Korting bij BMW motordealer.
Moderator: GVN
’t Is gene vette de korting op de nieuwe motoren bij BMW. Of zou het alleen bij mijn dealer zijn? Ik heb gisteren prijs laten maken op een nieuwe R1200RT met alle toeters en bellen (exclusief radio) + een extra garantie van 2 jaar. Een totaal van 20.995 € inclusief BTW. Raad eens wat mijn korting was?
----- 995 € -----
(40.138 BEF op een bedrag van 847.000 BEF)
En dan moet hij nog geen overname doen!
Welke dealer doet mij een beter deal? Slechter dan dit kan niet!
Wil BMW niet verkopen of zijn ze zo zeker van hun klanten? De autodealers zijn heel wat vrijgeviger met hun kortingen, zeker nu het economisch minder goed gaat.
Wie kan beter???
’t Is gene vette de korting op de nieuwe motoren bij BMW. Of zou het alleen bij mijn dealer zijn? Ik heb gisteren prijs laten maken op een nieuwe R1200RT met alle toeters en bellen (exclusief radio) + een extra garantie van 2 jaar. Een totaal van 20.995 € inclusief BTW. Raad eens wat mijn korting was?
----- 995 € -----
(40.138 BEF op een bedrag van 847.000 BEF)
En dan moet hij nog geen overname doen!
Welke dealer doet mij een beter deal? Slechter dan dit kan niet!
Wil BMW niet verkopen of zijn ze zo zeker van hun klanten? De autodealers zijn heel wat vrijgeviger met hun kortingen, zeker nu het economisch minder goed gaat.
Wie kan beter???
Re: Korting bij BMW motordealer.
Op BTW geef je geen korting hé .. je hebt nu een 5% .. lijkt me niet zo slecht, en ik vrees ervoor dat je de 10 zal halen.
Misschien kan je wat extra's bekomen met de salondagen.
Succes
Misschien kan je wat extra's bekomen met de salondagen.
Succes
Laatst gewijzigd door UpJohn op 06 jan 2010, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Flat Twin Power
Als je kortingen wil vrees ik dat je bij BMW aan het verkeerde adres bent. Zowel de RT als de GS verkopen als zoete broodjes. De dealers weten dat ook.
Ik heb in 2007 mijn RT nieuw gekocht met overname van mijn oude RT 1150. Ik ben bij drie dealers langs geweest en kreeg exact dezelfde overnameprijs voor mijn RT.
Ik denk dat je overal hetzelfde zal te horen krijgen.
Ik heb in 2007 mijn RT nieuw gekocht met overname van mijn oude RT 1150. Ik ben bij drie dealers langs geweest en kreeg exact dezelfde overnameprijs voor mijn RT.
Ik denk dat je overal hetzelfde zal te horen krijgen.
5% korting en dat bij geen inruil?
Dat moet inderdaad beter kunnen!
Anders wat opties erbij "krijgen", of in de vorm van kleding. (minimaal voor € 500,--)
suc6
Cees
Dat moet inderdaad beter kunnen!
Anders wat opties erbij "krijgen", of in de vorm van kleding. (minimaal voor € 500,--)
suc6
Cees
In Nederland verschilt het nogal per dealer.
In december 2009 heb ik bij meerdere dealers geinformeerd voor een GSA met alle toeters en bellen er aan plus drie alu koffers.
De korting varieerde van 650 euro tot ruim 2000 euro. Deze korting was van toepassing op (nieuwe) 2009 modellen welke reeds bij de dealer stonden.
Motorplaza in Groningen was ook niet kinderachtig met de kortingen. Voor iemand uit België wellicht iets te ver, voor Nederlanders interessanter.
Normaliter gaan ze hier niet verder dan 4% van de netto prijs (dus zonder BTW en BPM), 5% wordt al een stuk lastiger.
Succes
In december 2009 heb ik bij meerdere dealers geinformeerd voor een GSA met alle toeters en bellen er aan plus drie alu koffers.
De korting varieerde van 650 euro tot ruim 2000 euro. Deze korting was van toepassing op (nieuwe) 2009 modellen welke reeds bij de dealer stonden.
Motorplaza in Groningen was ook niet kinderachtig met de kortingen. Voor iemand uit België wellicht iets te ver, voor Nederlanders interessanter.
