Topkoffer op K1100RS.
Moderator: GVN
Topkoffer op K1100RS.
Hallo iedereen,
Ik had graag een Maxima-topkoffer van GIVI op m'n K1100 RS geplaatst om mijne pc makkelijk in kwijt te kunnen voor naar het werk te bollen.
Het probleem is echter dat ik op m'n K1100RS dien gebruik te maken van het toprekje dat niet echt stevig te noemen is en wat me dan ook wordt afgeranden.
Bij RAD hebben ze me echter ook gemeld dat er geen mogelijkheid bestaat om van de zijkofferhouders te vertrekken om hier een GIVI-rek op te monteren.
Reed deze week achter een K1100 LT en die had wel een topkoffer met houders die vertrokken vanaf de zijkofferhouders.
Weet iemand of dit ook kan gebruikt worden bij een RS?
Ik had graag een Maxima-topkoffer van GIVI op m'n K1100 RS geplaatst om mijne pc makkelijk in kwijt te kunnen voor naar het werk te bollen.
Het probleem is echter dat ik op m'n K1100RS dien gebruik te maken van het toprekje dat niet echt stevig te noemen is en wat me dan ook wordt afgeranden.
Bij RAD hebben ze me echter ook gemeld dat er geen mogelijkheid bestaat om van de zijkofferhouders te vertrekken om hier een GIVI-rek op te monteren.
Reed deze week achter een K1100 LT en die had wel een topkoffer met houders die vertrokken vanaf de zijkofferhouders.
Weet iemand of dit ook kan gebruikt worden bij een RS?
-
PatricK100/2
-
PatricK100/2
Blijkbaar kan het originele rekske wel wat verdragen :
http://f3.webmart.de/f.cfm?id=100478&r= ... 5#15558051
Vermoed dat je ook het ophangsysteem van een K1100LT kunt monteren, maar dat gaat je flink wat geld kosten. Of je moest het ergens tweedehands moeten vinden.
http://f3.webmart.de/f.cfm?id=100478&r= ... 5#15558051
Vermoed dat je ook het ophangsysteem van een K1100LT kunt monteren, maar dat gaat je flink wat geld kosten. Of je moest het ergens tweedehands moeten vinden.
topkoffer K11RS
van mijne K11RS heb ik nog steeds een top-case Kappa Zippy 46, hierin passen 2 helmen of 1 grote rugzak.
was gemonteerd op beugel portapacchi specifico voor BMW k100, was zeer stevig en heeft nooit voor problemen gezorgd.
is eventueel te koop, samen met tanktas voor K11RS, ik rij nu met K12GT en overweeg de nieuwe top-case van BMW, is welliswaar heel wat kleiner maar het vrouwke gaat zelf brommeren en kan dan zelf hare uitzet meenemen
was gemonteerd op beugel portapacchi specifico voor BMW k100, was zeer stevig en heeft nooit voor problemen gezorgd.
is eventueel te koop, samen met tanktas voor K11RS, ik rij nu met K12GT en overweeg de nieuwe top-case van BMW, is welliswaar heel wat kleiner maar het vrouwke gaat zelf brommeren en kan dan zelf hare uitzet meenemen
-
luc ronsmans
topkoffer LT or RS
Ik heb 2 jaar geleden bij Winge Motors een K 1100RS gekocht met de kofferhouders en rekje van een LT.
Er staat dus een originele BMW-topcase op.
Als je in de buurt van Halle bent, kom gerust eens kijken.
Er staat dus een originele BMW-topcase op.
Als je in de buurt van Halle bent, kom gerust eens kijken.
K 1100 RS '92
Re: Topkoffer op K1100RS.
voor wie geïnteresseerd is, de volgende tip:LJ schreef:op m'n K1100RS dien gebruik te maken van het toprekje dat niet echt stevig te noemen is
op de plaats van het kleine toprekje (voor het 22L topcase) past een drager van GIVI: E181 (ca 50 €).
op deze dager past o.a. de hieronder afgebeelde topkoffer van POLO.
" Artikelnummer 70200000430
Topcase 50 Ltr. Birthday
sw. inkl. Adapterplatte € 49.95 "
Jean-Marc uit Luxemburg mailde me vandaag dat hij het POLO topcase nog had kunnen bekomen voor op zijn K1100RS. Het leek me daarom een waardevolle tip om door te geven
De K75RT Ultima op de foto is van Holger_GM van wie de tip oorspronkelijk komt.
Gewijzigd vanwege link en het artikelnummer
Bedankt Eric,Erik schreef:voor wie geïnteresseerd is, de volgende tip:LJ schreef:op m'n K1100RS dien gebruik te maken van het toprekje dat niet echt stevig te noemen is
op de plaats van het kleine toprekje (voor het 22L topcase) past een drager van GIVI: E181 (ca 50 €).
op deze dager past o.a. de hieronder afgebeelde topkoffer van POLO.
" Artikelnummer 70200000430
Topcase 50 Ltr. Birthday
sw. inkl. Adapterplatte € 49.95 "
Jean-Marc uit Luxemburg mailde me vandaag dat hij het POLO topcase nog had kunnen bekomen voor op zijn K1100RS. Het leek me daarom een waardevolle tip om door te geven
De K75RT Ultima op de foto is van Holger_GM van wie de tip oorspronkelijk komt.
Gewijzigd vanwege link en het artikelnummer
Ik kan er echter niet bij.
BMW geeft 5 kilo op als maximale belasting wat dus betekent dat je in een grote topcase bijna niks van gewicht mag leggen.
Heeft hier nog niemand problemen mee gehad?
Topcase gezocht
Op en afrit op m'n werk-route wordt voor minstens 240 dagen gesloten - om een beetje te anticiperen op de files zou ik graag m'n zijkoffers afschudden en op zoek gaan naar een grotere topcase (heb nu de beautycase). Ik vons hier info over polo case , maar vind deze op de genoemde site niet meer terug, weet iemand hier meer over ??
K100rs 16v
op dat rekje hing bij ons tussen de 12 en 15 kg bagage op reis, ging zonder problemen.LJ schreef:
Bedankt Eric,
Ik kan er echter niet bij.
BMW geeft 5 kilo op als maximale belasting wat dus betekent dat je in een grote topcase bijna niks van gewicht mag leggen.
Heeft hier nog niemand problemen mee gehad?
K100 RS 16v