zadelpijn

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Obiwan

Re: zadelpijn

Bericht door Obiwan »

Nog nooit met zo weinig woorden zoveel losgemaakt.

Er zit zelfs humor in;........."het web afgeschuimed naar"...............

Er zijn zat sites te vinden van mensen die het geprobeerd hebben en er in geslaagd zijn om een, voor de meeste mensen, comfortabel zadel te maken.

Voorbeeld1

Voorbeeld2

Voorbeeld3

Succes met je project
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Relax

Bericht door Relax »

Niet demotiveren, Mr Kenobi, maar opbouwend werken. Je weet maar nooit dat je je aandeel in aandelen terug krijgt als het een succes blijkt te worden.
I respect your opinion. But I don't give shit.
lgeen

Bericht door lgeen »

de vorm van het zadel is heel belangrijk denk ik, zelf heb ik een verlaagd zadel maar heb al gauw ondervonden dat je kont steeds naar voor wil schuiven.
dat geeft na een 200km pijn in de rug en zitvlak, voor langere ritten heb ik toch maar een standaard zadel gekocht.
te rechtop zitten is zeker geen voordeel ik kon vroeger met mijn r1100s moeiteloos langere ritten aan.
voor meerdaagse lange ritten is goeie fietsbroek zeer goed gene van 50 € neem een italiaans of zwitsers merk met gelvulling.
neem ze vooral groot genoeg anders zit je teveel op de randen van de vulling,ik spreek van ondervinding k'rij regelmatig 150 km met de fiets dan krijgt je kont wat te verduren.
mvg luc geenens
lgeen
wdc17117

Bericht door wdc17117 »

Hallo,
Ga eens langs bij DECA Antoon Catriestraat 21 9031 DRONGEN, tel. 09/227 67 09.
Zelf rij ik met een GS1100, kmstand momenteel 119000 km. Mijn zadel vond ik ook te zacht, mettertijd was de bekleding aan één kant wat gescheurd. Bij DECA geweest: een hardere vulling en een nieuwe overtrek voor 80 EUR. Prima resultaat en goedkoop.

Groetjes
Willy
wio

Bericht door wio »

Bedankt voor de tip van deca.
Hier is hun web site
http://www.deca-autobekledingen.be/watdoenwij.php" onclick="window.open(this.href);return false;

ze maken blijkbaar goede nieuwe skai overtrekken voor motos
R1100GS, R1150GS
poestexas

Bericht door poestexas »

wdc17117 schreef:Hallo,
Ga eens langs bij DECA Antoon Catriestraat 21 9031 DRONGEN, tel. 09/227 67 09.
Zelf rij ik met een GS1100, kmstand momenteel 119000 km. Mijn zadel vond ik ook te zacht, mettertijd was de bekleding aan één kant wat gescheurd. Bij DECA geweest: een hardere vulling en een nieuwe overtrek voor 80 EUR. Prima resultaat en goedkoop.

Groetjes
Willy
heb er de zadel van mijn vorige motor (r1200rt) ook laten aanpassen, maar wel het deel van mijn madam Waarom? Omdat ze iedere keer als ik remde, naar voren schoof en ook voor het comfort. Ben daar trouwens ook voor ander zaken geweest. Heel correcte mensen. Het zadel van mijn madam werd verbreed met 3cm langs beide kanten en meer cup ingestoken om het glijden naar voren tegen te gaan. Ik denk niet dat het zadel verhard werd. In ieder geval was ze daar toch erg lovend over.
Vrijdag zat ik op een corbinzadel. Wat me opviel was dat dit zadel veel breder was dan het origineel. Deed mij een beetje vergelijken met het zadel van mijn Lt in der tijd. Ik denk hoe breder hoe meer het gewicht van het lichaam gespreid wordt, wat ten goede komt aan de zadelpijn.
Het corbinzadel voelt hard tot heel hard aan. Eerste indruk was eerder onaangenaam maar ik had niet de mogelijkheid om met die motor te rijden. Vraag blijft echter: wat onderscheid een corbinzadel van een gewoon zadel?
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
wio

Bericht door wio »

poestexas schreef:
wdc17117 schreef:Hallo,
Vraag blijft echter: wat onderscheid een corbinzadel van een gewoon zadel?
Corbin: All Corbin saddles are built up with our exclusive Comfort Cell® foam. They may feel firm at first, but they break-in to your body and provide lasting support for years... firm is a Good thing!

Dus als ik het goed begrijp zeggen ze dat het zadel hard is, doch dat het zadel zijn vorm aanpast aan uw achterste na enige tijd.
WEL NIEMAND ANDERS MET UW MOTO LATEN RIJDEN, of het zadel neemt zijn vorm aan?
Kan het zadel verschillende vormen aannemen als er verschillende mensen mee rijden?

Nu is de vraag wat Comfort cell is?
1) Comfort Cell Memory Foam, of in het vlaams traagschuim of geheugenschuim, doch dat is het niet in het geval van Corbin.
of is het:
2) comfort Cell foam: Comfort Cell is a blended material of EVA (Ethylene Vinyl Acetate) and a touch of neoprene producing a better rebound, and longer lasting material. Dit zal het wel zijn?
R1100GS, R1150GS
Zeppe

Bericht door Zeppe »

Dus als ik het goed begrijp zeggen ze dat het zadel hard is, doch dat het zadel zijn vorm aanpast aan uw achterste na enige tijd.
WEL NIEMAND ANDERS MET UW MOTO LATEN RIJDEN, of het zadel neemt zijn vorm aan?
Kan het zadel verschillende vormen aannemen als er verschillende mensen mee rijden?
Wio, voor zover ik heb begrepen, is het aanpassen van de vorm van het zadel aan uw achterste geen "continue proces" maar een "eenmalige aanpassing"
Ik ben geen technicus maar ik ga het u proberen uit te leggen zoals de dealer het mij heeft toegelicht :
Het zadel is samengesteld uit een speciaal "foam" dat allemaal kleine cellen (bolletjes) zouden zijn.
Wanneer je het zadel gaat gebruiken, ga je de cellen breken, dit breken gebeurt in meerdere fasen, en zullen ze zich gaan aanpassen aan het achterste van de gebruiker. Dit proces gaat niet onmiddellijk en in één keer, het eindresultaat komt nadat je het zadel een aantal keer hebt gebruikt.
Het is dus wel belangrijk het zadel eerst goed in te rijden en steeds door dezelfde persoon zodat het zich volledig aan zijn achterste kan aanpassen en vormen.
Eens de cellen gebroken zijn en zich in hun definitieve positie hebben gezet is dit proces onomkeerbaar. Dus als er nadien andere personen op uw zadel gaan zitten, zal dit geen verandering van vorm meer met zich meebrengen.

Ik ben zelf een corbinzadel-rijder. Vroeger werd ik gedwongen mijn ritten na 250 a 300km af te breken wegens niet te harden zadelpijn! Nu stop ik omdat
mijn tank leeg is of omdat ik op mijn bestemming ben (zonder zadelpijn).
En dit is niet enkel een GS probleem, ook met mijn R1150RT had ik zadelpijn.
BMW heeft prachtige (dure) goede motors, maar hun zadels en ruiten zijn echt min-punten.
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Plaats reactie