Normaliter gaan ze hier niet verder dan 4% van de netto prijs (dus zonder BTW en BPM), 5% wordt al een stuk lastiger.
Succes
-
Werner Von C.
- Contacteer:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =9&t=26582" onclick="window.open(this.href);return false;De Beierse constructeur weet dat zijn klanten het merk meestal trouw blijven en veel minder dan de klanten van andere merken uit zijn op allerlei kortingen.
Ze weten het.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
bmwfreakske
Bestel u er eentje in Engeland,je komt dan zo'n 3000 goedkoper!!
Andalousie 09/2018
-
GSrijder
- Contacteer:
Zowel op de 2 als de 4 wieler BMW die bij ons in de garage staat is 5% de maximum verkregen korting.
Bij de Jappen kan je inderdaad 7% a 10% krijgen.
Bij de Jappen kan je inderdaad 7% a 10% krijgen.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Hunter6 schreef:In Nederland verschilt het nogal per dealer.
Succes
Tja Hunter6, ge zou al goed gek moeten zijn om een motor in Nederland te kopen als Belg???
Als je in Nederland 10% zou krijgen, dan is hij nog een pak duurder dan hier!!!!
Ik denk dat 5% korting op een BMW (op de prijs zonder BTW) al veel is voor nen Duitser
Maar, inderdaad, als je dealer ook kleding verkoopt, probeer daar dan nog wat los te peuteren
EEN DAG NIET GELACHEN, IS EEN DAG NIET GELEEFD!
Nou dat kon nog wel eens hard meevallen. Koopt een buitenlander een voertuig in nederland, dan hoeft deze de BPM niet te betalen. In het geval van mijn GSA is dit 2674 euro. Lifestyle pakket, veiligheidspakket en alarm.
Deze motor zou dus in Belgie ongeveer 17695 euro moeten kosten zonder inruil. Daar gaat dan de korting nog van af.
Deze motor zou dus in Belgie ongeveer 17695 euro moeten kosten zonder inruil. Daar gaat dan de korting nog van af.
In 't buitenland kopen kan een optie zijn, maar het kan ook kosten met zich meebrengen waar
mogelijk niet direkt aan gedacht wordt. Als de motor bijvoorbeeld uit Engeland komt zal er wat
aan de koplamp moeten gebeuren en voor zover ik weet betekent dat een hele nieuwe.
mogelijk niet direkt aan gedacht wordt. Als de motor bijvoorbeeld uit Engeland komt zal er wat
aan de koplamp moeten gebeuren en voor zover ik weet betekent dat een hele nieuwe.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
-
bmwfreakske
Dus ik mag de dealer op mijn knieën danken dat hij mij 5% korting geeft op een moto die duurder is geworden.
Hoe zit dat dan met voertuigovernames, is dit ook geen verdoken vorm van korting? Ik zie dat toch zo. En als een dealer geen voertuigovername moet doen, dan mag de korting groter zijn dan de 5% die je sowieso krijgt met een al dan niet een overname. Ik zal me maar bij de kudde voegen en blij zijn met de wortel die ons wordt voorgehouden.
Hoe zit dat dan met voertuigovernames, is dit ook geen verdoken vorm van korting? Ik zie dat toch zo. En als een dealer geen voertuigovername moet doen, dan mag de korting groter zijn dan de 5% die je sowieso krijgt met een al dan niet een overname. Ik zal me maar bij de kudde voegen en blij zijn met de wortel die ons wordt voorgehouden.
21.000 € aaaauw. Ben ik nu de enige die dat verschrikkelijk veel geld vind? Ik zou zelfs zeggen te veel geld. Toch even de stok in het kippenhok gooien : Koop u een pan-european en ge hebt zo al 15% korting (18.000€ en daar zal nog wel een korting bovenop komen , prijs was 15.000€ tijdens vorige salon). En ge krijgt er ineens 2 extra cilinders en een goeie cardan en kleppen bij. Van de overschot kan je volgende zomer 2 maand in St-Tropez op uw gat gaan liggen en champange drinken...
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Waarom?Brik schreef:Dus ik mag de dealer op mijn knieën danken dat hij mij 5% korting geeft op een moto die duurder is geworden.
