Het goede voorbeeld ...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

StievieR11S

Het goede voorbeeld ...

Bericht door StievieR11S »

Goodmeurning.

Gisteren reed ik ne keer buiten mijn biotoop de vlaamse ardennen. Op de baan Zottegem - Erpe-Mere op het stuk tussen de afrit van de E40 en 'de vijf huizen', zie ik twee motards afkomen in tegengestelde richting.

Het waren twee zwaantjes.

Niets speciaals aan op het eerste zicht ...
Ware het niet dat ze reden in hun mooie gestreken licht blauw hemdje met korte mouwen :shock:

Moeten die mannen niet de eerste zijn om het goede voorbeeld te geven aan ons 'motards' en met veilige motorkledij rijden :?: :!: :x :? :shock:
Keep the blinking parts up !
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

nee want die vallen nooit ! :shock: :lol:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Livin

Bericht door Livin »

Xa4 schreef:nee want die vallen nooit ! :shock: :lol:
Eén - nul!!! :twisted:
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Brik

Bericht door Brik »

Die zwwaaantjes ondergaan bij de rekrutering een speciale keuring. Niet alleen de lengte en bodymass moeten kloppen, maar ook de dikte van de lederhuid wordt gemeten. :shock:
Deze blauwe hemdjes met korte mouwen bestaan uit een kevlar en zijn kreukvrij (kwestie van makkelijk onderhoud). En als je dat niet gelooft dan …

:wink:
GSven

Bericht door GSven »

Vanmorgen ook zo ene zien staan.
Zelfs geen handschoenen...

Ik weet goed genoeg wat m'n handschoentjes verduurd hebben toen ik over de motorkap op't asfalt terechtkwam. Mij krijg je ni op een machine zonder jas en handschoenen.

Waren handschoenen zelfs ni iets verplicht op het rijexamen?
Dus...

GSven
Iron Gonzo

Re: Het goede voorbeeld ...

Bericht door Iron Gonzo »

StievieR11S schreef:Goodmeurning.

Gisteren reed ik ne keer buiten mijn biotoop de vlaamse ardennen. Op de baan Zottegem - Erpe-Mere op het stuk tussen de afrit van de E40 en 'de vijf huizen', zie ik twee motards afkomen in tegengestelde richting.

Het waren twee zwaantjes.

Niets speciaals aan op het eerste zicht ...
Ware het niet dat ze reden in hun mooie gestreken licht blauw hemdje met korte mouwen :shock:

Moeten die mannen niet de eerste zijn om het goede voorbeeld te geven aan ons 'motards' en met veilige motorkledij rijden :?: :!: :x :? :shock:
wacht tot het echt goed weer is.
dan rijden ze allemaal zo rond.
gelijk dat ge zegt: het goede voorbeeld(groot :?: )
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Harald

Bericht door Harald »

Ik geef toe, ik heb vandaag ook in mijn hemdje gereden , neen geen bleek blauw meer ,maar wel dat beige ( nieuwe ) exemplaar.
Ik ben dienst opgegaan om 11.24u en had gedaan om 19.00u.
Ik heb exact 39 km gereden :cry:
deel dat door de 5uur die ik buiten was , dan rijden wij nog geen 8 km/u
Dus geen rijwind is ontzettend warm hé met een lederen vest of een dikke Gore tex mantel.
Ik weet het, het goede voorbeeld is het niet, maar wij rijden dikwijls niet véél kilometers en zweten dan meer dan we werken :oops:
Vandaar dat wij in ons hemd rijden.
En wie in zijn hemd rijdt kan niet in zijn hemd worden gezet
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Lukas

Bericht door Lukas »

Harald schreef:....En wie in zijn hemd rijdt kan niet in zijn hemd worden gezet
In wie in korte mouwen rijdt, kan ze niet opstropen. :wink:
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
GSven

Bericht door GSven »

In wie in korte mouwen rijdt, kan ze niet opstropen. Wink
Voordeel is dan wel dat z'n handen zowiso uit de mouwen (gestoken) zijn :lol:

GSven
Pol

Bericht door Pol »

Hallo Harald,
'k zal on daan hulpagent in Vorst zeggen dak veu dei 400 meters tot bij de Colruyt manne ceinteur ni moet aandoen.
Allei, aaft a klook.
Zee toch mo da ge ni valt want de inspecteur van Ethias go da mo raar vinne as de vernis van aave elleboog es.
Brik

