R1200GS Adv. + Schuberth C3

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dedjutoch

R1200GS Adv. + Schuberth C3

Bericht door dedjutoch »

Ongeveer een maand ben ik de trotse eigenaar van een R1200GS Adv. bouwj. 2008! Na een paar kilometerkes met de GS was ik verkocht!
Reeds bij mijn vorige motor gebruikte ik een systeemhelm van Schuberth, de C3! Een helm waar ik tot nogtoe MEER DAN tevreden over was! Licht, weinig of geen lawaai dat binnendringt, etc... enkel positieve ervaringen!
Echter, nu op de GS Adv. merk ik dat het visier, MET pinlock, aan de onderzijde lichtjes bewasemt. Bij controle blijkt ook dat er bij openstaande verluchtingsopeningen zo goed als geen verluchting is in de helm! Dit wordt meer dan waarschijnlijk veroorzaakt door het hoge scherm op de GS Adv.? Ik stel me de vraag of ik niet ga wegsmelten in deze helm tijdens de zomer? :-( :roll:
Zijn er hier nog met dit probleem? Is dit een probleem met alle helmen? Hoe lossen jullie dit eventueel op? :-? Uiteraard kan ik de helm laten openstaan, maar dat is niet echt de bedoeling :-)
EEN DAG NIET GELACHEN, IS EEN DAG NIET GELEEFD!
Relax

Re: R1200GS Adv. + Schuberth C3

Bericht door Relax »

Het is logisch dat het stukje onder de pinlock bewasemt. Als je bedoelt dat het onderste stuk van je pinlock bewasemt, dan moet je de bevestigingen wat bestellen (beetje draaien en op die manier de verdikking richting midden van het vizier draaien). Daardoor wordt de pinlock harder opgespannen en sluiten alle spleetjes zich. Staat je topverluchting trouwens goed open?
Ik rij alleen bij erg harde regen en sneeuw met het vizier dicht, dus altijd volledig of deels open (ogen worden beschermd door geslepen bril voor op de motor en (bij zon) door het zonnescherm).
I respect your opinion. But I don't give shit.
albatros

Bericht door albatros »

Zal waarschijnlijk wel veroorzaakt worden door het hoge scherm. In mijne C3 is het echt lekker koel met de verluchtingsgaten open. Echt een airco :grin:
Ik heb ook geen last van aandamping/bewaseming. Wel inderdaad aan de onderste rand ONDER de pinlock wat mij normaal lijkt...
Ik moet er wel bijvertellen dat ik op een R1200R zonder schermpje rijd.
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
dedjutoch

Bericht door dedjutoch »

Verluchting staat dan helemaal open! Bij mijn andere moto voelde ik de lucht door de helm stromen, nu voel ik dat alleen als ik ga rechtstaan op de GSa! Dus is het meer dan waarschijnlijk door het hoge scherm dat er geen verluchting meer is... Met de helm open rijden vind ik geen optie, da's persoonlijk. Dan had ik beter een jethelm gekocht denk ik...
Vandaar mijn vraag. Is dit bij ALLE systeemhelmen zo, of zijn er systeemhelmen (god-weet-waarom) die toch een goede verluchting hebben op de GSa? :-?
EEN DAG NIET GELACHEN, IS EEN DAG NIET GELEEFD!
Relax

Bericht door Relax »

Ik denk er net aan dat die systeems een afsluiting rond de nek hebben. Als je die kan verwijderen, zal dit al wat beteren, denk ik.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Guidoviv
Contacteer:

Bericht door Guidoviv »

Relax schreef:Ik denk er net aan dat die systeems een afsluiting rond de nek hebben. Als je die kan verwijderen, zal dit al wat beteren, denk ik.
Inderdaad,in de zomer de kraag eraf doen en de ruit in de laagste stand.
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
ECM
Contacteer:

Bericht door ECM »

Achter de 12ooADV ruit is inderdaad weinig of geen ventilatie op de helm.
Aan de ene kant fijn (want je zit uit de wind) aan de andere kant beslaat je vizier idd.
In de zomer gebruik ik een andere, lagere ruit zodat je vol in de wind zit. Lekker hoor.
Als het echt warm is, is de standaardruit van de ADV wel erg groot ja..
Je zou ook een jethelm kunnen proberen in de zomer.
Plaats reactie