Lifetime Update : nieuwe versie CN 2010.30 beschikbaar
Moderator: GVN
Re: Lifetime Update : nieuwe versie CN 2010.30 beschikbaar
Hallo,
Sedert oktober 2009 heb ik dus ook een lifetime update voor mijn zumo. Ondertussen drie updates achter de rug (dit niet geheel zonder moeite vanwege administrator rechten en dergelijke meer, maar dit geheel ter zijde).
Oorspronkelijk ben ik gestart met citynavigator 2008.
Dan kwamen de updates:2010.10, 2010.20 en 2010.30.
Als ik Mapsource open en kijk naar het te selecteren product (linksboven) dan zie ik 2008, 2010.20 en 2010.30 staan.
van 2010.10 is er geen spoor.
Moeten die allemaal blijven staan of heb ik voldoende met 2010.30?
bij kaartproducten beheren zie ik hetzelfde maar bij ontgrendelbare regios staat de 2010 update (ik veronderstel 2010.10) als niet geinstalleerd. selecteer ik toevoegen en voer ik de ontgrendelings code in, dan installeert hij niets. iemand enig idee wat hier mis gaat?
groeten, Bart
Sedert oktober 2009 heb ik dus ook een lifetime update voor mijn zumo. Ondertussen drie updates achter de rug (dit niet geheel zonder moeite vanwege administrator rechten en dergelijke meer, maar dit geheel ter zijde).
Oorspronkelijk ben ik gestart met citynavigator 2008.
Dan kwamen de updates:2010.10, 2010.20 en 2010.30.
Als ik Mapsource open en kijk naar het te selecteren product (linksboven) dan zie ik 2008, 2010.20 en 2010.30 staan.
van 2010.10 is er geen spoor.
Moeten die allemaal blijven staan of heb ik voldoende met 2010.30?
bij kaartproducten beheren zie ik hetzelfde maar bij ontgrendelbare regios staat de 2010 update (ik veronderstel 2010.10) als niet geinstalleerd. selecteer ik toevoegen en voer ik de ontgrendelings code in, dan installeert hij niets. iemand enig idee wat hier mis gaat?
groeten, Bart
greetzzz, bart
2010.10 zal tijdens de updateprocedure een andere kaart 'vervangen' hebben. Dit was een major update, een jaarlijks nieuwe kaart. (zit nu nog bij nieuwe geleverde toestellen) De versies .20 en .30 zijn in feite minor updates van versie 13 (2010) en komen zelfs niet uit op dvd.
Als je persoonlijk geen behoefte hebt aan de oudere kaarten, kan je die best verwijderen. Ze nemen alleen maar plaats in op de computer. In het onderdeel "programma's" kan je die gerust verwijderen en zorg ervoor dat alleen 2010.30 blijft staan. Eventuele ontgrendelcodes kan je laten staan, die blijven in het register achter.
Als je persoonlijk geen behoefte hebt aan de oudere kaarten, kan je die best verwijderen. Ze nemen alleen maar plaats in op de computer. In het onderdeel "programma's" kan je die gerust verwijderen en zorg ervoor dat alleen 2010.30 blijft staan. Eventuele ontgrendelcodes kan je laten staan, die blijven in het register achter.
dikken schreef:Als ik Mapsource open en kijk naar het te selecteren product (linksboven) dan zie ik 2008, 2010.20 en 2010.30 staan. van 2010.10 is er geen spoor. Moeten die allemaal blijven staan of heb ik voldoende met 2010.30? bij kaartproducten beheren zie ik hetzelfde maar bij ontgrendelbare regios staat de 2010 update (ik veronderstel 2010.10) als niet geinstalleerd. selecteer ik toevoegen en voer ik de ontgrendelings code in, dan installeert hij niets. iemand enig idee wat hier mis gaat? groeten, Bart
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Ben ik juist als ik beweer dat een "update" bij Garmin eigenlijk gewoon een volledig nieuwe installatie is ? Daarom ook dat die zogenaamde upgrades zoveel tijd in beslag nemen ? Een normale update bij eender welk ander programma zijn slechts enkele punten verbeteren en/of toevoegen, maar hier download je telkens weer een geheel nieuwe boterham !pvdk schreef:2010.10 zal tijdens de updateprocedure een andere kaart 'vervangen' hebben. Dit was een major update, een jaarlijks nieuwe kaart. (zit nu nog bij nieuwe geleverde toestellen) De versies .20 en .30 zijn in feite minor updates van versie 13 (2010) en komen zelfs niet uit op dvd.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

yepWimLT schreef:Ben ik juist als ik beweer dat een "update" bij Garmin eigenlijk gewoon een volledig nieuwe installatie is ? .. hier download je telkens weer een geheel nieuwe boterham
Inderdaad Wim, zelfs een minor update is het ganse pakket (dus alle kaarten). Daarom de grote bestanden. Ach wat is 4 GB nu nog 
Da's soms genoeg om de downloadlimiet van Telenet te overschrijden, met twee gevolgen : a) trager internet (maar daar valt mee te leven) en b) een mopperende puberdochterpvdk schreef:Ach wat is 4 GB nu nog
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
p@rick schreef:Da's soms genoeg om de downloadlimiet van Telenet te overschrijdenpvdk schreef:Ach wat is 4 GB nu nog
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Nee, bij mij is't vanaf vandaag al terug à volontéWimLT schreef:p@rick schreef:Da's soms genoeg om de downloadlimiet van Telenet te overschrijdenpvdk schreef:Ach wat is 4 GB nu nogGij ook van jan. Morgen terug op volle capaciteit
Greetz,
P@trick
P@trick
Straf, ik heb standaard 100GB trafiek op mijn DSL lijn. Nog nooit tegen de limiet aangelopen ondanks de vele trafiek.
