Ze zijn der eindelijk in geslaagd.
Gisteren eens blijven hangen in Begijnendijk op een terraske tot één uur 's nachts. Maar twee pintjes gedronken om dat ik met de moto was.
Rustig naar huis, geen verkeer, ineens flits, flits. Eén keer was precies niet genoeg. 90 i.p.v. 70.
Een keer in Lier, een onweer, ben nog nooit zo nat geworden.
Ik werd zelfs al rijdend nat.
Ik zal toch maar eens op bedevaart moeten gaan zekers.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Ja George,
Wie hier op het forum kan zeggen "Ik ben nog nooit geflitst".
Het is een plaag een pest en iedereen heeft er last van, maar mijn wraak zal zoet zijn bij de volgende verkiezingen.
Alhoewel mijn stem alleen niet voldoende zal zijn om de huidige eikels van hunne troon te stoten.
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L BMW F800GS
Vanguard schreef:Eindelijk een vrouw die medelijden heeft.
Xa4, DAT KAN NA NIE, HE.
Ik leef totaal mee met jou hoor... ik ben over paar weken bijna geflitst, maar ik zou mijn rijbewijs kwijt geweest zijn, dus dat ze mij maar flitsen dat ik er 10 - 15 km overzit...
wat is een geldboete tov je rijbewijs kwijt zijn voor paar weken?
Vanguard schreef:Maar twee pintjes gedronken om dat ik met de moto was.
. Dus als ge met d`n voiture zijt dan drink je meer??? Alcohol en verkeer gaat niet samen imho.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
J.P.
Normaal ben ik geheelonthouder, met twee, vier wielen of 12 wielen.
Ik had twee pintjes gedronken aan het begin van de avond omdat het zo warm was, en het verslaat nog altijd het best de dorst en ik heb er dan het meeste smaak van.
Ik zat al op dat terras om 19.00h. Twee pintjes op 6 uur tijd dat mag wel dacht ik. Ik zat ook in goed en mooi gezelschap.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Wil ik jullie hier nu allemaal eens een hart onder de riem steken ?
Beroepshalve doe ik de laatste 4jaar dus bijna niks anders meer dan flitsen en pv's opstellen van de onbemande camera's.
Vorig jaar januari moest ik op een zondag gaan flitsen tot 22uur.
Toen ik na mijn dienst naar huis reed met mijn (toen nog) R850R, passeerde ik op de E40 onder een brug in Aalst...
Autostrade was zo goed als leeg, niks verkeer, geen gevaar....
Ik zag het toen ook bliksemen.......
Stonden ze daar toch wel zeker.!?!?
Paar dagen later een (voor mij) zeer bekend briefke in de bus.
Snelheid 150km/u
Niet gediskuteerd, en gewoon antwoordformulier ingevuld.
Nog wat later overschrijving in de bus voor de som van 156 Euro.
Ik heb die gewoon betaald en binnensmonds wat krachttermen geuit....
Ik vind dat we allemaal wat consequent moeten zijn.
We willen allemaal dat alles fijn geregeld is.
We willen allemaal in de maatschappij dat onze buren en landgenoten zich aan de regels houden.
Dan moeten we ook niet zagen als we gepakt worden als we zelf die zelfde regels overtreden.
En dat doet soms zeer.
Met die 156 Euro had ik ook wel wat anders kunnen doen, maar ja...
Op die plaats zullen ze mij alleszins al niet meer pakken, want daar let ik dus ook al wat meer op.
Hopelijk nemen jullie het sportief op,
ik kan er ondertussen toch ook al terug mee lachen.
Groetjes
Nasjke
Vanguard schreef:J.P.
Normaal ben ik geheelonthouder, met twee, vier wielen of 12 wielen.
Ik had twee pintjes gedronken aan het begin van de avond omdat het zo warm was, en het verslaat nog altijd het best de dorst en ik heb er dan het meeste smaak van.
Ik zat al op dat terras om 19.00h. Twee pintjes op 6 uur tijd dat mag wel dacht ik. Ik zat ook in goed en mooi gezelschap.
