Sluit uw auto altijd manueel !!!!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Zeppe

Sluit uw auto altijd manueel !!!!

Bericht door Zeppe »

Hoe en waarom uw auto manueel sluiten?

Op een bepaalde dag stationeer ik de wagen en sluit hem met de afstandsbediening. Nadat ik mij enkele meters van de wagen verwijderd had hoor ik de klik dat de sloten terug openspringen.

Tot 3 maal toe heb ik ze terug afgesloten en iedere keer terug open. Gealarmeerd door deze eigenaardige situatie heb ik rond mij gekeken en zag ik 2 mannen op korte afstand in een andere wagen zitten die me nauwlettend in de gaten hielden.

Zonder twijfel waren die betrokken in die bizarre situatie.

Ik heb direkt de boodschappen die ik wilde doen geannuleerd en ben terug in de wagen gestapt en naar het politiecommisariaat gereden waar ik hen alles uitgelegd heb.

Daar hebben ze mij uitgelegd dat ik bijna slachtoffer was van een nieuwe manier om in de auto's in te breken.

Ze beschikken over een scanner die de code van uw afstandsbediening registreert en waarmee ze direkt uw autodeuren terug ontgrendelen als ge vergrendelt met de afstandsbediening.

De dieven bevinden zich op een kleine afstand op parkings van grootwarenhuizen, restaurants, aire de repos langs snelwegen en wachten op het volgende slachtoffer. De tijd dat ge uw boodschappen doet gebruiken ze om zonder enig spoor van inbraak alle waardevolle spullen zoals GSM, laptop, Gps, handtassen e.d. te ontvreemden om dan zo snel mogelijk met de buit te verdwijnen.

De politie geeft slechts " één gouden raad " : sluit uw wagen manueel met de autosleutels, dan krijgen ze niet de kans om uw code te registreren.

Wees op uw hoede
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Nascar
Contacteer:

Re: Sluit uw auto altijd manueel !!!!

Bericht door Nascar »

Ik kan niet meer met de sleutel afsluiten of open doen :-(
Aan de andere kant gebruik ik nooit de afstandsbediening :grin:

Hopelijk blijf ik dus gespaard van deze nieuwe techniek.
Bedankt voor de waarschuwing :thumright: :thumleft:
en we weten waarop te letten.

Ik denk dat de meerdere keren nodig zijn voor het achterhalen van de codewisselingen.
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
vacaro
Contacteer:

Bericht door vacaro »

Nog een goede raad; "laat niks waardevol achter in de wagen, wat er niet is kunnen ze ook niet meenemen".

Is soms wel niet mogelijk, je kunt niet alles overal mee naar binnen nemen. Maar als het al niet zichtbaar ligt maar bv in de koffer, dan nodigd het ook al minder uit voor de gelegenheidsdief. maar echt de georganiseerden ga je weinig tegen kunnen doen.
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

vacaro schreef:maar echt de georganiseerden ga je weinig tegen kunnen doen.
Handjes afkappen en dan doen ze het nooit meer :idea: :twisted:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Nascar
Contacteer:

Bericht door Nascar »

Ergens in Afrika mogen de mensen zelf van alles op de wagen installeren om carjacking tegen te gaan.
Daar kom je dus wagens tegen met spanning op de deuren en grote vlammenwerpers :!:

Al veel op dubieuze plaatsen gestaan maar gelukkig nog nooit ingebroken geweest.
Er blijft ook niets zichtbaar liggen.
Sommige dieven hebben een scanner voor elektronische apparaten (de batterij is hetgeen detecteerbaar is),
in de koffer leggen heeft op dat moment ook niet veel zin meer :-(

Maar de dief is van nature uit ook lui en kiest dus de gemakkelijkste prooi :!:
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

@ TS => heb je dit zélf meegemaakt of heb je gewoon een kettingmail uit je mailbox ge copy'd en pasted?
Op een bepaalde dag stationeer ik de wagen en sluit hem met de afstandsbediening. Nadat ik mij enkele meters van de wagen verwijderd had hoor ik de klik dat de sloten terug openspringen.

