koffers RT 1200

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
phil

koffers RT 1200

Bericht door phil »

Zeer tevreden over mijn RT 1200.
Kon ik dit ook maar zeggen over de bijhorende koffers.Alle koffers zijn reeds deels of volledig vervangen. BMW dealer maakte steeds dat het probleem snel opgelost werd en wist te vertellen dat ze wel meermaals geconfronteerd worden met koffers die niet naar behoren functioneren (koffers gaan niet of moeilijk openen of beter nog kunnen niet meer sluiten)
Bij geplande vertrek deze avond voor de dagelijkse woon werkrit kreeg ik mijn topkoffer niet meer open en kan je het al raden daar zit mijn helm in.20 minuten serieus gevloek en uiteindelijk dan toch gelukt.Koffer werd een tijdje terug vervangen daar vorige exemplaar ieder moment airborne kon gaan. En nu weer dit plezante spelletje.
Was dan ook minder aangenaam verrast dat BMW voor de dan toch beperkte update van de RT de koffers niet heeft aangepakt.Maar goed er volgen nog updates of hebben jullie andere voorstellen?
MHV642
Contacteer:

Re: koffers RT 1200

Bericht door MHV642 »

Van welk jaar is je moto ?
Ik persoonlijk rij al 4 jaar met 2 RT's, en heb nog nooit problemen met de koffers gehad.
En volgens mij zijn er op dit forum ook nog geen klachten daaromtrent verschenen.
Dus moet het een recent probleem zijn ?

Bart
Vanguard

Bericht door Vanguard »

De koffers van de GT zijn dezelfde als van de RT als ik het juist voor heb.
Had ook last van slot waar geen beweging in te krijgen was, heb het kunnen oplossen door WD40 in te spuiten.
Vlak voor het eind van 2009 is er een terugroepactie geweest en zijn de sloten vervangen door mijn dealer!
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
phil

Bericht door phil »

Motor is van 2006.
Lucky you dat je er nog nooit geen problemen of slechts beperkte mee had.
Dealer wist mij te vertellen dat de nieuwe koffers weeral een update kenden.
Met een beetje geluk komt het ooit allemaal goed .Blijkbaar moeten de jongens van R&D hun job verzekeren.
dikken
Contacteer:

Bericht door dikken »

Hallo,

Ik heb ook al enkele keren ondervonden dat het indrukken van de knop wat moeilijker ging. Echter, als ik de knop indruk met de sleutel erin, gaat het bij mij merkelijk veel beter.

misschien het proberen waard!

groeten, bart
greetzzz, bart
MichelP

Bericht door MichelP »

Heb sinds verleden week mijn 3de RT , hoop hier even weinig problemen mee te hebben als bij de vorige 2.
Geen dus, laat mijn topkoffer ook wel altijd spuiten in dezelfde kleur als mijn beemer.
phil schreef:Zeer tevreden over mijn RT 1200.
Kon ik dit ook maar zeggen over de bijhorende koffers.Alle koffers zijn reeds deels of volledig vervangen. BMW dealer maakte steeds dat het probleem snel opgelost werd en wist te vertellen dat ze wel meermaals geconfronteerd worden met koffers die niet naar behoren functioneren (koffers gaan niet of moeilijk openen of beter nog kunnen niet meer sluiten)
Bij geplande vertrek deze avond voor de dagelijkse woon werkrit kreeg ik mijn topkoffer niet meer open en kan je het al raden daar zit mijn helm in.20 minuten serieus gevloek en uiteindelijk dan toch gelukt.Koffer werd een tijdje terug vervangen daar vorige exemplaar ieder moment airborne kon gaan. En nu weer dit plezante spelletje.
Was dan ook minder aangenaam verrast dat BMW voor de dan toch beperkte update van de RT de koffers niet heeft aangepakt.Maar goed er volgen nog updates of hebben jullie andere voorstellen?
Afbeelding
Yeh Man
No Problem
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Heee....
Heb dat dus ook vaak voor met 1 van mijn koffer...slecht of moeilijk te openen :-(
Wat meestal helpt, is het deksel goed (lees krachtig)naar binnen drukken tijdens het openen..... wat wel moeilijk is als je maar 2 handen ter beschikking hebt......en zien dat je hem zo niet van zijnen bok duwt....
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Plaats reactie