Tectyl De eerste sneeuw, ijzel, zout
Moderator: GVN
Re: Tectyl De eerste sneeuw, ijzel, zout
Zoals gezegd: tectylverwijderaar even opspuiten, ffe laten intrekken, afspuiten en weg vuil + tectyl. Daar is niets zwaar aan. 
Epica rocks my world
ale kzal dan toch maar gaan halen.
Deze namiddag eens gaan kuisen en tectylen.
J
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
mecapuet
Wachten na het kuisen, tot uwe tuf goed droog is...J schreef:ale kzal dan toch maar gaan halen.
J
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Verdoeme toch vind dat spul niet. Gisteren in Ternat geweest en gevraagd naar Tectyl. Ze antwoordde me daar dat ze dat niet hebben TECK7, je moet dat in een BRico gaan halen????? NEJE...? TECTYL, Ah dat ken ik niet. Na even verder gekeken te hebben in de autozaak (want dat is toch altijd wel leuk) vind ik daar drie potten Tectyl. Weliswaar met een borstel aan te brengen. Heb dat maar laten staan, miss krijg je er dat helemaal niet meer af.
morgen eens naar de auto5 gaan zien, en anders zal het zonder worden, ga niet half Vlaanderen afrijden voor een spuitbus te vinden.
J
morgen eens naar de auto5 gaan zien, en anders zal het zonder worden, ga niet half Vlaanderen afrijden voor een spuitbus te vinden.
J
YOO
Awel, als ge 't vind, en ge komt vrijdagavond naar Tregenata, dan moogde voor mij ook een bus meepakken. Ik heb 't ook nog niet tegengekomen
En als ge niet passeert, of geen bus kunt meepakken, laat ge mij dan weten waar ge 't gevonden hebt
Grtz, Philip!
Awel, als ge 't vind, en ge komt vrijdagavond naar Tregenata, dan moogde voor mij ook een bus meepakken. Ik heb 't ook nog niet tegengekomen
En als ge niet passeert, of geen bus kunt meepakken, laat ge mij dan weten waar ge 't gevonden hebt
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
-
Jo De Paepe
Yep,
Jo & Koppel
heb hier nog ergens 2 bussen staan , 'k zal ze meepakken naar Tregenata .
Voor mij zit winterrijden er toch niet meer in
Jo & Koppel
heb hier nog ergens 2 bussen staan , 'k zal ze meepakken naar Tregenata .
Voor mij zit winterrijden er toch niet meer in
k das dan afgesproken Jo. K ga toch ook nog eens kijken bij auto 5 als ik morgen met den auto kan rijden, hier in dat boerengat,( waar het anders wel prachtig wonen is)
J
J
-
mecapuet
Bij Brezan hebben ze die wel...J schreef:k das dan afgesproken Jo. K ga toch ook nog eens kijken bij auto 5 als ik morgen met den auto kan rijden, hier in dat boerengat,( waar het anders wel prachtig wonen is)
J
Hierzo

Gr, meca.
Hallo,
Ik heb vorige week ne beemer gekocht. R1200Rt. Heb in de garage eens gevraagd hoe het daarmee zat, al die zouttoestanden en zo. Nu die 'chef' garage wist mij te vertellen dat die tectyl een echte miserie was terwijl je dit niet hoefde te doen. Hij iedere dag gewoon een even afspuiten of minstens 1 keer per week dan ziet je motor na 5 jaar nog even goed uit.
Hij zei er wel bij dat als je een hogedrukreiniger had dat dit het beste en het gemakkelijkste was. geen zeep en geen gedoe gewoon afspuiten. en klaar is kees.
Goed zie het ook niet echt goed zitten om hem iedere dag af te spuiten maar om de 2-3 dagen wel. is maar 10min werk. Plus mis maar een stuk en je rijdt de hele winter rond met het gedacht dat hij veilig is. Als je dan na een winter hem goed kuist en er zijn plekken die je gemist hebt.
Zou het niet willen meemaken dat ik door mijn 'lui' heid zaken gemist heb.
