uridium bougies
Moderator: GVN
uridium bougies
hallo, iemand ervaring met uridium-bougies?
Re: uridium bougies
da's onwaarschijnlijkgibson schreef:iemand ervaring met uridium-bougies?
misschien is er wel iemand met Iridium-bougies
-
mecapuet
ja, heb er in steken, zal deze week eens uit draaien om te zien hoe ze er uit zien.
Gr, meca.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
dat is vriendelijk van u. Maar ik zou liever weten of jij verschil voelt met gewone bougies?
-
mecapuet
Volgens mij minder KFR, toen toch goed voelbaar, zitten er nu 13.000 km in. Maar een goede afstelling doet daar heel veel aan.gibson schreef:dat is vriendelijk van u. Maar ik zou liever weten of jij verschil voelt met gewone bougies?
Minder verbruik weet ik niet. Heb nog een set liggen, omdat ik ze per 4 moet kopen en denk toch dat ik ze ga blijven gebruiken.
Gr, meca.
dank u voor uw reactie maar wat is KFR ?
-
Synchro Bob
- Contacteer:
KFR = Konstant Fahr Rücklen
Is het schokkerig rijden aan constante snelheid bij lage toerentallen. Bvb aan 50 Km/u in 3de.
Is eigen aan motoren met weinig (grote) cilinders, meestal met injectie, die scherp zijn afgesteld omwille van de emissienormen.
Oplossing:
- perfecte synchronisatie
- rijker afstellen (Motronic codeplug)
- 98 RON tanken
- Twin spark
- Gewoon vergeten op te letten
NB. Ik geloof niet dat iridium bougies iets veranderen aan het KFR'en. En ik ben ook niet overtuigd door Brisk en Halo.
Maar met de Zoek-functie vind je hier tonnen pro en contra argumenten voor die exotische bougies. Ik had in mijn 1150GS single electrode Champion bougies zitten van minder dan 2 €. Ik had niet meer last van KFR dan een ander.
Is het schokkerig rijden aan constante snelheid bij lage toerentallen. Bvb aan 50 Km/u in 3de.
Is eigen aan motoren met weinig (grote) cilinders, meestal met injectie, die scherp zijn afgesteld omwille van de emissienormen.
Oplossing:
- perfecte synchronisatie
- rijker afstellen (Motronic codeplug)
- 98 RON tanken
- Twin spark
- Gewoon vergeten op te letten
NB. Ik geloof niet dat iridium bougies iets veranderen aan het KFR'en. En ik ben ook niet overtuigd door Brisk en Halo.
Maar met de Zoek-functie vind je hier tonnen pro en contra argumenten voor die exotische bougies. Ik had in mijn 1150GS single electrode Champion bougies zitten van minder dan 2 €. Ik had niet meer last van KFR dan een ander.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Ik had vroeger wel wat last van KFR. Op aanraden van iemand met ervaring (verkoper auto-onderdelen en BMW-rijder) plaatste ik Beru bougies. Ze kosten niet meer dan andere (lees deftige) bougies van een gekend merk maar toch behoorlijk minder last van sedertdien. Verbruik zal niet veel verschil uitmaken. Hij raadde me ook een andere versnellingsbakolie aan dan de originele en ook daar veel minder gefluit dan vroeger. Heb er nu een zomer en een koud stuk van de winter mee rondgereden en moet zeggen ....valt heel goed mee.
Oei.... ik zie hier da we op het K-forum zitten..........de K-reeks heeft toch gene last van KFZ, die van mij toch niet, mijn opmerking was dus enkel geldig voor de boxers, in mijn geval een 1150GS (monospark).
-
mecapuet
Ik ook niet gezien, K-forum...animal schreef:Oei.... ik zie hier da we op het K-forum zitten..........de K-reeks heeft toch gene last van KFZ, die van mij toch niet, mijn opmerking was dus enkel geldig voor de boxers, in mijn geval een 1150GS (monospark).
Gr, meca.