Radarwaarschuwingssysteem Coyote

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

WimLT
Contacteer:

Radarwaarschuwingssysteem Coyote

Bericht door WimLT »

De enige verklikker voor vaste en mobiele radars in realtime voor motorrijders

Vermits het succes van dit systeem toch voor een deel ook afhangt van het aantal geregistreerde gebruikers, vraag ik mij af of er hier al iemand dat gebruikt ???

Niet echt de bedoeling om de "is dat wel wettelijk" of "hou u aan de snelheden dan moette dat niet kopen"-discussie weer op te starten, maar gewoon uit nieuwsgierigheid naar het succes (of niet) ervan. Tegenwoordig nog maar 149 € en daar heb je niet veel snelheidsmarge meer voor, hé :wink:

NOG MEER INFO
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Harald

Re: Radarwaarschuwingssysteem Coyote

Bericht door Harald »

Als ik het goed begrijp, is dat een GPS met voor elke flitspaal een waypoint.

Ik denk dat ge dan beter alle flitspaal locaties als waypoint in uw huidige GPS plaatst.
Op het www zijn voldoende sites waar ze allemaal op staan.
In deze wintermaanden een mooie bezigheid :grin:

Ik zie u niet rijden met 2 toestellen op uw stuur enkel om de flitspalen aan te duiden.
Of zie ik het verkeerd.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Het grote verschil is dat ook de mobiele in real-time worden gesignaleerd. De vaste zijn intussen een makkie :-P Daarbij zijn meer dan de helft daarvan gewoon lege dozen :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Harald

Bericht door Harald »

WimLT schreef:.......... Daarbij zijn meer dan de helft daarvan gewoon lege dozen :roll:
Leeg en niet leeg hé Wim.

Op ons grondgebied staan er 19 palen.
We hebben slechts 3 camera's. ( ma dat is meer dan genoeg )
Dus staan er altijd 16 palen "leeg "
De vraag is,wanneer steekt er een camera in en wanneer niet.

Anderzijds zijn er ook palen die nog moeten gehomologeerd worden.
Tot zolang dat niet is gebeurt, en er geen protocolacoord is afgeleverd door de ?????? dienst
zijn die palen natuurlijk ook leeg.
Daar is dan weer de vraag voor hoelang nog.

Gewoon effe ter info hé
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Harald schreef:Gewoon effe ter info hé
Graag meegenomen, maar 't feit blijft dat die mobilie veel "gevaarlijker" zijn :shaking:

dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

De Mini-Coyote is een geweldig apparaatje , het is duidelijk merkbaar dat er weer een groot aantal onder de kerstboom hebben gelegen, want na de eindejaarsperiode is het aantal verkenners frappant gestegen.
Sinds enkele wegen zijn de grote N-wegen ook opgenomen, altijd leuk om te weten dat er bv. 5 verkenners het laatste uur voor je uit hebben gereden, en niets opgemerkt hebben. Voor enkel vaste palen heb je genoeg met bv. een Inforad K1 of K'4, of de vaste op uw GPS, maar de gemeenschap die uitkijkt naar mobiele flitsers en die via GPRS doorstuurt naar ieder toestel, heeft nu wel definitief zijn lancering gemaakt.
In Frankrijk liggen de gebruikersaantal nog 10x hoger dan in België, het bezit en gebruik van het toestel is volledig legaal.
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Zou het niet mogelijk zijn een BMW MCVL vaandeltje aan de palen te hangen die "actief" zijn? Een extraatje voor de clubleden :grin:
Harald schreef:De vraag is,wanneer steekt er een camera in en wanneer niet.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

pvdk schreef:Zou het niet mogelijk zijn een BMW MCVL vaandeltje aan de palen te hangen die "actief" zijn? Een extraatje voor de clubleden :grin:
Vet plan 8-) :lol: :lol:

andrevh

Bericht door andrevh »

weet een paal staan en telkens er een camera in zit hangt iemand uit de geburen er een ballon aan............... :mrgreen:

groeten

andré
R 1250 GS '2021
K 100 basic '84
Harald

Bericht door Harald »

WimLT schreef:
pvdk schreef:Zou het niet mogelijk zijn een BMW MCVL vaandeltje aan de palen te hangen die "actief" zijn? Een extraatje voor de clubleden :grin:
Vet plan 8-) :lol: :lol:

In de begin periode dat de palen actief waren, kon men dat zien aan de hangsloten.
Zo hadden wij 19 palen en 3 camera's en .... 3 hangsloten.
Dus de paal waar een hangslot aan hing, was geladen....

Tot ze door hadden dat we rekende op die hangsloten....
plots was er geld om aan elke paal een hangslot te hangen,
en niet enkel bij ons, neen in heel ons Vlaanderen landje :twisted:
Piet Limbo

Bericht door Piet Limbo »

Mooi ding als het daadwerkelijk doet wat de aanbieder beloofd
Maar heeft al iemand ervaring hier mee ? en wat zijn de bevestigingsmogelijkheden ?
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Een vriend van mij zijn schoonbroer heeft het in zijn wagen. de persoon heeft nogal een zware voet. Dit toestel heeft hem al menig boete laten ontlopen.
Mijn vriend mocht het ondervinden toen ze laatst op de E40 plots een verwittiging kregen van een mobiele controle.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
mr.cool

Bericht door mr.cool »