Misschien na een winter rijden een ander gedacht maar zo zie ik het (nu toch)
Ik heb vorige week ne beemer gekocht. R1200Rt. Heb in de garage eens gevraagd hoe het daarmee zat, al die zouttoestanden en zo. Nu die 'chef' garage wist mij te vertellen dat die tectyl een echte miserie was terwijl je dit niet hoefde te doen. Hij iedere dag gewoon een even afspuiten of minstens 1 keer per week dan ziet je motor na 5 jaar nog even goed uit.
Hij zei er wel bij dat als je een hogedrukreiniger had dat dit het beste en het gemakkelijkste was. geen zeep en geen gedoe gewoon afspuiten. en klaar is kees.
Goed zie het ook niet echt goed zitten om hem iedere dag af te spuiten maar om de 2-3 dagen wel. is maar 10min werk. Plus mis maar een stuk en je rijdt de hele winter rond met het gedacht dat hij veilig is. Als je dan na een winter hem goed kuist en er zijn plekken die je gemist hebt.
Diene chef heeft gemakkelijk zeggen.emergency schreef:Hallo,
A: Thuiskomen elke dag en tuinslang nemen, en waar ga je hem afspuiten?? Binnen? Buiten op straat maak je een ijsplek en gevaarlijke toestanden, als er iets gebeurd kunnen ze u nog komen aanklagen.
B: Indien je wel de mogelijkheid hebt om het elke dag te doen, dan wil ik het u nog zien doen, zelfs al is het om de twee dagen. pffff geen goesting.
C: Als je al die tijd optelt dat je er zit op te spuiten elke twee dagen en de liters water die je verbruikt. Ben je dan niet beter dat je 1 keer kuist in het voorjaar maar dan wel wat langer.
J
YOO
Grtz, Philip!
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Hogedrukreiniger is not-done voor Uw motorfiets, staat zélfs in de handleiding, die chèf-garage had imo zijn woorden beter kunnen wikken en wegen.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
mecapuet
Gebruik al meer dan 20 jaar hogedrukreiniger, geen probleem...moet wel een beetje kijken waar je spuit en een beetje afstand houden.(s)Campi Di Pampi schreef:Hogedrukreiniger is not-done voor Uw motorfiets, staat zélfs in de handleiding, die chèf-garage had imo zijn woorden beter kunnen wikken en wegen.
Op de cross gebruiken ze niets anders...
Maar ieder is vrij van denken.
Gr, meca.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Dat is 't m net...jij met je background weet waarom je een beetje afstand houd etc, niet iedereen is echter zo.mecapuet schreef:Gebruik al meer dan 20 jaar hogedrukreiniger, geen probleem...moet wel een beetje kijken waar je spuit en een beetje afstand houden.
Op de cross gebruiken ze niets anders...![]()
Maar ieder is vrij van denken.
Gr, meca.
En de vergelijking met een motorcrosser gaat wat mij betreft niet op, het verschil aan elektronica op mijn RT en een motorcrosser is ongeveer -tig kg, logisch dat deze laatste beter bestand is tegen dat water, hij is er ook trouwens voor gemaakt
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
GS1995
.
Laatst gewijzigd door GS1995 op 08 mar 2010, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
Waar heb jij die "tectylverwijderaar" gevonden, en wat voor product is het precies?[/quote]
Heb vroeger ook Tectylverwijderaar gebruikt.Heb het toen gewoon in de motowinkel gekocht waar ook Tectyl te koop was.Het is van dezelfde fabrikant van Tectyl.Probeer anders eens kettingvetverwijderaar werkte ook prima.
GRTZ Mario.
Heb vroeger ook Tectylverwijderaar gebruikt.Heb het toen gewoon in de motowinkel gekocht waar ook Tectyl te koop was.Het is van dezelfde fabrikant van Tectyl.Probeer anders eens kettingvetverwijderaar werkte ook prima.
GRTZ Mario.
Probeer eens met wasbenzine, in de doe het zelven te koop voor 3,50 Euro per liter. Ik poets hiermee al jaren mijn velgen van de wagen, motor en fiets. Het vreet nergens in, je kan het zelfs op je lak en rubber gebruiken.

-
GS1995
.
Laatst gewijzigd door GS1995 op 08 mar 2010, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
te laat, de amber zit er van vadaag op/ Morgen nekeer een toerke gaan doen.
J
J
Godzijdank voel ik me niet bezwaard hier aan toe te geven en rij ik dagdagelijk met zout op mijn schuit.