Het is je goed recht dit onredelijk te vinden, net zoals het de dealer z'n recht is om meer of minder korting te geven...deze laatste zal zijn korting geven in functie van (o.a.) de huidige marktsituatie...die 5% is iig minder dan de "gangbare" 6 à 6.5% die je tot voor 2jr kon bedingen...wil gewoon zeggen dat ze hun verkoopscijfers netjes halen...maar tijdens het salon is de sfeer anders en kun je mss méér bedingen.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Wees gerust dat je zeker niet de enige bent die dat vindt!! Maar ge kunt een ander zijn geldbeugel niet maken hé!st1100 schreef: 21.000 € aaaauw. Ben ik nu de enige die dat verschrikkelijk veel geld vind? Ik zou zelfs zeggen te veel geld.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Ik zeg toch niet dat hij die niet mag kopen he. Voor mijn part koopt hij er 10 en laat ze vervolgen met bladgoud opleggen....jakke schreef:......Maar ge kunt een ander zijn geldbeugel niet maken hé!st1100 schreef:Ik zou zelfs zeggen te veel geld.
Het enige wat ik me afvraag : is die motor echt 3a4000 € meer waard dan andere toerbuffels?
Ik heb op 6 jaar tijd 3 nwe BMW's gekocht bij dezelfde officiele dealer.st1100 schreef:21.000 € aaaauw. Ben ik nu de enige die dat verschrikkelijk veel geld vind? Ik zou zelfs zeggen te veel geld. Toch even de stok in het kippenhok gooien : Koop u een pan-european en ge hebt zo al 15% korting (18.000€ en daar zal nog wel een korting bovenop komen , prijs was 15.000€ tijdens vorige salon).
Heb nooit meer dan 4% korting gekregen of enig ander voordeel zoals accessoires of zo.
Nu ga ik volgende week op het salon een nwe motor kopen. De laatste weken ben ik dus eens bij de verschillende merken gaan kijken wat ze me te bieden hebben qua voorwaarden.
En dan kom ik toch alweer snel tot de vaststelling dat je zeker niet bij BMW moet gaan om een mooie korting in de wacht te slepen want indien ik er nu mijn 4de motor zou kopen krijg ik nog steeds niet meer dan 4%, zonder overname!
In tegenstelling krijg ik bij een dealer van een Japans merk 15% korting.
Daarenboven krijg ik de salonvoorwaarden van gratis 2 extra jaar garantie en 2 jaar gratis pechverhelping ook in het buitenland.
Omdat ik nogal groot ben (1m90) krijg ik gratis een verstelbaar hoger scherm erbij.
Het eerste onderhoud is ook gratis.
Een gratis aansluiting voor mijn Optimate kon er ook nog vanaf.
Het sinds vorig jaar ingevoerde "wegklaar-maken van het voertuig" wordt betaald door het merk zelf (120€).
Mijn GPS wordt ook gratis overgebouwd naar de nwe motor.
En gisteren stuurde de dealer mij nog twee gratis kaarten voor het motorsalon.
Deze toermotor kost me toch snel 5000€ minder dan een gemiddelde BMW toermotor, wat ik toch al de moeite vind om over na te denken. Plus de voordelen die ik hierboven opsomde, want bij BMW heb ik nooit geen gratis onderhoud, scherm, ... of andere voordelen gehad, maar moesten die steeds (duur) betaald worden.
Het enige wat ik me afvraag : is die motor echt 3a4000 € meer waard dan andere toerbuffels?st1100
Eerlijk gezegd, volgens mijn niet. Ik heb 17 jaar met Japanners (vooral toerders zoals Yam FJ1200 en Yam GTS en Yam Super Ténéré)) gereden en nu de laatste 6 jaar met BMW (GS). En ik heb van geen enkele motor te klagen gehad. Ik maak gemiddeld toch een 20.000 km per jaar, soms voor woon-werk maar vooral tijdens de weekends en om te reizen.
Bij mijn huidige GSA1200 heb ik op drie jaar tijd drie terugroepacties van BMW gehad, wat in mijn ogen toch niet zou mogen voor een motor van dik 17.000 euro. Voor de rest niks dan lof over deze motor (staat te koop trouwens omdat ik elke 3 jaar een nwe koop).
Dus ik weet echt niet of mijn volgende terug eentje uit Beieren zal zijn...