Ben op dat punt wreed content van mijn provider. Geen poorten geblokeerd, alle servers zijn mogelijk en voldoende capaciteit en goede upstream van 1 Mbit en 12 Mbit down. Misschien niet het aller snelste product maar zeker een goed geheel.
Ben op dat punt wreed content van mijn provider. Geen poorten geblokeerd, alle servers zijn mogelijk en voldoende capaciteit en goede upstream van 1 Mbit en 12 Mbit down. Misschien niet het aller snelste product maar zeker een goed geheel.
-
bougimain
- Contacteer:
Bij nachtsurfen bij Telenet telt je internetverkeer tussen 24 uur 's avonds en 10 uur 's morgens maar voor 50%. 's Nachts kun je dus twee keer zoveel data versturen en ontvangen, dit zijn de uren waar je aan de helft van je limiet dwnl dus haal je dan film van 2 gig binnen tussen 00.00 en 10.00u wordt maar de helft gerekend dus 1 gig!
Bougimain
Bougimain
p@rick schreef:Da's soms genoeg om de downloadlimiet van Telenet te overschrijden, met twee gevolgen : a) trager internet (maar daar valt mee te leven) en b) een mopperende puberdochterpvdk schreef:Ach wat is 4 GB nu nog
Heb ik ook tussen 12 en 8 uur. Maar ik geloof dat bij TN de max 60GB is. En dat is pover gezien de snelheid.
Je zal denkelijk wel volume kunnen bijkopen.
Trouwens om een groot bestand zoals kaarten zoals die van Garmin binnen te halen, gebruik je best hun downloadmanager. Je kan met andere woorden de download steeds onderbreken. Zelfs de PC uitschakelen, de manager pikt gewoon terug in waar je stopte op voorwaarde dat je het tijdelijk bestand niet wist. En met de juiste downloadmanagers die voor het OS te verkrijgen zijn, kan je zelfs de download op een bepaald uur plannen. En dus inderdaad gebruik maken van de 50% regel. Ik heb een plugin in firefox die zelf op een bepaald uur start, het geheel download en daarna de PC afsluit als ik dat wens.
Je zal denkelijk wel volume kunnen bijkopen.
Trouwens om een groot bestand zoals kaarten zoals die van Garmin binnen te halen, gebruik je best hun downloadmanager. Je kan met andere woorden de download steeds onderbreken. Zelfs de PC uitschakelen, de manager pikt gewoon terug in waar je stopte op voorwaarde dat je het tijdelijk bestand niet wist. En met de juiste downloadmanagers die voor het OS te verkrijgen zijn, kan je zelfs de download op een bepaald uur plannen. En dus inderdaad gebruik maken van de 50% regel. Ik heb een plugin in firefox die zelf op een bepaald uur start, het geheel download en daarna de PC afsluit als ik dat wens.
Hallo,
Ik heb net mijn nieuwe laptop van mapsource voorzien en de laatste update. alles prima verlopen
! Echter heb ik nergens een .gma bestand moeten overzetten zoals voorheen gemeld door pvdk.
En inderdaad, enkel de update is blijkbaar voldoende.
Ik heb net mijn nieuwe laptop van mapsource voorzien en de laatste update. alles prima verlopen
greetzzz, bart
46 GB zelfs maar. Daarbij zitten wij hier met drie accounts op dezelfde verbinding ! Moet wel zeggen dat het de eerste keer was dat we erover zaten. Die tip van 's nachts upgraden, steek ik zeker in mijn mouwpvdk schreef:k geloof dat bij TN de max 60GB is. En dat is pover gezien de snelheid. Je zal denkelijk wel volume kunnen bijkopen.

