Radio op de motor
Moderator: GVN
Radio op de motor
Ik zit zo wat te lonken naar de vernieuwe RT die ik, ondanks zijn eigenaardige hydraulische potjes, prachtig vind.
Wat ik me afvraag : een radio op de motor, heb je daar veel aan? Hoor je dat al rijdend wel goed of ben je dan een soort rijdend Rock Werchter? Wie heeft daar ervaring mee?
Wat ik me afvraag : een radio op de motor, heb je daar veel aan? Hoor je dat al rijdend wel goed of ben je dan een soort rijdend Rock Werchter? Wie heeft daar ervaring mee?
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
-
Re: Radio op de motor
op mijn K100LT had ik radio cassette.
hoe harder je reed hoe luider je hem moest zetten.
maar als je dan stopte kon iedereen vrolijk mee headbangen.
als je met oortjes kan werken via intercom is dat natuurlijk veel beter voor de omgeving en wordt je ook niet bekeken uit alle hoeken
hoe harder je reed hoe luider je hem moest zetten.
maar als je dan stopte kon iedereen vrolijk mee headbangen.

als je met oortjes kan werken via intercom is dat natuurlijk veel beter voor de omgeving en wordt je ook niet bekeken uit alle hoeken

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Radio op zich ... :Interessant voor verkeersinfo en wat afleiding bij saaie tourritten .
Via oortjes is het natuurlijk aangenamer voor de omgeving
Via oortjes is het natuurlijk aangenamer voor de omgeving
Madam JH
Ik rij al jaren met radio op de motor.
Deze werkt via de intercom.
Vooral om naar het werk te rijden is dat leuk.
Beetje muziek, het nieuws en de capriolen van de presentatoren op Q-musik.
Het maakt de rit aangenamer.
Mijn voorkeur gaat naar en intercom / oortjes
omdat andere weggebruikers niet moeten horen
wat ik beluister.
Ik zet de muziek ook nooit te luid, zodat ik kan blijven anticiperen op
andere geluiden in het verkeer.
Een beetje zoals in de auto dus
wat ik beluister.

-
En als ge kegeltjes rijdtHarald schreef:Ik rij al jaren met radio op de motor.
wat ik beluister.

Lid BMW-MC-VL

GSA 2008 - Temporarily out of power...

GSA 2008 - Temporarily out of power...
Het radio systeem op een RT is echt een aanrader en niet te vergelijken met de "oude" systemen.
Het volume kun je snelheids-afhankelijk laten regelen en het is ongelofelijk dat je met 120+ loepzuiver stereo muziek hoort en zelfs praatprogramma's gewoon te volgen zijn. Zodra de snelheid lager wordt gaat ook het volume omlaag zodat je niet als de eerste de beste aso voor het verkeerslicht staat of door het dorp heen rijdt. Kortom, wil je muziek op de motor dan is het een aanrader.
Het volume kun je snelheids-afhankelijk laten regelen en het is ongelofelijk dat je met 120+ loepzuiver stereo muziek hoort en zelfs praatprogramma's gewoon te volgen zijn. Zodra de snelheid lager wordt gaat ook het volume omlaag zodat je niet als de eerste de beste aso voor het verkeerslicht staat of door het dorp heen rijdt. Kortom, wil je muziek op de motor dan is het een aanrader.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
zijn intercomradios te doen met oordopjes in?
Geen probleem.Lorenz schreef:zijn intercomradios te doen met oordopjes in?
Oordopjes maken je niet doof.
Ze dempen bepaalde tonen.

