Risico op afbreken van de voorvork?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dakar74

Risico op afbreken van de voorvork?

Bericht door dakar74 »

Beste Allen

Ben nieuw op het forum en vorig jaar terug heropgestapt op een F650GS bj. 2000, kwestie van terug wat rijervaring op te doen :idea:

Toevallig kwam ik tijdens het surfen op een onheilspellende webpagina. Daar is een persoon die een ongeval heeft gehad omdat haar wiel gewoon uit de voorvork van haar GS650 was gevallen/afgebroken.
Die heeft veel geluk gehad :!: Als je dat meemaakt amaai, ik denk dat je als super volleerde rijder dan ook niets kan doen tenzij in 0.001 seconde een wheelie doen ofzo en zo naar huis rijden om u dan te laten uitbollen en zacht opzij te laten vallen. Enfin, alle gekheid op een stokje, ik maak me eerlijk gezegd zorgen omdat het zou gaan om 650GS'en van voor 2003. Er iets niets zo hatelijk dan je onveilig voelen terwijl je aan het rijden bent.
Zijn er mensen die dit kunnen weerleggen of bevestigen?
Alvast bedankt!

Dit is de URL http://www.therevcounter.com/staying-al ... wners.html" onclick="window.open(this.href);return false;
One life, live it
John
Contacteer:

Re: Risico op afbreken van de voorvork?

Bericht door John »

Afbeelding

Nen goeien brommer!? Gevaarlijk speelgoed precies hé!
Nahoj

Bericht door Nahoj »

er gebeuren altijd wel zulke zaken!
productiefout zeker

of miss in een put gereden die er is gekomen door al dat zout
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Ja, da ziet er niet zo sterk uit... :shock:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Als dit het enige geval is op alle verkochte F650GS'en dan mag je er van uit gaan dat dit een alleen staand geval is :roll:
Productiefout :idea:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

pvde schreef:Yep,
Als dit het enige geval is op alle verkochte F650GS'en dan mag je er van uit gaan dat dit een alleen staand geval is :roll:
Productiefout :idea:
Houdoe

Ik heb destijds de voorvork van Caro haar 650 GS Dakar geupdate naar een latere versie (vanaf 2004 als ik het goed heb). Ik ben op het net al minstens 5 identieke gevallen tegengekomen.Misschien is het allemaal en beetje paranoia, maar ik wou het niet op mijn geweten hebben.
Bij de latere vorken is de las veel dikker gemaakt. Het moet toch zijn dat het bij BMW ook is beginnen dagen, anders gaan ze toch geen update doen. De kans is waarschijnlijk bijzonder klein, maar je zal het maar voorhebben...

In mijn draadje over de verkoop van onze 650 dakar staan ook twee verwijzingen naar webpaginas die hierover handelen.

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... ar#p301359" onclick="window.open(this.href);return false;

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
J
Contacteer:

Bericht door J »

niet aan denken man. Compleet negeren.
Je kan dat toch niet voorspellen. We rijden hier allemaal sneller dan een lichaam kan verdragen moest er iets gebeuren.
Je hebt nu een 650 het enige dat je kan doen is visueel eens kijken, is er niets te zien, tja, rijden dan maar zeker.
't vollek va Gùùk red ùùk........
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Een beetje paranoia is dikwijls wel gezond, ik zou het toch ook weten moest ik een F650GS hebben, heb genoeg gezien.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
dakar74

Bericht door dakar74 »

tja, echt gerust ben ik nu niet meer. Ik rij er nu een jaar mee rond en beklaag mezelf al dat ik ooit op die site gekomen ben. Willen of niet dat spookt toch rond in je hoofd hoor.
Ik hoop echt dat het enkel US modellen zijn die dit hebben, ik zal de dekens er eens gaan afhalen in het kot :) en foto's nemen en dan met die foto's op avdrider.com vergelijken. Eerlijk gezegd zie ik weinig verschil tussen een probleem vork en een versterkte vork
One life, live it
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

dakar74 schreef:tja, echt gerust ben ik nu niet meer. Ik rij er nu een jaar mee rond en beklaag mezelf al dat ik ooit op die site gekomen ben. Willen of niet dat spookt toch rond in je hoofd hoor.
Ik hoop echt dat het enkel US modellen zijn die dit hebben, ik zal de dekens er eens gaan afhalen in het kot :) en foto's nemen en dan met die foto's op avdrider.com vergelijken. Eerlijk gezegd zie ik weinig verschil tussen een probleem vork en een versterkte vork
Dat verschil is er wel hoor, ook voor EU modellen. Ik heb hier nog twee pre 2004 vorkbenen liggen en die verschillen duidelijk van de versie die er nu op zit. Mocht ik van u zijn, ik kocht een degelijke dakar met die vork upgrade :clown:

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
J
Contacteer:

Bericht door J »

:lol: ja ja had het achteraf ook visueel en fysisch opgemerkt, maar ge het nu toch niet rap veranderen hoor. :clown:
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

J schreef::lol: ja ja had het achteraf ook visueel en fysisch opgemerkt, maar ge het nu toch niet rap veranderen hoor. :clown:
ge kunt misschien in 't vervolg schriftelijk ga schrijven ipv ge... :clown: :clown:
GS staat voor geil speelgoed
J
Contacteer:

Bericht door J »

zeg mennekes, 't zal gaaaaan jaaaa :roll:
Plaats reactie