Woon/- werkverkeer Gent - Brussel

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

thompy

Woon/- werkverkeer Gent - Brussel

Bericht door thompy »

Wie rijdt er elke dag van Gent naar Brussel en terug?
Gewoon om wat meer achtergrond info te verkrijgen over wie mij allemaal passeert -:)
En om mijn baan en die van andere misschien wat dynamischer te maken.
En om te weten waar ik zoal moet voor opletten en wat er zich allemaal heeft afgespeeld.
Ikzelf rijd met een BMW R 1100 GS '95, zwart met geel zadel ( soms met 2 koffers ).

Groeten,
Thompy
BMW R 1100 GS zwart
Honda Transalp 650 grijs
Koppel!!

Re: Woon/- werkverkeer Gent - Brussel

Bericht door Koppel!! »

YOO

Dagelijks (allé, werkdagen hé) van Erpe-Mere naar de afrit R4 Merelbeke en omgekeerd, da's toch ook een stuk E40 in de juiste richting hé :razz:

't Enige waar ge moet opletten zijn die flitsbakken ter hoogte van Merelbeke en tussen Merelbeke en het complex E17-E40. Voor de rest weet ik niets waar m'n u voor moet waarschuwen.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Yep;

een 3 tot 5 keer per maand naar Zellik en terug.
Meestal (afhankelijk hoe laat) filevorming rond Aalst met accordeonfiles tot Ternat.
Dan stilstaand tot stapvoets de Ring op richting Zaventem ( ik ben bij den gelukkigen die er dan direct af ga naar Zellik)
Opletten bij het begin van de file , heb al meerdere keren kop staart aanrijdingen zien gebeuren.
Zie je een file beginnen , bereid je er op voor dat iedereen plots van rijvak gaat beginnen veranderen.
Blijf nooit staan aan de staart van die file ,maar friemel je er voorzichtig tussendoor (stapvoets desnoods)
De meeste automobilisten zijn het al gewend dat de motoren doorschuiven tussen 2° en 3de vak. Eens tussen de file kan je voorzichtig doorrijden aan zo'n 50 à 60 /uur.
Kijk altijd in je spiegels want voor je het weet versper je de doorgang voor andere motards, eventjes invoegen en laten passeren .

PS rij nooit met je 4 pinkers aan tussen de fies. Steek je grootlicht of eventueel mistlampen aan. En blijf hoffelijk tegenover de automobilisten :wink:
een vriendelijk handgebaar als ze opzijgaan doet wonderen :wink:
.

Bericht door . »

Jo De Paepe schreef: PS rij nooit met je 4 pinkers aan tussen de fies. Steek je grootlicht of eventueel mistlampen aan. En blijf hoffelijk tegenover de automobilisten :wink:
een vriendelijk handgebaar als ze opzijgaan doet wonderen :wink:
Jo wat is er mis met de 4 pinkers? Beginnend motor rijder.
Grtz
Laatst gewijzigd door . op 21 feb 2010, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Grtz Marc
4pinkers dienen allen voor Pech of ongeval. Bovendien kan je in de file dan ook geen richtingsverandering meer aangeven indien nodig

Let wel , aan de staart van een beginnende file gebruik je ze dan weer wel , eens de auto's achter je ook de 4pinkers aansteken is dat een teken dat ze de file opgemerkt hebben en kanje ze doven
thompy

Bericht door thompy »

Ikzelf rijd sinds kort wel met de 4 pinkers aan omdat ik gevoel heb sneller te worden opgemerkt.
Met groot licht rijden doe ik nooit omdat ik ergens gelezen heb dat automobilisten zo een verkeerde afstand inschatten?
Ik rijd nu sinds juli 2009 elke weekdag Gent-Zaventem en terug ( de sneeuw periode van december niet meegerekend ).
Zijn er soms alternatieve routes?
GroetenT
BMW R 1100 GS zwart
Honda Transalp 650 grijs
costerke

Bericht door costerke »

Jo De Paepe schreef:
Grtz Marc
4pinkers dienen allen voor Pech of ongeval. Bovendien kan je in de file dan ook geen richtingsverandering meer aangeven indien nodig

Gebruik altijd de 4 pinkers op mijn R1200RT, en wanneer je invoegt(om een snellere motard te
laten passeren :-? ) gewoon je duim op de linker
of rechter pinkerknop blijvend duwen gaat uw linker of rechterpinker, wanneer je teug lost gaan de 4 pinkers terug.

