kan ik daar iets mee ?
Moderator: GVN
kan ik daar iets mee ?
Hallo,
Gisteren reed ik met m'n schoonzoon achter een Amerikaanse Ford pick-up met 2 personen in en die gooiden 2 lege broodzakken en een blik cola in de berm .
Nu is mijn vraag of ik met hun nr-plaat en type voertuig een klacht kan indienen bij de politie ? of is dit enkel een hoop papierwerk waar niets word mee aangevangen ?
Alvast bedankt ,
Daniel
Gisteren reed ik met m'n schoonzoon achter een Amerikaanse Ford pick-up met 2 personen in en die gooiden 2 lege broodzakken en een blik cola in de berm .
Nu is mijn vraag of ik met hun nr-plaat en type voertuig een klacht kan indienen bij de politie ? of is dit enkel een hoop papierwerk waar niets word mee aangevangen ?
Alvast bedankt ,
Daniel
toetindendroai
R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
Re: kan ik daar iets mee ?
Ik kan u de raad geven om daadwerkelijk melding te maken van dit sluikstorten.
Op sluikstorten staan vrij dure boetes.
Sommige gemeenten gebruiken de GAS wetgeving.
Deze hanteren dan een prijs voor de opruimwerken alsook
een administratieve kost.
Indien je geen tijd wil verspillen met een lange wachttijd op het commissariaat,
kan het nuttig zijn om even op de site van de betrokken politiezone te gaan kijken.
Daar is meestal een on-line loket, alwaar je kan melden wat je gezien hebt.
Vergeet zeker niet om de n° plaat en type voertuig te vermelden, alsook het juiste uur en datum
en de juiste plaats lokatie.
Er moetsen er meer zijn die deze dingen melden, onze wegen zouden er wat properder bij liggen en het milleu zou er wel bij varen
Op sluikstorten staan vrij dure boetes.
Sommige gemeenten gebruiken de GAS wetgeving.
Deze hanteren dan een prijs voor de opruimwerken alsook
een administratieve kost.
Indien je geen tijd wil verspillen met een lange wachttijd op het commissariaat,
kan het nuttig zijn om even op de site van de betrokken politiezone te gaan kijken.
Daar is meestal een on-line loket, alwaar je kan melden wat je gezien hebt.
Vergeet zeker niet om de n° plaat en type voertuig te vermelden, alsook het juiste uur en datum
en de juiste plaats lokatie.
Er moetsen er meer zijn die deze dingen melden, onze wegen zouden er wat properder bij liggen en het milleu zou er wel bij varen
-
Relax
Alles wat Harald schreef, klopt natuurlijk, maar ik vrees een beetje voor het verdere verloop:
gezien de aangever geen politieman of een gemachtigd ambtenaar is, is er geen sprake van vaststellingen en dus ook niet van bewijswaarde.
Betrokkenen zullen moeten verhoord worden en als zij ontkennen, valt de ganse handel gewoon stil, gezien de woord-tegen-woord situatie.
En voor men gaat gillen dat dit niet kan: wees blij, zo niet zo eender je eender wat kunnen aanwrijven, gewoon om je een loer te draaien. Dus zonder getuigen: jammer, maar helaas.
gezien de aangever geen politieman of een gemachtigd ambtenaar is, is er geen sprake van vaststellingen en dus ook niet van bewijswaarde.
Betrokkenen zullen moeten verhoord worden en als zij ontkennen, valt de ganse handel gewoon stil, gezien de woord-tegen-woord situatie.
En voor men gaat gillen dat dit niet kan: wees blij, zo niet zo eender je eender wat kunnen aanwrijven, gewoon om je een loer te draaien. Dus zonder getuigen: jammer, maar helaas.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
GS1995
.
Laatst gewijzigd door GS1995 op 08 mar 2010, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
-
Relax
Ik ken de theorie en trachtte dit in praktisch Nl om te zetten.
