Accelerator
Moderator: GVN
-
beemer wim
Re: Accelerator
Mavn , zie dat je me net voor bent geweest met de choke vraag, maar het bevestigd wat ik ook dacht.
Laatst gewijzigd door beemer wim op 03 dec 2009, 09:45, 2 keer totaal gewijzigd.
BMW R 1150 R ZWART
Bwa kundig. Het lijkt op een choke, het staat op de plaats van de choke en het wordt gebruikt als een choke. Ik kan dienen mens vergeven! Ik noem het trouwens ook de choke, ligt beter in de mond dan "toerentalverhoger voor bij het opstarten" en de mensen weten direct wat er bedoeld wordt 
En idd, een coke vindt men enkel terug op carbu's. Is een extra klep achter de sproeier.
En idd, een coke vindt men enkel terug op carbu's. Is een extra klep achter de sproeier.
't Zou idd best kunnen dat een dealer al vaak ervaren heeft dat een aantal van zijn klanten wel
verstaan wat een choke is maar niet wat een toerentalverhoger dan wel moet zijn
In tegenstelling tot wat Dorian schrijft is een choke geen klep achter de sproeier. Een choke
is wel een (wurg)klep, maar in de luchttoevoer. Die wordt geknepen (vandaar de naam) en
dus wordt het mengsel rijker. De laatste versie van de BMW boxers heeft trouwens niks meer,
geen toerentalverhoger, geen choke, niks. Besparingen zeker
verstaan wat een choke is maar niet wat een toerentalverhoger dan wel moet zijn
In tegenstelling tot wat Dorian schrijft is een choke geen klep achter de sproeier. Een choke
is wel een (wurg)klep, maar in de luchttoevoer. Die wordt geknepen (vandaar de naam) en
dus wordt het mengsel rijker. De laatste versie van de BMW boxers heeft trouwens niks meer,
geen toerentalverhoger, geen choke, niks. Besparingen zeker
Laatst gewijzigd door Gaby op 29 nov 2009, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
-
beemer wim
Dorian schreef:Bwa kundig. Het lijkt op een choke, het staat op de plaats van de choke en het wordt gebruikt als een choke. Ik kan dienen mens vergeven!
En idd, een choke Is een extra klep achter de sproeier.
BMW R 1150 R ZWART
Awel, de luchttoevoer, dat is toch nog steeds achter de sproeiers en de gasklep staat voor uw sproeier (aan de kant van de inlaatklep van de motor) ? 
De coke of smoorklep staat in de luchtinlaat aan de ingang van de carburator, dus voor de sproeier.Dorian schreef:Awel, de luchttoevoer, dat is toch nog steeds achter de sproeiers en de gasklep staat voor uw sproeier (aan de kant van de inlaatklep van de motor) ?
De gasklep staat achter de plaats waar lucht en brandstof tot het mengsel (nevel) samengevoegd zijn.
De "flow" is dus: luchtfilter - smoorklep - sproeier - gasklep. Voor een schematische weergave zie:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Carburetor.svg" onclick="window.open(this.href);return false;
Het lijkt er op dat u de funktie van smoor-en gasklep met mekaar verward. Het verschil is nochtans fundamenteel
voor het principe van de carburator, via de smoorklep wordt het (nog samen te stellen) mengsel verrijkt (door ze
te sluiten), via de gasklep wordt het mengsel tot de kamer toegelaten (door ze te openen).
Euh, ik denk dat u mij gewoon verkeerd begrijpt. Met voor de carbu bedoel ik als referentie de voorkant van de motorfiets...
Bij de weg, ik heb een hogere technische opleiding genoten, zit ook in het technisch vak, dus ik weet echt wel hoe een motor werkt en ik zeg dat u volkomen gelijk heeft
!
Bij de weg, ik heb een hogere technische opleiding genoten, zit ook in het technisch vak, dus ik weet echt wel hoe een motor werkt en ik zeg dat u volkomen gelijk heeft
-
Relax
Een discussie tussen twee partijen die allebei aan dezelfde kant staan. Je krijgt het amper zotter bedacht.