Tot 3 maal toe heb ik ze terug afgesloten en iedere keer terug open. Gealarmeerd door deze eigenaardige situatie heb ik rond mij gekeken en zag ik 2 mannen op korte afstand in een andere wagen zitten die me nauwlettend in de gaten hielden.
Waarom zouden die rare mannen openen als ze je nog zien vlakbij je wagen? Ezels zijn het.
Bovendien, zelfs al hebben ze je code om de deuren te openen moeten ze nog steeds je kabels hotwiren om te kunnen starten, waarom met een dure scanner e.d. al die moeite doen als je zowat elke deur zo open krijgt of gewoon het raampje inslagen kan.

Typische gevalletje (goedbedoelde) spammail...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
BMW-4-Ever

Bericht door BMW-4-Ever »

@Scampi,
het zelfde viel mij ook op in het verhaal.

Maar..: In mijn werk doe ik ook wagenparkbeheer en in hoor in de afgelopen tijd steeds vaker van collega's die iets soortgelijks meemaken. Een collega met een Zafira liep 's ochtends op zijn auto af, doet hem normaal open en bemerkt met instappen dat zijn dashboardkastje open staat. TomTom pleite en een schrijfmap. Anders collega met Avensis idem, alleen daar airbag gedemonteerd.

Beide auto's waren echt goed afgesloten, bij het ontgrendelen hoorde de berijders de sloten open springen en zagen de normale pinker signalen. Bij de Zafira rijder waren meer auto's in zijn wijk op zo'n manier doorzocht. Bij aangifte gaven agenten ook aan dat dit zeker mogelijk is.

Dus er speelt wel iets met deze nieuwe manier van diefstal van / uit auto's.

Groeten,
Erik
Zeppe

Bericht door Zeppe »

door (s)Campi Di Pampi » 24/11/09 12:49

@ TS => heb je dit zélf meegemaakt of heb je gewoon een kettingmail uit je mailbox ge copy'd en pasted?

Waarom zouden die rare mannen openen als ze je nog zien vlakbij je wagen? Ezels zijn het.
Bovendien, zelfs al hebben ze je code om de deuren te openen moeten ze nog steeds je kabels hotwiren om te kunnen starten, waarom met een dure scanner e.d. al die moeite doen als je zowat elke deur zo open krijgt of gewoon het raampje inslagen kan.

(s)Campi,

Ik heb dit gelukkig niet zelf meegemaakt, maar via een collega op het werk vernomen.
Het blijkt ook niet te gaan om het stelen van uw voertuig, maar om alle "dure" en "snel verhandelbare" toestellen (gsm, laptops, fototoestel, enz...) die mensen nonchalant in hun wagen laten rondslingeren.
Bij mij gaan ze ook dat niet vinden, omdat ik zulke zaken niet laat liggen in mijn auto.
Ook al huldig ik de stelling : "afblijven van de spullen van een ander"
weet ik ook maar al te goed dat "je de kat niet bij de melk moet zetten"
en de bedoeling van de mail : "een gewaarschuwd persoon is er twee waard"

mvg,
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

(s)Campi Di Pampi schreef:@ TS => heb je dit zélf meegemaakt of heb je gewoon een kettingmail uit je mailbox ge copy'd en pasted?

Als je tegenwoordig ne moderne auto wil jatten moet je zo ongeveer een universitaire graad in electronica hebben.....Hotwire-en gaat enkel nog bij oude bakskes, alles waar een transponder op zit lukt dat niet meer. Daarom dat carjacking en homejackings in de lift zitten hé

bij mij hebben ze de zijruit ingegooid met een hoogtechnologische kassei, (die waarschijnlijk ook nog enige archeologische waarde had :lol: ) en ze hebben een oude GPS (zonder de voeding) en mijne Rayban zonnebril gepikt (met correctieglazen) dus als ge in vorst en omstreken ne pippo met ne zonnebril ziet lopen die overal tegenloopt, geeft hem van mij ook een mot rond zijn oren hé :oops:
En bij mij lag er niets in het zicht, het alarm is afgegaan, maar daar kijkt niemand nog van op. Auto stond onder een lantaarnpaal dus goed verlicht. Die schijters die geen respect hebben voor iemands eigendom mogen ze van mij gerust in een vatje zuur steken, zou al veel criminaliteit "oplossen" :twisted: Strafsten is: De blauwe broeders stonden 2 straten verder en masse het verkeer in goede banen te leiden (niet dat dat nodig was, parkeerplaats is er sowieso niet aan Vorst nationaal)...Veel blauw op straat schrikt dus blijkbaar niet echt af, veel riskeren die apen ook niet, 's anderdaags staan ze terug op straat als ze al betrapt worden.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Die sleutels hebben toch een rollende code tegenwoordig ??
Chris Wils