En ik zeg jou dat als de éne zegt dat de andere iets uit de wagen gooide en de ander zegt dat dit niet waar is, er geseponeerd wordt, zeker als er geen rechtstreeks aantoonbare schade is.
En ik zeg je ook dat nagenoeg alle PV's, waar voorheen geen afhandeling via GAS was, werden geseponeerd. Prioriteiten, weet je wel.
Op een broodzak kan je ook vingerafdrukken opnemen, net als op een blikje, maar, als je al wat redelijks vind, dan zijn die meestal erg fragmentarisch.
Wat volgens mij het meeste effect zal hebben en het enige waarop we kunnen rekenen, is het schrikeffect. Wordt maar 'ns plots uitgenodigd op het politiekantoor omwille van je zwier-maar-lekker-weg-gedrag...
En ik zeg jou dat als de éne zegt dat de andere iets uit de wagen gooide en de ander zegt dat dit niet waar is, er geseponeerd wordt, zeker als er geen rechtstreeks aantoonbare schade is.
En ik zeg je ook dat nagenoeg alle PV's, waar voorheen geen afhandeling via GAS was, werden geseponeerd. Prioriteiten, weet je wel.
Op een broodzak kan je ook vingerafdrukken opnemen, net als op een blikje, maar, als je al wat redelijks vind, dan zijn die meestal erg fragmentarisch.
Wat volgens mij het meeste effect zal hebben en het enige waarop we kunnen rekenen, is het schrikeffect. Wordt maar 'ns plots uitgenodigd op het politiekantoor omwille van je zwier-maar-lekker-weg-gedrag...
Als ik zeker was dat er iets mee gebeurd en ik na het indienen van een klacht die goed geargumenteerd is en verder gerust gelaten word zou ik het direct doen ..... de politie Brugge heeft inderdaad een online klachten desk waarbij ik mij eerst moet identificeren aan de hand van sis-kaart , rijksregisternr en identiteitskaart
ik ga er nog eerst een nachtje over slapen
bedankt voor jullie raad mannen
toetindendroai
R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
-
GS1995
.
Laatst gewijzigd door GS1995 op 08 mar 2010, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
Bij ons kan je bijna niet meer gaan wandelen zonder allerlei troep tegen te komen. Alles wordt gewoon uit het raam gekieperd. Enkele maanden geleden onze hond zijn kussen van zijn poten open van glas. Er kan niet hard genoeg opgetreden worden tegen sluikstorters.
-
Relax
Neen. Ja.GS1995 schreef:Relax schreef:En ik zeg jou dat als de éne zegt dat de andere iets uit de wagen gooide en de ander zegt dat dit niet waar is, er geseponeerd wordt, zeker als er geen rechtstreeks aantoonbare schade is.Je zegt dat "er wordt geseponeerd", zonder meer. Ken jij dan het seponeringsbeleid van alle Parketten, van elke individuele substituut?Relax schreef:En ik zeg je ook dat nagenoeg alle PV's, waar voorheen geen afhandeling via GAS was, werden geseponeerd. Prioriteiten, weet je wel.
Mag ik vinden dat je iets te veel zegt?
Ik geef mijn mening, niet het standpunt van één of meerdere parketten of deskundige, maar ik steek m'n hand in 't vuur dat het overgrote deel seponeert als een burger iets aangeeft over een andere burger en waar geen bewijzen voor zijn. En "Geloofwaardigheid" is géén sterk argument. Op wat baseert een rechter zich dan? Op het aanzien der betrokkenen, het uitzicht, de maatschappelijke positie, z'n kledij,... Gaat ie een eind mee komen, qua geloofwaardigheid.
De milleu ambtenaar van de gemeente of stad kan je ook altijd inlichten van deze zaak.
Deze is in princippe ook gemachtigd om een pV op te stellen.
Deze is in princippe ook gemachtigd om een pV op te stellen.
