ongeval bij inhalen - aansprakelijkheid

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Zwam
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 sep 2006, 13:29

Re: ongeval bij inhalen - aansprakelijkheid

Bericht door Zwam »

JH. schreef:... bedoel je hiermee...:

Wanneer je linksaf uw eigen oprit wenst op te rijden... je eerst uiterst rechts op uw rijvak moet blijven wachten totdat alle achteropkomende verkeer u heeft voorbijgereden... en dan pas links uw oprit oprijden????

of heb ik iets gemist hier...
Het komt er alleen op aan tijdig met je richtingsverandering (want dat is de rijbeweging die je uitvoert wanneer je van op de rijbaan een links gelgen oprit wil oprijden) te beginnen.
Dwz. (1) van ver genoeg vooraf kijken of er nog geen achterligger begonnen is je in te halen, als er geen achterligger is die je inhaalt (2) tijdig je richtingsaanwijzer naar links in werking stellen en tenslotte (3) je vooraf naar links (het midden) begeven om vandaaruit de oprit op te rijden.
Als je dit allemaal hebt gedaan mag een eventuele achterligger je niet meer langs links inhalen.
Consigliori Wim
Berichten: 215
Lid geworden op: 29 sep 2004, 10:44
Locatie: Deinze-Astene
Contacteer:

Re: ongeval bij inhalen - aansprakelijkheid

Bericht door Consigliori Wim »

Ik ben dit op 12/09/2006 tegengekomen op de ring rond Brussel, waar ik in een stilstaande file werd omvergereden door iemand die naar het derde rijvak wou. De verzekering gaf mij ook gelijk, maar de tegenpartij niet, en mijn zaak komt voor 16/10/2008. De conclusies van de tegenpartij komen op hetzelfde neer als wat tegen jou werd geargumenteerd, mijn advocaat beroept zich op de eerder aangehaalde argumenten, alsook een tekst van Febiac waarin rechten en plichten van motorrijders en automobilisten worden uitgelegd. Ik hou je op de hoogte, ben nu eens benieuwd om de definitieve conclusies te zien van de tegenpartij vooraleer de zaak voorkomt.
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
slowrider
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 jan 2008, 09:00
Locatie: ergens in Vlaanderen waar mijn moto staat

Re: ongeval bij inhalen - aansprakelijkheid

Bericht door slowrider »

Jullie hebben een ding over het hoofd gezien, krijg dit maar eens voor met een agent of eentje met een lange arm
dan heb geen poot meer om op te staan ze zullen de wet wel eventjes aanpassen om je toch in het ongelijk te stellen.
en ik kan het weten. Auto links geparkeerd toen ik aankwam draaide zij zich terug om en ik knalde in de linker flank
kon niet meer remmen en ben dan maar recht op de motor gaan staan en zo een tuimeling over de wagen gedaan zes weken hospitaal bijna alles gebroken rechterkant en ik had het ongeluk dat het een vrouw van een flik was. zij was haar maneuver al aan het uitvoeren en ik had mijn snelheid niet aangepast aan de staat van het wegdek zo was de uitspraak.Nu moet je weten ik rij op een baan waar de Max snelheid 90km is mijn teller stond stil op 72km per uur geen remspoor kan ook niet als ze haar maneuver uitvoerd op max 10 meter voor ik er aankwam nog juist de reactie gehad om mij recht te zetten en mijn armen
voor mij hoofd te houden .Ik heb wel maar van een ding spijt gehad dat mijn motor in de achterdeur stak van de wagen en niet in de voordeur waar zij zat dan had ik mischien gewonnen. Nog een geluk dat het kinderstoeltje leeg was anders was het nog veel erger geweest mijn moto stak tot de helft in de achterdeur zij was licht gewond en wat nog mooier was een half uur na het ongeval stonden de heren in blauw aan mijn bed om te vragen of ik eens wou blazen ze hadden nog niet eens gezien dat mijn kaaksbeen gebroken was ik kon gewoon mijn mond niet opendoen tanden op mekaar gezet om mijn kaaksbeen niet te bewegen straf hé .En in Beroep ben ik het ook nog eens verloren, wat ik ben vergeten te zeggen haar wagen stond geparkeerd tussen de bomen en ze moest eerst nog een fietspad kruisen voor ze de rijbaan opkan.Leg mij dat eens uit hoe de wet hier werkt in dit apenland en dan durgven ze te vragen om meer respect voor de man in blauw , van mij moeten ze dat niet meer verwachten .
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: ongeval bij inhalen - aansprakelijkheid

