R 1100 RS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
mattipard

R 1100 RS

Bericht door mattipard »

Hallo,

Kon het ni laten om een boxer aan te schaffen. Kom van een DR big (800cc mono cylinder) maar wou meer. (verdere vakantie ed)
Een 1100rs van 93 met 115000km, geen onbeschreven blaadje dus.
draait rustig en zuiver zonder ongezonde geluiden maar:

Ik kan er nog geen echte grote tour mee doen omdat ik hem pas tegen de zomer ga inschrijven omdat ik eerst nog peroide in buitenland ga werken (moeilijk wel).

Dus de batterij is niet helemaal opgeladen, net genoeg om hem te starten. Waar vind ik zo'n stekkertje om hem op te laden en mag ik er een gewone batt lader aanhangen?

Heeft die batterij er iets mee te maken dat mijn abs lichtjes niet uitgaan en dus ook niet werkt? Is de abs stuk?

groeten,

Matthias
Brik

Re: R 1100 RS

Bericht door Brik »

Proficiat met je aankoop. Afhankelijk van het type batterij, gel of gewoon, moet je een geschikte batterijlader gebruiken. Het best is dat je een druppellader gebruikt, verkrijgbaar in iedere motorzaak. Bij de lader is de uitleg van hoe en waar aan te sluiten.
Het ABS lampje, dit blijft branden zolang de moto niet een heeft gereden. Dus probeer eerst te rijden om te zien of het lampje uitgaat. Als het niet uitgaat zijn er twee mogelijkheden; te lage batterijspanning of ABS problemen. Bij het laatste moet je toch even bij de dealer langs of zoeken op het forum naar een eventuele oplossing.
jvsoelen
Contacteer:

Re: R 1100 RS

Bericht door jvsoelen »

mattipart;

Kijk even op het forum naar "Waarom weinig BMW R1100RS mededelingen".
Proficiat met je aankoop, we zien wel een dig.foto.

Mvgr. Jan
Een BMW R1100RS rijder.
Plaats reactie