Pro Racing Academie Nieuw Circuit en organisatie

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Plaats reactie
J
Contacteer:

Pro Racing Academie Nieuw Circuit en organisatie

Bericht door J »

Hallo ik heb me vandaag ingeschreven voor een aantal cursussen en vrij rijden bij de Pro Racing academie.

De cursussen worden gegeven door:
Sebastien Diss, Marc fissette of Charlene Dumont.

De dagen vrij rijden zijn een stuk goedkoper dan Zolder en het is voor mij even ver rijden.
Ze hebben ook een website waar je alle gegevens kan vinden.
Deze site staat er op van Gisteren. Hiervoor hadden ze al een site maar deze is nieuw en hier kan je data en boekingen doen.
Ik ga op 6 mei voor een cursus gevorderden
20 Mei vrij rijden
29 Juli cursus intensief.

de site:
http://www.proracing-academy.eu

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Julle

Re: Pro Racing Academie Nieuw Circuit en organisatie

Bericht door Julle »

Prijzen vrij rijden zijn 40€ goedkoper dan in Zolder, nu afwachten wat de andere organisatoren (Trackdays, Denny Lannoo, GD ...) hiervoor gaan vragen. Begin 2010 zullen er al wat meer kalenders klaar zijn denk ik. Nog wat afwachten dus he.
Als je meer info wil over Mettet kan je surfen naar http://www.circuit-mettet.be" onclick="window.open(this.href);return false;

@ J,
We zullen mekaar wel eens ontmoeten op één of ander circuit hoop ik. Ik rijd zelf met een zwart-witte CBR600RR ("Julle" op de kuip) en we zijn altijd met een ganse bende, mijn maten rijden met een Zwart-witte R6 (Stropke), een andere CBR600 Fsport zwart(Koekejo)& oranje(In Extremo), een blauwe R6 (Spider) en een zilver-zwarte R1 (R1zot). We hebben een witte tent 4m x4m, een kleine caravan en er staat altijd een bordeauxkleurige Vito bij. Je kan ons dus niet missen.
Groetjes

Julle
Wulf

Bericht door Wulf »

Ik zal er ook zijn op 6 mei
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
J
Contacteer:

Bericht door J »

Ik zal er op letten :wink:

ik heb sowieso al half afgesproken met In Extremo in Hechlingen dat we elkaar op de hoogte gingen houden wann we een circuitdag rijden. Dan komen we elkaar ook eens tegen op asfalt ipv in de stenen en het zand.

Mijne moto is wit met een zwart oog (avatar) CBR60rr 2005
J
Contacteer:

Bericht door J »

Patrick HP2 schreef:Ik zal er ook zijn op 6 mei

ja en ook op nog veeeeeeeeel meer dagen, maar eerst moet ik u nog wat overtuigen.
trouwens al uw geld in stenen steken is nooit goed. Je moet spreiden hebben ze me altijd geleerd.

J
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

J schreef:
Patrick HP2 schreef:Ik zal er ook zijn op 6 mei
eerst moet ik u nog wat overtuigen.
't Ja, dat kan ik geloven na zijn Berwang avontuur.

Heb dit allemaal doorgegeven aan onze Joris, maar kreeg al direct de reactie: "Wààrom besteden die mannen in godsnaam zoveel geld aan cursussen ? Vlammen moeten doen !" Nu wettet, hé :wink: Die zult ge ook nog wel eens tegenkomen. Is nu volop zijn R6 hélemaal uit mekaar aan't smijten om compleet te reviseren en opnieuw af te stellen. Roulementen vervangen, nieuwe kettingset plaatsen en nog van die ongein zodat hij bij de start van het nieuwe seizoen weer helemaal klaar staat.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
RBee

Bericht door RBee »

WimLT schreef: Heb dit allemaal doorgegeven aan onze Joris, maar kreeg al direct de reactie: "Wààrom besteden die mannen in godsnaam zoveel geld aan cursussen ? Vlammen moeten doen !" Nu wettet, hé :wink: Die zult ge ook nog wel eens tegenkomen. Is nu volop zijn R6 hélemaal uit mekaar aan't smijten om compleet te reviseren en opnieuw af te stellen. Roulementen vervangen, nieuwe kettingset plaatsen en nog van die ongein zodat hij bij de start van het nieuwe seizoen weer helemaal klaar staat.
Ni vergeten een plastiekske op de klinkers te leggen. :wink:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
J
Contacteer:

Bericht door J »

WimLT schreef: "Wààrom besteden die mannen in godsnaam zoveel geld aan cursussen ? Vlammen moeten doen !" Nu wettet, hé
en we weten het ook.

Een cursus: kwam er slimmer uit dan dat ik er instapte; Miss daarom :?: :?:

J
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

RBee schreef:Ni vergeten een plastiekske op de klinkers te leggen. :wink:
Dat probleem is opgelost. De motor "ligt" bij zijn toekomstig schoonbroer. Die heeft een groot magazijn waar hij een hoek mag van gebruiken. 't Is winter en daar zit hij droog, veel ruimte en, héél belangrijk, geen smurrie hier bij ons :razz:
J schreef:Een cursus: kwam er slimmer uit dan dat ik er instapte; Miss daarom :?: :?:
Hij heeft uiteraard ook wel eens een dagcursus racetechniek gevolgd bij één of andere pipo, maar cursus na cursus na cursus ... ? Enfin, je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt, hé. Hij is nog jong en onbezonnen en dat ligt bij jou wellicht al iets anders :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Julle

Bericht door Julle »

Wanneer je pas begint is het absoluut aan te raden vind ik en wij hebben dan ook cursussen gevolgd in Zolder. Je komt er inderdaad een paar seconden beter uit dan voorheen maar daarna is het omzetten in de praktijk en ervaring opdoen. Als je ziet dat er bij ons mannen zitten die op één seizoen 20 seconden van hun tijd afdoen op Zolder loont het zeker de moeite

@Wim,
Welke kleur heeft Joris zijn motor?

