Even voorstellen...

Onze virtuele toog...

Moderator: GVN

Plaats reactie
Nahoj
Berichten: 1134
Lid geworden op: 05 apr 2009, 20:43
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Gijzegem (bij Dendermonde)

Re: Even voorstellen...

Bericht door Nahoj »

jullie zijn allemaal welkom
dik of dun in de club is het altijd dikke fun!!!
tot 1 van dezer he jongens
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
Trippelke
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jan 2010, 07:48
Woonplaats: Heers
Locatie: Limburg

Re: Even voorstellen...

Bericht door Trippelke »

Goede Avond, Goeie middag en goeie morgen voor de mensen die nu pas wakker zijn :-)

Mijn naam is Gwenny aka Trippelke. Ik woon in Gingelom (Limburg) en ben een jonge knaap van 22 jarige leeftijd.
Waarom ik met de motor rij is eigenlijk vrij simpel te achterhalen. Mijn vader rijd al met de motor sinds ik geboren ben dus ik kan wel zeggen dat ik een deel van zijn DNA in mij heb opgenomen.
Mijn eerste motor was een Triumph Street Triple in het wit. Zo fier als pauw heb ik deze nieuw kunnen kopen met de spaarcenten die bedoeld waren voor mijn eerste motor.
Jammer genoeg ben ik tot de conclusie gekomen dat een naked bike eigenlijk niets mij was. Na verschillende testritten en testverslagen te hebben opgenomen tot mij ben ik dan overgeschakeld naar het avontuurlijk rijden. Mijn BMW F800 GS is daar natuurlijk de ideale motor voor.

Wat zijn de plannen nog? Wel, ik wil zeer zeker meer gezien hebben dan alleen Europa en heb daarom het volste vertrouwen in mijn gele schoonheid dat hij mij naar exotische locaties zal brengen.

Voor de rest ga ik zeker en vast eens langs komen op één van jullie ritten en hou ik het forum dagelijks in het oog voor tips en ervaringen van oudere bestuurders.

Groeten,

Gwenny aka Trippelke

ps: this is my beasty !!!
Afbeelding
Afbeelding
.:: It's Better To Travel Than To Arrive ::.
.:: BMW R1200 GS Driver ::.
.:: Made for Adventure ::.
UpJohn
Berichten: 966
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:43
Locatie: Ninove

Re: Even voorstellen...

Bericht door UpJohn »

Welkom Trippel :wink:

Afbeelding
RTChris
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 dec 2009, 20:09
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Bericht door RTChris »

Tijd om even voor te stellen.
Na mijn aankoop van een R1200rt enige tijd dit forum gevolgd.
Ik ben een jonge knaap, net de 40 gepasseerd, regio hageland. De laatste 10 jaar heb ik rondgereden met een Gsx-R 600 K1, die ik in 2005 vervangen heb door een Gsx-R 600 K4. Ik gebruikte deze moto uitsluitend voor woon-werk-verkeer. Sinds een jaartje ben ik van werk veranderd en kan ik genieten van een firmawagen. Met gevolg dat de Gsx-R vorig jaar slecht 2 maal uit mijn garage is geraakt.
De kids zijn nu groter en hollen niet meer achter ons aan. Dus tijd om in 't weekend met z'n tweetjes te gaan toeren. Probleem: Gsx-R is niet geschikt. Dan maar overgegaan tot de aankoop van een 1200RT, begin december. Het weer heeft er echter over beslist dat ik deze moto moest stallen, tot gisteren!!! Gps geinstalleerd, intercom aangesloten. Een gedownloade ritten in de Zumo geladen en gaan toeren in haspengauw. Eerste rit is beperkt gebleven tot 180km.
Het is gans anders rijden dan mijn Gsx-R, maar het bevalt me :-)
Misschien komen we elkaar nog wel tegen.

Chris.

ps: de Gsx-R staat te koop (als nieuw).
R1200RT 2005
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Even voorstellen...

Bericht door Bob »

't Is een hele overstap van de Suzuki naar een Duitse toerbuffel, maar je zal er allicht ook veel plezier aan beleven. Succes ermee !
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
dede61
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:26
Locatie: Zichem

Re: Even voorstellen...

Bericht door dede61 »

Tijd om me even voor te stellen, ik ben Danny. Na jaren motor loos door het leven te zijn gegaan ben ik vorig jaar terug op gestapt. Niet meer piep jong maar vooral jong van hart ;)
Eerst een Yamaha 650 dragstar maar al snel begon dat wat te vervelen, een beetje gebrek aan power. Toevallig op een Beemer R1200C beland, en nog geen minuut spijt gehad. Dit jaar als alles meezit ga ik naar het BMW cruiser treffen in Kisslegg Duitsland en andere dag toertjes en weekends met mijn madam zijn ook voorzien. Ondertussen zijn we (de Madam en ikzelf) ook reeds lid van BMW Motor club geworden.
Zoals RTChris zal je mij ook meestal in het hageland aantreffen.