Bericht door JohanDB »

Vonnissen worden geveld door de rechtbank...niet door de mannen in het blauw...

Dat iemand zijn kaaksbeen gebroken is, dat ruik je niet hoor, je ziet het zelfs meestal amper...

Je frustratie over vonnissen die aanvankelijk "gesneden brood" lijken maat net iets anders uitdraaien kan ik wel begrijpen. We zijn zo ook al 4 jaar aan het procederen voor mijn broer z'n moto ongeval (die heeft het er spijtig genoeg zo goed niet vanaf gebracht)
slowrider
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 jan 2008, 09:00
Locatie: ergens in Vlaanderen waar mijn moto staat

Re: ongeval bij inhalen - aansprakelijkheid

Bericht door slowrider »

Ja dat is waar maar ik ben ook door het oog van de naald gekropen . Maar als je daar ligt met je hoofd in het verband, je kaak tweemaal zo dik, je oog helemaal dicht en gezwollen, lippen, pols, ribben en knie gebroken dan zijn de heren blind.Van de verwondingen waren ze op de hoogte en de vragen die ze stelde waren ook niet zo gewoon maar ja ik had een wagen van een colega in de prak gereden en dat was voor hen het voornaamste.De uitspraak was ieder zijn eigen kosten ook in beroep, en daarmee was de kous af.Wat ik wil bedoelen ik stond alleen geen getuigen en waar haar getuigen vandaan kwamen ik zou het niet weten . het was nog donker om 7uur in de morgend toen ik naar mijn werk aan het rijden was . het is al heel lang geleden
maar ik draag er nu nog de gevolgen van .
Laatst gewijzigd door slowrider op 09 jul 2008, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: ongeval bij inhalen - aansprakelijkheid

Bericht door JohanDB »

Ge kunt nooit weten dat ge nog kunt blazen hé :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
slowrider
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 jan 2008, 09:00
Locatie: ergens in Vlaanderen waar mijn moto staat

Re: ongeval bij inhalen - aansprakelijkheid

Bericht door slowrider »

het was nog met een zakje om in te blazen zo lang is het geleden :lol: als ik toen kon praten had ik voorgesteld het ergens anders te steken om op te blazen :lol:
bernie
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2006, 09:16
Locatie: Zingem

Re: ongeval bij inhalen - aansprakelijkheid

Bericht door bernie »

Ondertussen is mijn zaak in beroep voorgekomen en werd de uitspraak van de 1ste rechter bevestigd. Ik word dus over de hele lijn aansprakelijk gesteld. De tegenpartij treft volgens de rechter geen enkele schuld, alhoewel die toegeeft me niet in zijn spiegel gezien te hebben (wat volgens mij overduidelijk aantoont dat hij gewoon niet in zijn spiegel gekeken heeft). Verder zou ik "gezien het schadebeeld" te rap gereden hebben (meer dan 30 km/uur want het was een 30km zone). Mijn uitleg dat een moto van 250 kg zelfs al aan 10 km/u een flinke deuk in een deur kan veroorzaken, en dat de "carrosserie" van een moto zelfs al bij lage snelheid serieus beschadigd kan worden werd blijkbaar niet geloofd.

