: Zumo 550: bestemming invoeren
gewoon een waypoint maken naar keuze en je kan ze zelfs benoemen naar keuze 
Wanneer je in het opstartscherm op "Waarheen" duwt, krijg je een keuzelijst met daarin :
- Adres
- Naar huis
- Eten, hotels, ...
- Recent gevonden
- Favorieten
- Routes
Rechts onderaan kan je echter nog op die pijltjes duwen en dan komt het vervolg van die lijst :
- Extra's
- Kruispunten
- Steden
- Zoek op kaart
- Coördinaten
Een volledig adres is dus geen absolute vereiste om je navigatie te kunnen starten. Of bedoel je met "aanmaken van een route" dat je - zoals bijvoorbeeld bij het organiseren van een clubrit - echt straatje per straatje wil kiezen waarlangs de GPS je zal sturen ? Dat doe je dan toch in Mapsource, zodat ook dan het probleem naar mijn bescheiden mening niet blijkt te bestaan. Maar misschien interpreteer ik je vraag verkeerd.
- Adres
- Naar huis
- Eten, hotels, ...
- Recent gevonden
- Favorieten
- Routes
Rechts onderaan kan je echter nog op die pijltjes duwen en dan komt het vervolg van die lijst :
- Extra's
- Kruispunten
- Steden
- Zoek op kaart
- Coördinaten
Een volledig adres is dus geen absolute vereiste om je navigatie te kunnen starten. Of bedoel je met "aanmaken van een route" dat je - zoals bijvoorbeeld bij het organiseren van een clubrit - echt straatje per straatje wil kiezen waarlangs de GPS je zal sturen ? Dat doe je dan toch in Mapsource, zodat ook dan het probleem naar mijn bescheiden mening niet blijkt te bestaan. Maar misschien interpreteer ik je vraag verkeerd.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Bob schreef:Wanneer je in het opstartscherm op "Waarheen" duwt, krijg je een keuzelijst met daarin :
- Adres
- Naar huis
- Eten, hotels, ...
- Recent gevonden
- Favorieten
- Routes
- Extra's
- Kruispunten
- Steden
- Zoek op kaart
- Coördinaten
Ik heb ook al ondervonden dat sommige gebruikers bang zijn om op dat pijltje naar beneden te duwen... Nochtans staat dat daar niet voor niets...
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
klopt en met "steden" wordt je steeds naar het officiële centrum geloodst, doorgaans een markt- of kerkplein.
Ik gebruik deze functie nog al eens als ik snel een paar punten wil doorverbinden voor een verbindingsroute. Ik negeer dan meestal de afslag naar het centrum en ga gewoon door naar de volgende stad ... werkt het snelst om een route langs enkele punten te sturen als je van op een toestel moet werken.
Ik gebruik deze functie nog al eens als ik snel een paar punten wil doorverbinden voor een verbindingsroute. Ik negeer dan meestal de afslag naar het centrum en ga gewoon door naar de volgende stad ... werkt het snelst om een route langs enkele punten te sturen als je van op een toestel moet werken.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Yep ! Als ik bijvoorbeeld in Luxemburg zit en ik tik "Naar huis" in word ik steevast over Brussel geleid. Dus tik ik eerst Luik of Hasselt in en verander onderweg pas de bestemming in "Naar huis" 
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
bougimain
- Contacteer:
Voel jij u niet overal thuis wim ?
bougimain
bougimain
WimLT schreef:Yep ! Als ik bijvoorbeeld in Luxemburg zit en ik tik "Naar huis" in word ik steevast over Brussel geleid. Dus tik ik eerst Luik of Hasselt in en verander onderweg pas de bestemming in "Naar huis"
Toch vrij snelbougimain schreef:Voel jij u niet overal thuis wim ?![]()
![]()
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Prachtig, bedankt mannen dat is precies wat ik wou weten, het pijltje en dan steden !
Vergeet ik nooit meer
Staf
Vergeet ik nooit meer
Staf
Zijn thuis is waar zijn ...........WimLT schreef:Toch vrij snelbougimain schreef:Voel jij u niet overal thuis wim ?![]()
![]()
greetz
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
..... Leffe staatferre10 schreef:Zijn thuis is waar zijn ...........![]()
![]()
![]()
![]()

Wim, je kunt ook kiezen voor naar huis, vervolgens opnieuw zoeken en Luik als tussenpunt invoegen.WimLT schreef:Yep ! Als ik bijvoorbeeld in Luxemburg zit en ik tik "Naar huis" in word ik steevast over Brussel geleid. Dus tik ik eerst Luik of Hasselt in en verander onderweg pas de bestemming in "Naar huis"
Je kunt dan in 1 keer doorrijden. Je hebt immers je tank in Luxemburg tot de laatste druppel gevuld
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Ik zie overal als een berg tegenop!