Bericht door Chris Wils »

Bennekik blij dat ik ¨maar¨een Opel Agila heb, niks van die elektronische dingen, altijd de deur op slot met een sleutel,er is niks anders,maar ja wat wilde? Een nieuwe auto voor maar 7000€,daar kunde nie veel voor wensen he? Geen servo stuur,geen afstandsbediening,niks van die dingen,maar ja ik rij maar 5000km per jaar met de auto (20.000km per jaar met mijn twee motoren).
Salu.
Chris.
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Broodje aap of niet, toch even de volgende anecdote. Heb ooit (97-01) een Passat gehad. Wat bleek: de auto vergrendelde alle sloten automatisch na een dertigtal seconden (heel lollig als je de sleutel door een onopletendheid vergeet te verwijderen vooraleer uit te stappen;zelfs VAB kreeg hem niet open), maar desalniettemin twee keer mogen ontdekken dat de koffer was leeggemaakt door "onbevoegden" zonder dat er sporen waren van inbraak. Ook een keertje de auto teruggevonden met alle vier portierramen volledig open (terwijl ze dicht waren toen ik hem parkeerde).... Ik denk er het mijne van.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
st1100

Bericht door st1100 »

K1200GT schreef:Ook een keertje de auto teruggevonden met alle vier portierramen volledig open (terwijl ze dicht waren toen ik hem parkeerde).... Ik denk er het mijne van.
Dat van die vier ramen was geen defect maar een zomerstand die op die passatten zat. Als je de deur dicht deed met de sleutel en je draaide dan nog eens vast dan gingen de 4 ramen open , voor in de zomer he als hij in de zon op uw hof stond.

Maar in de winter als het donker was had je daar soms van zonder dat je er erg in had.... ik ken ook zo iemand :wink: .

Wat betreft het decoderen van die sleutels , ik denk wel dat het theoretisch kan , praktisch iets onwaarschijnlijker want daar het je dus high-tech gerief voor nodig en wat een groter praktisch bezwaar is : de afstand mag dus niet te groot zijn. Dus op de parking van de supermarkt parkeer je niet naast de ingang maar wat verder weg waar niemand staat minder kans dat er deuken/krassen in uw auto zitten en 'veilig' voor de dieven.
Frank K

Bericht door Frank K »

st1100 schreef:
K1200GT schreef:Ook een keertje de auto teruggevonden met alle vier portierramen volledig open (terwijl ze dicht waren toen ik hem parkeerde).... Ik denk er het mijne van.
Dat van die vier ramen was geen defect maar een zomerstand die op die passatten zat. Als je de deur dicht deed met de sleutel en je draaide dan nog eens vast dan gingen de 4 ramen open , voor in de zomer he als hij in de zon op uw hof stond.

Maar in de winter als het donker was had je daar soms van zonder dat je er erg in had.... ik ken ook zo iemand :wink: .

Wat betreft het decoderen van die sleutels , ik denk wel dat het theoretisch kan , praktisch iets onwaarschijnlijker want daar het je dus high-tech gerief voor nodig en wat een groter praktisch bezwaar is : de afstand mag dus niet te groot zijn. Dus op de parking van de supermarkt parkeer je niet naast de ingang maar wat verder weg waar niemand staat minder kans dat er deuken/krassen in uw auto zitten en 'veilig' voor de dieven.
Grappig :grin: Gisteren collega's met de passat van het werk naar Antwerpen. Auto geparkeerd in een ondergrondse garage. Wagen afgesloten en toen ze terugkwamen stonden de 4 ramen open.
Vandaag wagen naar dealer gebracht en er moet een heel nieuw systeem in met sleutel en al. Wagen een weekje kwijt.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
vacaro
Contacteer:

Bericht door vacaro »

Toen ik mijn Mondeo Bj2001 na 16maanden van miserie inruilde voor een Focus Clipper (terug Ford wegens personeelskorting) vertelde verkoper mij dat ik de knop op de afstandsbediening om de ramen allemaal tegelijk te openen en sluiten, nu wel zal missen. Verkoper had mij beter bij aankoop van Mondeo verteld dat die functie erop zat.

