iemand ervaring met motorproblemen door de warmte??
Met dat warm weer van de laatste dagen heb ik regelmatig pingelende kleppen (R1150RT 2002 50000 km)
Op de autosnelweg rond de 120 en gas bijgeven om in te halen bv.
Is hier een bepaalde reden voor en zijn er oplossingen?
Ik heb dit tot nu toe alleen meegemaakt tijdens twee reizen in Frankrijk. Dacht dat het toen van de benzine was (misschien verschillend aan die van ons), want eenmaal in B. was het voorbij na de eerste tankbeurt.
Ik heb eens met mijn voorgaande VFR in zo'n tropische "hitte" achter een boerekar zitten aanmodderen. De temperatuurmeter duidde toen 120° aan. De eerste vrije weg nadien, efkes gazze gegeven en de motor koelde weer als normaal.
Bijna telepatisch...
Ik heb me vanmorgen juist dezelfde bedenking gemaakt! Waar ik op m'n GS 1100 die kleppekes vrijwel nooit hoor, kon ik ze vanmorgen duidelijk horen klepperen wanneer ik aan de gashendel kwam... Temperatuurblokjes bleven echter mooi in het midden; gisteren file op Beliardlaan (Brussel) en dan gingen er wat temperatuurblokjes meer oplichten.
Ik heb in Schotland m'n motor ook een paar keer horen pingelen, terug in dit landje heb ik er zelfs bij dit weer het niet meer gehoord. Tank zoveel mogelijk 98 oktaan.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
idem ... schotland van tijd pingelen alsof ge aan 120 over losse kiezel rijdt !
Terug hier heeft hij het nog even gedaan en dan niemeer.
wat jij zegt heb ik ook wel meegemaakt al. Bij 120 in 6de gas open ... volgens mijnen dealer is da niet pingelen (volgens mij ook nie) maar heeft dat te maken met de distributie(?)ketting ... kettingspanners moeten aangespannen worden ... zal meer weten bij mijn 40K onderhoud
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member