-
mecapuet
Hier zit het, als ge ne rare kwiet tegen hebt, komt die u wel eens opzoeken...kunt ge nog eens klacht neer leggen...danielGS schreef:Als ik zeker was dat er iets mee gebeurd en ik na het indienen van een klacht die goed geargumenteerd is en verder gerust gelaten word zou ik het direct doen ..... de politie Brugge heeft inderdaad een online klachten desk waarbij ik mij eerst moet identificeren aan de hand van sis-kaart , rijksregisternr en identiteitskaartik ga er nog eerst een nachtje over slapen
![]()
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Ik heb het ooit eens anders gedaan, en daar had ik blijkbaar een zeer doeltreffende effect mee bereikt. Ik stond in de file, en trachtte met de motor er tussendoor te laveren. Een paar auto's voor mij gooit er ene zijn blik coke light uit de venster, zonder scrupules. Ik stop de motor achter dat voertuig, stap af, raap het blik op, klop even op de venster waarna die man onwetend zijn raampje een stukje opendraait. Ik werp het blik terug naar binnen en zeg "M'nheer, punt 1) de straat is geen vuilbak en punt 2) als je dan toch vindt dat het een vuilbak moet zijn, kijk dan eens in je spiegel voor je wat uit het raam kiepert."
De man in kwestie wist niet waar hij het had, en had dit niet verwacht. Wat er nadien met het blikje is gebeurd, kan ik alleen maar raden, of het effect dus langdurig is geweest, moet ik als antwoord schuldig blijven.
Om tot de essentie van de poster te komen, wettelijk kan je dit doorgeven, maar ik deel de mening van anderen, er is gewoonweg geen personeel om aan zulke zaken gevolg te geven, ik vrees dan ook dat er nooit PV wordt opgemaakt of er uberhaupt sprake zal zijn van een ondervraging en verbalisering.
Nog straffer: In 2005 reed ik de afrit 23 af op de E313 om 8 uur in de avond. Voor mij rijdt een Jetta (oud model). De persoon zwaait in de bocht zijn raam open en gooit een vuilzak buiten (type GB draagzakje) met daarin wat attributen. Dat zakje vangt wind, waait een stukje van het wekdek op en net op dat moment zit ik op die lijn in de bocht. Ik ga met het voorwiel over het zakje, dat wordt naar binnen getrokken en (zal later blijken) een samengedrukt blik jupiler zet zit vast tussen spatbord en voorband, wiel blokkeert op hellingshoek en ik maak een licht schuivertje.
Man was ondertussen al lang weg... Geen tegenpartij, geen nummerplaat. Auto achter mij helpt me mijn motor rechtzetten en ik bel de politie Zone Geel. Het antwoord daar aan de telefoon "Mijnheer heeft zeker te snel gereden en wil nu aanspraak maken op zwerfvuil, we kennen dat allemaal wel"... Na een lange discussie sturen ze toch een patrouille voor vaststelling. We zijn 2010, nooit wat van gehoord... ondanks het zakje tussen het voorwiel zat geklemd met het blik en andere dingen er in... niet hard kunnen maken maar wel voor 500 euro schade zelf kunnen herstellen.
De man in kwestie wist niet waar hij het had, en had dit niet verwacht. Wat er nadien met het blikje is gebeurd, kan ik alleen maar raden, of het effect dus langdurig is geweest, moet ik als antwoord schuldig blijven.
Om tot de essentie van de poster te komen, wettelijk kan je dit doorgeven, maar ik deel de mening van anderen, er is gewoonweg geen personeel om aan zulke zaken gevolg te geven, ik vrees dan ook dat er nooit PV wordt opgemaakt of er uberhaupt sprake zal zijn van een ondervraging en verbalisering.