-
- Contacteer:
Ik heb radio cd op mijn "oude rt" (1150) en zou deze niet meer willen (kunnen) missen. Zelf hoor ik de radio liefst door de luidsprekers van de moto, maar als ik aan de lichten of in stad kom switch ik over naar de intercom en laat ik hem door de helm spelen. Ik rij altijd wel met een helm zonder mondstuk, dus is de muziek wel beter hoorbaar dan met een integraalhelm. Zo zie je elk zijn "meug" hé.
Kawasaki KH 250, Kawasaki KH 400, Honda VF 750 C, Bmw R 1150 RT, Bmw K 1200 LT
Bezoek onze site: http://www.mtc2m1z.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Bezoek onze site: http://www.mtc2m1z.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Hoi,
heb ook een radio cassette op mijn 1150RT.
Ik zou hem niet meer kunnen missen.
hij staat bijna altijd stilletjes op de achtergrond op.
muziek en verkeersinfo zijn welgekomen zaken tijdens het rijden.
Ik heb hem zowel op de intercom (REAR-speaker uitgang) aangesloten als op de luidsprekers in het dashboard (FRONT-speaker uitgang).
De standaard BMW radio heeft deze 4 aansluitingen, gezien hij ook op de LT wordt gebruikt en die heeft wel boxen voor en achteraan.
Hierdoor kan ik middels de fader de verhouding aanpassen tussen oortjes en ls-boxen.
Als ik de motor was, zet ik hem op de boxen en tijdens het rijden voornamelijk op de intercom.
Door deze werkwijze vermijd je een extra schakelaar te moeten plaatsen, wat weer een extra gat nodig heeft en deze ook geen eeuwig leven heeft tijdens de barre winter en regenmaanden.
heb ook een radio cassette op mijn 1150RT.
Ik zou hem niet meer kunnen missen.
hij staat bijna altijd stilletjes op de achtergrond op.
muziek en verkeersinfo zijn welgekomen zaken tijdens het rijden.
Ik heb hem zowel op de intercom (REAR-speaker uitgang) aangesloten als op de luidsprekers in het dashboard (FRONT-speaker uitgang).
De standaard BMW radio heeft deze 4 aansluitingen, gezien hij ook op de LT wordt gebruikt en die heeft wel boxen voor en achteraan.
Hierdoor kan ik middels de fader de verhouding aanpassen tussen oortjes en ls-boxen.
Als ik de motor was, zet ik hem op de boxen en tijdens het rijden voornamelijk op de intercom.
Door deze werkwijze vermijd je een extra schakelaar te moeten plaatsen, wat weer een extra gat nodig heeft en deze ook geen eeuwig leven heeft tijdens de barre winter en regenmaanden.
Handig en goedkoop alternatief: mp3 speler met ingebouwde radio, al dan niet aangesloten op de intercom. Vooral de mp3 spelers van Creative Labs zijn van uitstekende kwaliteit. Is nog altijd stukken goedkoper dan een radio van BMW waarvoor je al vlug 1000 Euro neertelt.
K 75 S 2001 -2004
R 1150 RT BLACKLINE 2004-2009
K 1300GT 4/4/2009 tot....
R 1150 RT BLACKLINE 2004-2009
K 1300GT 4/4/2009 tot....
-
mee eens, persoonlijk zou ik eerde eens gaan kijken naar de originele ipod's van apple. Vooral het gamma van de nano ipods, al dan niet in combinatie met een radio-ontvanger. Heden ten dage staat mijn ipod nano op het remvloeistofpotje links op het stuur. Vastgezet met velcro van 3m, en gemakkelijk te bedienen. Alles aangesloten om de intercom.burkel schreef:Handig en goedkoop alternatief: mp3 speler met ingebouwde radio, al dan niet aangesloten op de intercom. Vooral de mp3 spelers van Creative Labs zijn van uitstekende kwaliteit. Is nog altijd stukken goedkoper dan een radio van BMW waarvoor je al vlug 1000 Euro neertelt.
Pakken goedkoper dan die bmw radio.
Maar iedereen doet wat die wil natuurlijk.
Wat je ook kiest, veel succes.
Frederik
-
Ik ben verslaafd aan mijne radio, kan bijna niet meer rijden zonder de zachte muziek in de achtergrond.
Ik gebruik een intercom en heb ook altijd oordopjes in. Het geluid staat vast en dus geen verhoging bij versnelling.
Ik gebruik een intercom en heb ook altijd oordopjes in. Het geluid staat vast en dus geen verhoging bij versnelling.