Groetjes Rudy
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Relax

Bericht door Relax »

Vier pinkers of grootlicht, het mag geen van beide. Dus het argument dat vier pinkers dienen om pech te signaleren of een ongeval te voorkomen, snijdt geen hout. Grootlicht dient ook voor wat anders.
Maar ik weet wel waar ik als bestuurder van én een auto in de file én een vooroprijdende motor het vliegend sch**t krijg: van het grootlicht. Je kan inderdaad geen afstand inschatten en het is erg hinderlijk.
Vier pinkers vallen op, maar zijn absoluut niet hinderlijk.

Doe gewoon zelf 'ns de test als autobestuurder in een file: de motor met vier richtingaanwijzers valt erg goed op, vooral bij donker en vettig weer, waar ie anders opgaat tussen de andere lichten. Die met het grootlicht is irritant en wordt dikwijls beschouwd als een auto waarvan één licht erg slecht afgesteld staat. Ik ben er trouwens van overtuigd dat irritatie een grote rol speelt bij het miskennen van de voordelen van een motorfiets.

Ik gebruik de richtingaanwijzers, maar enkel voor het echte filefilteren, niet meer als we op snelheid komen. Dan ga ik er rustig SuperG-en.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Bananaman

Bericht door Bananaman »

Mogen of niet, dat speelt voor mij maar in mindere mate een rol.
Of het helpt of niet, vind ik veel belangrijker.
En ik rij wel meer met de motor, maar de enkele keren dat ik met de auto naar 't werk ga en dus files moet trotseren, let ik altijd op de motards die tussen de file doorkomen.
In de helft van de gevallen zie ik ze tijdig komen en laat ik met de pinker naar links (als ik op 't linkse baanvak zit uiteraard) weten dat ik hem/haar gezien heb.
Ik heb gemerkt dat dat als motard heel aangenaam is: zien dat iemand voor je je ziet komen.
Maar ik kijk wel het merendeel van de tijd voor mij! En ik kan dan ook nog schrikken van die ene motor die dan voorbijschiet.
En die twee knipperlichtjes die dan aan 't knipperen zijn, spelen dan echt geen rol.
Of ik zie ze komen, omdat ik er op let, of ik zie ze niet, maar knipperlichten maken daar echt geen verschil in.
Maar ik rij sowieso al redelijk links op het baanvak, zodat de doorgang al breder is dan gemiddeld.
En het grootlicht valt wel op. Maar ik gebruik het niet. Nooit.
Volgens mij wekt dat alleen ergernis op bij de chauffeurs, die erdoor verblind worden. Het is zo'n beetje als die moderne Xenonlampen en zo.
En als er iets is wat we als motard kunnen missen, zijn het chauffeurs die tegen motards zijn.
Ik ga er altijd van uit dat iemand mij niet gezien heeft als er iets raars gebeurt. Ik hoop dat ik niet moet uitkijken voor automobilisten die ons opzettelijk hinderen of van de baan rijden...

Faan
Relax

Bericht door Relax »

Je hebt een punt: iemand die nooit achter zich kijkt, ziet de pinkers niet en het grootlicht misschien wel. Maar voor die zeldzame aso ga ik de rest van de bestuurders, die in mijn ogen wél van goed wil zijn, niet irriteren.
Maar voor iemand die wel 'ns in de spiegels pleegt te loeren, val je tegen een achtergrond van lichten (een groot deel van het jaar voor mij) best wel op met je pinkers. Ook met je grootlicht, maar da's misleidend en aso.

En wat betreft je laatste zin: ga er toch maar van uit dat er zijn. Ik kom er om de zoveel dagen wel 'ns eentje tegen die om welke reden dan ook motorrijders liever dood dan voor hem/haar ziet.