Bericht door Brik »

Pol.
Kun je uw tekst even ondertitelen! :wink:
Brik
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Ewel,

Hier is er een die nooit in zijn hemd rijdt.
Waarom niet. Omdat je als motorrijder bij de politie nooit weet wat je de volgende minuut te wachten staat.
Het kan zijn dat je het ene moment rustig aan het tuffen bent aan 20 per uur maar dat je 5 minuten later wordt opgeroepen voor een zwaar ongeval, een achtervolging, een overval, een brand en wat weet ik wat nog allemaal. En dan heb je geen tijd meer om nog eens naar binnen te rijden om je vestje aan te doen.
Ik heb een keer dankzij een onoplettende fietser aan 100 per uur de trambedding (kiezel) van wel heel naderbij kunnen bekijken en ik dank mezelf nog altijd op mijn blote knieën dat ik mijn lederen pak aan had.
De kiezelsteentjes zaten in mijn arm (via de opening van mijn mouw binnengekomen). Had ik in mijn hemd gereden ik mag er niet aan denken wat er zou gebeurd zijn.
Wij hebben zomervesten van Richa waar de rijwind los door waait.
Als je gezweet hebt kun je douchen, als uw vel weggeschroeid is door asfaltbrand kun je enkel huilen van de pijn (weken aan een stuk)
yve(G)s

Bericht door yve(G)s »

Ik begrijp het ook niet hoe het toegelaten is van de verzekering van de "zwaantjes" om in onbeveiligde kledij te rijden.
Bij ons op het werk (heftruckbestuurder) mag ik er niet aan denken wat de gevolgen zouden zijn als ze (de direktie) zien dat we onze "loodzware en onfrisse" veiligheidsschoenen en niet echt comfortabele veiligheidsbril niet aan hebben.
Jaaaaaaaren geleden heb ik daarover een brief geschreven naar de bevoegde diensten van (toen nog) de rijkswacht in Brussel.
Het antwoord was echt lachwekkend: De bereden politie krijgt een doorgedreven opleiding tot het besturen van 'n motorfiets.
Amaai...da moet pijn doen als ze die ogen op hun gat inplanten...want, zoals FTP schrijft in z'n reactie,...ge kunt nooit alle onoplettende weggebruikers gezien hebben..met een duik als gevolg.
En geef toe, erg voorbeeldig is da zeker niet.
Ook begrijp ik nog steeds niet dat ook onze verzekeringen daar niet op reageren door een clausule in te lassen in de polis ten voordele van het dragen van beschermde kledij.
Het mag 30° zijn en al moet ik maar twee straten ver...zonder bescherming stap ik er niet op!
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Het mag 30° zijn en al moet ik maar twee straten ver...zonder bescherming stap ik er niet op!
Awel :arrow: Idem dito :|

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
asterix
Contacteer:

Bericht door asterix »

en dan spreken we hier nog niet van meer de zuidelijke landen dan de onze.
tja, motorrijden is geen mooiweer hobby.
:wink:
StievieR11S

Bericht door StievieR11S »

motorrijden is geen mooiweer hobby.
Een 'niet-motorrijder' zegt dan ook dikwijls als het zo'n 30° is: "nu is't goe weer om met de moto te rijden é manneke".

En als je dan antwoordt: "neen man, 't zou maar 15 à 20 graden mogen zijn", dan staan ze raar te kijken natuurlijk :o :shock: :roll:

Enfin elk zijn hobby waarschijnlijk :!:

En hij die zonder zonden is ... rijdt altijd veiliger é :?
(Maar die moet nog geboren worden vrees ik ... :wink:)
Keep the blinking parts up !
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Laat iedereen zijn ding doen ,ik vind het ook best leuk om eens zonder vest te rijden :roll: :roll: :roll: :roll:
Andalousie 09/2018
metteke

Bericht door metteke »

ik ook, maar dan op de ligfiets in de polders. Op de moto kan het gewoon heel pijnlijk (en duur voor de maatschappij) zijn. En in deze dagen van goede alternatieven (zomervest met bescherming waar de wind los door waait, en helmen die hetzelfde doen, zie BMW kledij bijvoorbeeld) is de warmte en weinig kms per dag een flauw excuus.