Echt frustrerend, en ik voel me serieus "gepakt" door een volgens mij bevooroordeelde rechter: ik weet dat ik helemaal niet snel reed en wel degelijk oplettend was. Dus: als je aan het inhalen bent en je botst op een voorligger die enkele meter voor je neus plots naar links zijn oprit opdraait zonder op tijd te pinken dan ben je sowieso in fout, want je bent niet voorzichtig geweest. Pffft.
Maar ja wat wil je, er waren maar twee getuigen (één een familielid en de ander een kennis van de tegenpartij). Als die dan éénsgezind verklaren dat hun brave familielid/kennis wel op tijd gepinkt had en dat ik veel te rap reed ("t' is altijd hetzelfde met die motards" hoorde ik er nog één zeggen), dan weet je het wel. Ik had natuurlijk geen enkele getuige (tegen dat ik rechtgekrabbeld en van de eerste schrik bekomen was, waren alle mogelijke getuigen in mijn voordeel al lang voorbijgereden).
"The time you enjoy wasting is not wasted time"
K75RT
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: ongeval bij inhalen - aansprakelijkheid

Bericht door jakke »

Maar ja wat wil je, er waren maar twee getuigen (één een familielid en de ander een kennis van de tegenpartij). Als die dan éénsgezind verklaren dat hun brave familielid/kennis wel op tijd gepinkt had en dat ik veel te rap reed ("t' is altijd hetzelfde met die motards" hoorde ik er nog één zeggen),
Raar, want ik heb ooit vernomen dat familie of kennissen niet echt van invloed kunnen zijn in zulke zaken, wegens zo goed als zekere partijdigheid! Ik weet van twee mensen die ooit in dezelfde situatie terechtkwamen, maar dan als autobestuurder.
Een identieke en zeer vergelijkbare situatie, traagrijdend verkeer en motorrijder die, zeker niet te snel, een rij auto's voorbij steekt en op een "reglementaire" manier. Autobestuurders willen afslaan in een straat, waarbij de motor in de linkerflank terecht kwam. In bijde gevallen de motorrijder in het gelijk gesteld omdat deze zich in een rechte lijn voortbeweegt en de autobestuurders telkens een maneuvre uitvoeren en dus van hun rechte lijn afwijken. Bijgevolg moet diegene die een maneuvre maakt, steeds voorrang verlenen in zulk geval.
Naar mijn mening maakt het weinig uit of de richtingaanwijzer gebruikt is of niet.
Ik geloof dat er in de wegcode ook wel iets staat zoals "achterkomend verkeer moet ten allen tijde kunnen stoppen of veilig kunnen uitwijken indien er zich voorop gevaarlijke situaties voordoen". Daarom niet letterlijk op die manier maar toch iets in die zin allicht. Natuurlijk zeer vervelende situatie. Maar verzekeringsmaatschapijen zijn uiteraard geen liefdadigheidsinstellingen hé! hoe moeilijker ze het een ander kunnen maken, hoe liever soms. :-?
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: ongeval bij inhalen - aansprakelijkheid

Bericht door JohanDB »

Bernie, ik ken uw gevoel want ook het ongeval waarbij mijn broer op net dezelfde manier om het leven kwam is een paar maanden terug in beroep in zijn fout uitgesproken...
Best niet te veel over tobben en verder gaan zeker ...
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: ongeval bij inhalen - aansprakelijkheid

Bericht door John »

Dat belooft!! Heb vorig jaar ong. hetzelfde mee gemaakt door een een vrouwke dat verkeerd reed en op een links liggende oprit wou keren. Motor in de prak en den deze een week hospitaal met de nodige weken werkonbekwaam. Dit zou ook binnenkort voorkomen. :shock:
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: ongeval bij inhalen - aansprakelijkheid

Bericht door WimLT »

Awel, toen ik dit topic daarstraks snel even doornam, moest ik ook spontaan aan jou denken. Volgens mij steken ze jou voor jaaaaaren weg, jong :mrgreen:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: ongeval bij inhalen - aansprakelijkheid

Bericht door Harald »

Er zijn zoveel factoren die mede een rol spelen in de eindbeslissing van de rechter.

