DB-Killers verwijderen - Laser twin oval

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
daveman

DB-Killers verwijderen - Laser twin oval

Bericht door daveman »

Beste mensen,

Met de zoekfunctie heb ik geen antwoord gevonden op mijn vraag.

Ik zopas een r1100S gekocht. Deze is uitgerust met de laser twin oval uitlaat (en volledige laser uitlaatlijn). Uit curieuziteit had ik graag eens gehoord hoe dat klinkt zonder db-killers. Ik heb de 2 boutjes die aan die "tuutjes" (de uitstulpingen aan het eind van de demper....) zitten om de db-killer daar vast te houden losgedraaid. Met een tang heb ik geprobeerd de db-killer eruit te trekken maar krijg hier volgens mij geen beweging in.

Iemand tips :) ?

Groeten
D
R12RT

Re: DB-Killers verwijderen - Laser twin oval

Bericht door R12RT »

daveman schreef:Iemand tips :) ?
Bij mijn R11S waren de boutjes zelf niet aanwezig en de DB killers nog gepuntlast, heb de puntlas uitgboord
en voorzien van 2 inbusbouten van M5 met 2 halve moeren (moer en contramoer) kwestie van ze niet te verliezen
gezien veeeeeel trillingen.
Na uitboren heb ik een haak gemaakt van een laselectrode en eraan getrokken met suc6

gtz

Ph!l
585cc links - 585cc rechts
JohanGS

Bericht door JohanGS »

R12RT schreef:
daveman schreef:Iemand tips :) ?
Bij mijn R11S waren de boutjes zelf niet aanwezig en de DB killers nog gepuntlast, heb de puntlas uitgboord
en voorzien van 2 inbusbouten van M5 met 2 halve moeren (moer en contramoer) kwestie van ze niet te verliezen
gezien veeeeeel trillingen.
Na uitboren heb ik een haak gemaakt van een laselectrode en eraan getrokken met suc6

gtz

Ph!l
Ik had een laser hotcam op men R6 en die was ook met een puntlas vast gemaakt en dezelfde truc toe gepast.
Na verloop van tijd kreeg ik mijn db killer er ook bijna niet meer uit of in, je kan best de motor en dito uitlaat goed warm rijden en deze er dan proberen uithalen met een tang uiteraard.
En anders is er nog WD40.

Ik heb mijn db killer toen zelf bij geslepen met een steen zodat ik deze er gemakkelijker in en uit kreeg :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
S-tijn

Bericht door S-tijn »

Ik krijg regelmatig reacties (in positieve zin) over het boxergeluid van men S met de laser oval twin (mét catvervanger).
Zonder de DB-killers zou het er iétsje over zijn denk ik ;)
R1100S '04 > R1200GS '09 Alpine > R1200GSA '10
Plaats reactie