Ik was in de Mediamarkt en had even voor de lol een route met verschillende tussenpunten in beide toestellen ingegeven en laten berekenen. Het viel mij op dat de ZÜMO veel meer tijd nodig had voor dezelfde route. En als ik lang bedoel dan is dat meer dan 2 minuten. Nu het kan zijn omdat we binnen stonden, maar dit was voor beide toestellen gelijk. Ik had hetzelfde resultaat met een gesimuleerde route. Ook weer hier duurde het een eeuwigheid voordat de 660 er aan begon. Als het echte route was geweest, was ik waarschijnlijk al op mijn bestemming gearriveerd.
TTR2 VS ZÜMO 660
Moderator: GVN
TTR2 VS ZÜMO 660
Waarneming TTR2 en ZÜMO 660.
Ik was in de Mediamarkt en had even voor de lol een route met verschillende tussenpunten in beide toestellen ingegeven en laten berekenen. Het viel mij op dat de ZÜMO veel meer tijd nodig had voor dezelfde route. En als ik lang bedoel dan is dat meer dan 2 minuten. Nu het kan zijn omdat we binnen stonden, maar dit was voor beide toestellen gelijk. Ik had hetzelfde resultaat met een gesimuleerde route. Ook weer hier duurde het een eeuwigheid voordat de 660 er aan begon. Als het echte route was geweest, was ik waarschijnlijk al op mijn bestemming gearriveerd.
De TT liet zich ook makkelijker bedienen, maar dat kan natuurlijk daaraan liggen dat ik de TTR2 gewoon ben. Voorts ziet het toestel er goed uit.
Re: TTR2 VS ZÜMO 660
Hier kan je een vergelijk bekijken tussen verschillende gps'sen
http://www.dsf.de/motorsport/dsf-bike.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(scroll naar video aan de rechterzijde van 04/09/09).
Bovendien vind je er nog een heel aantal videoclips ivm allerlei motorgerelateerde items (oa. BMW days Garmisch etc.).
Zelf rijd ik met een TTR 2nd en ben er toch wel zeer tevreden van (maar ook van mijn Garmin Edge 705 waarmee ik op mijn koersfiets rondrijd).
http://www.dsf.de/motorsport/dsf-bike.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(scroll naar video aan de rechterzijde van 04/09/09).
Bovendien vind je er nog een heel aantal videoclips ivm allerlei motorgerelateerde items (oa. BMW days Garmisch etc.).
Zelf rijd ik met een TTR 2nd en ben er toch wel zeer tevreden van (maar ook van mijn Garmin Edge 705 waarmee ik op mijn koersfiets rondrijd).
Greetz & Long May You Run
Martinus (K100LT VIN 0170089) & member BMW Motorclub Vlaanderen

Martinus (K100LT VIN 0170089) & member BMW Motorclub Vlaanderen

-
wilsonekexx
had ik thuis buiten op het terras ook zene,gaf gewoon route kampenhout naar pond du gard(zuid frankrijk) in met snelwegen vermijden aangevinkt,de zumo deed er bijna5 min over om dan te zeggen route is te lang,word nadien aangevult ofzoiets.met verkeerde aankomsttijd en dergelijke meer tot gevolg.mijn ttr
gaf na 2min de voledige route perfect door.heb er trouwens nog steeds geen problemen mee.de problemen met de zumo zijn nu mischien wel opgelost,dat weet ik niet want heb hem verkocht.de snelheid en scherm van het toestel vond ik persoonlijk niet goed.ik heb hier nog ne oude quest liggen en die berekent de route ook probleemloos en sneller dan de 660 die ik had.
gaf na 2min de voledige route perfect door.heb er trouwens nog steeds geen problemen mee.de problemen met de zumo zijn nu mischien wel opgelost,dat weet ik niet want heb hem verkocht.de snelheid en scherm van het toestel vond ik persoonlijk niet goed.ik heb hier nog ne oude quest liggen en die berekent de route ook probleemloos en sneller dan de 660 die ik had.
Ik heb zowel met TT gereden als nu met de Zümo en ik vind dat ze onderweg zowat even veel tijd nodig hebben om een traject te bereken. Wat dat dan bij u was weet ik niet. Kan aan van alles liggen, maar in gebruik scheelt het dus niks. Wat veel belangrijker is is of het wel de beste, snelste of kortste route is ! In mijn ervaring ben ik met TT NOOIT als eerste aangekomen op een vooraf afgesproken eindpunt. En ik heb die test heel dikwijls gedaan, hoor. Steeds waren de Garminners veel sneller aan het eindpunt dan ik. Een betere routekeuze dus, want die mannen haalden echt niet het onderste uit de kas qua snelheid om toch maar .....
