onderhoud

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bertmans
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jun 2009, 13:50

onderhoud

Bericht door bertmans »

hallo,
ik wil na de winter mijn funduro , een onder houd laten doen. Ben beginnend motorrijder, ( student) en zoek de goedkoopste- beste in de buurt van ninove, aalst, of gent ?
mvg Bert
Merci
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: onderhoud

Bericht door tweecilinderke »

leie motors te drongen of zelf doen met de nodige werplaatshandboek :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
bertmans
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jun 2009, 13:50

Re: onderhoud

Bericht door bertmans »

kheb nul ervaring met techniek dus heb beetje schrik iets mis te doen !merci !
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: onderhoud

Bericht door Werner Von C. »

bertmans schreef:hallo,
ik wil na de winter mijn funduro , een onder houd laten doen. Ben beginnend motorrijder, ( student) en zoek de goedkoopste- beste in de buurt van ninove, aalst, of gent ?
mvg Bert
Merci
Dat zoeken we allemaal maar is in feite een contradictio in terminis, maw je zult héél wss. tussen één beider moeten kiezen :grin:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
VDS
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 dec 2009, 16:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: onderhoud

Bericht door VDS »

Woon in Ninove. Heb een goeie 2 maand een r1150r rockster aangeschaft en heb ook het onderhoud laten uitvoeren bij Leie motors in Drongen. Ben tevreden van de geleverde service. 275 euro betaald voor verversen van motorolie + cardan + boite + remolie (is wel ene met rembekrachtiging, EVO, schijnt meer werk aan te zijn). Denk wel dat ik het volgende onderhoud zelf ga doen, scheelt toch een pak. Banden kan ik aanraden bij de bandenboetiek, heb 300 euro betaald voor een set Dunlop roadsmart.

Grts :grin: :grin: :clown:
bertmans
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jun 2009, 13:50

Re: onderhoud

Bericht door bertmans »

ah ben van Pollare maar studeer in gent.
merci, zal dan ook is passeren in drongen.
Heb je uw banden besteld bij bandenboetiek en er zelf opgelegd ? of laten opleggen in gooik ofzo ?
mvg
UpJohn
Berichten: 966
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:43
Locatie: Ninove

Re: onderhoud

Bericht door UpJohn »

Bertmans .. als je van Pollare bent ga dan voor banden bij de Ninoofse Bandencentrale (Wilfried) op de Leopoldlaan (achter Gabriels tankstation)
En voor onderhoud en ook banden (Goed en beterkoop) kan je bij Schokkaert Moto op Wijngaardveld in Aalst.(Niet officieel bmw, maar doet veel bmw)
VDS
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 dec 2009, 16:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: onderhoud

Bericht door VDS »

Mijn colega heeft ook eens naar Aalst geweest. een jaar of 3 geleden voor het herstellen van zijn honda Varadero 125. Chef had de moto niet zien staan op het werk en omver gereden. Hebben in Aalst een bestek opgemaakt voor de verzekering, was veelbelovend en goedgekeurd door de verzekering. Achteraf bij herstelling bleek dat niet alles was uitgevoerd zoals beschreven in het bestek. In bestek stond bv nieuwe fourche (is uiteindelijk gerecht) evenals het vernieuwen van de carnage (is ook hersteld en herspoten, dus geen nieuwe). Werk was wel in orde maar zoals gezegd niet volgens bestek.

Je kan anders ook het grootste deel van het onderhoud zelf doen, ik kan aan de nodige produkten geraken die je hierbij nodig hebt, olie + filters + bougies ... niet ver van bij mij thuis en zeker niet duur. Is zeker niet moeilijk, kan je er altijd bij helpen. De rest kan je nog altijd laten doen in de garage. Scheelt al een hoop in de prijs. :-) :grin: :clown:

Laat maar iets weten.
CeesBmw
Berichten: 952
Lid geworden op: 03 feb 2007, 13:16

Re: onderhoud

Bericht door CeesBmw »

Je kunt het onderhoudt heel goed zelf doen.
Benodigdheden zijn:
Durf
Digitale camera
Goed gereedschap
Werkplaatshandboek.
Alle vier moeten er zijn als je geen ervaring hebt.
Durf heb je nodig om te beginnen en zelfvertrouwen om het weer in elkaar te krijgen.
Digi camera om foto's te maken hoe het zat.
Goed gereedschap is noodzakelijk omdat je met flut gereedschap meestal meer stuk maakt dan dat je repareert.
(Knappe steek/ring sleutel set, inbus doppen doppen set moment sleutels (10 - 50 NM en 30 150 NM) bijv gedore Hazet voor de betere hobbyist, Stahlwille Snapon facom voor de profie.

En het werkplaats handboek om te zien hoe wat waar zit en vooral hoe je het weer op de goede manier in elkander krijgt.
Tevens wat bijzonder gereedschap, dop voor olie filter etc. alu of koperen ringetjes voor de aftap pluggen, opvang bak voor de oude olie (of schriobput van ej buren)
Plaats reactie