Soms ook fouten, gemaakt door de opstellende agenten, door de ter plaatse gekomen expert enz.

Ook mijn broer werd op z'n 22ste levensjaar van de baan gereden.
Hij ging vol in de flank van een wagen, dewelke plots van op de parkeerstrook rechts omkeer maakte.
Volgens mijn broer zijne maat die achterop zat ( CBR 900 ) , heeft mijn broer nog geroepen " zotte teef ...")
Nadien niets meer.
Licht uit voor altijd.....(R.I.P)

Na 3 jaar krijg ik eindelijk een copij van het dossier.
Onderling ( tussen de verzekeringen ) was al afgesproken dat mijn broer voor een bepaald percentage aansprakeijk ging gesteld worden.
Zijn snelheid op het ogenblik dat hij beginnen remmen is was 87Km/h
De snelheid bij de inpakt op deflaknk van het voertuig was 81Km/u.
Volgens de expert en de opstellers van het PV was de maximum snelheid .... eeeuuuuh wat gaan we der van maken ... 70 Km.

Moet lukken dat ik in die periode daar geregeld langs kwam en goed mijn wegcode ken.

Effe bezwaar aangetekend via onze advocaat, proces uitgesteld , veel papierwerk, maar inderdaad ik had gelijk.
De snelheid op de plaats van mijn broer zijn ongeval was gelimiteerd op 90Km.

Oeps sorry meneer, maar dan was uw broer NIET in fout.
Was hij voorbeeldig aan het rijden.
Tja dan is hij voor 100% in z'n recht,...........maar dat is dan ook alles.

Een grondige kennis van de zaken is nodig om er uit te komen.
De rechter moet zich uitspreken volgens de hem overhandigde informatie.
Is deze onjuist of ontbreken er elementen, dan kan er nooit een juiste uitspraak volgen.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Nick Murof
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2009, 11:28

Re: ongeval bij inhalen - aansprakelijkheid

Bericht door Nick Murof »

Wel beste, toen ik vele jaren geleden rijlessen volgde, plooide ne maat van mij zijn voituur bij het inhalen van een vijftal tragere weggebruikers in de flank van de voorste die linksaf sloeg.
Ik vroeg toen aan mijn rij-instructrice hoe zij dat zag, en zij vertelde mij dat hij zonder twijfel in fout was, gezien geen enkele rechter gaat redeneren dat je je voorzichtig gedraagt als je meerdere auto's tegelijk inhaalt, en dan niet eens kan stoppen als een auto linksaf draait.

Bovendien, een bestuurder die op zulke baan linksaf slaat, hoeft niet in zijn spiegel te kijken om zeker te zijn dat er geen ongeduldige aan het inhalen is. Waar jullie dat in de wegcode Art. 19 lezen of uit afleiden, is mij een raadsel.

Dus, in dit geval heeft de bestuurder alles volgens de geldende wet gedaan, naar links bewogen, pinker opgezet, en afgedraaid.
Beide rechters hebben dus m.i. correct geoordeeld.
Nick Murof
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2009, 11:28

Re: ongeval bij inhalen - aansprakelijkheid

Bericht door Nick Murof »

bernie schreef: Enfin, ik voel me dus behoorlijk onrechtvaardig behandeld door dit vonnis omdat het duidelijk is dat de afdraaiende bestuurder gewoon niet gekeken heeft of er iemand aan het inhalen was en zelf toegeeft me niet gezien te hebben. Mijn snelheid, inhalen van meerdere voertuigen etc doen hier volgens mij niets terzake, zelfs al had ik 5 km/u gereden dan nog had hij me van mijn sokken gereden want ik was al quasi ter hoogte van zijn achterbumper toen hij afraaide.