En ontopic: ik rij elke dag van Geraardsbergen naar Londerzeel, meestal binnendoor, maar 's winters, bij mogelijke gladheid, van Aalst over de E40, Ring0 en A12. 's Avonds dus omgekeerd, maar aan de andere kant.
J
Contacteer:

Bericht door J »

mijn vrouw I alle dagen van Ternat naar Jette (tot voor kort met een mp3 nu met een grijze R1150r met Givi topkoffer.
Rond 8.20u in Ternat er op en rond 8.23 in Jette eraf :lol: :lol: alé iets langer.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
nonkel moto

Bericht door nonkel moto »

heb me ooit eens laten verleiden om een andere motard tevolgen met de 4pinkers aan en het heeft me bijna een boete gekost
na 5minuten reed er een met toeters en bellen en blauwlicht achter me aan en moest ik stoppen(stom stom stom)
na de nodige sigaren(zonder taksband) gerookt te hebben mocht ik beschikken. ik had dus geluk
met dank aan de die begrijpende agent (je ziet ze zijn nog zo slecht niet)
joehoe
thompy

Bericht door thompy »

Ikzelf rijd nooit met grootlicht omdat, wanneer ik met de auto rijd het me ook enorm stoort.
Langs de andere kant, je valt wel op en uiteindelijk is dat wat telt, niet?
Wat ik wel doe is mijn 4 pinkers aanzetten omdat ik ervaar dat ze me zo wel opmerken.
Wel niet altijd omdat met een 1100 Gs het gevaarknopje zich vooraan op mijn dashbord bevindt dus niet altijd even practisch.
Hoe dan ook, de E 40 en de brusselse ring blijft voor mij echt wel elke dag een uitdaging, nu zeker tijdens de winter.
Soms geniet ik er met volle teugen van, soms minder. Zeker door het weer van afgelopen weken.
Wat ik wil weten is, wie rijdt er op de E 40 en de brusselse ring elke morgen en avond?
Ik vertrek om 08.30 in Gent en kom toe rond 09.30 in Zaventem.
Kwestie om te weten voor wie ik elke dag mijn voetje uitsteek -:)
BMW R 1100 GS zwart
Honda Transalp 650 grijs
J
Contacteer:

Bericht door J »

ik rij dagelijks op de ring. Gebruik geen grootlicht noch knipperlichten.

en voetjes of handjes doe ik ook niet. In de file is het opletten en concentreren. Moest je me toch tegenkomen (licht gele vest op zwarte GSA met topkoffer in het zwart) Dont be mad, it is nothing personel. :oops:

J
UpJohn

Bericht door UpJohn »

Gespot op de E40 deze zomer richting kust. Ik weet niet of ze dagelijks passeert. :-)

Afbeelding
sprint

Bericht door sprint »

thompy schreef:Ik vertrek om 08.30 in Gent en kom toe rond 09.30 in Zaventem.
Als je mij eens wil zien moet je wel vroeger opstaan :idea:

05.30h in Aalst :-?
Marnix.

Afbeelding
J
Contacteer:

Bericht door J »

sprint schreef:
thompy schreef:Ik vertrek om 08.30 in Gent en kom toe rond 09.30 in Zaventem.
Als je mij eens wil zien moet je wel vroeger opstaan :idea:

05.30h in Aalst :-?
veel file filteren zeker sprint. 8-)
sprint

Bericht door sprint »

zeker als ik morgen om 17h naar vliegveldcity rij :wink:
btw: kom je ook, er is nog pot :idea:
Marnix.

Afbeelding
J
Contacteer:

Bericht door J »

ja ok als relax niet komt kom ik. :twisted: naar vliegveldcity tegen 17:30u
Relax

Bericht door Relax »

Ik kom in je helm pissen. Als je je vizier wil open houden.
Snelle koffie dan, weinig tijd. Half zes.