En nu weer ontopic en wachten op resultaten van Wim.
En nu weer ontopic en wachten op resultaten van Wim.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Het is natuurlijk een gave die niet iedereen gegund is, zo'n lage tolerantie tov de bijdragen van "derden".Relax schreef:Een discussie tussen twee partijen die allebei aan dezelfde kant staan. Je krijgt het amper zotter bedacht.
Nog een geluk dat er mensen zijn die dat opmerken, vooral dan als het over anderen gaat. De bijdragen
die daaruit voortvloeien zijn minstens even interessant dan die waarmee de spot gedreven wordt
Laatst gewijzigd door Gaby op 03 dec 2009, 08:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Nu ja, wat ruzie stoken, 't is een hobby zoals een andere zeker?
Laatst gewijzigd door Gaby op 03 dec 2009, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
En nu terug on-topic (ziet ge wel, ik kan dat ook, joepie
)
-
Relax
't Was niet de bedoeling commentaar te geven, 'k vond het gewoon grappig, en ik ben niet zo emoticonminded. Beetje moeilijk voor zij die mij niet kennen, maar jij leest hier toch al lang genoeg om mijn posts naar hun (gebrek aan) waarde te schatten?
I respect your opinion. But I don't give shit.
Wellicht heb je gelijk. Om eerlijk te zijn had ik niet direct gekeken van wie het antwoord kwam,
een beetje in de zin van eerst schieten en dan pas gaan zien wie het was
een beetje in de zin van eerst schieten en dan pas gaan zien wie het was
-
beemer wim
Vandaag de belgische accelerator uitgeprobeerd en ik moet zeggen ding doet het veel beter als de hollandse uitvoering. Motor lijkt veel meer koppel te hebben en wegtrekken gaat veel soepeler. Verbruik is nu ook weer op het normale oude niveau. 1 op 16.5
BMW R 1150 R ZWART
'k Heb voorbije zaterdag (uiteindelijk !!!) mijn aangeboren luiheid even overwonnen en de accelerator op de 12RT gemonteerd. John's Noord-Kempentoer daags nadien deed ineens dienst als testcase.Bob schreef:Van zodra de module geïnstalleerd is laat ik wel even weten wat m'n bevindingen zijn.
't Verschil is merkbaar en bevalt me bovendien : de motorfiets accelereert voelbaar beter vanuit de lage toeren. Maar wat me het meest plezierde was het feit dat ik bij trage maneuvers (vb : komen aanrijden in 2de versnelling en een smal weggetje inslaan) niet meer het gevoel (of de twijfel) heb van : blijft die boxer ronddraaien of slaat ie af ? Mét de accelerator trekt de motor rustig door en moet ik niet naar eerste schakelen om verlost te zijn van de vrees om plots op m'n zij te kwakken wegens een stilvallende motor. Niet dat hij voordien ooit daadwerkelijk stilviel, maar toen vertrouwde ik het zaakje toch niet steeds. Daar was het 'm me om te doen toen ik de accelerator bestelde, dus die 25 euro is "money well spent". En voor wie het zich afvraagt : het gemiddelde verbruik is hetzelfde gebleven.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Ben zonet een accelerator gaan ophalen bij marc vernackt.
Morgen eens installeren op mijn GSA van 2008.
Morgen eens installeren op mijn GSA van 2008.
R90S '75/gillet estafette 500L '51/zundapp 517 '68/kreidler RS '68
ik ga ook nog een akrapovic slip on steken en daarbij de accelerator zou dit een verschil geven van koppel of enkel wat meer geluid.
Ik lees hier dat je het best resultaat hebt met de originele uitlaat.
Ik lees hier dat je het best resultaat hebt met de originele uitlaat.
is inderdaad een verschil.
Ik voel vooral bij lage toeren een verschil zoals minder stotteren.
In hoge toeren voel ik ni echt een verschil.
Ik voel vooral bij lage toeren een verschil zoals minder stotteren.
In hoge toeren voel ik ni echt een verschil.