R1200RT
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Obiwan schreef:Het radio systeem op een RT is echt een aanrader en niet te vergelijken met de "oude" systemen.
Ik kan voor de R12RT alleen maar bevestigen dat de snelheidsafhankelijkheid ZEER goed werkt, want ik was eerst niet overtuigd van de radio doch
het zat standaard op de motorfiets die ik onlangs heb aangeschaft, een aanrader.
R12RT
585cc links - 585cc rechts
Kan de radio van de nieuwe rt1200 ook in het vorige model worden ingebouwd , heb namelijk een radio met cd maar kan er geen mp3 op aansluiten en de cd wil wel eens overspringen bij iets slechter wegdek.
Bij de nieuwe kan men echter memoriesticks aansluiten wat heel wat voordelen bied
Gaston
Bij de nieuwe kan men echter memoriesticks aansluiten wat heel wat voordelen bied
Gaston
Volgens mij is er een losse aansluiting te koop om op het vorige model radio ook een MP3 speler aan te sluiten.
Was voorheen een optie en is nu gewoon standaard.
Was voorheen een optie en is nu gewoon standaard.
Ik ben een alpinist.
voor mij sinds jaren één van de belangrijkste reden om te kiezen voor den duits. Mocht honda ook dergelijke radio inbouwen ( en niet opbouwen) zou ik zeker eens kiezen voor de jap. Maar door de radio's van den duits is aankoop van de jap geen optie.
Ik combineer ook met de intercom want ik wil geen rijdende crèmecar zijn. Bij het poetsen switch ik dan zodat het geluid door de boxen komt.
Radio is duur maar zijn geld waard en heeft steeds een meerwaarde bij doorverkoop.
Ik combineer ook met de intercom want ik wil geen rijdende crèmecar zijn. Bij het poetsen switch ik dan zodat het geluid door de boxen komt.
Radio is duur maar zijn geld waard en heeft steeds een meerwaarde bij doorverkoop.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
-
- Contacteer:
Ben je daar zeker van ??????Volgens mij is er een losse aansluiting te koop om op het vorige model radio ook een MP3 speler aan te sluiten.
Iets meer dan een jaar geleden bij den dealer achter gevraagd ....wassem niet gekend ......

Ik heb al ondervonden dat een partnummer erg handig is bij het argumenteren tov je dealer

Heb je dat toevallig mss ?
Thanx !!
Om de vraagsteller te beantwoorde :
Ik kan de radio ook nie meer missen., sinds ik er een ingebouwd heb op mijn eerste RT, 30 jaar geleden al

Zo, gewoon door de boxen, en idd het volume niveau past zich automatisch aan !
En ....ik ga effe onsympathiek doen zie .... het kan mij niet schelen wat anderen van mijn muziekkeuze vinden ze

Francis, r12rt
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !

My answer is NO !
Ik kan nog niet teveel info kwijt maar er staat een intercom aan te komen met RDS radio. Dit zou voor velen (dus ook niet-RT rijders) een oplossing kunnen bieden, vooral omdat de intercom zelf niet groter is dan een pakje sigaretten en dus makkelijk op een wat minder groot behuisde motor ook kan worden weggebouwd.
Ik reed twee jaar geleden zelf met een RT '07 met radio/cd aan boord. Ik gebruikte de luidsprekers nooit maar mijn muziek en Zumo 550 waren allebei aangesloten op de Starcom Digital. Zo kon ik en/of de duo luisteren naar radio/cd/mp3 of navigatie, het voordeel was ook dat de juiste prioriteiten worden gesteld m.b.t. de aangesloten apparaten. (bv navigatie heeft voorrang op muziek).
Ik was enorm tevreden van de kwaliteit en opzet van het geheel. Muziek via de luidsprekers vind ik erg asociaal, evenzeer voor 'boom'cars en rijdende discotheken. Maar dus ook de motorrijder met speakers die (hoe is het toch mogelijk) meestal nog hard rock staan te brullen. 'k Heb niets tegen wat heavy metal maar 't is gek hoe zeer het met de 'motard' wordt geassocieerd. Kijk maar eens op youtube. Meer dan 70% van de filmkes over motoren worden van een track voorzien met zulke muziek... 't is alsof de motorrijder deze link zelf op peil wenst te houden.
Afin, on topic, knap systeem op de RT, en sinds nieuw model wat in prijs gezakt. Heb nog geen ervaring met de nieuwe bediening. Op de vorige RT vind ik het anders ook best geslaagd. Wat mij persoonlijk betreft een pluspunt maar wel in combinatie met intercom.
Ik reed twee jaar geleden zelf met een RT '07 met radio/cd aan boord. Ik gebruikte de luidsprekers nooit maar mijn muziek en Zumo 550 waren allebei aangesloten op de Starcom Digital. Zo kon ik en/of de duo luisteren naar radio/cd/mp3 of navigatie, het voordeel was ook dat de juiste prioriteiten worden gesteld m.b.t. de aangesloten apparaten. (bv navigatie heeft voorrang op muziek).
Ik was enorm tevreden van de kwaliteit en opzet van het geheel. Muziek via de luidsprekers vind ik erg asociaal, evenzeer voor 'boom'cars en rijdende discotheken. Maar dus ook de motorrijder met speakers die (hoe is het toch mogelijk) meestal nog hard rock staan te brullen. 'k Heb niets tegen wat heavy metal maar 't is gek hoe zeer het met de 'motard' wordt geassocieerd. Kijk maar eens op youtube. Meer dan 70% van de filmkes over motoren worden van een track voorzien met zulke muziek... 't is alsof de motorrijder deze link zelf op peil wenst te houden.
Afin, on topic, knap systeem op de RT, en sinds nieuw model wat in prijs gezakt. Heb nog geen ervaring met de nieuwe bediening. Op de vorige RT vind ik het anders ook best geslaagd. Wat mij persoonlijk betreft een pluspunt maar wel in combinatie met intercom.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
-
- Contacteer:
LOL !!!!!!!!
Off topic ... ik ben jazz liefhebber