@ Thompy: ik meen dat ik jou (of een andere 1100GS met die kleuren) vorig najaar een paar keer passeerde op de ring tussen GB en Wemmel. Ik met rode GSA, geen koffers.
adjuvo

Bericht door adjuvo »

Last but not least ( al zeg ik het zelf :clown: ) :

Ik fladder zelf 3 tot 5 keer de ring over per week vanaf Groot-Bijgaarden en afhankelijk van de planning varieert de afrit van Grimbergen ( A12) tot Nossegem of Haasrode .

Extra oogjes open houden bij de op-en afritten en eender welke samenvoeging onderweg is en blijft de boodschap !

Voornamelijk Groot-Bijgaarden, Zellik , Strombeek en Grimbergen zijn echte pijnpunten , daar heerst een echte bordeelmentaliteit , de ene is er nog niet af en de andere moest er al op zitten .... :roll:

Wanneer straks de winter achter de rug is en de caféracers van stal komen heb je dus echt soms ogen te kort.

Op sommige sites noemt men dit traject dan ook niet voor niets de "Killing Fields" , maar vreest niet , ik leef ook nog ( een beetje ).

In ieder geval , als je me in je spiegels ziet , vooral blijven ademhalen ... geen stress , ik kan heus wel wachten tot er een plaatsje vrijkomt , voel je de hete adem straks in je nek van diegene die in de file achter je hangt volgas te geven , zoek dan het eerste het beste hol op en laat hem gaan , hij is vermoedelijk op weg naar de eeuwige jachtvelden ... :no:

Oh ja en nog iets , een groot deel van de Oost-Vlaamse delegatie tankt 's avonds bij Texaco in Groot-Bijgaarden en heeft er geregeld onderling een leuke babbel die afhankelijk van het weer , het tijdstip en wat er thuis op het menu staat kan gaan van een paar minuten tot een ... heel stuk langer.

Beschouw het maar als een stukje Pre-onthaalavond :-P

Zie je daar op een avond een delegatie Beemers en 1 amerikaanse vleermuis bij elkaar staan weest dan welgekomen ! :cheers:
thompy

Bericht door thompy »

@ relax : kan kloppen, sinds eind oktober rijd ik er elke weekdag mijn WW-tripje mee.
Ik vermoed dat ik je ook al heb zien voorbij rijden.
Daarvoor had ik een Transalp maar daar ben ik begin oktober mee uitgeschoven vlak voorbij Groot-Bijgaarden ( tankstation Texaco ).
Gevaarlijk stuk daar!
Ik rijd nu meestal tussen de 100 à 120km/h rustig mee met het verkeer en let goed op aan Groot-Bijgaarden.
BMW R 1100 GS zwart
Honda Transalp 650 grijs
thompy

Bericht door thompy »

@ adjuvo : leuk om te weten. Ik tank er geregeld dus zal zeker de moeite doen om volgende keer eens een langere stop in te lassen.
T
BMW R 1100 GS zwart
Honda Transalp 650 grijs
J
Contacteer:

Bericht door J »

thompy schreef:@ adjuvo : leuk om te weten. Ik tank er geregeld dus zal zeker de moeite doen om volgende keer eens een langere stop in te lassen.
T

ff off topic, Tanken in dergelijk station is toch veeeel te duur jong. In Ternat heb je drie stations die elkaar concurreren, je kan daar voor minstens 10c de liter goedkoper tanken. Alé tis maar dat get wet.
adjuvo

Bericht door adjuvo »

J schreef:
thompy schreef:@ adjuvo : leuk om te weten. Ik tank er geregeld dus zal zeker de moeite doen om volgende keer eens een langere stop in te lassen.
T

ff off topic, Tanken in dergelijk station is toch veeeel te duur jong. In Ternat heb je drie stations die elkaar concurreren, je kan daar voor minstens 10c de liter goedkoper tanken. Alé tis maar dat get wet.
J , groot gelijk wat de prijs betreft , maar 't is daar 'avonds op de Assesteenweg nen nest waar een kat haar jongen niet meer kan vinden en ... " baai de wee " , dien ambiance mag ook iets kosten hé :grin:
Plaats reactie