Mijn 3 motovrienden en ikzelf zouden graag in april een trip maken in de Duitse Eifel. Nu hebben zij iets minder congé dan ik en daarom zou ik al iets vroeger willen vertrekken. Concreet ben ik weg op 1/4 om vervolgens op 6/4 met hen afspreken ergens in de Eifel om dan op 10/4 terug thuis te arriveren bij het vrouwtje in Herenthout
Gedurende deze 5 extra dagen dacht ik Frankrijk in te rijden richting de Mont Ventoux en zo te zien waar ik zou raken maar... is dit wel een goed idee gezien de vroege periode op het jaar?? Hebben jullie een tip die beter aansluit bij deze periode van het jaar?
De kans dat de Ventoux begin april nog dicht is, zoals andere hoge cols, is relatief groot. Waarom trek je niet eens door de vogezen, een stukje Zwarte Woud en keert terug doorheen Duitsland naar de Eifel via Pfalserwald enz... Een zeer mooie toer. Een dagje of twee in de Vogezen, een dagje of twee via Zwarte Woud en zo naar de Eifel. Zeker de moeite.
Merci voor de tip Philippe. Ik ga de juiste kaarten bij elkaar zoeken en dan kan het plannen beginnen hé. Kijk er al naar uit want het is m'n eerste echte reis en eigenlijk een beetje een test voordat ik m'n vriendin zover mee achterop neem.
Hebben wij ook ooit nog gedaan, maar andersom: Eifel - Zwarte Woud - Vogezen - Ardenen. Keerpunt, zuidelijkste punt, was Mulhouse waar je dan een dagje kan uittrekken om het wereldberoemde automuseum "La passion de Fritz Schlumpf" te bezoeken. Met dit verslag op mijn Smug ben je misschien al iets wijzer. De dagtrippen zal je wel iets moeten aanpassen (verlengen) want wij waren met een paar HD-rijders onderweg en die waren niet vooruit te brànden. Ik moest dus die trippen wat korter houden Maar 't was wel een heel leuk voorjaarstripje met vooral niet te missen langs de B500 naar beneden in het Zwarte Bos en over de Route des Cretes naar boven in de Vogezen
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
Leuke foto's Wim. Dit is ongeveer de route die we half Mei ook nemen.(week 19) Moezel, Zwarte woud, Vogezen en Ardennen.
Inclusief "Touratech" en het automuseum te Mulhouse.
Dat het maar gouw beter weer wordt.
Laatst gewijzigd door UpJohn op 02 mar 2010, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Leuke foto's Wim. Dit is ongeveer de route die we half Mei ook gaan doen.(week 19) Moezel, Zwarte woud, Vogezen en Ardennen.
Inclusief "Touratech" en het wereldberoemde automuseum te Mulhouse. Dat het maar gouw beter weer wordt.
Hela UpJohn,
Steekt uw neus eens buiten !
Schitterend weertje om te bollen, me dunkt
Vanmorgen toch wel weer wat frisser,
maar zo zalig met het
pvdk schreef:heb er snel nog een kaartje bijgedaan als geheugensteuntje...
uwe kader van Pfälzer Wald ligt op de verkeerde plaats. Die moet op die groene vlek komen, rechtsonder waar ie nu ligt.
Vogezen en zwarte woud zijn nogal verraderlijk qua temperatuur en weer, zeker in april. Koud, regen, sneeuw, mist , da gaat ge zeker meemaken als ge daar een weekje rondhangt. Een gewaarschuwd man...kan zich voorbereiden.
Mannen, ik ga al jullie tips in acht nemen en kom ik onderweg ergens barre omstandigheden tegen.., dan leg ik m'n route wel om. Dat is nu ook geen ramp hé. 't is tenslotte niet het einde van de wereld. Dank aan al diegene die even de tijd namen om reactie te geven! (en zo mijn jeugdig enthousiasme intoomden... voor de Alpen is het nog niet het moment )
Domien schreef:Mannen, ik ga al jullie tips in acht nemen en kom ik onderweg ergens barre omstandigheden tegen.., dan leg ik m'n route wel om. Dat is nu ook geen ramp hé. 't is tenslotte niet het einde van de wereld. Dank aan al diegene die even de tijd namen om reactie te geven! (en zo mijn jeugdig enthousiasme intoomden... voor de Alpen is het nog niet het moment )
Groet,
Domien
Klopt, maar bovengenoemde gebieden zijn echt niet minder mooi, zijn erg de moeite waard, waar je zeker een keer geweest moet zijn
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.