Nog straffer: In 2005 reed ik de afrit 23 af op de E313 om 8 uur in de avond. Voor mij rijdt een Jetta (oud model). De persoon zwaait in de bocht zijn raam open en gooit een vuilzak buiten (type GB draagzakje) met daarin wat attributen. Dat zakje vangt wind, waait een stukje van het wekdek op en net op dat moment zit ik op die lijn in de bocht. Ik ga met het voorwiel over het zakje, dat wordt naar binnen getrokken en (zal later blijken) een samengedrukt blik jupiler zet zit vast tussen spatbord en voorband, wiel blokkeert op hellingshoek en ik maak een licht schuivertje.
Man was ondertussen al lang weg... Geen tegenpartij, geen nummerplaat. Auto achter mij helpt me mijn motor rechtzetten en ik bel de politie Zone Geel. Het antwoord daar aan de telefoon "Mijnheer heeft zeker te snel gereden en wil nu aanspraak maken op zwerfvuil, we kennen dat allemaal wel"... Na een lange discussie sturen ze toch een patrouille voor vaststelling. We zijn 2010, nooit wat van gehoord... ondanks het zakje tussen het voorwiel zat geklemd met het blik en andere dingen er in... niet hard kunnen maken maar wel voor 500 euro schade zelf kunnen herstellen.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
-
hla
- Contacteer:
Ooit met de auto een zot tegen gekomen.
Zigzag, rechts voorbij over de parking, door het rood licht naar rechts af slaat.
Plak genoteerd, auto, datum, uur.
Aangegeven aan de rijkswacht (is dus al een paar jaar geleden!)
Eerst mijn verhaal gedaan.
"Dat mag niet, is een schande, zullen daar iets proberen tegen te doen" was de reactie.
Toen de gegevens doorgegeven.
"Aha, maar ja, dat plak kennen we, daar kunnen we niets tegen doen!".
Mijn vraag: "politiek beschermd? Van Adel? of wat?"
Antwoord: "Neen, maar die moeten we wekelijks aanspreken, en dat helpt allemaal niet. Dat heeft geen zin, die trekt zich daar toch niets van aan.
Is een sociaal geval, heeft geen geld of bezittingen, dus kunnen we hem toch niets aanrekenen
"
Had ik geweten wie het was, dan had hij minstens 4 platte banden gehad!
Zijn naam en adres wilden ze me niet doorgeven, dus is er geen gevolg aan gegeven
Heb er verder niets van gehoord.
Zigzag, rechts voorbij over de parking, door het rood licht naar rechts af slaat.
Plak genoteerd, auto, datum, uur.
Aangegeven aan de rijkswacht (is dus al een paar jaar geleden!)
Eerst mijn verhaal gedaan.
"Dat mag niet, is een schande, zullen daar iets proberen tegen te doen" was de reactie.
Toen de gegevens doorgegeven.
"Aha, maar ja, dat plak kennen we, daar kunnen we niets tegen doen!".
Mijn vraag: "politiek beschermd? Van Adel? of wat?"
Antwoord: "Neen, maar die moeten we wekelijks aanspreken, en dat helpt allemaal niet. Dat heeft geen zin, die trekt zich daar toch niets van aan.
Is een sociaal geval, heeft geen geld of bezittingen, dus kunnen we hem toch niets aanrekenen
Had ik geweten wie het was, dan had hij minstens 4 platte banden gehad!
Zijn naam en adres wilden ze me niet doorgeven, dus is er geen gevolg aan gegeven
Heb er verder niets van gehoord.
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
-
Jo De Paepe
Yep,
Ooit ook zoiets tegengekomen ,
Rij met de RangeRover richting Diksmuide op een 2vaksbaan .
Blijkbaar niet snel genoeg voor de auto achter mij en die gaat me links vorbij over de volle witte lijn en een gearceerde middenberm.
In die middenstrook ligt vanalles en nog wat . Een grote kei vliegt los door de voorruit. Een gat en een mooie ster.
Ik ga achter die wagen aan en wat verder staat hij voor de lichten. Ik stap uit en spreek de de bestuurder aan .
