Wintertraining

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Eddy K
Contacteer:

Re: Wintertraining

Bericht door Eddy K »

Goed bezig hier,

doet me echt plezier. :grin:
Proud to be a Biker
Eddy K
Contacteer:

Bericht door Eddy K »

Voor zij die graag in groep naar de Merchtem willen rijden komen we samen aan:

Benzinestation Total
Brusselsesteenweg 25
3020 Winksele
GPS: N50 53.187 E4 40.109

We vertrekken daar dan om 7.50 uur.

Tot morgen
Proud to be a Biker
Eddy K
Contacteer:

Bericht door Eddy K »

Bedankt aan iedereen die er was vandaag.
Ondanks het slechte voorspelde weer bleef het héél de dag droog met zelfs de zon erbij. Enkel in het naar huis rijden werden de hemelsluizen open getrokken en men regenpak had ik in de voormiddag uitgedaan en in de wagen gelegd. Dus met alle gevolgen vandien, nat tot op de bloten buik
Maar dat was snel vergeten na een warm douchke.
ik hoop dat iedereen veilig en wel thuis geraakt is, maar ook dat ze iets bijgeleerd hebben. Want daar doen we het voor hé, weer of geen weer

Voila, ik ga aan de foto's beginnen en die staan dan binnen enkele dagen wel op de website van MAG.

Groetjes Eddy K
Proud to be a Biker
Tazke
Contacteer:

Bericht door Tazke »

Het was terug een plezante en leerrijke dag !!!
En den Freddy heeft toch veel geduld om alles uit te leggen.

Content dat al de tips van de vorige keer blijven hangen zijn en alles veel beter ging, soms was het nog vloeken. 'k durfde ook terug naast mijnen moto gaan zitten in de 8 8-) .

@Eddy, ik heb maar een klein beetje regen gehad op den A12 en als ik mijn moto in de garage zette gingen de hemelsluizen ook open. En heb toen nog aan jullie gedacht, van als die daar nu door aan het rijden zijn, dat gaat ook plezant zijn.
Ken het gevoel, heb dat een hele dag meegemaakt op de terugweg van den eifel :cry:
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
Rolf GS

Bericht door Rolf GS »

Marc, Rony, Carlo ik heb mij ook nog ingeschreven dat kon nog blijkbaar want ik heb toch bevestiging gekregen. Weet alleen nog niet de details zoals waar en hoe laat. :roll: :roll:
Dus het ziet er naar uit dat jullie mij daar ook gaan zien verschijnen. :-P
Tazke
Contacteer:

Bericht door Tazke »

zino schreef:Marc, Rony, Carlo ik heb mij ook nog ingeschreven dat kon nog blijkbaar want ik heb toch bevestiging gekregen. Weet alleen nog niet de details zoals waar en hoe laat. :roll: :roll:
Een paar dagen op voorhand krijg je een mail met alle gegevens in van plaats + tijd :wink:
In Merchtem was het toekomen tussen 8.30 en 9.30 en beginnen om 9.30 ... zal wel ongeveer het zelfde daar zijn.
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
Eddy K
Contacteer:

Bericht door Eddy K »

zino schreef:Marc, Rony, Carlo ik heb mij ook nog ingeschreven dat kon nog blijkbaar want ik heb toch bevestiging gekregen. Weet alleen nog niet de details zoals waar en hoe laat. :roll: :roll:
Dag Zino,

Welkom bij de trainingsdag van M.A.G. In Gremberger gaan we waarschijnlijk later beginnen dan in Merchtem. Het is op het terrein van Bikeparts en die gaat pas open om 10.00 uur. Maar je krijgt daar woensdag of donderdag nog wel een mail van met alle details in.
ik wens je alvast een aangenamen en leerrijke dag toe.

Eddy K
Proud to be a Biker
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Hola, dat wordt daar een gezellig onderonsje.

