slechte wegen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

poestexas

slechte wegen

Bericht door poestexas »

Misschien een vraagje aan onze ordehandhavers hier onder ons: welke procedures (of wat doe je het best?)kan je best volgen als je ten val komt als gevolg van één van de vele putten die onze wegen thans kenmerken? Ik kan me best voorstellen dat dit een probleem wordt als de grote massa buitenkomt bij de eerste stijging van de temperaturen?
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Harald

Re: slechte wegen

Bericht door Harald »

Gewoon klacht neer leggen op het lokale politiebureau.
Indien uw machine zo gehavend is dat hij niet meer kan rijden,
patrouille ter plaatse vragen.
Die doen de vaststellingen ter plaatse.
Het is steeds nuttig te weten wie de wegbeheerder is.
Gemeente, provincie, gewest.
Neem nadien contact met uw verzekeringen vraag dat ze de procedure starten.
Hou alle facturen van , takeling herstelling, docter en ziekenhuis goed bij.

Een andere gouden raad, voor iedereen ,
probeer zoveel mogelijk te anticiperen op de slechte wegen,
hou voldoende afstand op uw voorligger,
zodat je een onverwachte put of scheur in het midden
van het asfalt tijdig ziet.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Relax

Bericht door Relax »

En neem maar zelf ook wat foto's, of laat ze nemen. NIet de eerste keer dat ze snel wat lapwerk uitvoeren om hun laksheid (in deze tijden is het eerder van niet kunnen volgen, maar dat doet niks af aan het feit) te verdoezelen of zelfs dood te zwijgen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

poestexas schreef:de vele putten die onze wegen thans kenmerken ?
:shock: Maar de wegen zijn hier toch helemaal niet slecht :shock:
Toen ik dat onlangs beweerde in een ander topic, moest ik maar oprotten naar Tirol :pig: :roll:

btw: M&T zal mee moeten verhuizen na hun laatste nummer :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

Jij wenst dan weer iemand een ongeluk toe. En zo kunnen we nog lang doorgaan.

Jij wordt al net als je iemand die je verfoeit om het gedrag dat jij nu gaat vertonen. Ongenuanceerd dooremmeren.
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Vandaag effe naar Jabbeke geweest en dan terug via E40 Gent => A'pen....de E40 Bxl-Kust ligt dus vol met putten, stukken verdwenen asfalt en weet-ik-wat...heb wel 2 barrages gezien waar wegenarbeiders de "puttekkes" aan 't oplappen waren...ik had er bijna compassie mee hoe die mannen hun leven riskeren temidden roekeloze automobilisten en zwalpende truckers...je zou voor minder in de put zitten...

Lang leve de bergen in Tirol :grin:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
thompy

Bericht door thompy »

Ik was afgelopen zondag met de auto vertrokken richting Drongen.
De oprit van Sint Denijs Westrem is daar gewoon Schandalig.
Putten over een lengte van zeker 2 à 3 meter, opeenvolgend en een breedte van 1,5 meter.
Ik werd volledig door elkaar geschud en voor mijn veiligheid en de auto had dit nare gevolgen kunnen hebben, laat staan voor mijn moto.
Ik begrijp dat door de vrieskou het wegdek beschadigd is maar dit tart toch elke verbeelding.
Dat dit niet asap hersteld wordt is voor mij echt een raadsel.
En dan heb ik het nog niet over de diverse putten die ik elke dag met de moto moet ontwijken op de E 40 ( vooral het rechter rijvak ).
Behoudens de ernst van het trein ongeluk in Halle, lijkt me de verhouding in budget toch niet echt evenredig.
Miljarden willen ze uitbesteden aan een veiligheidssysteem voor het treinverkeer maar om de wegen deftig te onderhouden is er dan niet genoeg budget.
Het gaat hier dan ook nog eens om een menselijke fout.
Wel, het niet onderhouden, met een lange termijn visie, van het wegennet is ook een duidelijk menselijke fout.
Dit is weer een staaltje van electoraal gewin in functie van de actualiteit gezien het aantal politici dat weer op de barricade springt rond het trein drama.
Soms denk ik, ik betaal geen eurocent meer aan de belastingen tot diverse maatschappelijke problemen daadwerkelijk worden opgelost.
Maar ja, het leven en de roze bril zeker...
T
BMW R 1100 GS zwart
Honda Transalp 650 grijs
jakke

Bericht door jakke »

