hotel Pérékop - Berdorf (Echternach/Lux)

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Zeppe

hotel Pérékop - Berdorf (Echternach/Lux)

Bericht door Zeppe »

Plan een kort verblijf (2 nachten) in Luxemburg.
Heb dit hotel gevonden bij "motor-vriendelijk-hotels/overnachtingen"
Iemand al geweest?
Wat was uw ervaring?

Alvast bedankt voor het willen delen van jullie ervaringen.
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
p@rick

Re: hotel Pérékop - Berdorf (Echternach/Lux)

Bericht door p@rick »

Nadat ik er eerder al een paar keren voorbij was gereden (met de moto natuurlijk) ben ik er in 2005 een paar dagen gaan logeren met vrouw en dochter.
Hoe het nu is weet ik niet, maar toen was het toch 'n beetje verouderd, eenvoudige keuken, wel vriendelijke bediening. Ligt beetje in the middle of nowhere, waarmee ik bedoel dat je 's avonds toch een eind moet stappen om in de bewoonde wereld een terrasje te gaan doen.
Hebben er een reeks garages waar je auto of moto kan stallen.
Een interessant alternatief voor Hotel Perekop is het hotel Hauer in Bollendorf (ben ik ook een paar keren geweest), ligt er maar een paar km's vanaf
Info : http://www.hotel-hauer.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik ben in Luxemburg al een paar keer voor serieuze (slechte) verrassingen komen te staan en daarom kijk ik nu altijd eerst bij Tourenfahrer omdat ik weet dat je als hotel pas in hun lijst komt als je aan hun strenge eisen voldoet. In Luxemburg hebben zij er eentje in Esch-sur-Sure, nml Hotel de la Sure. Ik ben er zelf nog niet geweest, maar ik zou makkelijk durven :wink:

BTW: Hotel Hauer is trouwens ook een Tourenfahrer hotel en ligt strikt genomen wel in Duitsland maar toch vlakbij Berdorf :idea:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Ben er over een paar maanden geweest, keuken is goed, kamers ook ok.
Vriendelijk ook, behalve de oudste tante van de bende was maar een norse...
Garage zijn langs de overkant van de straat en zijn niet afsluitbaar, omdat het één geheel is, dan moet je alle poorten toe zwieren en geeft geen garantie dat ze toe blijven.
Hier verslag van de twee daagse: Verslag

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Iwan

Bericht door Iwan »

Ook m'n vrouw en ik zijn er 3 jaar terug geweest. Alles valt redelijk mee: kamers wat oudbollig :-?
Wat ons het meest stoorde was de snelheid :!: van opdienen van de verschillende gangetjes na elkaar. De soep was nog niet uitgeschept, of daar kwamen ze reeds aan met het voorgerecht ! :-P

Als we nog eens naar Luxemburg gaan, zou ik niet onmiddellijk terug naar de Pérekop gaan logeren. In Vianden vb. zijn heel wat leukere plaatsen om te overnachten en gezellig te tafelen. Veel succes ! :wink:
Iwan de Verschrikkelijke
Afbeelding

bmw RT1150 Black Line 2004-bmw K1200 GT 2008- bmw 1600GTL
Eddy K
Contacteer:

Bericht door Eddy K »

Pérékop was volzet als wij er van de zomer belden voor een overnachting. Kennissen van ons waren er en waren zeer tevreden. Wij hebben toen in Hotel Postillon in Esch-sur- Sure overnacht en dat viel ook goed mee. Staat ook in het boekje motorvriendelijke hotels. De moto's mochten in de garage van de eigenaar, kamers meer dan in orde. Wij hebben wel enkel ontbeten en dat was ook goed en verzorgd.

Mvg. Eddy
Proud to be a Biker
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

WimLT schreef: in Esch-sur-Sure, nml Hotel de la Sure. I
Al gelogeerd in een fantastisch ingericht bijhuis van het hotel. Eten was lekker over de patron zijn we iets minder te spreken.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Bruno 1200 RT

Bericht door Bruno 1200 RT »

Eerder te omschrijven als 'middelmatig'. Nt dramatisch slecht, maar eten 'middelmatig' , zeer gehorig (slechte isolatie). Kortom zou zeggen 'er bestaat beter' , dus verder zoeken.
seog

Bericht door seog »

7 km van echternach http://www.gasthaus-ferring.de/" onclick="window.open(this.href);return false; prijs/kwaliteit ok
Supermario

Bericht door Supermario »

Ik ga jaarlijks een 5-tal keer naar Luxemburg, als je in die regio een goed middenklas hotel zoekt dan moet je bij Dimmer http://www.hoteldimmer.lu/index_de.php" onclick="window.open(this.href);return false; zijn in Wallendorf. Zeer lekker eten goed ontbijt de broeders Dimmer spreken bovendien zeer goed Nederlands.
Juist voor de grens met Duitsland (Eifel begint juist over de brug). Je kan kiezen voor een gewone kamer of voor 5€ meer een prestige kamer.