Groeten, Danny
"Geloof kan bergen verzetten, maar een ingenieur gaat je dynamiet aanbevelen" kwestie van overtuiging zeker....
nu-madmax
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2010, 12:01
Locatie: Hoofddorp, Noord Holland (NL)

Re: Even voorstellen...

Bericht door nu-madmax »

Hoi,

ik ben Arjan aka nu-madmax uit Hoofddorp (NL) daar bij Schiphol. Nu de bmwgsclub.nl weer uit de lucht is, en ik toch mijn wekelijkse portie (on)zinnige BMW motor verhalen nodig heb, ben ik op aanraden van een forumlid hier ook lid geworden.
Nadeel is dat ik nu 2 sites in de gaten moet houden ;-)
Ik rij nu ruim 2 jaar motor, begonnen op een Yamaha Diversion 600, die na een jaartje begon te vervelen. Tijdens een onderhoudsbeurtje kreeg ik een leen 1200 GS mee... en tsja, toen werd ik besmet met het BMW virus. Precies een jaar geleden hield de Yamaha er (bleek later tijdelijk) mee op, dus mijn spaarvarkentje omgekieperd en een BMW R850GS (uit 2000) gekocht. En daar ben ik zeer content mee :mrgreen:
BMW R850GS (2000)
=Als de muziek stopt, sterft de wereld=
Terror Boy
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2010, 22:33
Woonplaats: Ermelo
Locatie: Ermelo op de Veluwe, ja wel een Ollander

Re: Even voorstellen...

Bericht door Terror Boy »

Hallo,

ook ik ben een ontheemde "Ollander" die nu zonder GS-forum zit :-?

Ik rij al weer 2 jaar een R1150GS uit 2000, de beste dus :mrgreen:

Ik leest dit forum al jaren met plezier, dus het werd wel eens tijd dat ik mij aanmeld en voorstel.

Mijn motor verleden: Suzukie GT750, Honda Goldwing,Yamaha XJ900, BMW K100RS, het licht gezien: R1150GS

Op het ogenblik ben ik in afwachting van een Y-pijp die ik van Dichman gekocht heb, als het goed is komt hij vandaag :grin:

Groet,

Marco
den hoek
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2010, 16:41

Re: Even voorstellen...

Bericht door den hoek »

Hallo ik ben ook een vluchteling uit nederlands brabant en rij een meestal op mijn 1100gs met wat touratech rotzooi erop een 41 litertank en zega koffers die ik toevallig van een belgische gsrijder gekocht heb in brasschaat misschien zwerft ie hier ook wel rond (herbert).Ik hou van veel en lang rijden liefst in de bergen maar met de ardennen en de eiffel ben ik ook al blij.Jullie hebben trouwens wel een hoop leuke smileys :shock: :D :lol: :lol: :lol: :cyclopsani: :cyclopsani: :pig: :pig: :pirat:
sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Even voorstellen...

Bericht door sprint »

Als Herbert niet aan’t werken is, dan is hij op wereldreis. :idea:
Veel komen we hem hier dan ook niet tegen.
Marnix.

Afbeelding
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Even voorstellen...

Bericht door mecapuet »

den hoek schreef:Hallo ik ben ook een vluchteling uit nederlands brabant en rij een meestal op mijn 1100gs met wat touratech rotzooi erop een 41 litertank en zega koffers die ik toevallig van een belgische gsrijder gekocht heb in brasschaat misschien zwerft ie hier ook wel rond (herbert).Ik hou van veel en lang rijden liefst in de bergen maar met de ardennen en de eiffel ben ik ook al blij.Jullie hebben trouwens wel een hoop leuke smileys :shock: :D :lol: :lol: :lol: :cyclopsani: :cyclopsani: :pig: :pig: :pirat:
En zo is er een 41 liter tank terug naar België verscheept...ze ligt hier nog altijd.

Welkom, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
emergency
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 nov 2009, 22:10

Re: Even voorstellen...

Bericht door emergency »

Hallo,

Ik ben Ronald Appeltants
Woonachtig te Bierbeek

Beroep is winkelverantwoordelijke, diploma spoedeverpleegkundige


Ik bezit sinds 1.5maand R1200rt

Zit al op forum sinds ik beslist heb dat ik een motor ging aanschaffen. Dit omwille van de vele info die hier te vinden is.
Joepie1958
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2010, 16:44

Re: Even voorstellen...

Bericht door Joepie1958 »

Hallo,

Ik hield het niet meer uit, het Nederlandse GS forum ligt er nu al zo lang uit dat ik heftig ontwenningsverschijnselen begon te krijgen :drunken:
Hier ben ik dan, uit het Nederlands Limburgse land en ik denk dat ik me heel snel hier thuis ga voelen.
Ik ben Jo, 51 jaar, rij een 1150 GSA dus een foto is niet nodig, dat is zo'n eenheids-motor, 'ne grijze :lol:
Ik werk in Maastricht en doe daar wat vage dingen bij een schelp-tankstation in de buurt van het ge-academiseerde ziekenhuis :grin:
Tot mijn thuis-collectie behoort: 1 vrouw (bezig met het motorrijbewijs :twisted: ), 1 dochter met schoonzoon en bijbehorende kleindochter :lol:

Ik behoor tot de gelukkigen die de Unstoppable G.S. Challenge 2010 van de nederlandse GS club heb mogen voorrijden in de omgeving van Spa :!:
dipstick
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 feb 2010, 08:59
Locatie: Halen

Re: Even voorstellen...

Bericht door dipstick »

Hallo ,
Mijn naam is Jan (50) maar iedereen zegt Jakke.
woonachtig in west-Limburg en ben technisch bediende in
een bedrijf in Haasrode.
Ben sinds vorige week de trotse eigenaar van een R1200RT (06/2007)
Heb voorheen altijd enduro gereden met KTM en Husqvarna
Kan wel alle now-how over BMW gebruiken ( zie R forum)
groetjes Jakke
The chase is better than the catch .
BMW club Vl lid
philxo
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 feb 2010, 22:34
Locatie: wilrijk (a'pen)

NIEUWTJE ...

Bericht door philxo »

Hey,
het leek me het beste om me eerst even voor te stellen hier op het forum , vooraleer ik direct vragen begint te stellen.
Ikzelf ben dus Philip (philxo) , den net een beschaafde jeugdige 22jaar oude geworden , ben gevestigd te ANTWERPEN.
Ik ben voor de moment int bezit van een NIET BMW voertuig ... maar ik hoop dat jullie me kunne ompraten om een beemer te kopen :grin:
Om veel vragen al te beantwoorden , het is een Suzuki , sv'ke en 6en half.
Moesten jullie vragen hebbe, stel ze maar ... mail me anders .. euhm .. ja , da zal et zijn e :pirat:
Hopelijk vindt ik hier snel m'n draai :grin:
No pain , no game ... Algoed da et geen spelletje is voor mij ... maar m'n dagelijks vervoer :D
ArEs
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:43
Woonplaats: Meulebeke
Locatie: West-Vlaanderen - Meulebeke

Newbie met een RT1100

Bericht door ArEs »

Hey iedereen,

Bij deze mij even voorstellen. Ik ben ArEs, 23 jaar jong en woon in Wetterencity.
Sinds vrijdag ben ik de fiere eigenaar van een BMW R1100RT uit '97 8-) . De boxerbrommer heeft 90 000km en tis nen bordeauxrode. (foto's volgen).

Waarom een RT?
Omdat ik het gewoon een vreeee schoon machine vindt :drunken: . Voldoende windbescherming voor woon-werkverkeer, veel comfort, veel opbergruimte.

Spijtig genoeg is een beetje een valse start :-? , de motor staat namelijk sinds zaterdag in de garage. 'S morgens wou het beestje niet meer starten. MIjn eerste idee was "de batterij is plat", maar na te proberen starten met een booster, gaf er nog steeds niemand thuis. De startmotor draaide, juist weigerde de boxer dienst.
Wat blijkt, de benzine was niet zuiver genoeg. Waarschijnlijk een resultaat van even stil te staan, en ik die niet had moeten wachten tot het waarschuwingslampje om te tanken aansloeg. Een ander probleem is een olielek dat aan het licht kwam dankzij de garagist. Vermoedelijk is dat lek terug te vinden aan één van beide cilinders. En een derde laatste probleem is dat de versnellingspook te veel speling heeft, waardoor er problemen optraden bij het schakelen.
Spijtig genoeg traden de problemen niet op bij de testrit of de rit naar huis, enkel bij een laatavondtripje kwam het versnellingspookprobleem opdagen.
Maar goed, hopelijk zijn de problemen van korte duur en ook van kleine financiële impact en kan ik morgen naar hartelust beemeren.

Ik hoop hier vooral veel bij te leren op technisch vlak en ook wat fun te beleven uiteraard! :grin:

Mijn vorige motor was een suzuki GSX 600F by the way. (fijne motor,maar naar windbescherming en opbergmogelijkheden, zo goed als nihil. Ik kon zelfs met moeite mijn portefeuille wegstoppen!)