Ik spreek niet over de autosnelwegen hé, maar op gebied van gemeente- en gewestwegen zal het hier in dit Apenland altijd hetzelfde blijven! Als er putten in een baan zijn, moeten eerst 10 verschillende instanties doorlopen worden om te weten wie ervoor verantwoordelijk is! Dan duurt het nog een ewigheid eer de effectieve (herstelling), ja tussen haakjes ja, gebeurd. Hier zijn ze kampioen in het "lapjesleggen".
Voorbeelden voor de gemeente Beveren-Waas zouden mij tot enkele bladzijden brengen. Liever ZEVEN (U leest het goed 7) MILJOEN Euro aan de infrastructuur van een aftandse krabbers-voetbalploeg, dan aan hun straten iets te doen!!!
G*dv*rm*lj**rd*n*nd*dj* :twisted: :twisted: :twisted:

Nem, het is er af. :oops:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

BRON vandaag.be
vandaag, 15:04
De vrieskou van de afgelopen maanden eist zijn tol want nog nooit eerder hebben de Belgische wegen er zo slecht bij gelegen. In Antwerpen wordt de schade geraamd op 2,6 miljoen euro. Dat is meer dan verwacht want de stad heeft maar 680.000 euro voorzien voor herstellingswerken.

Ook in Brussel is de schade enorm. Daar vrezen ze zelfs tien miljoen euro te weinig te hebben.

Vlaams minister van Openbare Werken Hilde Crevits heeft toegegeven dat de wegen zich in een slechte toestand bevinden. Ze zegt dat er momenteel een budget van 134 miljoen euro voorzien is. Dat is het driedubbele van 2004.

Bandencentrale
Degenen die minder rouwen om de kapotgevroren banen zijn de bandencentrales. Dagelijks melden zich daar klanten met bandbreuken. Pechverhelper Touring zegt dat er acht procent meer lekke banden zijn in vergelijking met vorig jaar.

Ook aannemers zien gouden tijden tegemoet. Naar verluidt stromen ook hier de aanvragen binnen. Maar zolang er kans op vriesweer is, kunnen zij niet aan de werken beginnen.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Bob

Bericht door Bob »

www.deredactie.be schreef:Een klein dorp in het oosten van Duitsland heeft de putten in zijn wegen te koop gesteld om de herstellingskosten te financieren. Volgens experts heeft de winter 2009-2010 bijna 40 procent van de Duitse wegen beschadigd
Met andere woorden : niet enkel in ons "Apenland". Jammer voor de kritikasters.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
J
Contacteer:

Bericht door J »

nu geef ik Wim Lt wel gelijk. Ik heb destijds dat topic gestart omdat ik de slechte toestand van de wegen al maanden geleden heb doorgegeven, maar dan was het allemaal bullshit voor een paar valsbescheiden motards hier. Nu dat de kranten en tijdschriften er van vol staan en een paar motards weer hun moto vanonder het winterlaken hebben gehaald wordt dit een hot item.

en bij mij was het niet België MAAR Roemenië daar was het veeeeeeeeeeeeeel slechter en daarom hadden we helemaal geen reden om te klagen. Ook niet diegene die op hun bek gingen, want die konden dan weer niet rijden. :puker:
't vollek va Gùùk red ùùk........
Bob

Bericht door Bob »

J schreef:nu geef ik Wim Lt wel gelijk. Ik heb destijds dat topic gestart omdat ik de slechte toestand van de wegen al maanden geleden heb doorgegeven, maar dan was het allemaal bullshit voor een paar valsbescheiden motards hier. Nu dat de kranten en tijdschriften er van vol staan en een paar motards weer hun moto vanonder het winterlaken hebben gehaald wordt dit een hot item.

en bij mij was het niet België MAAR Roemenië daar was het veeeeeeeeeeeeeel slechter en daarom hadden we helemaal geen reden om te klagen. Ook niet diegene die op hun bek gingen, want die konden dan weer niet rijden. :puker:
Ik schrijf duidelijk NIET ENKEL in België, waarmee ik ook toegeef dat het hier in deze materie inderdaad kommer en kwel is. Alleen vind ik het jammer dat er soms nogal gemakkelijk geïnsinueerd wordt dat WEL ENKEL de Belgische overheid haar job niet naar behoren doet. Ik ben hoegenaamd geen Belgicist, ik aanvaard moeiteloos terechte opmerkingen en ik ben me ervan bewust dat sommige ongevallen rechtstreeks aan de slechte staat van de wegen toegeschreven kunnen worden, maar een dergelijke houding vind ik vaak wat kort door de bocht.