Nog effe op reageren Heb er nu een klein jaartje ook ene en ben blij dat ik m op de moto ook mee kan nemen . Heb er eentje met bluetooth dus met een smh3 in mijn helm werkt dit echt perfect. Heb hem in een zakje voor mn iphone met velcro op mijn stuur en werkt perfect. Hoe meer mensen dit hebben hoe beter het werkt uiteraard. Heb reeds meerdere boetes bespaart hierdoor :roll: ik rij zeker niet supersnel op de openbare weg maar met de moto zit je al snel TE RAP dus :bom: Gewoon om maar efkes te melden dat dit wel degelijk een meerwaarde op menne moto is. Ik heb zelfs niet de rider kit voor de moto daar dit duurder is en ik het zo evengoed heb kunnen oplossen dus ...
live to ride / ride to live
jakke

Bericht door jakke »

Welkom op het forum en proficiat dat je zelfs, zo snel, de posts van 4 jaar geleden al hebt doorgelezen! 8-)
Veel geluk met de verklikker. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Even een kleine waarschuwing : er bestaan radardetector-detectors. De boete op het hebben van een radardetector of -verklikker is in NL al €420 (2013) en in F zelfs €1500. :shock:

... een gewaarschuwd mens ...
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Relax

Bericht door Relax »

Die verwittiging is niet nodig, de Coyote is geen radardetector en vandaar ook toegelaten hier. Het berust op de melding van andere gebruikers en is dus ongeveer hetzelfde principe als wat men doet bij Q-Music. Niks onwettigs aan.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Mil

Bericht door Mil »

Zelfs in Frankrijk...er is een certificaat bij dat verklaart dat jouw coyote conform is aan het decreet N°2012-3 van 4/2012
Ze raden ook aan van dat bij te hebben als je in Frankrijk rijdt.
Leven is het meervoud van lef...
poestexas

Bericht door poestexas »

Ik heb er één sinds een 3-tal jaar. Die heeft me inderdaad al wat geld opgebracht. Niet dat ik ook zo'n vlieger ben maar het is steeds op de stukken tussen 50 km/h en 70 km/h dat ze het mij vroeger steeds lapten.
De Coyote gebruik ik enkel in de wagen. Ik heb hem uitgeprobeerd op de motor maar op het scherm zie je dan niks door de lichtinval. Aangezien het nog om een ouder model gaat zit er geen BT op zodat dit geen optie is.
Het nieuwe model heb ik geprobeerd om te pairen met de BT van de moto en met de BT-module van de Autocom. Tevergeefs echter want ik krijg er geen beweging in. Tenzij ik iets verkeerd zou doen. Dan hoor ik het graag
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

poestexas schreef:Ik heb er één sinds een 3-tal jaar. Die heeft me inderdaad al wat geld opgebracht.

... bespaard, niet opgebracht. :wink:
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
GSMax

Bericht door GSMax »

Heb ook al sinds een jaar of 4 de mini Coyote. Vooral handig de dag van vandaag omdat men te pas en te onpas van die traject controles aan het plaatsen is. Heeft me in die 4 jaar idd al héél wat geld bespaard :mrgreen:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
lekkerweg

Bericht door lekkerweg »

In Frankrijk geeft de Franse Coyote niet de exacte positie van de (mobiele) flitser aan, maar een "zone de danger", meerdere km's waar een flitser kán staan.
Buitenlandse apparatuur zouden middels fabrieksupdates alleen die zones mogen aangeven.
De boete van €1500,00 is voor apparatuur die preciese locaties aangeven.
Als je een digitaal snelheidsmetingbord ziet staan, volgt er veelal verderop een vaste flitser.
Ook in Frankrijk meer en meer trajectcontrole.
GSMax

Bericht door GSMax »

lekkerweg schreef:In Frankrijk geeft de Franse Coyote niet de exacte positie van de (mobiele) flitser aan, maar een "zone de danger", meerdere km's waar een flitser kán staan.
Buitenlandse apparatuur zouden middels fabrieksupdates alleen die zones mogen aangeven.
Meestal is dat een 3-tal kms. 3 km aan opgegeven snelheid is geen opgave hé, en daarna terug de gas er op :lol:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Harald

Bericht door Harald »

GSMax schreef:
lekkerweg schreef:In Frankrijk geeft de Franse Coyote niet de exacte positie van de (mobiele) flitser aan, maar een "zone de danger", meerdere km's waar een flitser kán staan.
Meestal is dat een 3-tal kms. 3 km aan opgegeven snelheid is geen opgave hé, en daarna terug de gas er op :lol:
Waarom kan dat niet langer dan die 3 KM.
Dan staat m'n stom dat ze nog meer controleren, trajectcontrole en binnenkort, controle op snelheid van uit de lucht.
Moest iedereen zich nu is 1 maand aan de snelheidscontrole houden hé .... ze verkopen de helft van de flitspalen aan Afrika, zoals al de rest van ons oud ijzer ;-)
MidlifeCruise

Bericht door MidlifeCruise »

Zelfs geen 3Km want de vaste paal staat op de "R" van DANGER :mrgreen:

Ben net terug van La Douce France (otto weliswaar) en er is wel heel veel controle de laatste maanden.
Ze werken heel graag met hun radarpistool, gisteren nog 2 keer...

Met de moto zijn het vooral de inhaal maneuvers, als er dan just een paleke staat, voor de rest ben ook ik meer dan Heilig...
Just call me Luc
Mil

Bericht door Mil »

Harald schreef:
GSMax schreef:
Waarom kan dat niet langer dan die 3 KM.
Dan staat m'n stom dat ze nog meer controleren, trajectcontrole en binnenkort, controle op snelheid van uit de lucht.
Moest iedereen zich nu is 1 maand aan de snelheidscontrole houden hé .... ze verkopen de helft van de flitspalen aan Afrika, zoals al de rest van ons oud ijzer ;-)
Kan ik inkomen, maar dat ze dan eerst beginnen met die absurde toegelaten snelheden te herbekijken.
In vijf op de tien gevallen is het enkel om poen te pakken...
Leven is het meervoud van lef...
Plaats reactie