Had vroeger een eMap en daar zat ook van dat Garmin geheugen in. Als je wat binnen Belgie toert geen probleem met die 256MB,maar als je gaat reizen dan ben je hiermee gezien.
ik ben ook gestart met een emap (en heb nog steeds dat toestel). en ik zit dus ook met dat (fameuze?) garmingeheugen... maar wat hierboven staat over dat type geheugen is wel een klein beetje onzin.
ik heb een kaartje van 64 mb en op dit kaartje staat momenteel de benelux en een groot stuk van het noorden van frankrijk. mij lijkt dit meer dan voldoende als je gaat reizen. je zet er toch maar de maps op van de plaatsen waar je gaat rijden? (tenzij je natuurlijk in gans europa gaat crossen).
wat ook maar weinigen weten: mits een technologische ingreep kan je het geheugen van je standaard garminkaartje verdubbelen.
en verder: met de groei in het geheugen op de cf-kaarten, is ook het geheugen van het kaartmateriaal sterk toegenomen (er moet nu niet op een mb meer of minder gekeken worden...).
zij die toch genoodzaakt om een beroep te doen op dat garmingeheugen kunnen momenteel wel goede koopjes doen... iedereen is aan het overstappen op gps'en met cf- of interngeheugen.
het is ook financieel onverstandig om geheugen bij je bmw-dealer te kopen (een motorband koop je toch ook bij de bandencentrale?)