Cockpit LCD stuk --> hulp gevraagd

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
drosera

Cockpit LCD stuk --> hulp gevraagd

Bericht door drosera »

Hallo,

Ik zoek alle info/tips/hulp die mensen me hierover kunnen geven:

Blijkbaar heeft het LCD van mijn '04 GS de geest gegeven. Km-stand, benzine meter enz zijn dus gewoon verdwenen. De verlichting werkt wel nog, en de twee verticale streepjes die worden getekend zijn ook nog te zien. Het is dus een beetje een raar geval.
Alle andere instrumenten (rpm, speed, pinkers, etc) werken ook nog.

Volgens BMW moet het hele boeltje vervangen worden, nieuwprijs €700... :cry:
Ik zou eventueel op zoek gaan naar een 2de hands (reeds in gezocht een post gemaakt), maar weet niet of je dat zomaar kan vervangen.

Zijn er hier nog mensen die me kunnen helpen? Of die meer weten hierover? Uw hulp wordt zeker op prijs gesteld.

Alvast bedankt!
edargpu

Re: Cockpit LCD stuk --> hulp gevraagd

Bericht door edargpu »

Even snel voor je opgezocht
Klik hier
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Wulf

Bericht door Wulf »

Is uw scherm al eens vervangen onder garantie? Wij hebben een gs van 2004, in 2007 is ons scherm ook beginnen flippen.
Het scherm werd onder garantie vervangen, was blijkbaar een gekend probleem bij BMW.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
drosera

Bericht door drosera »

Hey, bedankt al voor de reacties.

Die ebay ziet er best ok uit, maar zou ik dat zelf kunnen wisselen? Heb al zitten rondneuzen, maar vind geen manuals die dit beschrijven. Ieg bedankt voor het zoekwerk.

Ik heb de motor zelf 1.5jaar geleden tweedehands gekocht, maar volgens de onderhoudsfacturen en computeruitlezing is schermpje nog nooit vervangen.
gianni

Bericht door gianni »

zelf vervangen is te doen denk ik echter zal ook aan de computer moeten hangen vrees ik.
Dus bezoek bij dealer is onvermijdelijk.
Informeer best wel eerst is bij dealer of ze de 2e hands teller voor je willen instaleren en wat ze daar voor aanrekenen ...
beemer GS

Bericht door beemer GS »

Hoi, lees dit draadje nu pas.

even over de teller, deze is makkelijk te vervangen door uzelf zit slechts met drie klemmetjes vast en een stekker, aan de zijkant van de stekker drukken en de stekker lostrekken, vervolgens de drie kleine klemmetjes met een schroevedraaier loswippen en de teller kan gedemonteerd worden.

Mbt de vervanging klok, elke klok van een GS past erop en zal het doen, echter een paar aandachtpunten,
Tel even het aantal pennetjes in de stekkeraansluiting in je teller, in een teller met boordcomp zitten er minder dan in een teller met alleen een trip meter . (op een GS uit 04 zit waarschijnlijk alleen een trip teller!)
De km stand is opgeslagen in je teller en je km stand zal dus veranderen naar de stand van de donorteller.
Tevens zit in je vervangingsteller het VIN nummer van de motor waar de teller vanaf komt.

met andere woorden, als het aantal pinnen op je teller hetzelfde is zal deze gewoon werken, wil je je oude KM stand terug en het vin nummer in je nieuwe teller laten veranderen dan zal je naar de dealer aan de moditec moeten.

Mvrgrt Willem
Carpe diem quam minimum credula postero
Plaats reactie