De rechter beweert dat de aangeredene zich wél vergewist had van achteropkomend verkeer vermits "hij wist dat hij gevolgd werd door een grijze wagen" (wat volgens mij juist niks bewijst: hij kan die wagen al een kilometer vervoor opgemerkt hebben, of na het ongeval, maar dat bewijst geenszins dat hij in zijn LINKER achteruitkijkspiegel gekeken heeft toen hij wou afdraaien).
19.1. De bestuurder die naar rechts of naar links wil afslaan om de rijbaan te verlaten of die zijn voertuig langs de linkerkant van een rijbaan met éénrichtingsverkeer wil opstellen, moet zich vooraf ervan vergewissen dat hij dit kan doen zonder gevaar voor de andere weggebruikers, vooral rekening houdend met de vertragingsmogelijkheden van de achterliggers;
hij wist dus dat er een grijze auto achter hem reed, en hij hield rekening met de vertragingsmogelijkheid van die auto. Aan Art. 19.1 is dus voldaan.

19.3. De bestuurder die naar links afslaat moet :
1° zijn voornemen tijdig genoeg kenbaar maken door middel van de linker richtingsaanwijzer wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.

Deze aanduiding moet ophouden zodra de beweging uitgevoerd is;

2° a) op een rijbaan met tweerichtingsverkeer, zich naar links begeven zonder de tegenliggers te hinderen;
b) op een rijbaan met éénrichtingsverkeer, zo dicht mogelijk bij de linkerrand ervan blijven.

3° voorrang verlenen aan de tegenliggers op de rijbaan die hij gaat verlaten;

4° de beweging met matige snelheid uitvoeren;


5° op de kruispunten de beweging zo ruim mogelijk uitvoeren zodat hij de ingeslagen rijbaan rechts oprijdt, behalve in de gevallen dat het verkeer op die rijbaan geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4. en 9.5.



Aan alle voorwaarden werd voldaan. Let op het feit dat er vooral met tegenliggers rekening gehouden wordt, nooit met inhalende ongeduldigen.

Er is geen punt dat zegt dat hij in zijn linker- spiegel moet kijken. Zijn verklaring dat hij jou niet gezien heeft, doet niet ter zake.


Gij vindt wel dat in zijn linkerspiegel zou moeten gekeken hebben, maar uw bevindingen hebben helaas niks met de wegcode te maken.
bernie
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2006, 09:16
Locatie: Zingem

Re: ongeval bij inhalen - aansprakelijkheid

Bericht door bernie »

Nick Murof schreef: 19.1. De bestuurder die naar rechts of naar links wil afslaan om de rijbaan te verlaten of die zijn voertuig langs de linkerkant van een rijbaan met éénrichtingsverkeer wil opstellen, moet zich vooraf ervan vergewissen dat hij dit kan doen zonder gevaar voor de andere weggebruikers, vooral rekening houdend met de vertragingsmogelijkheden van de achterliggers;



hij wist dus dat er een grijze auto achter hem reed, en hij hield rekening met de vertragingsmogelijkheid van die auto. Aan Art. 19.1 is dus voldaan.
Ahum... maar...
- als ik inhaal ben ik ook een achterligger, en moet hij dus ook rekening houden met mijn vertragingsmogelijkheden. Als hij de moeite niet doet om achterom te kijken hoe kan hij dan rekening houden met mijn vertragingsmogelijkheden? Zijn verklaring dat hij me niet gezien heeft doet dus wel terzake.
- artikel 16 (gaat welsiwaar over inhalen maar daar gelden gelijkaardige principes) zegt wél dat je je moet vergewissen dat een achterligger al niet aan het inhalen is ...
- wie zegt dat ik ongeduldig was? Jouw redenering volgend is iedereen die een ander inhaalt een ongeduldige, en mag men dus zomaar links afslaan zelfs als men ingehaald wordt?