Wat mij vooral deed besluiten om over te schakelen was de houding van TT tegenover het motorrijderssegment dat zij duidelijk als inferieur beschouwen. Er wordt niks meer voor hen gedaan naar ontwikkeling toe. Dikwijls gevraagd of er nog iets in de steigers stond, maar kreeg steeds als antwoord: "We hebben er toch ene voor jullie !" Terwijl ze voor de autobestuurders zowat om de 6 maanden met een nieuw toestel op de proppen komen. In een doodlopende straat wou ik niet blijven rijden (leuke beeldspraak in dit geval) en daarom de stap gedaan naar Garmin die wél steeds blijven ontwikkelen. Zowel voor auto als motor. Voor het bijhorende Mapsource deed ik het in eerste instantie niet, maar nu ik het gewoon ben ... het is verdorie toch makkelijk, hoor.
In doorsnee gebruik hebben ze alletwee hun voor- en nadelen. Ik werk met alletwee even graag ... in de auto. Voor op de motor en om routes te maken/rijden, overstijgt Garmin duidelijk
Wat mij vooral deed besluiten om over te schakelen was de houding van TT tegenover het motorrijderssegment dat zij duidelijk als inferieur beschouwen. Er wordt niks meer voor hen gedaan naar ontwikkeling toe. Dikwijls gevraagd of er nog iets in de steigers stond, maar kreeg steeds als antwoord: "We hebben er toch ene voor jullie !" Terwijl ze voor de autobestuurders zowat om de 6 maanden met een nieuw toestel op de proppen komen. In een doodlopende straat wou ik niet blijven rijden (leuke beeldspraak in dit geval) en daarom de stap gedaan naar Garmin die wél steeds blijven ontwikkelen. Zowel voor auto als motor. Voor het bijhorende Mapsource deed ik het in eerste instantie niet, maar nu ik het gewoon ben ... het is verdorie toch makkelijk, hoor.
In doorsnee gebruik hebben ze alletwee hun voor- en nadelen. Ik werk met alletwee even graag ... in de auto. Voor op de motor en om routes te maken/rijden, overstijgt Garmin duidelijk
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
GSrijder
- Contacteer:
En dat komt van een ex TT rijder die vroeger anti Garmin was.....Verstand komt met de jaren hé Wim, een mens is nooit te oud héWimLT schreef:Ik heb zowel met TT gereden als nu met de Zümo
... in de auto. Voor op de motor en om routes te maken/rijden, overstijgt Garmin duidelijk
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Een TomTom is vooral een no-nonsens toestel. De TTR2 beviel me destijds ook wel en bracht me op vele plekken. En met een goede voorbereiding in ITNconv of Tyre was het feitelijk best doenbaar. Nu ik na de Zumo 550 de 660 onder handen heb, vind ik het vooral gemakkelijk om routes in Mapsource over te hevelen zonder dat er moet berekend worden, dat is hetgeen ik altijd al wou. Gewoon een route in het apparaat zo uit de software zonder rekenen. Want laat ons eerlijk zijn, daar wijkt het boeltje toch wel makkelijk af van wat het origineel moest zijn... En daar vind ik TT beter in, directer, meer straight forward. Maar zoals Wim al aangeeft, voor de motorrijder is alles ten dode opgescheven. De TTR2 is al bijna drie jaar geleden op de markt verschenen en er is geen enkele indicatie dat TT met iets nieuws op de proppen komt. En dat terwijl de markt van motoren en scooters gestaag groeit, een gemiste kans. De achterliggende reden is dat TT goed weet dat zij eigenlijk geen degelijk software alternatief hebben voor de echte motard. Want A naar B is niet wat wij willen, en daar wringt het schoentje.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Bwa, ik ben nooit écht ànti Garmin geweest. De reden dat ik indertijd voor TT koos was simpel: de prijs ! ! ! Toen ik in mijn gps avontuur stapte, vroeg Garmin 1.500 € voor een toestel en TT voor ongeveer hetzelfde 500 €. De rekening was rap gemaakt. Vergeet ook niet dat in eerste instantie de zware concurentie van TT de prijzen bij Garmin drastisch heeft doen dalen !futureGSrijder schreef:En dat komt van een ex TT rijder die vroeger anti Garmin was.....Verstand komt met de jaren hé Wim, een mens is nooit te oud hé![]()
Het is pas door bij de club te komen en hier te moeten opboksen tegen die Garmin-bierkaai, dat er enige rivaliteit is ontstaan. Maar dan meer in de joviaal/pesterige zin van ook HD tegen BMW. Ik vond het wel discriminerend dat er alleen routes voor Garmin werden vrijgegeven en er geen moeite werd gedaan voor de TT-rijders. Dat veranderde toen J-H begon met de clubritten te converteren. Ik leerde dat dan stapsgewijs van hem (was in die tijd nog allemaal vrij bewerkelijk) en nam in de loop der tijd die "job" van hem over omdat ik plots veel meer vrije tijd begon te hebben.