Dit moet je enkel doen indien je de update uitpakt en zelf manueel op meerdere computers zet (dus niet online verbonden) ... dan wordt het GMA bestand niet aangemaakt en moet je dit zelf doen.
zolang je de update installeert met het toestel aangesloten, kan via een online verbinding het bestand worden aangemaakt.
zolang je de update installeert met het toestel aangesloten, kan via een online verbinding het bestand worden aangemaakt.
dikken schreef:Hallo,
Ik heb net mijn nieuwe laptop van mapsource voorzien en de laatste update. alles prima verlopen! Echter heb ik nergens een .gma bestand moeten overzetten zoals voorheen gemeld door pvdk.
-
Highlander
Zijn er hier nog met een 278, krijg de melding dat er onvoldoende plaats is voor de CN 2010.30, klopt dit?
-
bougimain
- Contacteer:
Dit zou kunnen want ik heb een zumo en met de laatste upgrade heb ik nog zo'n +/- 85 Mb plaats over dus zal ik niet te veel update's moeten doen of het geraakt er ook niet meer op.
Bougimain
Bougimain
Highlander schreef:Zijn er hier nog met een 278, krijg de melding dat er onvoldoende plaats is voor de CN 2010.30, klopt dit?
Als dit klopt, zou het wel eens kunnen, natuurlijk hé
pvdk schreef:zelfs een minor update is het ganse pakket (dus alle kaarten). Daarom de grote bestanden. Ach wat is 4 GB nu nog

voor u is er hoopHighlander schreef:Zijn er hier nog met een 278, krijg de melding dat er onvoldoende plaats is voor de CN 2010.30, klopt dit?
Harry, ik had op mijne 2720 ook te weinig geheugen. Ik heb dan alle vreemde talen behalve het nederlands op de 2720 gedelete en vervolgens terug een installatie gedaan en het is gelukt!Highlander schreef:Zijn er hier nog met een 278, krijg de melding dat er onvoldoende plaats is voor de CN 2010.30, klopt dit?
Waarschijnlijk bij de volgend kaartversie ga ik alleen maar West-Europa instaleren.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
-
jantje beton
dat doe ik altijd laad de kaarten nooit volledig in de landen waar je toch nooit komt is ook zonde om in te laden het pak veel geheugen en om inte laden duurt ook niet zolang 
BEN WEER EENS ONLINE
Euh...nog nooit uitgeprobeerd maar stel nu dat ik morgen een nieuwe pc zou komen, kan ik dan met behulp van het CN2010.30 bestand dat ik al eerder had gedownload alles (Mapsource +kaarten) op die nieuwe pc zetten, of moet ik toch eerst de oorspronkelijke software installeren (meegeleverd bij de Zumo) en daarna pas de recentste update ?pvdk schreef:Inderdaad Wim, zelfs een minor update is het ganse pakket (dus alle kaarten). Daarom de grote bestanden. Ach wat is 4 GB nu nog
Greetz,
P@trick
P@trick
-
sprint
Ik denk dat je Mapsource zelf zeker van de eerste CD moet installeren.
De updates moeten steeds over een originele volledige versie worden gezet.
Samen met de installatie van Mapsource zal je dan ook je eerste versie van CN installeren.
De updates moeten steeds over een originele volledige versie worden gezet.
Samen met de installatie van Mapsource zal je dan ook je eerste versie van CN installeren.
Marnix.

Ik heb de nieuwste versie geïstalleerd op mijn Zumo 550. Ook ik heb alle talen moeten verwijderen. Ik heb tenslotte alle kaarten op deze manier kunnen laden. Nu stel ik evenwel vast dat het geheugen van mijn toestel voor 97 procent vol is. Er zitten geen routes meer geladen en de triplog is leeg. Weet hier iemand een oplossing voor of kan dit geen kwaad. Wat bij een verdere upload ?
Alvast bedankt voor de hulp.
-
jantje beton
waarom laad je de landen in waar je toch NOOIT niet komt verloren opslagGeerty schreef:Ik heb de nieuwste versie geïstalleerd op mijn Zumo 550. Ook ik heb alle talen moeten verwijderen. Ik heb tenslotte alle kaarten op deze manier kunnen laden. Nu stel ik evenwel vast dat het geheugen van mijn toestel voor 97 procent vol is. Er zitten geen routes meer geladen en de triplog is leeg. Weet hier iemand een oplossing voor of kan dit geen kwaad. Wat bij een verdere upload ?
BEN WEER EENS ONLINE
@Jantjejantje beton schreef:dat doe ik altijd laad de kaarten nooit volledig in de landen waar je toch nooit komt
hoe laadt u zo'n selectie van kaarten? Met MapInstaller of anderszins?
Indien <ja>: klopt het dat kaarten geladen met MapInstaller in het - beperkte - vrije geheugen terechtkomen?