Zijn antwoord was:" en wat wil je dat ik daaraan nu doe, je moet maar niet in mijn weg rijden ,ik ben aan het werken"
Naar de rijkswacht van Keiem , what's in a name, en aangifte gaan doen.
Antwoord was : Meneer als die kei niet van die auto gevallen is ,kunnen we daar niets aan doen
anders is dat verlies van lading en dan kunnen we PV opstellen.
Je zal zelf maar voor de kosten moeten opdraaien.Dag meneer.
En daar sta je dan met 1000 euro schade door een onnozelaar die een plaatske opgeschoven is
Ooit ook zoiets tegengekomen ,
Rij met de RangeRover richting Diksmuide op een 2vaksbaan .
Blijkbaar niet snel genoeg voor de auto achter mij en die gaat me links vorbij over de volle witte lijn en een gearceerde middenberm.
In die middenstrook ligt vanalles en nog wat . Een grote kei vliegt los door de voorruit. Een gat en een mooie ster.
Ik ga achter die wagen aan en wat verder staat hij voor de lichten. Ik stap uit en spreek de de bestuurder aan .
Zijn antwoord was:" en wat wil je dat ik daaraan nu doe, je moet maar niet in mijn weg rijden ,ik ben aan het werken"
Naar de rijkswacht van Keiem , what's in a name, en aangifte gaan doen.
Antwoord was : Meneer als die kei niet van die auto gevallen is ,kunnen we daar niets aan doen
Je zal zelf maar voor de kosten moeten opdraaien.Dag meneer.
En daar sta je dan met 1000 euro schade door een onnozelaar die een plaatske opgeschoven is
Een 10-tal jaren geleden op de E 314 in Genk.Er was een nieuwe teerlaag met grind aangebracht.Snelheid beperkt tot 50km en ik braaf aan die snelheid gereden(pas boete voor te snel rijden betaalt).
Een pipo die gehaast was vliegt me op de afrit tegen een waanzinnige snelheid voorbij.Het gevolg:grote ster in de voorruit en glas van koplamp kapot.Iets verder door claxonneren die man laten stoppen en hem beleeft duidelijk gemaakt welke schade ik had.
Ik werd afgesnauwd dat ik hem maar niet moest opgehouden hebben.
Gelukkig had ik 3 vrienden bij me in de wagen die alles van dichtbij meegemaakt hadden en zijn nummer genoteerd hadden.
Met deze gegevens naar verzekering gegaan en (de makelaar raadde het af) naar de rechter gestapt(via verzekering).
Het oordeel: DIT HOORT BIJ HET RISICO VAN RIJDEN OP DE OPENBARE WEG
De volgende keer niets zeggen en achter een vrachtwagen rijden met zand of puin en deze ervoor laten opdraaien.
Een pipo die gehaast was vliegt me op de afrit tegen een waanzinnige snelheid voorbij.Het gevolg:grote ster in de voorruit en glas van koplamp kapot.Iets verder door claxonneren die man laten stoppen en hem beleeft duidelijk gemaakt welke schade ik had.
Ik werd afgesnauwd dat ik hem maar niet moest opgehouden hebben.
Gelukkig had ik 3 vrienden bij me in de wagen die alles van dichtbij meegemaakt hadden en zijn nummer genoteerd hadden.
Met deze gegevens naar verzekering gegaan en (de makelaar raadde het af) naar de rechter gestapt(via verzekering).
Het oordeel: DIT HOORT BIJ HET RISICO VAN RIJDEN OP DE OPENBARE WEG
De volgende keer niets zeggen en achter een vrachtwagen rijden met zand of puin en deze ervoor laten opdraaien.