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
En over welke motor hebben we het nu?GS 'er schreef:Deze toermotor kost me toch snel 5000€ minder dan een gemiddelde BMW toermotor, wat ik toch al de moeite vind om over na te denken. Plus de voordelen die ik hierboven opsomde, want bij BMW heb ik nooit geen gratis onderhoud, scherm, ... of andere voordelen gehad, maar moesten die steeds (duur) betaald worden.
idd, nu zijn we wel nieuwsgierig gewordenHunter6 schreef:En over welke motor hebben we het nu?GS 'er schreef:Deze toermotor kost me toch snel 5000€ minder dan een gemiddelde BMW toermotor, wat ik toch al de moeite vind om over na te denken. Plus de voordelen die ik hierboven opsomde, want bij BMW heb ik nooit geen gratis onderhoud, scherm, ... of andere voordelen gehad, maar moesten die steeds (duur) betaald worden.
R1200RT -black-
Oei, ik was het alleen maar eens met uw stelling hoor!!!st1100 schreef:Ik zeg toch niet dat hij die niet mag kopen he. Voor mijn part koopt hij er 10 en laat ze vervolgen met bladgoud opleggen....jakke schreef:......Maar ge kunt een ander zijn geldbeugel niet maken hé!st1100 schreef:Ik zou zelfs zeggen te veel geld.
Het enige wat ik me afvraag : is die motor echt 3a4000 € meer waard dan andere toerbuffels?
Mischien wel of mischien niet hé! Gebruikte materialen en/of merknaam zullen hier zeker een rol spelen!
Voor de ene zal het dat waard zijn en voor de andere niet. Wil je er die prijs aan geven of niet? dat zal toch wel een groot deel van uw budget afhangen zeker.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Kortingen zijn plezant, hoe hoger hoe liever. Maar als ik een motor kies dan komt de korting op de laatste plaats,
als een bonus en niet als een parameter die mijn keuze bepaalt. Dat zou hoogstens het geval kunnen zijn als me
twee of meer motoren evenzeer aanstaan. Is dat niet het geval, dan zal ik nooit een bepaalde motor kopen waar
ik de hoogste korting op krijg, voor mij is dat een omgekeerde redenering waar ik wellicht spijt van zou krijgen.
Maw, goesting is koop, het gaat hier denk ik toch over iets wat daar veel mee te maken heeft (met goesting
)
als een bonus en niet als een parameter die mijn keuze bepaalt. Dat zou hoogstens het geval kunnen zijn als me
twee of meer motoren evenzeer aanstaan. Is dat niet het geval, dan zal ik nooit een bepaalde motor kopen waar
ik de hoogste korting op krijg, voor mij is dat een omgekeerde redenering waar ik wellicht spijt van zou krijgen.
Maw, goesting is koop, het gaat hier denk ik toch over iets wat daar veel mee te maken heeft (met goesting
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
het gaat er in dit topic gewoon om dat de kortingen bij BMW veel lager liggen dan bij sommige andere merken.
naar mijn weten is dit steeds zo geweest en ieder moet voor zich uitmaken waarmee ie wil rijden en wat ie daaraan kan of wil uitgeven.
naar mijn weten is dit steeds zo geweest en ieder moet voor zich uitmaken waarmee ie wil rijden en wat ie daaraan kan of wil uitgeven.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
-
Wulf
Zoals in elke branche worden de bruto prijzen soms hoger aangegeven om dan bij de onderhandelingen meer korting te kunnen geven.
Bij sommige auto merken krijg je op het salon tot 25% korting zonder moeite.
Duitse merken hebben de neiging om hun bruto prijs te handhaven en een kleine korting te geven.
Ondermeer de jappen voeren hun bruto prijzen op om het gevoel te geven dat je een motor koopt van de zelfde prijsklasse maar met een pak korting door uw vriendelijke dealer.
Bij sommige auto merken krijg je op het salon tot 25% korting zonder moeite.
Duitse merken hebben de neiging om hun bruto prijs te handhaven en een kleine korting te geven.
Ondermeer de jappen voeren hun bruto prijzen op om het gevoel te geven dat je een motor koopt van de zelfde prijsklasse maar met een pak korting door uw vriendelijke dealer.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
Helemaal mee eens.GS 'er schreef:het gaat er in dit topic gewoon om dat de kortingen bij BMW veel lager liggen dan bij sommige andere merken.