Ik hoop dat die problemen van de passat uit bovenstaande posts niet op mijn wagen ook komen, vermits er nogal wat VW onderdelen in mijn huidige wagen zitten (Skoda octavia Combi 1.9TDI 4x4). reeds 145000 aangename kms zonder Problems.

Mijn auto vergrendelt de deuren alleen automatisch als je niet binnen de dertig seconden na het ontgrendelen met de AB een deur of koffer opendoet.
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Als we dan toch annekdote's vertellen...toen ik na school en legerdienst mijn eerste job starte als fieldtechnicus heeft men in Molenbeek eens ingebroken in m'n firmawagen, was amper 10' binnen in de showroom van m'n werkgever maar te laat...na aangifte de wagendeur thuis eens gedemonteerd en de mecaniek bestudeerd.
Met een simpele lasbagette was ik nadien in staat elke bedrijfswagen van m'n collega's -van hetzelfde type- te openen zonder schade of andere sporen in amper...6 seconden...heeft dikwijls tot zeer leuke weddenschappen en ditto winsten (broodje Martino) opgeleverd :razz:

Dat was de tijd dat er nog geen remote AB waren, dus een béétje profi inbreker kan dit heden ten dage ook, je zou er versteld van staan hoe lamentabel constructeurs hun wagens beveiligen tegen inbraak...het lijkt wel of ze er belang bij hebben...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

vacaro schreef:Toen ik mijn Mondeo Bj2001 na 16maanden van miserie inruilde voor een Focus Clipper (terug Ford wegens personeelskorting) vertelde verkoper mij dat ik de knop op de afstandsbediening om de ramen allemaal tegelijk te openen en sluiten, nu wel zal missen. Verkoper had mij beter bij aankoop van Mondeo verteld dat die functie erop zat.
Daaruit mag ik veronderstellen dat je die personeelskorting via je echtgenote hebt. 't Zou anders nogal straf zijn dat je niet weet welke functies jullie auto's zo al allemaal hebben, hé ???

In dat geval zitten wij in hetzelfde schuitje (zij: boekhouding - Denayer - Deurne) :wink: :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
J
Contacteer:

Bericht door J »

Dirk Pauwels schreef: Als je tegenwoordig ne moderne auto wil jatten moet je zo ongeveer een universitaire graad in electronica hebben.....Hotwire-en gaat enkel nog bij oude bakskes, alles waar een transponder op zit lukt dat niet meer. Daarom dat carjacking en homejackings in de lift zitten hé

bij mij hebben ze de zijruit ingegooid met een hoogtechnologische kassei, (die waarschijnlijk ook nog enige archeologische waarde had :lol: ) en ze hebben een oude GPS (zonder de voeding) en mijne Rayban zonnebril gepikt (met correctieglazen) dus als ge in vorst en omstreken ne pippo met ne zonnebril ziet lopen die overal tegenloopt, geeft hem van mij ook een mot rond zijn oren hé :oops:
En bij mij lag er niets in het zicht, het alarm is afgegaan, maar daar kijkt niemand nog van op. Auto stond onder een lantaarnpaal dus goed verlicht. Die schijters die geen respect hebben voor iemands eigendom mogen ze van mij gerust in een vatje zuur steken, zou al veel criminaliteit "oplossen" :twisted: Strafsten is: De blauwe broeders stonden 2 straten verder en masse het verkeer in goede banen te leiden (niet dat dat nodig was, parkeerplaats is er sowieso niet aan Vorst nationaal)...Veel blauw op straat schrikt dus blijkbaar niet echt af, veel riskeren die apen ook niet, 's anderdaags staan ze terug op straat als ze al betrapt worden.....
sterk goe gelachen met uw manier van schrijven :lol: :lol: :lol: :lol:

ps hier in Anderlecht city, top koffer laten open staan van gsa met garmin 2720 in. Ganse dag op Bergense steenweg gestaan ( alé de blijdschapsstraat)
's avonds naar huis koffer nog steeds open en gps er nog in. (en met open bedoel ik deksel open niet volledig maar plat op de gps met een spleet van enkele cm) Kon mijn eigen ogen niet geloven.