Er komt nog iemand waar ik elke zondag mee samen rijd, hij heeft meer dan 30 jaar motor ervaring. Je kan stellen dat hij me de voorbije 10 jaar heeft leren rijden.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

@ Eddy K, Wat gebeurt er 's middags om de mens te versterken zodat we niet van onze moto vallen van flauwte?
Eddy K
Contacteer:

Bericht door Eddy K »

futureGSrijder schreef:@ Eddy K, Wat gebeurt er 's middags om de mens te versterken zodat we niet van onze moto vallen van flauwte?
Hoi FutureGSrijder,

Normaal wordt er op elke trainingsdag iets voorzien, meestal zijn dat belegde broodjes maar wat er in Grembergen juist afgesproken is mag ik niet zeggen. Maar ik hoor er wel eens achter en laat het hier dan weten. 'k zou nie willen dat er iets aan een moto zou komen als jullie er af vallen
:mrgreen:
Proud to be a Biker
Eddy K
Contacteer:

Bericht door Eddy K »

Eddy K schreef:
futureGSrijder schreef:@ Eddy K, Wat gebeurt er 's middags om de mens te versterken zodat we niet van onze moto vallen van flauwte?
Hoi FutureGSrijder,

Normaal wordt er op elke trainingsdag iets voorzien, meestal zijn dat belegde broodjes maar wat er in Grembergen juist afgesproken is mag ik niet zeggen. Maar ik hoor er wel eens achter en laat het hier dan weten. 'k zou nie willen dat er iets aan een moto zou komen als jullie er af vallen
:mrgreen:
zoas beloofd hier het nieuws voor Grembergen.
Er kunnen s'morgens broodjes besteld worden bij de inschrijving en die worden afgehaald. Dus daar moet je al niet aan meesleuren :grin:

Groetjes Eddy
Proud to be a Biker
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Het zal een natte winter training worden volgens de laatste weerberichten.
Eddy K
Contacteer:

Bericht door Eddy K »

futureGSrijder schreef:Het zal een natte winter training worden volgens de laatste weerberichten.

ik ken er die er zouden voor betalen om een training in het nat mee te maken :grin: En zo ben je klaar voor als droog ritje ineens veranderd in een natte rit.
Dus profiteren van de zaak zou ik zeggen.

grtjs Eddy
Proud to be a Biker
Eddy K
Contacteer:

Bericht door Eddy K »

Bij deze wens ik iedereen die morgen in Grembergen gaat oefenen een zeer fijne en leerrijke dag toe. Ikzelf ga niet aanwezig kunnen zijn daar ik andere bezigheden heb gekregen. Ik kijk uit naar de bevindingen van jullie :grin:

Eddy
Proud to be a Biker
J
Contacteer:

Bericht door J »

Heb mijn wintertraining deze morgen gehad. Ben naar een begrafenis gereden in Haacht van een motard. Regen, wind, plassen teen en tander.
Jammer had anders wel eens naar Grembergen willen komen, heb daar mijn eerste 26 jaar van mijn leven doorgebracht.

Waar was het ergens?

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Indierock

Bericht door Indierock »

Hoi, net terug van Grembergen, 2 km hier vandaan.
Hoe het was? Confronterend, ik had eigenlijk ook niks anders verwacht. Tevreden dat ik geweest ben, zeker.
Remtechniek, Kijktechniek zijn de voornaamste tekorten. Enorm wijs. 1,5 jaar geleden terug beginnen rijden, na 20 jaar auto. Geen opleidingen gehad. Alles op eigen houtje weer wat opgeraapt.
Het heeft meer dan zijn nut gehad. Veel dank aan de MAG en hun instructeurs. Ga er van de winter nog wat verder aan werken.
Nu eerst wat slapen of ik kom van de nacht op m'n werk nog een ander confrontatie tegen, vrees ik, ... m'n eigen ... !
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.Afbeelding

ADVrider.com
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Blijkbaar door het slechte weer 4 annulaties zodat er 9 motoren op het terrein stonden waarvan 7 BMW's en 1 BMW rijder met het Japans koekblik ( bang om af te gaan :-) )

11 jaar de baan op met de moto en dan geconfronteerd worden met het feit dat je kijk- en remtechniek, zithouding niet van jewelste zijn. Het was een leerrijke ontnuchtering met interessante tips.
Zoals een bepaald telecom operator gebruikt in zijn reclame: als iemand het je uitlegt gaat alles beter.