Voorts heb je groot gelijk wanneer je stelt dat België niet met Roemenië vergeleken moet worden. Maar dan eerlijkheidshalve ook niet met eender welk ander land waar om God weet welke reden de situatie beter is dan hier. 't Is 'm me in zekere zin zelfs niet over dit exacte onderwerp (staat van de wegen) te doen, maar over de sfeer van "het zijn bij de overheid in België allemaal prutsers en zakkenvullers" waarin er hier al eens van gedachten gewisseld wordt.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
poestexas

Bericht door poestexas »

wat me wel vorige maand opviel: terug komend van de Franse Alpen was de autoweg in onberispelijke staat... maar echter tot in Nancy.; maw. tot waar de péage liep. Eens de laatste péage voorbij via Luxenburg was de autoweg nog in een erbarmerlijkere staat als in België.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Bob schreef:Ik schrijf duidelijk NIET ENKEL in België, waarmee ik ook toegeef dat het hier in deze materie inderdaad kommer en kwel is. Alleen vind ik het jammer dat er soms nogal gemakkelijk geïnsinueerd wordt dat WEL ENKEL de Belgische overheid haar job niet naar behoren doet.
De nuance is echter dat wij belgen zowat de duurste taksen hebben en daarbij de zwaarste verkeersboetes. Dat die laatste slecht geïnvesteerd worden is niet onze schuld, maar weer van ... oh ja ... de overheid dus. Neem dat in overweging en wij zouden de béste wegen van West Europa moeten hebben. Daarentegen hangen we gewoon helemaal achteraan. Ten bewijze dat je blind élke grensovergang kan maken, je toch weet wannéér je juist de grens bent overschreden. Dàt vind ik dus hoegenaamd NIET kunnen ! ! !
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Relax

Bericht door Relax »

J schreef:nu geef ik Wim Lt wel gelijk. Ik heb destijds dat topic gestart omdat ik de slechte toestand van de wegen al maanden geleden heb doorgegeven, maar dan was het allemaal bullshit voor een paar valsbescheiden motards hier. Nu dat de kranten en tijdschriften er van vol staan en een paar motards weer hun moto vanonder het winterlaken hebben gehaald wordt dit een hot item.

Ik dacht dat we dat afgehandeld hadden? Beetje laag.

Het ging mij toen niet eens meer om de discussie over ons wegennet, maar wel over de manier waarop jij en enkele anderen het ter discussie stellen. Generaliserend en populistisch als de betere LDD'ers of erger, intussen nog 'ns hele groepen hardwerkende mensen bestempelen als zakkenvullers, dat vond ik niet kunnen. Vandaar mijn erg duidelijke reactie toen.
Ik ben het ermee eens dat de staat van onze wegen slecht is, maar ik blijf erbij: dit is nog altijd te relativeren. Ik rij er elke dag +120 km over en ik ken ergere dingen, die mij wel echt bezighouden.
En nu ga ik geen voorbeeld meer geven, sommigen lukt het gewoon niet.
En om dan daarom iemand een ongeluk toe te wensen, tja, da's wel het nivo van discussie?
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Relax schreef:En om dan daarom iemand een ongeluk toe te wensen, tja, da's wel het nivo van discussie?
Soms wordt een mens zo geïrriteerd van onbegrijpelijke dommigheid, dat hij zich laat verleiden tot zulke uitspraken. Om deze dan bij élke discussie terug op te rakelen, vind ik eerlijk gezegd ook een beetje laag :-?

J
Contacteer:

Bericht door J »

Relax schreef: Ik dacht dat we dat afgehandeld hadden? Beetje laag.
het deel dat tussen ons was is afgehandeld. Het gaat me enkel over de inhoud en niet over wat er destijds los van de inhoud erbij geflanst werd.
De inhoud is dat ik enkele maanden geleden de wind vanvoor kreeg toen ik de slechte wegen aankaartte, niet wat er nadien over belastingen en dergelijke werd bij gezegd want daar had jij dan weer een punt. Het is zo vreemd dat eens het algemeen wordt er dan wel mag geklaagd worden. Als er één iemand is die alleen in de winter naar de Ardennen trekt en nadien zijn bevindingen op het forum post, terwijl 90 % hier in de winter nog niet eens buiten komt, laat staan de Ardennen dan deze info afschildert als onnodig klagen. Dat maakte mij destijds zo kwaad. Voor mij was het dan ook afgehandeld tot het hier weer een hot item werd. Ik kon het niet laten om toch nog even dit in herinnering te brengen. Jammer dat alleen JP niet meer meeleest.

