Ge kunt met de kaarttool toch selecteren wat je wil en dan verzenden naar apparaatErik schreef:hoe laadt u zo'n selectie van kaarten? Met MapInstaller of anderszins?
Lifetime Update : nieuwe versie CN 2010.30 beschikbaar
Moderator: GVN
Re: Lifetime Update : nieuwe versie CN 2010.30 beschikbaar
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

@Wim,WimLT schreef:Ge kunt met de kaarttool toch selecteren wat je wil en dan verzenden naar apparaat
dat klopt wel maar duurt zoooo lang dat die optie niet praktisch is - en gebruik ik daarom sinds de SP3+ niet meer
-
jantje beton
eerst de img map verwijderen onder uwe gps toestel daarna met MS de gele vijfhoek aanklikken de kaarten selecteren wat je wil inladen en versturen naar uwe gps of sd kaart en dan heb je nog genoeg geheugen overErik schreef:@Jantjejantje beton schreef:dat doe ik altijd laad de kaarten nooit volledig in de landen waar je toch nooit komt
hoe laadt u zo'n selectie van kaarten? Met MapInstaller of anderszins?
Indien <ja>: klopt het dat kaarten geladen met MapInstaller in het - beperkte - vrije geheugen terechtkomen?
BEN WEER EENS ONLINE
Wanneer ik mijn zumo op de PC open vind ik twee aparte IMG-bestanden terug.
1) gmapbmap.img
IMG-bestand van 6604 KB
2) gmapprom.img
IMG-bestand 1.887.016 KB
Mag ik beide bestanden verwijderen om dan de kaarten, die ik wil gebruiken, opnieuw in te laden met behulp van het gele vijfhoekje op Mapsource ?
Thx.
1) gmapbmap.img
IMG-bestand van 6604 KB
2) gmapprom.img
IMG-bestand 1.887.016 KB
Mag ik beide bestanden verwijderen om dan de kaarten, die ik wil gebruiken, opnieuw in te laden met behulp van het gele vijfhoekje op Mapsource ?
Thx.
alleen img-bestand 1.887.016 kbGeerty schreef:Wanneer ik mijn zumo op de PC open vind ik twee aparte IMG-bestanden terug.
1) gmapbmap.img
IMG-bestand van 6604 KB
2) gmapprom.img
IMG-bestand 1.887.016 KB
Thx.
Hallo,sprint schreef:Ik denk dat je Mapsource zelf zeker van de eerste CD moet installeren.
De updates moeten steeds over een originele volledige versie worden gezet.
Samen met de installatie van Mapsource zal je dan ook je eerste versie van CN installeren.
Ik heb Mapsource op mijn desktop staan en toen ook CN Europe 2010.10 kunnen downloaden. Ik heb nu echter Mapsource ook geïnstalleerd op een laptop en automatisch kwam CN Europe 2009 er op (mits ontgrendeling), maar dus geen spoor van de 2010.10. Kan ik deze nu van de GPS op de laptop krijgen of dien ik opnieuw een download te doen? Toestel is een Zumo550.
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
Hopelijk heb je die download nog ergens bewaard op je pc, zet 'm dan gewoon met behulp van een usb-stick op je laptop en dan gewoon de installatie van de update zoals je op de pc hebt gedaan (dubbelklikken en aansluitend veel geduld hebben).albatros schreef:Hallo,
Ik heb Mapsource op mijn desktop staan en toen ook CN Europe 2010.10 kunnen downloaden. Ik heb nu echter Mapsource ook geïnstalleerd op een laptop en automatisch kwam CN Europe 2009 er op (mits ontgrendeling), maar dus geen spoor van de 2010.10. Kan ik deze nu van de GPS op de laptop krijgen of dien ik opnieuw een download te doen? Toestel is een Zumo550.
Ondertussen zitten we wel al aan 2010.30 hé...
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
-
ludo V E
ik heb ook een life time maar bij mij staat er nu 20.10.20 op met software 4.80 en als ik een update wil doen naar de nu al te verkrijgen 20.10.30 komt er bij mij op , er is geen nieuwe update beschikbaar , hoe kan dit dan ?
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
LID BMW MC VLAANDEREN
-
bougimain
- Contacteer:
Bij mij juist hetzelfde ??
Bougimain
Bougimain
ludo V E schreef:ik heb ook een life time maar bij mij staat er nu 20.10.20 op met software 4.80 en als ik een update wil doen naar de nu al te verkrijgen 20.10.30 komt er bij mij op , er is geen nieuwe update beschikbaar , hoe kan dit dan ?
in myGarmin ingelogd met aangesloten Garmintoestel en dan gezocht? Dat moet toch lukken ...ludo V E schreef:ik heb ook een life time .. en als ik een update wil doen naar de nu al te verkrijgen 20.10.30 komt er bij mij op , er is geen nieuwe update beschikbaar , hoe kan dit dan ?