Grtn, Mario.
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Supermario schreef:Ik ga jaarlijks een 5-tal keer naar Luxemburg, als je in die regio een goed middenklas hotel zoekt dan moet je bij Dimmer http://www.hoteldimmer.lu/index_de.php" onclick="window.open(this.href);return false; zijn in Wallendorf. Zeer lekker eten goed ontbijt de broeders Dimmer spreken bovendien zeer goed Nederlands.
Juist voor de grens met Duitsland (Eifel begint juist over de brug). Je kan kiezen voor een gewone kamer of voor 5€ meer een prestige kamer.

Grtn, Mario.
Kan je de motor binnen zetten?

Gr, meca.
Supermario

Bericht door Supermario »

De motor kan achteraan het hotel geplaatst (naar benelopend talud aansluitend met de kelder) worden onder een afdak, deze plaats beschouw ikzelf als veilig gezien de ligging van het hotel en de plaats waar de motor staat niet zichtbaar vanop de straat).
In hotel Perecop zijn garage's rechtover het hotel maar ik bestwijfel of deze allemaal slotvast kunnen gemaakt worden.

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
Zeppe

Bericht door Zeppe »

Hartelijk bedankt mannen voor de spontane reactie's en goede tips.
Heb ze allemaal zorgvuldig bekeken, vergeleken en aangeschreven.
En de uiteindelijke keuze is geworden :

"Hotel de la Sure".

voila, dat ligt vast (verslag en foto's volgen).

2010 ziet er al niet slecht uit :

- verlengd weekend Vogezen (mei)
- mid-week luxemburg (juni)
- 9 dagen "dolle-mietjes" (augustus)

grt
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Heb de baas van "Hotel de la Sure" al een paar keer gesproken, die kan heel wat talen en heeft ook heel wat motoren. Komt soms wat minder klantvriendelijk over, maar heeft soms wel veel werk rond zijn hoofd hangen... :wink:
Prettige vakantie... :-)

Gr, meca.
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

mecapuet schreef:Heb de baas van "Hotel de la Sure" al een paar keer gesproken, die kan heel wat talen en heeft ook heel wat motoren. Komt soms wat minder klantvriendelijk over, maar heeft soms wel veel werk rond zijn hoofd hangen... :wink:
Prettige vakantie... :-)

Gr, meca.
Inderdaad komt soms arrogant over en bruut naar zijn personeel toe.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Marc P

Bericht door Marc P »

[quote="Supermario"]De motor kan achteraan het hotel geplaatst (naar benelopend talud aansluitend met de kelder) worden onder een afdak, deze plaats beschouw ikzelf als veilig gezien de ligging van het hotel en de plaats waar de motor staat niet zichtbaar vanop de straat).

Ik heb indertijd ook mijn (nieuwe) motor gestald onder het afdak tussen andere motoren en mountainbike's en patatten machine, geen oog dichtgedaan, beter is om aan de gebroeders Dimmer te vragen of je in hun privé garage mag staan , die bevindt zich op het talud rechts voor het afdak en is afgesloten met een poort. Voor de rest niets te klagen van hotel Dimmer.
Marc
K'hem ne nieven R1200RT gekocht
BMW motor club vlaanderen lid
noek

Bericht door noek »

k heb indertijd ook mijn (nieuwe) motor gestald onder het afdak tussen andere motoren en mountainbike's en " patatten machine" , geen oog dichtgedaan,
Hmmmm.....Al goed dat je met genen GS rijdt,anders is het het" een "pettaten machien naast het ander. :mrgreen:

Van pettaten gesproken: Deze Charley kan er van meespreken...off-road ideetje voor onze gs-sers. Boerenbond is akkoord 8-)
http://www.youtube.com/watch?v=tja_JRsR9VI" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie