Hoog verbruik R1200GS
Moderator: GVN
Hoog verbruik R1200GS
hey , ik heb al even aant zoeken geweest tussen de bestaande topic's .. maar ik vindt nie echt een antwoord ( heb 1u aant zoeke geweest )
Ik heb nog maar 1 week ( nog niet) een GS aangekocht ... waar ik tot op heden te vreden van was ... Nu heb ik echter een vraag IVM het tanken van deze moto.
Ik heb namelijk enkele vrienden die ook GS rijde ... En die kunne 300 tot 350 KM rijden met een tankje ... ik heb em al 2 keer mooi gevuld .. maar kom maar aan 200 KM ( en da is als ik rij als nen zak ... nooit boven de 3000 toeren ... ) Nu is echter de vraag , weet iemand waar et fout gaat bij mij ??
Heb em daarnet terug wille gaan vulle ... omda ik volgens de boordcomputer nog maar 40 KM kon rijden ... ( het oranje driehoekje brande al even dus)
Ik stop aant nafstation ... tank em zorgvuldig vol ... tot echt aan de rand ... kijk opzij en zie staan " getankt : 15,1L" .... kan ik normaal geen 20L in da ding kappe ??? nu vroeg ik mij af wie dit nog heeft , en of er nog mensne zijn die er maar 200 KM uithalen met 1tank ...
ik hoor graag wat er mis is.
alvast bedankt
philip
Ik heb nog maar 1 week ( nog niet) een GS aangekocht ... waar ik tot op heden te vreden van was ... Nu heb ik echter een vraag IVM het tanken van deze moto.
Ik heb namelijk enkele vrienden die ook GS rijde ... En die kunne 300 tot 350 KM rijden met een tankje ... ik heb em al 2 keer mooi gevuld .. maar kom maar aan 200 KM ( en da is als ik rij als nen zak ... nooit boven de 3000 toeren ... ) Nu is echter de vraag , weet iemand waar et fout gaat bij mij ??
Heb em daarnet terug wille gaan vulle ... omda ik volgens de boordcomputer nog maar 40 KM kon rijden ... ( het oranje driehoekje brande al even dus)
Ik stop aant nafstation ... tank em zorgvuldig vol ... tot echt aan de rand ... kijk opzij en zie staan " getankt : 15,1L" .... kan ik normaal geen 20L in da ding kappe ??? nu vroeg ik mij af wie dit nog heeft , en of er nog mensne zijn die er maar 200 KM uithalen met 1tank ...
ik hoor graag wat er mis is.
alvast bedankt
philip
Laatst gewijzigd door sprint op 25 feb 2010, 06:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel
Reden: Titel
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer
Re: AFRIP* (int zak gezet)
YOO
Doe is gewoon de test, tank 'm vol, tank een klein bidonske vol, en rij 'm is leeg. Dan pas weet ge hoeveel hij verbruikt.
En doe er dan je bidon in, ga naar de naftpomp, en zie hoeveel je er nog kan bijgieten, dan heb je direct een idee hoeveel er min of meer in kan. Ik dacht ook 20L, maar heb 't zelf nooit meegemaakt dat ik er 20L in kreeg, nochthans 'm ooit is droog gereden (wat toen niet de bedoeling was)
De reservemelding kan soms rare meldingen geven, bij de dealer is kijken of de meter nergens in de tank tegenaan wrijft.
Grtz, Philip!
Doe is gewoon de test, tank 'm vol, tank een klein bidonske vol, en rij 'm is leeg. Dan pas weet ge hoeveel hij verbruikt.
En doe er dan je bidon in, ga naar de naftpomp, en zie hoeveel je er nog kan bijgieten, dan heb je direct een idee hoeveel er min of meer in kan. Ik dacht ook 20L, maar heb 't zelf nooit meegemaakt dat ik er 20L in kreeg, nochthans 'm ooit is droog gereden (wat toen niet de bedoeling was)
De reservemelding kan soms rare meldingen geven, bij de dealer is kijken of de meter nergens in de tank tegenaan wrijft.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Re: AFRIP* (int zak gezet)
Da zal ik is gaan doen .. als ik effe tijd heb ... miss. nog vergeten te vermelde , tis een 2006 model ...
thanks
philip
thanks
philip
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer
Re: AFRIP* (int zak gezet)
Ik doe toch een oproep om zulke titels in berichten te laten voor wat ze zijn. Je heb geeneens de exacte waarheid over het wat en hoe, maar je spreekt al over "afgezet" en "in zak gezet". Niet meteen een fijn gevoel voor iemand die hoogstwaarschijnlijk recht in zijn schoenen staat.
Het gebeurt op het forum de laatste tijd wel meer: men neemt stoute woorden in de mond, zonder aan de gevolgen te denken.
Ik zeg altijd: check eerst, spreek dan, en indien je echt vindt dat het niet door de beugel kan, dan nog zijn er 'propere' manieren om dit op een forum te gooien.
Just my two cents.
Het gebeurt op het forum de laatste tijd wel meer: men neemt stoute woorden in de mond, zonder aan de gevolgen te denken.
Ik zeg altijd: check eerst, spreek dan, en indien je echt vindt dat het niet door de beugel kan, dan nog zijn er 'propere' manieren om dit op een forum te gooien.
Just my two cents.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
-
- Berichten: 2743
- Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
- Woonplaats: Bambrugge-City
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: Hoog verbruik R1200GS
Ik geloof dat een goede afstelling van het blok al veel zal verbeteren.
Als er bij uw dubbele uitlaat dan ook een andere chip is voorzien.
En rijden als “een oude zak” resulteert niet altijd in een kleiner verbruik.
Btw: ik heb ff de titel (on)aangepast
Als er bij uw dubbele uitlaat dan ook een andere chip is voorzien.
En rijden als “een oude zak” resulteert niet altijd in een kleiner verbruik.
Btw: ik heb ff de titel (on)aangepast
Marnix.
Re: Hoog verbruik R1200GS
Philxo,
Als je de "zoekfunctie" gebruikt zul je ook heel wat lectuur vinden over de "correcte" of "minder-correcte" werking van de benzineaanduiding op de GS.
Ikzelf, rij ook met een GS bj 2006 .
Wanneer ik vol-tank, en dan meen ik echt vol (bijna zoals een jenever-borrel ) dan krijg ik in het display toch niet de aanduiding van alle blokjes!
Ook aan de onderzijde, wanneer het display het nog af te leggen aantal km's opgeeft, heb ik dit aantal reeds beduidend overschreden (met de billen toegeknepen !! geef ik ook eerlijk toe).
Heb in de 3jaar en x maanden dat ik GS, ondertussen geleerd om mijn tankbeurten op de effectief gereden km's af te stellen en niet op het "blokjes-systeem" en de nog te rijden "range" melding voort te gaan.
Ik tank normaal (veiligheidshalve) steeds tussen de 300 en 350 km. Maar ik heb de grens van 400 ook al gehaald.
Succes
Als je de "zoekfunctie" gebruikt zul je ook heel wat lectuur vinden over de "correcte" of "minder-correcte" werking van de benzineaanduiding op de GS.
Ikzelf, rij ook met een GS bj 2006 .
Wanneer ik vol-tank, en dan meen ik echt vol (bijna zoals een jenever-borrel ) dan krijg ik in het display toch niet de aanduiding van alle blokjes!
Ook aan de onderzijde, wanneer het display het nog af te leggen aantal km's opgeeft, heb ik dit aantal reeds beduidend overschreden (met de billen toegeknepen !! geef ik ook eerlijk toe).
Heb in de 3jaar en x maanden dat ik GS, ondertussen geleerd om mijn tankbeurten op de effectief gereden km's af te stellen en niet op het "blokjes-systeem" en de nog te rijden "range" melding voort te gaan.
Ik tank normaal (veiligheidshalve) steeds tussen de 300 en 350 km. Maar ik heb de grens van 400 ook al gehaald.
Succes
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 12 okt 2008, 18:57
- Woonplaats: Tienen
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Hoog verbruik R1200GS
Hoi Philxo,
Ik rij met een GS van 2009 en ik heb ook nog nooit 20l in de tank gekregen.Zelfs niet als de BC nog 0km range aangeeft.
Dan krijg ik er hoogstens 18.5l in.Ik heb een gemiddeld verbruik bij een rustige rijstijl van 5.1l met accelerator.
En zoals Sprint al zei kan de chip er ook al voor iets tussen zitten.Misschien de BC een keer laten checken bij uw dealer.
Op het forum van de noorderburen vind je wel iets over gaatjes boren in de vulopening van de tank. Naar het schijnt kan je dan sneller tanken
en krijg je ook meer liters in de tank omdat er dan een ontluchting is.
Ps: Als je aan het einde van elke zin een punt zet,moet je tijdig je vinger van de toets nemen.....
Groetz Gerry
Ik rij met een GS van 2009 en ik heb ook nog nooit 20l in de tank gekregen.Zelfs niet als de BC nog 0km range aangeeft.
Dan krijg ik er hoogstens 18.5l in.Ik heb een gemiddeld verbruik bij een rustige rijstijl van 5.1l met accelerator.
En zoals Sprint al zei kan de chip er ook al voor iets tussen zitten.Misschien de BC een keer laten checken bij uw dealer.
Op het forum van de noorderburen vind je wel iets over gaatjes boren in de vulopening van de tank. Naar het schijnt kan je dan sneller tanken
en krijg je ook meer liters in de tank omdat er dan een ontluchting is.
Ps: Als je aan het einde van elke zin een punt zet,moet je tijdig je vinger van de toets nemen.....
Groetz Gerry
Beter 1 GS in de hand dan geen hand!
Re: Hoog verbruik R1200GS
Met de temperaturen rond het vriespunt verbruikt iedereen wel meer. (kortere ritjes , langere tijd nodig om uw blok warm te rijden enz....)
Die aktieradius (zoek daar maar eens op) van de boordcomputer klopt van geen kanten. Op mijn K gaat de driehoek aan als er nog voor 75km benzine zou zijn , maar die doet dat veel te vroeg. Paar weken terug (na de laatste sneeuw) gingen m'n ---- aan op de aktieradius-BC. Volgens m'n dagteller moest ik nog een klein 50km kunnen rijden. Aan de NATO sprongen de ---- aan en ik ben nog tot in Mechelen-noord gereden om te tanken (klein 30km) en dan nog zat er nog meer dan een liter in m'n tank ondanks het winterse meerverbruik.
Die aktieradius (zoek daar maar eens op) van de boordcomputer klopt van geen kanten. Op mijn K gaat de driehoek aan als er nog voor 75km benzine zou zijn , maar die doet dat veel te vroeg. Paar weken terug (na de laatste sneeuw) gingen m'n ---- aan op de aktieradius-BC. Volgens m'n dagteller moest ik nog een klein 50km kunnen rijden. Aan de NATO sprongen de ---- aan en ik ben nog tot in Mechelen-noord gereden om te tanken (klein 30km) en dan nog zat er nog meer dan een liter in m'n tank ondanks het winterse meerverbruik.
-
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
- Woonplaats: Landen
- Locatie: Vlaams Brabant, Landen
Re: AFRIP* (int zak gezet)
Koppel,Koppel!! schreef:YOO
Doe is gewoon de test, tank 'm vol, tank een klein bidonske vol, en rij 'm is leeg. Dan pas weet ge hoeveel hij verbruikt.
En doe er dan je bidon in, ga naar de naftpomp, en zie hoeveel je er nog kan bijgieten, dan heb je direct een idee hoeveel er min of meer in kan. Ik dacht ook 20L, maar heb 't zelf nooit meegemaakt dat ik er 20L in kreeg, nochthans 'm ooit is droog gereden (wat toen niet de bedoeling was)
De reservemelding kan soms rare meldingen geven, bij de dealer is kijken of de meter nergens in de tank tegenaan wrijft.
Grtz, Philip!
Dacht dat te doen maar ik durfde niet daar in de handleiding staat dat je hem niet moogt leeg rijden voor gevaar voor de katalysator. Natuurlijk kan dat wel is gebeuren en is er dan reeel gevaar voor beschadiging???
De tank vul ik zo als voorgeschreven in de handleiding tot maximaal de onderkant van de vulbuis. Na 250 km krijg ik melding om te tanken en dan gaat er 14 l in. Nu rij ik meestal tot mijn 300 km en dan tank ik 16.5 L.
Grtz V
Laatst gewijzigd door V op 25 feb 2010, 10:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: AFRIP* (int zak gezet)
pvdk schreef:Ik doe toch een oproep om zulke titels in berichten te laten voor wat ze zijn. Je heb geeneens de exacte waarheid over het wat en hoe, maar je spreekt al over "afgezet" en "in zak gezet". Niet meteen een fijn gevoel voor iemand die hoogstwaarschijnlijk recht in zijn schoenen staat.
Het gebeurt op het forum de laatste tijd wel meer: men neemt stoute woorden in de mond, zonder aan de gevolgen te denken.
Ik zeg altijd: check eerst, spreek dan, en indien je echt vindt dat het niet door de beugel kan, dan nog zijn er 'propere' manieren om dit op een forum te gooien.
Just my two cents.
Hey pvdk, ik had het hier niet over een persoon als ik zei "int zak gezet of eveneens afgeript". Het ging over de motor zelf ik weet dat het raar klinkt ,maar ik had deze moto ook mede gekozen voor de redelijke "radius" dat je normaal met he ding kan rijden. Maar nu sprint het lampje evnesnel op als bij mijn vorige moto , en deze had een kleinere tank en jaagde ik gerust telkens naar et rood. Ik hoop dat ik alsn og niemand op de teen getrapt heb.
Grtz
philip
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer
Re: Hoog verbruik R1200GS
Philxo,
U schrijf dat u enkele vrienden heeft met een vergelijkende motor, dan is het toch simpel..
Ga met z'n allen een tour rijden, tank tegelijk en na 200KM wederom tegelijk tanken, dan weet je of de meter niet correct is of je motor meer verbruikt dat anderen.
Met de uitkomst van dit "onderzoekje" kan je dan gerichte actie ondernemen (chip of tankmeter).
Beide is overigens mogelijk, het komt regelmatig voor dat de meter geen correcte aanwijzing geeft maar bij een 2e hands gekochte motor kan inderdaad ook de chip gewijzigd zijn, afstelmogelijkheid is ook valide echter kan daardoor het verbruik niet enorm toenemen, als laatste kan er natuurlijk een defect zijn! als er bv 1 van de 2 bobines defect is (motor hoeft dan niet per definitie slechter te lopen!) maar gaat door de slechte verbranding wel veel meer verbruiken.
Nou genoeg om te onderzoeken lijkt me maar het begint bij het vergelijken van de verschillende machines.
veel suc6
grtzzzzzzzzzzzzzz
U schrijf dat u enkele vrienden heeft met een vergelijkende motor, dan is het toch simpel..
Ga met z'n allen een tour rijden, tank tegelijk en na 200KM wederom tegelijk tanken, dan weet je of de meter niet correct is of je motor meer verbruikt dat anderen.
Met de uitkomst van dit "onderzoekje" kan je dan gerichte actie ondernemen (chip of tankmeter).
Beide is overigens mogelijk, het komt regelmatig voor dat de meter geen correcte aanwijzing geeft maar bij een 2e hands gekochte motor kan inderdaad ook de chip gewijzigd zijn, afstelmogelijkheid is ook valide echter kan daardoor het verbruik niet enorm toenemen, als laatste kan er natuurlijk een defect zijn! als er bv 1 van de 2 bobines defect is (motor hoeft dan niet per definitie slechter te lopen!) maar gaat door de slechte verbranding wel veel meer verbruiken.
Nou genoeg om te onderzoeken lijkt me maar het begint bij het vergelijken van de verschillende machines.
veel suc6
grtzzzzzzzzzzzzzz
Carpe diem quam minimum credula postero
Re: Hoog verbruik R1200GS
tazdevil schreef:Hoi Philxo,
Ik rij met een GS van 2009 en ik heb ook nog nooit 20l in de tank gekregen.Zelfs niet als de BC nog 0km range aangeeft.
Dan krijg ik er hoogstens 18.5l in.Ik heb een gemiddeld verbruik bij een rustige rijstijl van 5.1l met accelerator.
En zoals Sprint al zei kan de chip er ook al voor iets tussen zitten.Misschien de BC een keer laten checken bij uw dealer.
Op het forum van de noorderburen vind je wel iets over gaatjes boren in de vulopening van de tank. Naar het schijnt kan je dan sneller tanken
en krijg je ook meer liters in de tank omdat er dan een ontluchting is.
Ps: Als je aan het einde van elke zin een punt zet,moet je tijdig je vinger van de toets nemen.....
Groetz Gerry
@ sprint ; Dat zal ik is navragen, want ik vermoed dat hij niets "speciaal'' veranderd had buiten de uitlaat.
@ Tazdevil ; Ik zal het proberen voor erop te letten , maar de koude zorgt ervoor dat de functionaliteit van de vingers mindert ..... snap je ???????
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer
Re: Hoog verbruik R1200GS
Dit gaan we inderdaad eens doen ? het enige probleem is dat we echter in shiften werken MAAR niet voor hetzelfde bedrijf dus om zo is effe samen wa KM te bolle is niet altijd evident Ik vermoed dat ik eens een bezoekje ga brengen aan een plaatselijke dealerbeemer GS schreef:Philxo,
U schrijf dat u enkele vrienden heeft met een vergelijkende motor, dan is het toch simpel..
Ga met z'n allen een tour rijden, tank tegelijk en na 200KM wederom tegelijk tanken, dan weet je of de meter niet correct is of je motor meer verbruikt dat anderen.
Met de uitkomst van dit "onderzoekje" kan je dan gerichte actie ondernemen (chip of tankmeter).
Beide is overigens mogelijk, het komt regelmatig voor dat de meter geen correcte aanwijzing geeft maar bij een 2e hands gekochte motor kan inderdaad ook de chip gewijzigd zijn, afstelmogelijkheid is ook valide echter kan daardoor het verbruik niet enorm toenemen, als laatste kan er natuurlijk een defect zijn! als er bv 1 van de 2 bobines defect is (motor hoeft dan niet per definitie slechter te lopen!) maar gaat door de slechte verbranding wel veel meer verbruiken.
Nou genoeg om te onderzoeken lijkt me maar het begint bij het vergelijken van de verschillende machines.
veel suc6
grtzzzzzzzzzzzzzz
Bedankt ook voor de tip IVM de bobines , kan ik ook intiligent overkomen bij de dealer
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer
Re: Hoog verbruik R1200GS
hallo,
mijn gs 1200, 2007 daar rij ik ongeveer tussen de 290 a 350 km met een tank, pasop helemaal voltanken vraagd veel geduld.
daarom heb ik dat zwart kunsstof stukje uit de vulteut gepeuterd dat lukt prima zonder gereedschap, zo kan ik veel vlotter en helemaal voltanken.
korte afstanden rijden maken ook een verschil in het verbruik wat normaal is.
nooit boven de 3000 toeren als ik het goed voor heb, dat is om ambras zoeken.
mvg
luc
mijn gs 1200, 2007 daar rij ik ongeveer tussen de 290 a 350 km met een tank, pasop helemaal voltanken vraagd veel geduld.
daarom heb ik dat zwart kunsstof stukje uit de vulteut gepeuterd dat lukt prima zonder gereedschap, zo kan ik veel vlotter en helemaal voltanken.
korte afstanden rijden maken ook een verschil in het verbruik wat normaal is.
nooit boven de 3000 toeren als ik het goed voor heb, dat is om ambras zoeken.
mvg
luc
lgeen
Re: Hoog verbruik R1200GS
Kwam hier ook reeds aan bodtazdevil schreef: Op het forum van de noorderburen vind je wel iets over gaatjes boren in de vulopening van de tank. Naar het schijnt kan je dan sneller tanken
en krijg je ook meer liters in de tank omdat er dan een ontluchting is.
HIER klikken
Nog eentje
Re: Hoog verbruik R1200GS
'tis niet omdat er niet veel ingaat, dat hij veel verbruikt...
Mijne GS ( 2007) , heeft dezelfde 'kuren' : benzinemeter is niet betrouwbaar...dealer weet van geen ander gevallen..??
Forumlezer weet beter...
meter 'verliest' ineens een 70-tal kilometers in 'Range', effe op zijpikkel warmdraaien, en al de naft is weergevonden!!
na 11 km weeral 60 kms 'kwijt'...
Verbruiksmeter is wel betrouwbaar! Tussen 5 en 6L!
Probeer er aan te wennen! Ge moet 'm daarvoor niet wegdoen, hij rijdt te fantastisch!!
Mijne GS ( 2007) , heeft dezelfde 'kuren' : benzinemeter is niet betrouwbaar...dealer weet van geen ander gevallen..??
Forumlezer weet beter...
meter 'verliest' ineens een 70-tal kilometers in 'Range', effe op zijpikkel warmdraaien, en al de naft is weergevonden!!
na 11 km weeral 60 kms 'kwijt'...
Verbruiksmeter is wel betrouwbaar! Tussen 5 en 6L!
Probeer er aan te wennen! Ge moet 'm daarvoor niet wegdoen, hij rijdt te fantastisch!!
I like my bike!!
Re: Hoog verbruik R1200GS
Den Dirk schreef:'tis niet omdat er niet veel ingaat, dat hij veel verbruikt...
Mijne GS ( 2007) , heeft dezelfde 'kuren' : benzinemeter is niet betrouwbaar...dealer weet van geen ander gevallen..??
Forumlezer weet beter...
meter 'verliest' ineens een 70-tal kilometers in 'Range', effe op zijpikkel warmdraaien, en al de naft is weergevonden!!
na 11 km weeral 60 kms 'kwijt'...
Verbruiksmeter is wel betrouwbaar! Tussen 5 en 6L!
Probeer er aan te wennen! Ge moet 'm daarvoor niet wegdoen, hij rijdt te fantastisch!!
It ga je me NOOIT horen zegge ! Ik heb laatst geprobeert em mee naar binne te nemen , om en lekker warm te zetten , maar dat zag de vriendin nie zitte.
Ik had nochtans lief gevraagd of ze nie een stukje van haar plaats in bed wou delen jaja , zo vergroeid ben ik nu op 1 week
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer
-
- Berichten: 2330
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
- Woonplaats: 9200
- Locatie: Dendermonde
- Contacteer:
Re: Hoog verbruik R1200GS
De GS heeft inderdaad een 20l tank. Ik heb ooit in Frankrijk op een zondag 40km gereden terwijl de BC vanaf km stand 340: "0" aangaf.Getankt met 380 km op de teller en heb 19,92l getankt.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Re: Hoog verbruik R1200GS
Misschien werkt uw kilometer teller niet juist.
Geeft die minder kilometers aan dan dat je in werkelijkheid hebt gereden.
Geeft die minder kilometers aan dan dat je in werkelijkheid hebt gereden.
-
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 05 apr 2009, 20:43
- Woonplaats: Dendermonde
- Locatie: Gijzegem (bij Dendermonde)
Re: Hoog verbruik R1200GS
tiens das snel!
je had moeten wachten op de GS hybride
je had moeten wachten op de GS hybride
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA R80Gs
GSA R80Gs
Re: Hoog verbruik R1200GS
zo erg is het nog nie maar als je maar 200Km zou kunne doen me een volle tank , dan had ik miss. toch geopteerd voor iets portomonee vriendelijkerjohanelsie schreef:tiens das snel!
je had moeten wachten op de GS hybride
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer
Re: Hoog verbruik R1200GS
Dat de benzinemeters soms niet goed werken zal nu toch wel bekend zijn.
Gewoon laten calibreren door uw dealer (die dat misschien niet graag doet, maar da's wat anders).
Bij mijne GS van 2007 was het ook nodig (restafstand ging ook vrolijk op en neer). Sinds her-calibratie geen probleem meer.
Het verbruik van uw moto hangt niet af van de maximale inhoud van uw tank (duh).
Eerst voltanken, dan dagteller op '0'.
Vervolgens plezant toerke maken.
Dan weer voltanken, liters noteren. Kmstand aflezen van de dagteller, km noteren.
Omrekenen naar liter per 100km. Klaar.
VB. 160 km gereden, 8l getankt.