Grtz
ArEs
R1200GSA LC
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Newbie met een RT1100

Bericht door RBee »

Welkom,

(blijkbaar dikke portefeuille :lol: )
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
ArEs
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:43
Woonplaats: Meulebeke
Locatie: West-Vlaanderen - Meulebeke

Re: Newbie met een RT1100

Bericht door ArEs »

RBee schreef:Welkom,

(blijkbaar dikke portefeuille :lol: )
Voor vrijdag was ze NOG dikker zulle :mrgreen: :-P
R1200GSA LC
MichelP
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 dec 2009, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: Newbie met een RT1100

Bericht door MichelP »

Hey allen,

Ik ben Proost Michel
woonachtig in de stille Kempen(Turnhout)

Sinds verleden week de trotse bezitter van een nieuwe RT 1200 MU
Na eerder al twee versleten te hebben met woon- werkverkeer +/- 40000km per jaar.
Heb verleden jaar voor het eerst enkele toerritten mee gedaan en ben dit van plan dit jaar ook terug te doen.
Afbeelding
Yeh Man
No Problem
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: Even voorstellen...

Bericht door V »

V, GS rijder sinds 08/2009
Afbeelding
Nascar
Berichten: 447
Lid geworden op: 08 dec 2007, 23:23
Woonplaats: .
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Bericht door Nascar »

V schreef:V, GS rijder sinds 08/2009
Dat noemen ze nu eens kort en bondig :wink:
Weliswaar nogal weining informatief :-?

In elk geval welkom aan allen :grin:
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
road runner
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2010, 10:57
Locatie: zulte

Re: Even voorstellen...

Bericht door road runner »

hallo zet mij hier ook eens tussen he op dit leuke forum,ben bruno woon te zulte ben 43 en 2 jaar motor loos dus de kriebel zit er nog steeds en na enkele jappen heb ik nu een groote voorliefde voor een r 1200 rt die ik wel in tweedehands zal aanschaffen denk ik(slechte tijden he haha) wel nog geen boxer ervaring dus denk ik er aan eens enne te huren,en zo wat meer van een boxer te wete te komen betreffend het rijden er mee greets :grin:
wijosatito
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jul 2009, 13:10

Re: Even voorstellen...

Bericht door wijosatito »

Tja, heb al enkele vragen gesteld ( en telkens zowel leuke als goede antwoorden gekregen) en 't is niet meer dan normaal zeker dat ik mijzelf ook even voorstel :eye:
Wiiliam, Expo - bouwjaar en sinds 2000 weer op de motor gekropen. Zoals zovelen in de jeugd met brommerkes gereden, maar dan komt er een lief, een vrouw, kinderen, ... Die kinderen zijn ondertussen het huis uit en de microbe kon weer worden gevoed. Tot nu toe 4 Yams versleten, zijnde 2 maal 600 div, 1 Fazer 600 en 1 XJ 900 Div. De beste en handelbaarste daarvan was de Fazer, maar was het kettingsmeren meer dan beu.
Sinds het begin wel steeds uitgekeken naar een BMW ofwel K-reeks ofwel GS. Sinds maandagavond 15 maart staat er een rode K 1100 LT in de garage te blinken.
Deze week staat een onderhoudsbeurt op het programma.
Tot op één der ritten
Motoke
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jan 2010, 12:51
Locatie: Steendorp (Oost - Vlaanderen)

Re: Even voorstellen...

Bericht door Motoke »

Even voorstellen,

Mijn naam is Jean Firlefyn woon in Steendorp (Oost Vlaanderen)
Ben gehuwd en heb twee dochters, een schoonzoon en een schatje van een kleindochter.
Heb drie jaar met een Pan European 1100 ST gereden en vijf jaar met een 1300 ST.
Gebruik de motor voor woon - werkverkeer en af en toe een rit met vrienden.
De tijd was aangekomen om een nieuwe motor aan te schaffen en het is de nieuwe BMW RT geworden, vorige vrijdag besteld en wordt waarschijnlijk 7 mei afgeleverd :razz:
Nog een vriendelijke motorgroet en tot op één van de volgende ritten :grin:

Jean
Pan European ST1100 - Pan European ST1300 - BMW R1200RT
eReS
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2010, 20:42

Re: Even voorstellen...

Bericht door eReS »

hallo iedereen ik ben guy en woon in deurne ik ben 34 jaar en rijd al van mij 18 met de moto maar sinds juli 2009
met een r1100rs bj '97 en 35000km op teller "da's ne nieve" zeggen ze hier dan :lol:
mijn beroep is vrachtwagen chauffeur.
hobby's: motorrijden en rijden en rijden ik krijg daar maar ni genoeg van :grin:
voila a klein bekke info en de groeten aan iedereen.
Plaats reactie