-
Domi
Zwerfvuil.......ik heb op mijn werk (opvoeder met volwassennen met een mentale beperking) in het kader van begeleid werk ( een initiatief zodoende deze mensen onbezoldigd kunnen gaan "werken", wat hun eigenwaarde enorm opkrikt, en ook maatschappelijk gezien een vorm van integratie is, zo werken een 7 personen van de 15 in onze voorziening wekelijks minimum 2 a 3 uur tot grote voldoening ook van de werkgever) zo ben ik 6 jaar geleden na een cursus in Gent over begeleid werk op het idee gekomen om met onze gasten de ruime omgeving rond onze voorziening, ongeveer een 6 tal kilometers straat; met grachtkanten vrij van zwerfvuil te houden, hiervoor kregen we via de groendienst van de gemeente, die zich onmiddelijk en enthousiast achter ons project schaarden, een stootkar, klemmetjes (of hoe noem je zo'n grijpertjes aan een steel?), prikstokken, fluo hesjes, werkhandschoenen en vuilzakken, die indien vol afgezet worden aan een plaatselijk gemeentelijke depot van de groendienst die langsheen ons parcours gelegen is.
Wel nu na 6 jaar halen wij gemiddeld elke week, we gaan elke woensdagnamiddag en vrijdagvoormiddag, indien de weersomstandigheden het toelaten, ongeveer 2 a 3 grote grijze vuilzakken op, dus dat wil zeggen, na elke ronde die we doen ligt er in prinsipe niets meer, 2 dagen erna, terug minstens een volle zak, meestal blikjes Jupiller, Cara Pils, Red-Bull, Cola-Light en gewone Cola, ook de plastic zakjes van de slager, bakker zijn zéér populair, hierin deponeert men zijn dagelijkse afval en deponeert men die vanuit de wagen in de grachtkanten, zo spaart men de kost van vuilzakken uit.
Dus wanneer we op pad zijn met onze ploeg krijgen we vaak lovende reacties van de mensen, waarop ik meestal antwoord, wie zijn nu de mensen met een mentale beperking, diegenen die het l wegsmijten, of diegene die het verwijderen ???
Ook doen wij jaarlijks een keer of 2 met enkele"milieubewuste buren" een zwerfvuilactie hier in"Den Boskant", gewoon omdat ik me enorm kan ergeren in deze vorm van sluikstorten die meer en meer voorkomt, wanneer ik om de 2 dagen ga lopen (jaja, ben gestopt met roken sinds een 7 tal maanden, en train nu wekelijks zo een 40 a 50 kilometers)en echt, overal, langs onze mooie landwegen, fietspaden, dijken hier in de streek vind je geen plekje meer dat niet bezoedeld is door allerhande zwerfvuil, echt geef hier zware straffen op, laat scholen ééns een zwerfvuilactie doen, om ook de jeugd een beetje bewust te maken van dit probleem, niet dat ik extreem groen ben hoor, maar een onbezoedeld uitzicht op de natuur is o zo mooi.
Frank
Wel nu na 6 jaar halen wij gemiddeld elke week, we gaan elke woensdagnamiddag en vrijdagvoormiddag, indien de weersomstandigheden het toelaten, ongeveer 2 a 3 grote grijze vuilzakken op, dus dat wil zeggen, na elke ronde die we doen ligt er in prinsipe niets meer, 2 dagen erna, terug minstens een volle zak, meestal blikjes Jupiller, Cara Pils, Red-Bull, Cola-Light en gewone Cola, ook de plastic zakjes van de slager, bakker zijn zéér populair, hierin deponeert men zijn dagelijkse afval en deponeert men die vanuit de wagen in de grachtkanten, zo spaart men de kost van vuilzakken uit.
Dus wanneer we op pad zijn met onze ploeg krijgen we vaak lovende reacties van de mensen, waarop ik meestal antwoord, wie zijn nu de mensen met een mentale beperking, diegenen die het l wegsmijten, of diegene die het verwijderen ???