Het gaat me niet om die 2 pintjes hoor, dat vind ik acceptabel op die tijdsspanne. Echter, de zinsformulatie leek erop alsof, omdat je nu maar op 2 wielen was, je nu ook maar max. 2 pintjes dronk en niet meer. Ik dacht toen "Maar hoeveel drinkt hij dan als hij met de auto is?". Blij dat je het even hebt opgehelderd.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
...op 2 wielen was, je nu ook maar max. 2 pintjes dronk en niet meer. Ik dacht toen "Maar hoeveel drinkt hij dan als hij met de auto is?...
Nog een geluk dat hij niet met ne camion "uitzonderlijk vervoer" rijdt, met zo een kraan, of iets anders héél zwaar op vanachter Da zal al rap ne ganse bak zijn Hik...
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Pvde schreef:Ja George,
Wie hier op het forum kan zeggen "Ik ben nog nooit geflitst".
ik ben nog NOOIT geflitst (op 75000 km met de motor)
er bestaan daar middelen voor (voor gps-gebruikers)... de vaste flitspunten kunnen gedownload worden en op gps gezet worden. eigenaars van streetpilots, enz kunnen zelfs een gesproken waarschuwing krijgen wanneer ze een flitspaal naderen...
voor de mobiele moet je rekenen op het goedwillende oog van eventuele tegenliggers (zo ben ik deze maand toch 3x gered).
de vallende sterren op q kunnen ook interessant zijn om te weten (als q opstaat blijven dergelijke meldingen altijd in mijn geheugen 'hangen').
of nog eenvoudiger: de maximumsnelheden respecteren.
In de mate van het mogelijke rijdt ik vaak met de cruise control ingeschakeld ( autostrades en hoofdwegen ), zodat ik gerust kan rijden. In de bebouwde kom durf ik ook wel eens onbewust 60 Km/U rijden. Tot hier toe heb ik al geluk gehad dat ik ze steeds zag staan, maar de verantwoordelijke dame in kwestie is wel vindingrijk. Zo stond ze onlangs in het portaal van een deur, en stond de multanova achter een bushokje opgesteld. Aangezien ik net de "vallende sterren" had gehoord op Q, wist ik dat ze er stond. Anders had ik het aan mijne rekker gehad.
Diegene die soms Zwijndrecht doorkruisen : de gekende plaatsen zijn
* onder de brug op de Pastoor Coplaan
* ter hoogte van de uitgang van de wijkschool op de P. Coplaan ( terrecht ! )
* op Dorp Oost -en West ( oude baan Antwerpen - Gent )
Snelheden respecteren, allemaal goed en wel maar jaar na jaar gaan die omlaag. Van 60 km/h naar 50 km/h en ondertussen is ook heel ons gemeente zone 30 geworden. (edit: inclusief mobiele flitscontroles) En 't zal niet zijn omdat ze hier elke week op mekaar rijden. Je bent tegenwoordig bijna crimineel als je op je pedaal durft duwen. Tuurlijk gaan de statistieken van de verkeersslachtoffers omlaag. Als we morgen de maximumsnelheid terugbrengen naar 10km/h dan zal het pas veilig zijn
Verkeersveiligheid is meer dan drempels, flitspalen en kassa-kassa. Laat ze eens beginnen met de kerels van 't straat te halen die rondbollen onder invloed van alcohol en drugs. Om nog maar te zwijgen van de gasten die in niet-gekeurde auto's rijden of niet verzekerd zijn. Van deze laatste kan ik al deftig meespreken.
Laatst gewijzigd door Wingman X op 26 jun 2005, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Het spijt me maar ik kan geen snelheden respecteren tenzij die ergens op slaan. Ik vind 30 in de buurt van scholen, winkelcentra, bejaardenhuizen etc. eigenlijk al te hard en zal mijn leerlingen altijd instrueren daar de hand en voet al gereed te hebben voor een evt. remming en minimaal elke 6 seconden (bij drukte vaker) de spiegels te controleren. 50 km binnen de bebouwde kom zoals in Nederland te doen gebruikelijk vind ik hard zat. Komen we echter in het buitengebied hier dan is het plotseling maar 60 km per uur ook al is er geen kip op de weg.