Mijn mening.
R100 '82 en G650Xchallenge te koop
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

bmwfreakske schreef:Laat iedereen zijn ding doen ,ik vind het ook best leuk om eens zonder vest te rijden :roll: :roll: :roll: :roll:
Ik heb daar een beetje mijn bedenkingen bij want je zou kunnen denken als je op je bek gaat heb je het alleen aan jezelf te denken, maar als je 6 maanden thuis zit met afgebladerd vel dan kost dat veel geld aan de ziekteverzekering en ze is al bijna failliet.
Het is eigenlijk aan half wonder dat het nog niet verplicht is om beschermende kledij te dragen.
Als ik me niet vergis komt bijvoorbeeld in Duitsland de verzekering niet tussen voor lichamelijke letsels als je geen beschermende kledij draagt.
bmwfreakske

iedereen heeft gelijk ,maar toch vind ik het leuk :twisted:
Andalousie 09/2018
brit

Bericht door brit »

maar als je 6 maanden thuis zit met afgebladerd vel dan kost dat veel geld aan de ziekteverzekering en ze is al bijna failliet.
cru gesteld: de actieve bevolking mag op haar bakkes gaan, want zij spijst die verzekering...

bovendien moet het deficit in die verzekering niet uitsluitend op conto van dergelijke zaken geschreven worden. hoe wil je dat dergelijke verzekering in balans is als 60% van de bevolking maar actief is?

het kan ook anders: moest die verzekering niet bestaan dan zouden er (denk ik) heel wat meer motorrijders beschermende kledij dragen. maar dan zouden er volgens mij ook heel wat minder motorrijders zijn. en minder motorrijders betekend minder verkochte motoren en minder verkochte motoren betekend... enzovoort...
Michel

Bericht door Michel »

Gisteren heb ik een pipo op een racemachien zien onderuit gaan en een vijftigtal meter zien schuiven en rollen op asfalt. Een geluk dat hij een goed racepak aanhad. Nu is de schade beperkt gebleven, hij had vermoedelijk een gebroken schouder. Zijn pak was enkel nog goed voor de vuilbak. Eenkel kilometers daarvoor: Een vrouwelijke laagvliegster is in een lange bocht gewoon rechtdoor gevlogen en in een lager gelegen veld terecht gekomen. Na vele buitelingen bleef ze roerloos liggen. :?

Na die twee taferelen van kortbij meegemaakt te hebben, heb ik de rit uitgereden op mijn eigen tempo, profiterend van het goede weer en het mooie landschap :D
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
bmwfreakske

Hey gasten,ik wil met de motor rijden en niet denken aan dingen die kunnen gebeuren....(die ben ik al gewoon) :? :?
Andalousie 09/2018
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Hoi,

Ben net terug van 7 dagen Parijs en uiteraard ook op de motos gelet. Het was deze week snikheet en daarom niet echt een referentie maar daar hebben ze nog nooit gehoord van beschermende kledij. :shock: :shock: :roll: Wat dat betreft mogen wij best fier zijn op het aantal rijders dat bij ons goed gekleed de baan op gaat. :D
In volle spits telde ik op de périferique zowat 10 motos per minuut door de file. Hemdje, sportschoenen en jeansbroek. Zelfs geen handschoenen.. En dat niet alleen op de maxiscooter maar ook op de R1. :shock: :shock:
Ik sta ook niet te springen om met 35°C mijn pak aan te trekken maar er zijn best wel alternatieven op de markt die beter zijn de T-shirt, sportschoenen en vel.

keep it safe,
Xavier
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Wingman X
Contacteer:

Canadezen op de moto

Bericht door Wingman X »

Hi all,
Nu ik er ne sport van heb gemaakt om te kijken hoe de motards er in't buitenland bijlopen bij deze het resultaat uit Canada vorige week. Blijkbaar kennen ze daar alleen de helm. U ziet, wij doen het echt zo slecht nog niet!! (moet wel toegeven dat het +35°C was)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik zou nog het belangrijkste vergeten. Slechts 3 BMWs gezien, een GS1150, een 1200LT en een GS1200 voorzien van die lelijke Jesse koffers.

greetz,
Xavier
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Plaats reactie