J
Relax

Bericht door Relax »

WimLT schreef:
Relax schreef:En om dan daarom iemand een ongeluk toe te wensen, tja, da's wel het nivo van discussie?
Soms wordt een mens zo geïrriteerd van onbegrijpelijke dommigheid, dat hij zich laat verleiden tot zulke uitspraken. Om deze dan bij élke discussie terug op te rakelen, vind ik eerlijk gezegd ook een beetje laag :-?
Eindelijk, je pikt in. Trek nu de voor de hand liggende conclusie, 'k heb er lang genoeg m'n best voor gedaan :wink:
Relax

Bericht door Relax »

J schreef:
Relax schreef: Ik dacht dat we dat afgehandeld hadden? Beetje laag.
het deel dat tussen ons was is afgehandeld. Het gaat me enkel over de inhoud en niet over wat er destijds los van de inhoud erbij geflanst werd.
De inhoud is dat ik enkele maanden geleden de wind vanvoor kreeg toen ik de slechte wegen aankaartte, niet wat er nadien over belastingen en dergelijke werd bij gezegd want daar had jij dan weer een punt. Het is zo vreemd dat eens het algemeen wordt er dan wel mag geklaagd worden. Als er één iemand is die alleen in de winter naar de Ardennen trekt en nadien zijn bevindingen op het forum post, terwijl 90 % hier in de winter nog niet eens buiten komt, laat staan de Ardennen dan deze info afschildert als onnodig klagen. Dat maakte mij destijds zo kwaad. Voor mij was het dan ook afgehandeld tot het hier weer een hot item werd. Ik kon het niet laten om toch nog even dit in herinnering te brengen. Jammer dat alleen JP niet meer meeleest.

J
NP, ik trek dat terug.
Ik zei het al dat jullie fundamenteel gelijk hebben, maar de manier waarop lokt gelijkwaardige reacties uit. Ook niet altijd goed te praten, maar allé...
Als een probleem 'ns kan aangekaart worden zonder te vervallen in clichés en veralgemeningen (geldt voor beide kanten), dan zou dit al tot veel aangenamer discussie leiden.
J
Contacteer:

Bericht door J »

:thumleft:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik wil ook een knuffel Afbeelding :clown:

Relax

Bericht door Relax »

Gij krijgt er ook éne. Van m'n rechtervoet.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

:cheers: OH YEAH, my favourite kind of hug Afbeelding

WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Schadeclaims slecht wegdek: de cijfers

De schadeclaims wegens de slechte staat van het wegdek kostten het Vlaamse gewest in de voorbije drie jaar bijna 1,2 miljoen euro en 2010 belooft een recordjaar te worden als het zo verder evolueert. Dit bedrag komt bovenop de herstellingen van het wegdek. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits moeten toegeven na een parlementaire vraag van Chris Janssens (Vlaams Belang). De klachten komen niet enkel van motorrijders en automobilisten, maar ook van bromfietsers en zwakke weggebruikers.

In 2007 werden 305 regelingen getroffen (535.746 euro), in 2008 waren het er 259 (316.121 euro) en vorig jaar 351 (313.253 euro). De betwiste dossiers waarbij een gerechtelijke procedure intussen werd afgerond, waren goed voor nog eens 11.831 in 2007 en 15.044 euro in 2008. Dat is buiten de (nog) niet afgehandelde zaken gerekend, want in 2009 alleen al werden niet minder dan 849 claims ingediend. Voor de periode van 2007 tot 2009 staat de teller op maar liefst 2.356 ingediende claims. Het eerste trimester van 2010 is al goed voor 715 claims.

Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

ma 04 apr 2011, 19:48
Dode door gat in weg BRUSSEL - Op een provinciale weg bij het Belgische Waasmunster (tussen Antwerpen en Gent) is maandag een dode gevallen door een gat in de weg.

Een vrachtwagen die in dit gat van 1 meter lang en 10 centimeter diep reed, werd naar het andere rijvak geslingerd en kwam frontaal in botsing met een personenauto. De bestuurder van deze wagen overleed aan zijn verwondingen.

De Vlaamse regioregering kan aansprakelijk worden gesteld voor het ongeval als blijkt dat het veroorzaakt is door onvoldoende onderhoud van het wegdek, aldus deskundigen in Belgisch media. Vlaams Minister Hilde Crevits (Openbare Werken) zei maandag dat de problemen met de weg al vorige week waren ontdekt. Deze week zouden herstelwerkzaamheden beginnen.
MG Breva 850
Plaats reactie