Dat mijn schip een oudere GS 1150 is met bijna 120K op de teller is maar een deel van de reden.
Dat mijn schip een oudere GS 1150 is met bijna 120K op de teller is maar een deel van de reden.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
YOO
Ff een oud topic vanonder 't stof halen, heb me vandaag ff bezig gehouden met den Tectyl proberen te verwijderen, heb uiteindelijk BrakeClean gebruikt, daarmee ging 't eraf. Maar wat een ramp om in die kleine kantjes en hoekskes te geraken, da's bijna geen doen zeg
Nu, heb hier al vanalles gelezen, maar nu nog is de concrete vragen: Waar kan ik Tectylverwijderaar kopen? Kan ik dat product met den borstel aanbrengen, daarna met den hogedruk afspuiten en is 'm dan klaar, of moet ge wederom al die hoekjes en kantjes met den ouwen tandenborstel aanpakken? Is wasbenzine even effectief bij gebruik met nen borstel? Wat gaan ze aan den "blauwe olifant" zeggen als ge daar eerst uwe moto met dat product inwrijft? Want ik heb geen hogedrukreiniger.
Grtz, Philip!
Ff een oud topic vanonder 't stof halen, heb me vandaag ff bezig gehouden met den Tectyl proberen te verwijderen, heb uiteindelijk BrakeClean gebruikt, daarmee ging 't eraf. Maar wat een ramp om in die kleine kantjes en hoekskes te geraken, da's bijna geen doen zeg
Nu, heb hier al vanalles gelezen, maar nu nog is de concrete vragen: Waar kan ik Tectylverwijderaar kopen? Kan ik dat product met den borstel aanbrengen, daarna met den hogedruk afspuiten en is 'm dan klaar, of moet ge wederom al die hoekjes en kantjes met den ouwen tandenborstel aanpakken? Is wasbenzine even effectief bij gebruik met nen borstel? Wat gaan ze aan den "blauwe olifant" zeggen als ge daar eerst uwe moto met dat product inwrijft? Want ik heb geen hogedrukreiniger.
Grtz, Philip!
Philz picz are here!
Philz picz are here!
-
Jo De Paepe
Koppel ,
white spirit of gewone benzine en met een oude verfkwast goed frotten op de moeilijke plaatsen en dan goed afspuiten
white spirit of gewone benzine en met een oude verfkwast goed frotten op de moeilijke plaatsen en dan goed afspuiten
ik ben er ook nog niet aan begonnen, heb nog niet echt zin om een ganse dag te kuisen.
ik volg dit topic wel en bekijk wat het resultaat is, ik zal dan eens beginnen met de mijne.
ik volg dit topic wel en bekijk wat het resultaat is, ik zal dan eens beginnen met de mijne.
Voila, vandaag heb ik de mijne gekuist.
Met het middel dat Jürgen verkocht destijds in de Oase heb je geen tinner nodig. Gewoon product opspuiten, laten intrekken en afspuiten met de hoge druk, klaar.
Hier en daar nog een afloper van Tectyl met een vodje en wat tinner verwijderen, maar dit zijn echt enkele druppels.
Het resultaat van een ganse winter te rijden en niet te kuisen. Ik wist niet meer wat ik zag als ik klaar was.
Hier enkele foto's van mijn winter GSA en mijn Zomer GSA:

Louter en alleen dat product dat Jürgen daar ergens had staan, geen wasbenzine of iets anders.
J
Met het middel dat Jürgen verkocht destijds in de Oase heb je geen tinner nodig. Gewoon product opspuiten, laten intrekken en afspuiten met de hoge druk, klaar.
Hier en daar nog een afloper van Tectyl met een vodje en wat tinner verwijderen, maar dit zijn echt enkele druppels.
Het resultaat van een ganse winter te rijden en niet te kuisen. Ik wist niet meer wat ik zag als ik klaar was.
Hier enkele foto's van mijn winter GSA en mijn Zomer GSA:
Louter en alleen dat product dat Jürgen daar ergens had staan, geen wasbenzine of iets anders.
J
prachtig terug mooi geworden, houden zo.
Denk er ook over dat product te gaan gebruiken.
Dank voor de info
mvg Nico
Denk er ook over dat product te gaan gebruiken.
Dank voor de info
mvg Nico
MG Breva 850