Al heeft PVDK dus wél gelijk
Ik haat dus ook boomcars
PS : geweldige site heb je trouwens Philippe !!!!
en...geweldig materiaal
Off topic ... ik ben jazz liefhebber

Al heeft PVDK dus wél gelijk

Ik haat dus ook boomcars

PS : geweldige site heb je trouwens Philippe !!!!
en...geweldig materiaal

Laatst gewijzigd door Francis op 18 feb 2010, 13:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Francis, r12rt
My answer is NO !

My answer is NO !
In januari een nieuwe RT besteld, mijn derde inmiddels (once RT, always RT).
En voor het eerst met radio. Ik vind muziek of radio in de helm niet zo leuk (stoort de waarneming van de omgeving). En nu de navigatie ook door de boxen kan, ben ik overstag gegaan.
Of ik er hard-rock ga doorjagen is twijfelachtig, al kan dat mits de juiste gemoedsgsteltenis wel eens leuk zijn.
Op de tonen van highway to hell door de bergen scheuren
Why not.
Levering pas in april (omwille van die radio
).
Ik zal achteraf wel melden of het een zotte investering was of niet.
Intussen kijk ik er wel naar uit.
En voor het eerst met radio. Ik vind muziek of radio in de helm niet zo leuk (stoort de waarneming van de omgeving). En nu de navigatie ook door de boxen kan, ben ik overstag gegaan.
Of ik er hard-rock ga doorjagen is twijfelachtig, al kan dat mits de juiste gemoedsgsteltenis wel eens leuk zijn.
Op de tonen van highway to hell door de bergen scheuren

Why not.
Levering pas in april (omwille van die radio

Rijd al jaren zo en vind dat best grappig eigenlijk. Nu met die zelfdimmende techniek valt dat trouwens allemaal best mee. Integendeel. Met z'n allen voor het rode licht en dan toevallig een goei plaat door de speakers => vollen bak open en dikken ambiancepvdk schreef:Muziek via de luidsprekers vind ik erg asociaal

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Sauerland 2009.WimLT schreef:Rijd al jaren zo en vind dat best grappig eigenlijk. Nu met die zelfdimmende techniek valt dat trouwens allemaal best mee. Integendeel. Met z'n allen voor het rode licht en dan toevallig een goei plaat door de speakers => vollen bak open en dikken ambiancepvdk schreef:Muziek via de luidsprekers vind ik erg asociaal

Lang getwijfeld om de radio-cd erbij te nemen.Nu toch tevreden met de aankoop.
Het snelheidafhankelijk volume,.....gewoon de max.
Het snelheidafhankelijk volume,.....gewoon de max.

Je bent enkel dom, als je niets leert uit je eigen fouten
Nieuwe RT is inmiddels geleverd.GVN schreef:In januari een nieuwe RT besteld, mijn derde inmiddels (once RT, always RT).
Op de tonen van highway to hell door de bergen scheuren![]()
Why not.
Levering pas in april (omwille van die radio).
Ik weet nu al dat ik van de radio veel plezier ga hebben. Gisteren even een kort ritje gedaan. Al rijdend Tom Boonen de koers horen verliezen. Te gek gewoon.

De nieuwe RT is ook veel beter afgewerkt dan de vorige 1200RT, vooral de ruit en de spiegels zijn er een stap op vooruit gegaan.
Motor draait zachter, maar de extra koppel voel je niet echt.
Nieuwe knipperlichtmodule is wennen.