Julle
J
Contacteer:

Bericht door J »

20 seconden van hun tijd :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

mijn eerste keer op zolder had ik 1:58:28 gereden - 20 daar wil ik dan wel voor tekenen.

J
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Julle schreef:@Wim,
Heeft verschillende kuipen.

Afbeelding

Afbeelding

Wulf

Bericht door Wulf »

Ik volg graag een cursus, en zeker bij verschillende scholen. In grote lijnen komt hun advies op het zelfde uit doch d éne legt het beter uit dan de andere.
Ik ben ook niet van de rapste en 't ligt niet aan de moto, maar ik rij graag op circuit, da kot open zetten en telkens opnieuw proberen de bochten scherper aan te snijden en er nog sneller uit te komen...zalig.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
spider

Bericht door spider »

Julle schreef:Wanneer je pas begint is het absoluut aan te raden vind ik en wij hebben dan ook cursussen gevolgd in Zolder. Je komt er inderdaad een paar seconden beter uit dan voorheen maar daarna is het omzetten in de praktijk en ervaring opdoen. Als je ziet dat er bij ons mannen zitten die op één seizoen 20 seconden van hun tijd afdoen op Zolder loont het zeker de moeite

@Wim,

Julle
Ik heb ook cursussen gevolgd in Zolder de 1 & 1+.
Je komt er dan beter uit maar dan vrij rijden :shock: zonder ervaring was voor mij :?: de eerste keer.
Moet zeggen wat ik op een seizoen op Zolder en andere circuit gereden heb is veel ervaring opdoen het is zeker de moeite.
Ik ben ook niet van de rapste maar ik rij liever op het circuit :grin: dan op de baan :thumright:

Groetjes Rudy
Julle

Bericht door Julle »

J schreef:20 seconden van hun tijd :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

mijn eerste keer op zolder had ik 1:58:28 gereden - 20 daar wil ik dan wel voor tekenen.

J
En welke tijd draai je nu op Zolder?

Julle
spider

Bericht door spider »

Julle men tijd vroeger was 2.17 de eerste keer op Zolder & Stropke die weet het van 4 Oktober en ik was juist achter hem.

Gr Rudy
J
Contacteer:

Bericht door J »

Julle schreef: En welke tijd draai je nu op Zolder?

Julle
Dit is nu, ik heb dit jaar pas begonnen met op circuit te rijden. Reed vroeger meer enduro. In aug heb ik 2x croix en 1 keer Ecuyeres, in september 2x Zolder en in okt 1x croix in de gietende maar dan ook gietende regen.

daarom dat ik volgend jaar een cursus wil volgen. 1:58:28 is van september in zolder. Was dus eerste keer. Ik weet dat dit niet slecht is, maar er zijn mannen die die tijd rijden in de regen :shock:
Was nogal eens geweest naar zolder in september, maar toen regende het oude wijven en heb toen maar 1.5 manche gereden die dag.

Volgend jaar probeer ik toch verschillende dagen mee te pikken want ik ben helemaal verkocht.

J
Julle

Bericht door Julle »

@J
1.58.20 is een fantastische tijd vooral als het je eerste keer was, daar ga je zeker nog afdoen als je de baan en bochten beter gaat leren kennen. Zolder is vooral een "rem"circuit. Laat remmen en goede bochtentechniek is dus tijd winnen. We zullen mekaar wel eens tegenkomen volgend seizoen. Ik ben alvast ingeschreven voor 30 april op Mettet en normaal op 14 & 15 augustus op Mas-du-Clos (F). De rest van de circuitdagen kom je wel te weten.
Hieronder twee foto's van dit jaar op Zolder in de gietende regen.
http://img340.imageshack.us/img340/1870/zolder2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img217.imageshack.us/img217/5637/zolder5.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
@Patrick HP2
Eens je van de microbe bent gebeten ontkom je er niet meer aan he, ik word volgende maand 57 en de goesting is er nog meer dan ooit. Volgens een vriend die regelmatig foto's komt nemen draai ik rond de 1.50 (handchrono) op Zolder en zolang ik dat niveau aankan blijf ik alvast verder doen.

Op http://www.trackdays.be" onclick="window.open(this.href);return false; staan er al verschillende data vermeld en binnenkort kan je op de site van "de bandenboetiek" alle data vinden.

Mvg
Julle
J
Contacteer:

Bericht door J »

ferme foto's Julle. Nog niet veel foto's gezien in de regen. Nice
Julle

Bericht door Julle »

Was wel graaf die dag, het goot de ganse dag en er lag een waterfilm op de baan. Op elk lijntje verf ' U'kes aan de start, finish, dwarslijn na de rechte lijn enz., efkens doorslippen en je in het begin rot verschieten, maar een mens past zich snel aan he en als je op goede regenbanden staat kan dat machien meer dan je denkt hoor. Regenrijden is bijna zo plezant als droog, ware het niet dat er na 20 minuten bollen een cm. water in je botten staat. Maar ja de kick he...

Julle
Plaats reactie