Ook doen wij jaarlijks een keer of 2 met enkele"milieubewuste buren" een zwerfvuilactie hier in"Den Boskant", gewoon omdat ik me enorm kan ergeren in deze vorm van sluikstorten die meer en meer voorkomt, wanneer ik om de 2 dagen ga lopen (jaja, ben gestopt met roken sinds een 7 tal maanden, en train nu wekelijks zo een 40 a 50 kilometers)en echt, overal, langs onze mooie landwegen, fietspaden, dijken hier in de streek vind je geen plekje meer dat niet bezoedeld is door allerhande zwerfvuil, echt geef hier zware straffen op, laat scholen ééns een zwerfvuilactie doen, om ook de jeugd een beetje bewust te maken van dit probleem, niet dat ik extreem groen ben hoor, maar een onbezoedeld uitzicht op de natuur is o zo mooi.
Frank
Een held is iemand die domme dingen doet met een goede afloop.
ik heb 2 weken terug de propere samaritaan gespeeld
....in onze straat (landweg) lagen sedert een tweetal weken 3 oude wasmanden , een plastieken hor (hier noemt dat een zaloezie) en houten stoel .Ik heb deze opgeraapt en bij ons in de container gestopt
naar het containerpark moet ik het niet brengen want dan moet ik er nog voor betalen 
toetindendroai
R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
Belleke naar de politie, die komt ter plaatse.danielGS schreef:ik heb 2 weken terug de propere samaritaan gespeeld....in onze straat (landweg) lagen sedert een tweetal weken 3 oude wasmanden , een plastieken hor (hier noemt dat een zaloezie) en houten stoel .Ik heb deze opgeraapt en bij ons in de container gestopt
naar het containerpark moet ik het niet brengen want dan moet ik er nog voor betalen
Stelt sluikstort vast.
Ongekende dader.
Op hun beurt belleke naar de gemeente.
Die ruimen dat op, kosten voor de gemeenschap.
-
pvde
- Contacteer:
Harald schreef:Belleke naar de politie, die komt ter plaatse.danielGS schreef:ik heb 2 weken terug de propere samaritaan gespeeld....in onze straat (landweg) lagen sedert een tweetal weken 3 oude wasmanden , een plastieken hor (hier noemt dat een zaloezie) en houten stoel .Ik heb deze opgeraapt en bij ons in de container gestopt
Stelt sluikstort vast.
Ongekende dader.
Makkelijk om zelf gratis van al je rommel af te geraken
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
En dan komen we vanzelf op de cruciale vraag: " Waarom moet dat in godsnaam geld kosten ?" Indien dat idd gratis was, waren we allang verlost van sluikstorten.pvde schreef:Makkelijk om zelf gratis van al je rommel af te geraken![]()
Dat zag je hier in Brecht heel goed. Eerst waren de containerparken gratis en het zwerfvuil was gaandeweg praktisch onbestaande. Toen begonnen ze er geld voor te vragen en het zwerfvuil was even snel weer terug. Heeft daar intussen iemand lessen uit getrokken ?

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Een tiental jaar geleden stel ik vast dat op een bepaald punt van mijn jogging-ronde, vier grijze vuilniszakken in een sloot gedeponeerd zijn. Een belleke naar de politie om sluikstorten aan te geven! Keurig alles laten noteren. Een dag of vijf later belde de gemeente mij op om mij te bedanken voor het aangeven van het sluikstort. Men had de boel netjes komen opruimen en de sluikstorter laten vervolgen!! Er werden namelijk genoeg aanwijzingen tussen het vuilnis gevonden waardoor de dader van het sluikstort kon geïdentficeerd worden!Harald schreef:Belleke naar de politie, die komt ter plaatse.danielGS schreef:ik heb 2 weken terug de propere samaritaan gespeeld....in onze straat (landweg) lagen sedert een tweetal weken 3 oude wasmanden , een plastieken hor (hier noemt dat een zaloezie) en houten stoel .Ik heb deze opgeraapt en bij ons in de container gestopt
Stelt sluikstort vast.
Ongekende dader.
Ik verzeker U dat mij dat toch wel deugd deed!
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black