Op technisch vlak ook weer wat bijgeleerd wat de ideale bandenspanning is, hier gaat 99% van de motorrijders wel de fout in.
2,5 voor en 2,8 achter is de bandenspanning waar de meeste GS rijders wel zullen mee rijden. Dit is de fabrieksopgave voor een naakte motor. Per 50kg moet er 2psi bij komen.

Voor mij zou dit komen op voor: voor 2,6 en achter 3 bar. Makkelijk om te zetten via deze linkhttp://jelle.berenpaleis.nl/viewpage.php?page_id=79

Ook nog zeker een dankwoord aan Johan van Bike Parts voor het gratis aanbieden van het middagmaal en de opwarm koffie's. Nu nog de juiste motoren verkopen in je zaak en het komt goed :grin:
marc-d

Bericht door marc-d »

Spijtig genoeg werd de wintertraining in Kortrijk geannuleerd wegens teveel afzeggingen omwille van de regen.
Rolf GS

Bericht door Rolf GS »

Gelukkig dat er in Grembergen toch nog een paar "Die Hards" waren zodat het feestje toch doorging. Geweldig van de Poll dat hij komen suporteren is.
Ja op wat bij de vorige postings al is verteld daar heb ik weinig aan toe te voegen alles wat daar is verteld klopt helemaal.
Ben enkel wel nieuwsgierig als we over een jaartje weer eens zouden kunnen kijken wat er van die goede raad nog is blijven hangen. :oops: :oops:
Laatst gewijzigd door Rolf GS op 28 nov 2009, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

marc-d schreef:Spijtig genoeg werd de wintertraining in Kortrijk geannuleerd wegens teveel afzeggingen omwille van de regen.
Een West Vloaming is minder die hard dan een Oost Vlaming blijkbaar :grin: :grin:
Eddy K
Contacteer:

Bericht door Eddy K »

Alé ben blij dat jullie een fijne dag hadden en er dan ook nog iets positiefs aan over houden. Was inderdaad een beetje jammer van het slechte weer en dat Kortrijk daardoor is afgelast.
We hopen dan ook jullie volgend jaar weer te mogen ontmoeten om onze trainingsdagen, ik zal in elk geval jullie ervan op de hoogte houden wanneer we eraan beginnen. Waarschijnlijk wordt dat het opstartweekend ergens 2de helft van maart.
Voor wie dit jaar toch nog eens wil proberen is er nog één kans en dat is volgende zaterdag 5 december in Brasschaat.

Fijn weekend nog.
Proud to be a Biker
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Toch even een bedenking: tijdens de screening werd de aandacht gelegd op verder ( naar de volgende bocht of hindernis ) en horizontaal blijven kijken. Voor de oefeningen:ok, op de baan bij gewone overzichtelijke bochten en banen:ok. vandaag trouwens ook al op rotondes etc toegepast.

MAAR: zoals deze morgen in de regen op boerenwegels in de Vlaamse Ardennen keken we graag even voor onze wielen bij het naderen of uitkomen van een bochtje omdat de wegen bezaaid lagen met modder en ik deze liefst tijdig opmerk om nog te kunnen reageren indien nodig. Ook betrapte ik me er toen op dat uit veligheidsoverwegingen de vingers al eens makkelijk op het remhendel rusten op deze kleine baantjes kwestie van alert en tijdig te kunnen handelen. De autobestuurder die tegenovergesteld kwam verwachtte evenmin zoals wij nog verkeer op deze "waar hebben ze ze uitgevonden" wegels.
J
Contacteer:

Bericht door J »

Ok denk even na, wat zou er gebeuren indien je dan toch op de modder terecht komt en ook al is het lichtjes remmen?

Best ff hindernis taxeren, kijktechniek behouden (niet voor de wielen blijven kijken) en zeer belangrijk uw gas constant houden. Niet naar beneden en niet omhoog. Op die manier blijft de druk gelijk op beide wielen en zijn ze het stabielst. Je zou er van verschieten hoe ver je dan kan gaan vooraleer je de keien kust.
GS1995

Bericht door GS1995 »

.
Laatst gewijzigd door GS1995 op 08 mar 2010, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
J
Contacteer:

Bericht door J »

hetzelfde dus
Plaats reactie