Maar goed, ik zal wel dokken en ondertussen ben ik al lang blij dat ik er niets aan overgehouden heb.
"The time you enjoy wasting is not wasted time"
K75RT
Nick Murof
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2009, 11:28

Re: ongeval bij inhalen - aansprakelijkheid

Bericht door Nick Murof »

bernie schreef: Jouw redenering volgend is iedereen die een ander inhaalt een ongeduldige, en mag men dus zomaar links afslaan zelfs als men ingehaald wordt?
Ja, inderdaad. Men mag dus echt linksaf slaan zonder in de linker spiegel zich ervan te vergewissen dat er iemand aan het inhalen is.
Het is niet alleen mijn redenering, het is zelfs de wegcode...
xantingo
Berichten: 604
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:37
Woonplaats: Wechelderzande
Locatie: Antwerpen / Wechelderzande
Contacteer:

Re: ongeval bij inhalen - aansprakelijkheid

Bericht door xantingo »

Nick Murof schreef:
bernie schreef: Jouw redenering volgend is iedereen die een ander inhaalt een ongeduldige, en mag men dus zomaar links afslaan zelfs als men ingehaald wordt?
Ja, inderdaad. Men mag dus echt linksaf slaan zonder in de linker spiegel zich ervan te vergewissen dat er iemand aan het inhalen is.
Het is niet alleen mijn redenering, het is zelfs de wegcode...
In welke streek rijd jij gewoonlijk rond? 't Is maar dat ik daar uit de buurt blijf...
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Zwam
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 sep 2006, 13:29

Re: ongeval bij inhalen - aansprakelijkheid

Bericht door Zwam »

Ja, inderdaad. Men mag dus echt linksaf slaan zonder in de linker spiegel zich ervan te vergewissen dat er iemand aan het inhalen is.
Het is niet alleen mijn redenering, het is zelfs de wegcode...
Dan gebruik jij toch een andere wegcode dan deze die ik dagelijks moet toepassen...
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: ongeval bij inhalen - aansprakelijkheid

Bericht door wooter »

Nick Murof schreef:Ja, inderdaad. Men mag dus echt linksaf slaan zonder in de linker spiegel zich ervan te vergewissen dat er iemand aan het inhalen is.
Het is niet alleen mijn redenering, het is zelfs de wegcode...
Toch niet. Iemand die je inhaalt is nl. ook een achterligger.

Er is rechtspraak die dit probleem op beide manieren oplost... In vele gevallen is de linksafslaander in fout, vaak door het nalaten van het uiterst links houden of niet gebruik van de richtingsaanwijzer, in andere gevallen is de inhaler in fout, vaak als de linksafslaander zich niet hield aan alle voorwaarden om correct links af te slaan. Vaak is het zo dat als de aanrijding zo gebeurt dat de voorkant van de linksafslaander geraakt wordt, deze in fout wordt gesteld, terwijl als de achtervleugel wordt geraakt de inhaler werd verwacht om de aanrijding te vermijden.

In het beste geval probeer je natuurlijk te vermijden dat je bij zo een situaties gaat inhalen.
Nascar
Berichten: 447
Lid geworden op: 08 dec 2007, 23:23
Woonplaats: .
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: ongeval bij inhalen - aansprakelijkheid

Bericht door Nascar »

Als ik dit hier zo allemaal lees dan kom ik tot 2 conclusies :

1. Er is geen rechtspraak ... Je moet geluk hebben met rechter, getuigen, ... :shock:
2. Als je een ongeluk hebt ben je altijd gezien, zelfs al lijkt het alsof je alles gedaan hebt volgens de regels van de wegcode :-(
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: ongeval bij inhalen - aansprakelijkheid

Bericht door JohanDB »

Nascar schreef:Als ik dit hier zo allemaal lees dan kom ik tot 2 conclusies :

1. Er is geen rechtspraak ... Je moet geluk hebben met rechter, getuigen, ... :shock:
2. Als je een ongeluk hebt ben je altijd gezien, zelfs al lijkt het alsof je alles gedaan hebt volgens de regels van de wegcode :-(
Da's inderdaad de enige juiste conclusie :-|
Plaats reactie