-
ludo V E
als ik ga naar mijn garmin kan ik kiezen tussen : training center - webupdate - mapsource - mapsource manual - unlock wizzard en mapinstal ,
alleen met webupdater kan ik iets doen en kan komt er op : uw garminapparaat bevat de nieuwste software versie al , klik ik op doorgaan en op volgende , komt er alleen op voices in allerlei talen te installeren zelfs geen nederlands maar dat staat er al op en dat is alles , op mijn laptop en zumo 550 staat allebei versie : CN EUROPE NT 2010 .20 , de nieuwe versie 2010.30 krijg ik er niet op .
alleen met webupdater kan ik iets doen en kan komt er op : uw garminapparaat bevat de nieuwste software versie al , klik ik op doorgaan en op volgende , komt er alleen op voices in allerlei talen te installeren zelfs geen nederlands maar dat staat er al op en dat is alles , op mijn laptop en zumo 550 staat allebei versie : CN EUROPE NT 2010 .20 , de nieuwe versie 2010.30 krijg ik er niet op .
LID BMW MC VLAANDEREN
LID BMW MC VLAANDEREN
Kan het zijn dat ik gewoon de download heb gedaan en het niet ergens heb bewaard? Van zodra mijn desktop vrij is zal ik het eens nagaan. De madam is aan het werk nup@rick schreef:Hopelijk heb je die download nog ergens bewaard op je pc, zet 'm dan gewoon met behulp van een usb-stick op je laptop en dan gewoon de installatie van de update zoals je op de pc hebt gedaan (dubbelklikken en aansluitend veel geduld hebben).albatros schreef:Hallo,
Ondertussen zitten we wel al aan 2010.30 hé...
Moet je niet eerst de 2010.20 hebben om de 2010.30 correct te kunnen downloaden?
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Neen, je kan perfect de oorspronkelijk meegeleverde software (mapsource + kaart) installeren, en dan ineens naar de meest recente update gaan.albatros schreef:Kan het zijn dat ik gewoon de download heb gedaan en het niet ergens heb bewaard? Van zodra mijn desktop vrij is zal ik het eens nagaan. De madam is aan het werk nup@rick schreef:Hopelijk heb je die download nog ergens bewaard op je pc, zet 'm dan gewoon met behulp van een usb-stick op je laptop en dan gewoon de installatie van de update zoals je op de pc hebt gedaan (dubbelklikken en aansluitend veel geduld hebben).albatros schreef:Hallo,
Ondertussen zitten we wel al aan 2010.30 hé...![]()
Moet je niet eerst de 2010.20 hebben om de 2010.30 correct te kunnen downloaden?
Greetz,
P@trick
P@trick
Kan verkeerd zijn, maar volgens mij kan je met de webupdater helemaal geen nieuwe kaarten installeren, enkel maar nieuwe versies van Mapsource en firmware, talen enz...van het gps-toestel zelf.ludo V E schreef:als ik ga naar mijn garmin kan ik kiezen tussen : training center - webupdate - mapsource - mapsource manual - unlock wizzard en mapinstal ,
Greetz,
P@trick
P@trick
p@rickp@rick schreef:Kan verkeerd zijn, maar volgens mij kan je met de webupdater helemaal geen nieuwe kaarten installeren, enkel maar nieuwe versies van Mapsource en firmware, talen enz...van het gps-toestel zelf.
u bent niet verkeerd: met de webupdater kan men geen kaartupdates laden; ludo V E heeft het nog niet goed in't snotje
WEBUPDATER => vernieuwen FIRMWARE toestel (het operating system) !!!!
MYGARMIN.COM => updaten kaarten via download indien numaps lifetime !!!
MYGARMIN.COM => updaten kaarten via download indien numaps lifetime !!!
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Bij mij staat die garmin_gmu_cneunt2010_30 in mijn Garmin map. Ik had de eerste versie daar geplaatst en nu wordt die daar telkens gewoon vervangen door de nieuwealbatros schreef:Kan het zijn dat ik gewoon de download heb gedaan en het niet ergens heb bewaard ?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
bougimain
- Contacteer:
Ik heb hem vandaag nog eens eraan gehangen en hij zegt dat ik up to date ben en heb nog zelf de nieuwste versie 2010.30 niet en bestaat bij mij zelfs niet ????

Bougimain

Bougimain
Ik ga nooit via Mijn Dashboard. Heb nogal gehoord over probs ! Gewoon via de HomePage naar myProducts of myMaps of my .......