Gewenning en uw toestel en zijn mogelijkheden grondig aanleren en kennen, doet gelijkwaardige toestellen van verschillende merken niet zoveel van mekaar afwijken, hoor. Alleen met mapsource heeft Garmin iets unieks, natuurlijk.
En ach die wijsheid ... veel heb ik er nog niet in pacht hoor, maar ik mag niet klagen
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Dat is het dus he Wim, de combo Mapsource en de toestellen. Moest TomTom eveneens software hebben die toelaat tracks en routes te bewerken met of zonder waypoints, ritten en reizen voor te bereiden, en dat dan naar een toestel te transporteren dat niet beperkt is aan 48 tussenpunten, dan denk ik dat er veel meer voor TT zouden gekozen hebben. Ik vond TT altijd een beetje reactiever, handiger en vooral eenvoudiger om mee te werken. Zelf had ik weinig last v.d. beperkingen maar eenmaal je Garmin toestanden wil importeren, dan wordt het allemaal wat arbeidsintensiever.
Nu moet ik wel zeggen dat desondanks Garmin een mooie tool heeft, het spijtig genoeg er niet in slaagt om alles naadloos van één gebruiker naar een andere over te brengen. Vroeger kon dat beter, maar sinds de komst v.d. zumo modellen is alles toch een stuk verziekt geraakt. Veel meer aanpassingswerk om routes goed te krijgen, meer afwijkingen enz... Je moet er maar mee leren leven.
Al bij al (al is dit een beetje appelen met peren vergelijken) scoort Tripy hier TOP. Een route die je overneemt, is EXACT hetzelfde, gewoon omdat enkel de coördinaten en pictogrammen worden gebruikt. Geen gemor, meteen een EXACTE kopij. Je kan dus op een treffen gewoon iedereen JOUW route meegeven, werkt KEER OP KEER.
Nu moet ik wel zeggen dat desondanks Garmin een mooie tool heeft, het spijtig genoeg er niet in slaagt om alles naadloos van één gebruiker naar een andere over te brengen. Vroeger kon dat beter, maar sinds de komst v.d. zumo modellen is alles toch een stuk verziekt geraakt. Veel meer aanpassingswerk om routes goed te krijgen, meer afwijkingen enz... Je moet er maar mee leren leven.
Al bij al (al is dit een beetje appelen met peren vergelijken) scoort Tripy hier TOP. Een route die je overneemt, is EXACT hetzelfde, gewoon omdat enkel de coördinaten en pictogrammen worden gebruikt. Geen gemor, meteen een EXACTE kopij. Je kan dus op een treffen gewoon iedereen JOUW route meegeven, werkt KEER OP KEER.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Dàt is idd nog het grootste nadeel van Garmin. Gaat bij TT ook naadloos ongeacht leeftijd of type van het toestel. Zo zie je maar dat het toch nooit alles rozegeur en maneschijn is, hépvdk schreef:Nu moet ik wel zeggen dat desondanks Garmin een mooie tool heeft, het spijtig genoeg er niet in slaagt om alles naadloos van één gebruiker naar een andere over te brengen.

-
GSrijder
- Contacteer:
Ik denk dat je inderdaad wel kan stellen dat de sterkte van Garmin voor een groot deel met Mapsource te maken heeft.
Toen mijn ouders mij raad vroegen voor een gps voor de wagen raadde ik ook TomTom aan wegens het eenvoudig gebruiksgemak. Ik ben dus ook niet anti TT.
Het nieuwe kaartmateriaal van Onroute kan een meerwaarde betekenen voor het troosteloze uitzicht van de Garmin kaart in de Zumo toestellen.
Toen mijn ouders mij raad vroegen voor een gps voor de wagen raadde ik ook TomTom aan wegens het eenvoudig gebruiksgemak. Ik ben dus ook niet anti TT.
Het nieuwe kaartmateriaal van Onroute kan een meerwaarde betekenen voor het troosteloze uitzicht van de Garmin kaart in de Zumo toestellen.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!