Als leerlingen hier tijdens het examen dan zonder enig verkeer in die zones precies 60 gaan rijden krijgen ze geen bonuspunten want de examinator krijgt niet te zien of ze nou kunnen motorrijden of niet, bochten verworden tot flauwe rechte lijnen en er straalt geen plezier vanaf. Gaat die kandidaat echter aangepast rijden (80 km zonder overig verkeer en vertragen naargelang nodig) dan zal de examinator dat zeker apprecieren omdat ie dan tenminste een motorrijder aan het werk zag die AANGEPAST kan motorrijden.
Nee, dan Corsica! De meest moeilijke weggedeeltes zijn gewoon 90 km/u en in de bebouwde kom heb je maxiam van 50 en 30 maar geen gezond mens die het in z`n hoofd haalt om die snelheden te rijden, je haalt het gewoon niet vanwege de moeilijkheidsgraad.
J-P
Motorrijden aan 30 Km/hr (of meestal dan nog met voorliggers 20 Km/hr omdat ze bang zijn geflitst te worden),
vereist een goede beheersing van uw motorfiets of je ligt op de grond. Vraag da maar aan den JOOOOOOOOZEEEEEEEEEF
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L BMW F800GS
Pvde schreef:Motorrijden aan 30 Km/hr (of meestal dan nog met voorliggers 20 Km/hr omdat ze bang zijn geflitst te worden),
vereist een goede beheersing van uw motorfiets of je ligt op de grond.
Simpele remedie: afstand houden en als het echt langzaam moet dan de stapvoets rijden techniek doen (streepje gas, voetrem erbij houden om de motor trekkend te houden en de snelheid regelen met de koppeling). Vergt idd goede beheersing en wees nou eerlijk, die behoor je ook te hebben anders hoor je met die motor niet op de openbare weg.
Overigens, in Nederland wordt in 30km zones niet geflitst. Ze doen het liever op plaatsen die wel uitnodigen tot wat vlotter rijgedrag waar dus ook de pakkans groter is. Dat soort controles zijn goed voor de staatskas en schieten het doel van snelheidscontroles totaal voorbij namelijk de veiligheid voor eenieder te vergroten.
J-P
Vandaag de rekening gehad, valt dat ff mee, 50 euro, 86 i.p.v. 70 km/h. Ben direkt naar de post geweest, boetezegel gekocht en onmiddellijk opgestuurd.
Had me helemaal niet aan zo'n laag bedrag verwacht, meer aan 150 à 200 Euro.
Prinseske, da is maar 1ne avond thuisblijven.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Vanguard,
Dan ben jij er beter afgekomen dan ik. 14 dagen geleden, de dag voor ik op vakantie vertrok, mijn boet in de bus gekregen .
96Km ipv 70Km = 175€. Dat was zeer onverwacht, geflitst op R9 in Charleroi op de terugweg van mijn driedaagse vakantie naar de Champagne streek (1/2 juni). De vakantie was leuk , de naweeën wat minder .
Vanguard schreef:Vandaag de rekening gehad, valt dat ff mee, 50 euro, 86 i.p.v. 70 km/h. Ben direkt naar de post geweest, boetezegel gekocht en onmiddellijk opgestuurd.
Had me helemaal niet aan zo'n laag bedrag verwacht, meer aan 150 à 200 Euro.
Prinseske, da is maar 1ne avond thuisblijven.
Vanguard schreef:Vandaag de rekening gehad, valt dat ff mee, 50 euro, 86 i.p.v. 70 km/h. ... Had me helemaal niet aan zo'n laag bedrag verwacht, meer aan 150 à 200 Euro.
Dat valt mee. Is tussen 10 en 20 te veel niet min. 175,- EUR ? 't zal er waarschijnlijk van afhangen of diegene die de boetes moet opmaken goed gezind is of niet.
Bij ons in de straat zijn der de laatste weken honderden geflitst. (Max. 30 per uur zolang de werkzaamheden hier in de buurt aan de gang zijn) Mijn ene buurman moest 50,- EUR betalen voor 36 per uur. Een ander kreeg 175,- EUR aan zijn been voor 45 per uur.