Ik weet natuurlijk niet of het daaraan ligt, hoor 

-
ludo V E
ik heb het mijne gevonden bij mij staat er nu CN EUROPE NT 2010.30 OP , ik heb het zo gedaan , via mijn laptop naar deze computer ,
locaal station (G) aanklikken , daarnacommunication 291 aanklikken , dan ik accepteer de voorwaarden aanklikken en dan volgende aanklikken , sluit alle browstervensters en klik op volgende , klik op gereed om de installatie af te sluiten , dan gaat het naar het scherm met titel : garmin communicator plug in test page , bovenaan bij GARMIN , op MAPS pijltje zetten en updates maps aanklikken , dan komt er kaartupdates , zoeken naar alle andere toestellen gaan als het uwe er niet bij staat en aanklikken , hij gaat naar zoeken , kaartupdates zoeken aanklikken en de rest komt op het scherm . zo heb ik het gedaan .
locaal station (G) aanklikken , daarnacommunication 291 aanklikken , dan ik accepteer de voorwaarden aanklikken en dan volgende aanklikken , sluit alle browstervensters en klik op volgende , klik op gereed om de installatie af te sluiten , dan gaat het naar het scherm met titel : garmin communicator plug in test page , bovenaan bij GARMIN , op MAPS pijltje zetten en updates maps aanklikken , dan komt er kaartupdates , zoeken naar alle andere toestellen gaan als het uwe er niet bij staat en aanklikken , hij gaat naar zoeken , kaartupdates zoeken aanklikken en de rest komt op het scherm . zo heb ik het gedaan .
LID BMW MC VLAANDEREN
LID BMW MC VLAANDEREN
Bougi, ben je zeker dat de numaps aan dit toestel gekoppeld is. het is perfect mogelijk om meerdere producten in één account te beheren maar je moet dit kunnen zien in je account. de lifetime van numaps moet correct aan een toestel id gekoppeld zijn.
bougimain schreef:Ik heb hem vandaag nog eens eraan gehangen en hij zegt dat ik up to date ben en heb nog zelf de nieuwste versie 2010.30 niet en bestaat bij mij zelfs niet ????
-
bougimain
- Contacteer:
Ti's in orde heb het gisteren avond nog eens geprobeert en dan ging het ineens en heb het nog deze nacht gedownload, vraag mij niet hoe het komt dat het nu opeens wel ging
maar allee ik heb het nu ook.
bougimain
bougimain
Het kan zijn dat er op de Garmin servers wat verkeerd liep. Tenslotte wordt alles in 'real time' gecontroleerd en/of geautoriseerd. Als er dan ergens een probleemke opduikt met een time-out of iets van die strekking, kan het zijn dat je tijdelijk niet verder kan. Zo te zien is 't weeral opgelost 
-
Highlander
Harry, ik had op mijne 2720 ook te weinig geheugen. Ik heb dan alle vreemde talen behalve het nederlands op de 2720 gedelete en vervolgens terug een installatie gedaan en het is gelukt!
Waarschijnlijk bij de volgend kaartversie ga ik alleen maar West-Europa instaleren.[/quote[/color][/color]]
Denk dat je de talen in een 278 niet kunt wissen, heb het althans nog niet gevonden, vind dit toch maar raar ze verkopen je een lifetime update, maar je kunt de updates niet volledig laden.
dan kun je eigenlijk beter de oude versie laten staan, dan heb je gans europa erop.
Waarschijnlijk bij de volgend kaartversie ga ik alleen maar West-Europa instaleren.[/quote[/color][/color]]
Denk dat je de talen in een 278 niet kunt wissen, heb het althans nog niet gevonden, vind dit toch maar raar ze verkopen je een lifetime update, maar je kunt de updates niet volledig laden.
dan kun je eigenlijk beter de oude versie laten staan, dan heb je gans europa erop.
-
sprint
Bij m’n 2820 gaan de kaarten er ook niet meer allemaal op.
Maar als je er een paar landen waar 100% zeker niet onmiddellijk komt van tussen uit laat lukt het wel.
Ondertussen staat wel alle nieuwe kaartmateriaal op je PC en kan je deze indien echt nodig toch vervangen op je gps.
Een beetje het principe als met m’n oude SPIII vroeger dus.
Maar als je er een paar landen waar 100% zeker niet onmiddellijk komt van tussen uit laat lukt het wel.
Ondertussen staat wel alle nieuwe kaartmateriaal op je PC en kan je deze indien echt nodig toch vervangen op je gps.
Een beetje het principe als met m’n oude SPIII vroeger dus.
Marnix.