8l : 160km = 0,05 l/km => 5l/100km.
(5L/100km is wel een droom, maar de mijne komt nooit aan 6L/100km.)
Gewoon laten calibreren door uw dealer (die dat misschien niet graag doet, maar da's wat anders).
Bij mijne GS van 2007 was het ook nodig (restafstand ging ook vrolijk op en neer). Sinds her-calibratie geen probleem meer.
Het verbruik van uw moto hangt niet af van de maximale inhoud van uw tank (duh).
Eerst voltanken, dan dagteller op '0'.
Vervolgens plezant toerke maken.
Dan weer voltanken, liters noteren. Kmstand aflezen van de dagteller, km noteren.
Omrekenen naar liter per 100km. Klaar.
VB. 160 km gereden, 8l getankt.
8l : 160km = 0,05 l/km => 5l/100km.
(5L/100km is wel een droom, maar de mijne komt nooit aan 6L/100km.)
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Re: Hoog verbruik R1200GS
ok , ik ben erachter wat het allemaal is
Door de goede reactie's van alle mede GS rijders heb ik deze conclusie ...
- Ik ben VEEL te ongeduldig om die (de eerste keren toen) VOLLEDIG vol te doen , ik deed die vol tot in de hals , maar wachte blijkbaar nie lang genoeg om vervolgens er zo nog een L of 2 in te doen. Wat dus zaak 1 maakte van het probleem.
- Ik heb (zoals sommige wisten) een ander uitlaatje, een dubbele ackropovic. Deze zorgt voor meer verbruik. Dit is nu niet om te zeggen veel meer , maar meer is meer.
Conclusie ; alles komt terug bij mij want ik heb deze week na hem (borreltjes vol ) te tanke , er nu net geen 300km me gedaan. verder durfde ik niet er stond da ik nog 20 Km kon. (heb getankt voor 19,09L) Maar ik was al blij met de 300 Km.
Dus deze mag dicht Bedankt voor alle hulp
Door de goede reactie's van alle mede GS rijders heb ik deze conclusie ...
- Ik ben VEEL te ongeduldig om die (de eerste keren toen) VOLLEDIG vol te doen , ik deed die vol tot in de hals , maar wachte blijkbaar nie lang genoeg om vervolgens er zo nog een L of 2 in te doen. Wat dus zaak 1 maakte van het probleem.
- Ik heb (zoals sommige wisten) een ander uitlaatje, een dubbele ackropovic. Deze zorgt voor meer verbruik. Dit is nu niet om te zeggen veel meer , maar meer is meer.
Conclusie ; alles komt terug bij mij want ik heb deze week na hem (borreltjes vol ) te tanke , er nu net geen 300km me gedaan. verder durfde ik niet er stond da ik nog 20 Km kon. (heb getankt voor 19,09L) Maar ik was al blij met de 300 Km.
Dus deze mag dicht Bedankt voor alle hulp
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer
Re: Hoog verbruik R1200GS
Vind de reacties toch een beetje raar. Uitrekenen hoeveel je GS slikt is toch niet moeilijk: voltanken, mee rijden en opnieuw voltanken aan hetzelfde tankstation op dezelfde wijze vullen met de GS in dezelfde positie. Verbruik per 100 km is aantal liters getankt delen door aantal gereden km vermenigvuldigen met 100.
Nu, je meldt te rijden nooit boven de 3000 toeren. Daar kan het probleem ook al liggen. Mijn GS had ook een aanzienlijk hoger verbruik als ik constant op lage toeren reed. Daarentegen vlot optrekken en tussen de 3000 en 4500 toeren rijden, gaf een verbruik van iets minder dan 6 liter. Bleek overeen te stemmen met gemiddelde verbruik van GS van 3 jaar oud.
Nu, je meldt te rijden nooit boven de 3000 toeren. Daar kan het probleem ook al liggen. Mijn GS had ook een aanzienlijk hoger verbruik als ik constant op lage toeren reed. Daarentegen vlot optrekken en tussen de 3000 en 4500 toeren rijden, gaf een verbruik van iets minder dan 6 liter. Bleek overeen te stemmen met gemiddelde verbruik van GS van 3 jaar oud.