Zelfde met mijn auto BMW 5, twee weken komen werken en geparkeerd in Anderlecht zonder op slot te doen (niet vrijwillig maar duwde op het verkeerde knopke) Ook niets weg. Ik denk dat ze van geen BMW's moeten hebben jong hier in Anderlecht. Racisten zijn het hier allemaal, ze moeten hier geen Duitsers.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
jakke

Bericht door jakke »

De politie geeft slechts " één gouden raad " : sluit uw wagen manueel met de autosleutels, dan krijgen ze niet de kans om uw code te registreren.
Ik vraag mij nu al een heel topic af waar de politie daar nu eigenlijk de "gouden raad" in ziet??
Als ik mijn Auto manueel sluit, gaat die zonder probleem terug open als ik hem met de afstandsbediening terug open doe!!! :-?
De kans zal al veel kleiner zijn als ik stop, de batterij afkoppel en de portieren manueel sluit.
Een andere oplossing zou een stroomonderbreking-schakelaar in de Auto plaatsen, zoals bij vrachtwagens en heftruck's, kunnen zijn.
Het plezante zal dan echter zijn dat ze een raamke inkloppen! Tof zenne, heb ik eens meegemaakt!! :-? :twisted:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Als ik mijn Auto manueel sluit, gaat die zonder probleem terug open als ik hem met de afstandsbediening terug open doe!!!
bij het manueel sluiten komt er geen signaal aan te pas die de dieven kunnen opvangen om daarna te misbruiken :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

jakke schreef:
Ik vraag mij nu al een heel topic af waar de politie daar nu eigenlijk de "gouden raad" in ziet??
Als ik mijn Auto manueel sluit, gaat die zonder probleem terug open als ik hem met de afstandsbediening terug open doe!!! :-?
De kans zal al veel kleiner zijn als ik stop, de batterij afkoppel en de portieren manueel sluit.
Een andere oplossing zou een stroomonderbreking-schakelaar in de Auto plaatsen, zoals bij vrachtwagens en heftruck's, kunnen zijn.
Het plezante zal dan echter zijn dat ze een raamke inkloppen! Tof zenne, heb ik eens meegemaakt!! :-? :twisted:

Heel veel jaren geleden, toen nen auto pikken nog simpel was, reed ik eens mee naar het autosolon met ne maat met nen Alfasud 1.5 TI (uitgestorven wegens opgeroest...), we stoppen op de Heizel parking en diene gast trekt zijn motorkap open, pakt zijnen delco eraf trekt de rotor eruit en steekt die in zijne zak....voila die gaan ze nie meer pikken.....Bleek dattem dat regelmatig deed in Brussel of op risiko plaatsen....Is nu al wat moeilijker :D
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
st1100

Bericht door st1100 »

ringantenne meenemen....
vacaro
Contacteer:

Bericht door vacaro »

WimLT schreef:
vacaro schreef:Toen ik mijn Mondeo Bj2001 na 16maanden van miserie inruilde voor een Focus Clipper (terug Ford wegens personeelskorting) vertelde verkoper mij dat ik de knop op de afstandsbediening om de ramen allemaal tegelijk te openen en sluiten, nu wel zal missen. Verkoper had mij beter bij aankoop van Mondeo verteld dat die functie erop zat.
Daaruit mag ik veronderstellen dat je die personeelskorting via je echtgenote hebt. 't Zou anders nogal straf zijn dat je niet weet welke functies jullie auto's zo al allemaal hebben, hé ???

In dat geval zitten wij in hetzelfde schuitje (zij: boekhouding - Denayer - Deurne) :wink: :lol: :lol:
Nee, ik werkte met de vorklift op Ford Tractor(New Holland) te Antwerpen en daar hadden wij korting op alle Ford auto's.
Maar voor aflevering en uitleg was ik ook gewoon op de dealer aangewezen. Momenteel ben ik niet meer werkzaam bij Ford.
Gwaaido

Bericht door Gwaaido »

Ge moogt mijn code hebben... geene sleutel, nikse starten...
mmm transponders... lekker
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Ik heb een Zafira, spikslinternieuw van 1 maand oud. Ik kan de deuren pas sluiten en/of ontgrendelen met de afstandsbediening als ik op minder dan 5 meter van de wagen ben. Anders werkt het gewoon niet. Misschien doen ze dat expres om zo'n hackers tegen te houden. Het zou wel opvallen als er eentje op minder dan 5 meter van mijn auto staat om mijn signaal op te vangen zeker.
In mijn vorige wagen droeg mijn afstandsbediening veel verder (30 meter of zo)
Plaats reactie